Gå til innhold

Dine beste "snobbe"-historier?


Dolce

Anbefalte innlegg

Minner meg om da vi skulle kjøpe bil. Vi bodde i Oslo, men kjøpte den tilfeldigvis i Bærum. Mens vi skriver kontrakter kommer jeg med en tullekommentar om at her reiser vi helt ut til Bærum for å kjøpe bil, og så fikk vi ikke en gang Bærums-skilter. Selgeren tok det helt seriøst, og sa at neste gang vi skulle ha bil så måtte vi gi ham litt mer tid, så skulle han selvfølgelig ordne det for oss :ler:

Haha, det er faktisk fakta at folk er gærne etter Bærums-skilter, det er ikke uvanlig at folk drar langveis fra for å få det. Man kan faktisk få mer for bilen når den skal selges hvis man har det.

Jeg har faktisk blitt litt påvirket av det, og er litt misfornøy med bilen min fordi den ikke har det.. Neida ;)

Men etter at SU ble oppbrukt i Bergen har de gått over til SV-skilter. Leste en artikkel om at mange rikinger reiste bort fra Bergen for å kjøpe seg bil fordi de ikke ville ha "SV" på bilen sin.

Personlig hadde jeg syntes det var morsomt, dyr bil med stor motor og SV-skilter. Oh, the irony liksom :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig hadde jeg syntes det var morsomt, dyr bil med stor motor og SV-skilter. Oh, the irony liksom :)

:skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine yngre dager jobbet jeg på en bensinstasjon. Mye bollesteking og sånt, og endel eksepsjonelt merkelige kunder. Mot slutten av en vakt kom det noen dresskledde menn inn og betalte for hvadetennvar de kjøpte. Han ene betalte kontant, og jeg skulle gi tilbake vekselen hans, ca 80 kr. Ga han det i hånden, og han så på det som om det var en neve med edderkopper jeg hadde gitt han, og klasker de ned på disken igjen mens han utbrøt "Nei, vet du hva! Sånt småtteri som det her gidder jeg ikke ta vare på!" før han snudde seg og gikk. Ja, ok. Dust.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi jo han megleren (eks-megleren) som er i vinden nå for økonomisk utroskap og massiv skatteunndragelse. Hvordan feirer man sønnens bursdag når han fyller ti år bedre enn å arrangere en barnebursdag på Bagatelle i Oslo.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et gullkorn fra min kjære familie. Våget å ta på meg en hettegenser her om dagen, og det første jeg fikk høre av pappa var at jeg så ut som en narkoman. Mamma ble faktisk sur på meg fordi jeg tenkte å gå ut med den (tur med hunden bare) og sa at jeg "garantert kommer til å ende opp i en slåsskamp med den der"

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest On Topic

"Jeg hadde skikkelig uflaks idag. Den kjolen som jeg hadde tenkt å kjøpe meg vet du. Den var på SALG! Nå kostet den bare 5000kr. Så da kunne jeg ikke kjøpe den. Som om jeg kan vise meg i en kjole til 5000kr liksom, som attpåtil var en salgsvare. Er det rart jeg er lei meg idag."

:balltre:

:hoho:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner noen som fikk en bil og som klikka fordi den var feil farge. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner fikk leilighet av sine foreldre for 6-7 millioner sammen med en fabrikkny Mercedes coupe på sin attenårsdag, og så ble vedkommende skikkelig sutrete fordi leiligheten ikke var på Oslo's beste vestkant.

En annen jeg kjenner fikk noe tilsvarende, men da en Porsche 911, slik at han kunne komme standsmessig til jobben i konsernet til faren.

Endret av Pene sko...
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et gullkorn fra min kjære familie. Våget å ta på meg en hettegenser her om dagen, og det første jeg fikk høre av pappa var at jeg så ut som en narkoman. Mamma ble faktisk sur på meg fordi jeg tenkte å gå ut med den (tur med hunden bare) og sa at jeg "garantert kommer til å ende opp i en slåsskamp med den der"

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

I mine yngre dager jobbet jeg på en bensinstasjon. Mye bollesteking og sånt, og endel eksepsjonelt merkelige kunder. Mot slutten av en vakt kom det noen dresskledde menn inn og betalte for hvadetennvar de kjøpte. Han ene betalte kontant, og jeg skulle gi tilbake vekselen hans, ca 80 kr. Ga han det i hånden, og han så på det som om det var en neve med edderkopper jeg hadde gitt han, og klasker de ned på disken igjen mens han utbrøt "Nei, vet du hva! Sånt småtteri som det her gidder jeg ikke ta vare på!" før han snudde seg og gikk. Ja, ok. Dust.

