Gå til innhold

Dine beste "snobbe"-historier?


Dolce

Anbefalte innlegg

Pene sko har jeg lagt merke til for lenge siden..ikke fordi han er en soss selv, men fordi han tydeligvis henger med mange sosser, ser ut som en selv, men alikevel er en smart og reflektert, ung mann.

Vennene og bekjente av han, derimmot..?:P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Bærum, men kommer ikke på noen snobbehistorier! :(

Kjenner vel ikke så mange snobbete personer heller. Har dog noen i familien, men klarer ikke å komme på noen gullkorn akkurat nå.

Eller jo, vet ikke om dette regnes som gullkorn, jeg synes det bare var en artig spøk. Hadde en del søppelposer liggende utenfor inngangsdøra mi fordi søppelkassen hadde vært full i noen dager, også hadde tydeligvis noen skjærer nappet litt i én av posene slik at noe papir var dratt halvveis ut av posen. Og så kommer pappa innom, og utbryter passe oppgitt noe ála "Tonje da, i alle dager... Det ser jo ut som om noen fra en lavere klasse bor her!"

Jeg svarer at ja, stemmer ikke det da? :gjeiper:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en tettpakket t-bane i morgenrushet snakket 3 menn sammen. De var "stilig" kledd, hadde en "mine" og snakket helt tydelig mer til t-banen enn til hverandre.

Den ene forteller høyt og tydelig at de ikke fyller huset sitt med sånne billige potteplanter men at han eeeelsker å komme hjem til et ryddig hjem fullt av friske blomster. Bare rosebudsjettet var på 1500,- pr. måned, og det var viktig å ha friske blomster i alle rom - spesielt i gangen. De andre slang seg på og nærmest overbydde hverandre i blomsterbudsjett.

Etterpå kom kommentarer om en kamerat som hadde en kone som måtte JOBBE (i forakt).

Jeg visste ikke at sånne folk finnes, jeg. Og friske blomster trodde jeg var noe annet enn "blomster uten potte"! Det er nesten så jeg tror de bare skrøt på seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk spørsmål om ikke vi skulle komme oss inn på boligmarkedet snart. Jeg påpekte at vi jo har kjøpt stort hus med hage og fantastisk utsikt. "På LANDET, ja! Jeg mener det ordentlige boligmarkedet!"

For ikke snakke om på jobben:

"Hvem er det egentlig som kjøper den billige dritten fra IKEA, egentlig? Jeg kjenner i hvert fall ingen!". Det viste seg dog at alle arbeidskollegaene hans hadde kjøkken fra IKEA... :fnise:

Endret av Lilleville
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Hva det motsatte av en snobb? I så fall er det skikkelig slik jeg føler meg når jeg leser i denne tråden. Jeg elsker salg, handler flittig på Ikea, bruker aldri 1500 kr på blomster og har "bare" to bad i boligen min. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva det motsatte av en snobb? I så fall er det skikkelig slik jeg føler meg når jeg leser i denne tråden. Jeg elsker salg, handler flittig på Ikea, bruker aldri 1500 kr på blomster og har "bare" to bad i boligen min. :fnise:

De hadde sikkert fått hjerteinfarkt hvis de hadde hørt at jeg kun hadde 1 bad, og bodde i en leid leilighet :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Klarer ikke dy meg;

En hånfull gode mannevenner av undertegnede har en lutefiskklubb. Medlemmene er barndomsvenner og har i dag litt ulike yrker, men er meget gode venner.

Hvert år spiser de felles lutefiskmiddag ute' på byen', med anseelige mengder akevitt til :fnise:

Ett år hadde en av herrene hatt noen svære lange arbeidsuker i forkant, og ble ganske sliten underveis mot desserten, og dermed ganske trett.

Ved nabobordet satt et par yngre 'penere frøkner' i beste alder, stylet til den store gullmedalje.

Disse to 'penere damene' begynner å snakke om kameraten som var blitt litt småtrett... og ikke i pene ordelag. Det falt noen fraser om hvor lite han kunne ha i formue, og hvor 'bondsk' han så ut.

Med andre ord; konklusjonen var at han ikke kunne være verd så mye som et blikk. - og spesielt ikke for dem som studerte økonomi på BI.

Da tenner resten av kameratgjengen og bryter ut i en stormende latter, hvorpå de forteller disse små 'frøken-frøene' at mannen de akkurat har omtalt i mindre pene ordelag trekker inn det samme beløp på en normal arbeidsdag som det de to til sammen vil kunne klare på et år, - dersom de bestod samtlige eksamener da selvsagt, - noe kameratgjengen begynte å stille seg litt tvilende til ! :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Klarer ikke dy meg;

[...]

