Gå til innhold

Dine beste "snobbe"-historier?


Dolce

Anbefalte innlegg

Gjest Nuppdupp

Apropos båt. En mann reiser seg plutslig opp fra stolen på en restaurant og sier "hvorfor i helvete må den drittbåten plassere seg rett ved siden av min!? Unnskyld meg et øyeblikk, jeg må bare få båten vekk fra den lille fiskebalja før den kommer i nærheten av min".

:skratte::skratte: den kommentaren var morsom

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg overhørte; "Skal vi skylle munnene våre i billig Cava, liksom? Nei, du, her i gården holder vi oss til ekte champagne".

Haha, minte meg på en hendelse forrige nyttårsaften. I fjor så sto verten for champagne, som var av typen Moët Imperial Brut. Dette var tydeligvis ikke godt nok for han ene som sammenlignet det med lunken cava og satt fra seg glasset samtidig som han sa ganske høyt "nei Lars, neste gang synes jeg du skal la meg stå for champagnen, hehe ;)". Vi tenkte han bare tullet litt, men neida, han var dønn seriøs. I år kom han nemlig med to magnumflasker av typen Dom Perignon, og to 75cl av deres 96-årgang (som regnes som en av de beste, og er priset deretter..)

Sønnen hans klarte forøvrig å kræsje og ødelegge motoren på sin første bil, som var en Porsche, under jomfruturen. Det samme skjedde igjen ikke lenge etterpå. De påsto at det var på grunn av dårlige kjøreegenskaper, så de byttet den ut med en Ferarri 458. Noen menneskerl lever i en totalt virkelighetsfjern boble.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på første gang jeg var i Oslo, var vel ca 13 eller noe. Trippende nedover gata kommer to meget fine frøkner, oppsatt hår, pelskåper, høye hæler etc; og hun ene hadde laaaaaaange negler, som hun grundig og nøye gikk og pillet seg i nesa med, mens venninna bare så bort med et meget blasert uttrykk. "Vi er så fine at vi har LOV til å pille oss i nesen på gata, vi! Ikke slik som kveget, nei!" :skratte:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ok, jeg må innrømme at jeg selv har slått til med en småflau kommentar.

Jeg stod på trikkholdeplassen sammen med broren min og ventet på trikken etter forelesning. Når trikken enedelig kommer ser jeg at den er stappfull, og da presterer jeg å si følgende; "faen! Jeg gidder ikke å stå som sild i tønne. Jeg tar drosje hjem i stedet".

Kan jeg tilgis? Hahaha! ;)

Apropos båt. En mann reiser seg plutslig opp fra stolen på en restaurant og sier "hvorfor i helvete må den drittbåten plassere seg rett ved siden av min!? Unnskyld meg et øyeblikk, jeg må bare få båten vekk fra den lille fiskebalja før den kommer i nærheten av min".

En jeg overhørte; "Skal vi skylle munnene våre i billig Cava, liksom? Nei, du, her i gården holder vi oss til ekte champagne".

En venn av faren min; "Denne båten (monster-rib) her har du garantert ikke vært borti før. Vet du hva den koster? Jeg svarer "eh, nei.." Han svarer tilbake "Du kan få to Ferrarier for prisen av denne båten".

Spilte golf med en god bekjent; "På de siste ti meterene jeg gikk nå har jeg tjent 10 mill".

Og kommer du fra Tønsberg-området? For vi hører nemlig ikke så mye sånt i Bærum. ;)

Eneste jeg kan komme på er at mamma klager litt på at jeg har lagt om til mer dialekt etter at jeg flyttet, og hun synes det høres udannet ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Haha, så mye morsomt. :)

Var ca. 18/19 år.

Satt på t-banen på vei fra vorspiel til byen, gikk på Smedstua-stasjon.

Kommer en guttegjeng på ca 16-17 år, bort til oss. Midt mens han ene prater, sier en annen gutt:

"altså, vi BRUKER ikke ta t-banen, men mercedesen er på reperasjon for noen smågreier akkurat nå, og hans pappa er på hytta og kan ikke kjøre oss til byen!"

Ehh..nei, ok? Lurte vi liksom på det da??