:skratte: nå lo jeg godt :gjeiper: allergi mot småpenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk eldre damer i samtale. Lat oss kalle dei Ruth og Magni. Dette var i juletider, og Ruth seier så fornøgd at ho skal få datra og svigersønnen (her; Kåre) heim til jul. Dei to damene kjem inn på temaet mat.

Ruth: Ja, i år skal vi ha både pinnekjøtt og svineribbe. Kåre er vand med svineribbe....

Magni: Åå? Er han østlending?

Ruth: Nei, han er flygar!

:hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

To stk eldre damer i samtale. Lat oss kalle dei Ruth og Magni. Dette var i juletider, og Ruth seier så fornøgd at ho skal få datra og svigersønnen (her; Kåre) heim til jul. Dei to damene kjem inn på temaet mat.

Ruth: Ja, i år skal vi ha både pinnekjøtt og svineribbe. Kåre er vand med svineribbe....

Magni: Åå? Er han østlending?

Ruth: Nei, han er flygar!

:hoho:

Jeg skjønte den ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Ei fjortis jente på bussen satt i telefonen og snakket med ei venninne om en jakke hun hadde kjøpt.

"Ja, den var drit billig da!"

så sier venninna et eller annet

"Den kostet jo bare 4000 og da måtte jeg jo bare ha den!"

Blærum ftw. :sjenert:

Synes det er trist når jenter og gutter i starten av tenårene har et så forvrengt syn på hva som er billig og ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg møtte på vorse i helgen presterte å si til meg: "Jeg skjønner ikke hvordan du tørr å jobbe på oslo city, selv beveger jeg meg ikke lengre øst en nationaltheateret. Vil jo ikke bli ranet."

:fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygar = flyver :)

Det gjorde det ikke mer forståelig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sjokoladebolle

Flygar = flyver :)

Jeg vet det, det jeg ikke skjønte var poenget i det du fortalte. Hva var det som gjorde det morsomt?

Forresten, det heter flyger på bokmål. Jeg kom på det nå.

Endret av Sjokoladebolle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk eldre damer i samtale. Lat oss kalle dei Ruth og Magni. Dette var i juletider, og Ruth seier så fornøgd at ho skal få datra og svigersønnen (her; Kåre) heim til jul. Dei to damene kjem inn på temaet mat.

Ruth: Ja, i år skal vi ha både pinnekjøtt og svineribbe. Kåre er vand med svineribbe....

Magni: Åå? Er han østlending?

Ruth: Nei, han er flygar!

:hoho:

Kan du være så vennlig å forklare den vitsen før det klikker for meg her? :murvegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dåkke ikkje heller komme med litt morsomme snobbehistorier i staden for å hetse innlegget mitt? ;)

Eg syns historia er morsom, - kanskje har eg dårleg humor, but still....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bursdagsselskap en gang. Veeeldig rik familie, egentlig er de veldig koselige mennesker, det var moren som inviterte til selskapet for datteren sin. Skjønner ikke hvorfor venninnen ikke ba oss selv, men hun gledet seg i allefall stort til gavene.

Så sier faren at alle må komme ut og se på gaven. Oppover tunet kommer en hestehenger, og vi hestejentene får hjerteflimmer i det de rygger ut en stor, veltrent engelsk fullblodsridehest med fullt utstyr.

Bursdagsbarnet utbryter

"men for helvete pappa, jeg sa den skulle være sort, hører du ikke etter!?" og strente inn igjen. Stemningen ble mildt sagt.. laber. Et par av oss jentene gikk for å hilse på den vakre, BRUNE, hesten.

Og ja, hun fikk viljen sin, så nå har hun en brun og en sort som står i full pensjon på en stall, og interessen er mer i retning sportsbiler.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...