Haha! Snobberi og hva man faktisk har av ressurser er ikke nødvendigvis proporsjonalt, ser jeg! :ler:

Endret av Glenfarclas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Jeg og ei venninne var på harry-tur i Sverige og inne på carlings står det en guttegjeng, plutselig sånn helt ut av det blå bryter han ene ut i full fortvilelse. "herreguuud gutter, må jeg virkelig finne noe å ha på meg ute på byen ikveld her inne?!" Sagt med skikkelig bærumsdialekt og nesten tårer i øyekroken. Han så ut som årets klyse og hadde sannsynligvis sklidd rett inn på homseklubben nede i gata :)

Jeg lo så jeg trodde jeg skulle dø! Er det virkelig så ille å handle i Sverige?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det motsatte av en snobb? I så fall er det skikkelig slik jeg føler meg når jeg leser i denne tråden. Jeg elsker salg, handler flittig på Ikea, bruker aldri 1500 kr på blomster og har "bare" to bad i boligen min. :fnise:

Det minner meg om noe artig minstebroren min sa første gangen han var på besøk her i leiligheten min. Bor i en sokkelleilighet på ca 32 kvm, så her er det ett av alt.

Vi sitter i stua og hører på musikk og leker, hvorpå minstebror på da 9 år plutselig må tisse og ser på meg og roper "Ååå.. Hvor er nærmeste do??"

Jeg holdt på å le meg i hjel. Nærmeste do liksom, i en knøttliten leilighet :fnise: Søte lillebroren min :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi gikk på videregående så gikk det en veldig rik jente i klassen min. Hun fikk Audi til flere hundre tusen til 18årsdagen, selv om hun krasjet den minst 5 ganger i løpet av året, så sa hun "pytt pytt, fucker jeg den helt opp så får jeg bare ny".

En dag hadde jeg kjøpt meg en ny jakke på salg, den må ha sett ut som et dyrere merke, for første gang la hun skikkelig merke til den og sa "ÅÅÅÅÅÅÅH, er dette den nye blabla-kjentmerke-blabla jakken?? Den var nyyydelig!". Jeg ble litt forvirra og svarte "neeeei, denne kjøpte jeg til 300, tror ikke det er noe moteplagg..?". Da trakk hun til seg hendene og blikket og sa "ånei, du skjønner, den så finere ut i sted."

:ler:

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en kompis som mener han er fra RøEN her i Oslo, også kjent som Røa. Hahaha

Haha jeg bor ikle så langt fra Tøyen. Kanskje jeg skal begynne å kalle det for TøyA? Som ekte østkantling :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Det minner meg om noe artig minstebroren min sa første gangen han var på besøk her i leiligheten min. Bor i en sokkelleilighet på ca 32 kvm, så her er det ett av alt.

Vi sitter i stua og hører på musikk og leker, hvorpå minstebror på da 9 år plutselig må tisse og ser på meg og roper "Ååå.. Hvor er nærmeste do??"

Jeg holdt på å le meg i hjel. Nærmeste do liksom, i en knøttliten leilighet :fnise: Søte lillebroren min :)

Hehehehe, den likte jeg :fnise: Det var søtt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, spørsmål taes på Ris og Ros

Sophie-Ann, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og en gammel golfkamerat som er siviløkonom satt på klubbhuset og diskuterte jobbmarked og litt annet løst og fast. Han fortalte meg så om en av sine kamerater som hadde fått en ny stilling. "Er det en god stilling han har fått?" spør jeg nysgjerrig. Han lener seg tilbake og drar håret bakover og sier med den største selvfølgelighet at "jo, han jobber nå i *snip* og har fått en inntekt på cirka to mill i følge kontrakten. Ikke sånn allverden inntekt, men respektabelt".

Et par unge menn kommer inn i en butikk. De stopper noen få meter inn i butikken og snur seg litt spørrende omkring i lokalet. Han ene myser mot den ene enden av butikken mens han andre griper fatt i en bukse med en smidig håndbevegelse og studerer sømmene, nøye. Ansiktsuttrykket til han som nettopp er ferdig med å se på buksen overlater lite til fantasien. Det er misnøye over kvaliteten på snitt, stoffer og sømmer som får han til å hovent heve haken sin før han lener hodet mot kameraten og sier "her lukter det finanskrise".

Pene sko har jeg lagt merke til for lenge siden..ikke fordi han er en soss selv, men fordi han tydeligvis henger med mange sosser, ser ut som en selv, men alikevel er en smart og reflektert, ung mann.

Jeg er like sjokkert og overrasket som deg. ;)

Endret av Pene sko...
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det motsatte av en snobb? I så fall er det skikkelig slik jeg føler meg når jeg leser i denne tråden. Jeg elsker salg, handler flittig på Ikea, bruker aldri 1500 kr på blomster og har "bare" to bad i boligen min. :fnise:

Jeg har bare ett bad :sjokkert: Hvordan skal dette gåååååå :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en cricket-partner som forøvrig er milliardær, sitter i dagligstuen til

Min familie(forøvrig en bolig takstert til 38 mill)og nipper til en Brandy da min mor kommer inn i sin nye chanel-drakt og henger opp vår families nyeste tilskudd i kunstsamlingen. Da utbryter min cricket-partner, mens han drar hånden igjennom sleiken, "Gud, jeg tenkte også på å kjøpe det vakre maleriet på auksjon, men en halv mill ble liksom så lite synes jeg" Mvh Glattpolerte sko(for øvrig fra et meget møblert hjem, iallefall ikke i nærheten av Tønsberg)

  • Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stavet brukernavnet mitt feil, Tjukk Norris. Jeg heter Pene sko. ;)

Men det var jo en herlig parodi av meg du kom med, ærlig talt. Jeg lo godt. :)

Endret av Pene sko...
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...