Endte med at den ene gutten spraya tåregass på den eneste mannen i vårt følge. "Fordi vi var trash, og jenter rørte de da ikke." Selv om det nok var vi jentene som mobbet de mest etter kommentaren om at de ikke brukte ta t-banen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kommer du fra Tønsberg-området? For vi hører nemlig ikke så mye sånt i Bærum. ;)

*Host* Tønsberg!? Nei, jeg kommer ikke fra Tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjon igjen: Folk er distrè, og glemmer lommebøker hjemme, og må ha bensin. Greit, det, men da må vi ta noe i "pant" frem til de kommer og betaler.

Jeg: "Jeg kan la deg fylle for 200kr, men du må legge igjen noe som er verdt minst 400, så vi vet du kommer tilbake."

Han: "Unnskyld meg? Ser jeg ut som jeg kommer fra østkanten, eller?"

*Facepalm..*

Og på t-banen, rundt frøen, overhørte jeg og min kjære vennine noen gutter og jenter:

"Herreguuuud, jeg kan ikke FORESTILLE meg å jobbe på en BUTIKK, lissom."

"Ja, tenk deg det a, det er skikkelig lavmål as. "

"De må jo være helt dumme, alle sammen."

"Ja, fy faen as, jeg hadde heller tatt SELVMORD enn å jobbe bak en kasse, lissom."

..der sto jeg og vennina mi, begge jobbet på butikk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tønsberg er et interessant sted, egentlig. Folk er så opptatte av fasaden! Og ikke minst det å være hakket bedre enn naboen :fnise:

Jeg jobbet på filmsjappe en stund, og det var to karer som alltid leide film samtidig hver bidige fredag. De var tydeligvis kjenninger, for det var bare ikke måte på hva slags teknologisk utstyr de hadde skaffet seg siden sist og bare måtte fortelle meg høylydt om i det den andre rundet et hjørne.

Jeg lurer på om de egentlig får noe igjen for det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har tydeligvis ikke nok evner til å tenke på at noen velger å jobbe deltid i en butikk mens de f.eks studerer :P Husker det var en del ¨hovne¨ kunder der jeg jobbet da jeg gikk på vgs som så ned på oss som jobbet der, selv om mange av oss jobbet deltid mens vi gikk på vgs eller studerte, de kunne komme med en del spydige kommentarer av og til..

Endret av mammamora90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har tydeligvis ikke nok evner til å tenke på at noen velger å jobbe deltid i en butikk mens de f.eks studerer :P Husker det var en del ¨hovne¨ kunder der jeg jobbet da jeg gikk på vgs som så ned på oss som jobbet der, selv om mange av oss jobbet deltid mens vi gikk på vgs eller studerte, de kunne komme med en del spydige kommentarer av og til..

Regner med den egentlig var rettet mot mitt innlegg om selvmord om de jobbet i butikk?:)

Man har også de som trives godt med å bare jobbe i butikk. Jeg stortrivdes, jeg, hadde det beste arbeidsmiljøet jeg noengang har hatt, og elsket variasjonen. Mye fysisk arbeid, og kundeservice.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kom på en eier/sjef av et kjøpesenter som skulle intervjues på tv. Han går da velkledd og pen gjennom senterets handlegate, før han går bort til en hylle der det står et par sko som han holder opp foran kameraet og leser prislappen; "3999 kr, rørende billig".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på t-banen, rundt frøen, overhørte jeg og min kjære vennine noen gutter og jenter:

"Herreguuuud, jeg kan ikke FORESTILLE meg å jobbe på en BUTIKK, lissom."

"Ja, tenk deg det a, det er skikkelig lavmål as. "

"De må jo være helt dumme, alle sammen."

"Ja, fy faen as, jeg hadde heller tatt SELVMORD enn å jobbe bak en kasse, lissom."

Men jeg skal vedde på at bertene liker å shoppe. :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med den egentlig var rettet mot mitt innlegg om selvmord om de jobbet i butikk?:)

Man har også de som trives godt med å bare jobbe i butikk. Jeg stortrivdes, jeg, hadde det beste arbeidsmiljøet jeg noengang har hatt, og elsket variasjonen. Mye fysisk arbeid, og kundeservice.

Haha.. ja, var ditt innlegg jeg skulle sitere, men gikk litt fort i svingene her:P

Men ja, finnes jo selvfølgelig de også, jeg jobbet jo med noen som virkelig elsket det seg der, var jo et ganske godt miljø der også med varierte personligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste middag med en venn som hadde kjøpt seg en ny Rolex Datejust. Jeg spurte så hvor mye h*n måtte ut med for den; "ikke så mye faktisk, litt i underkant av 150k".

Jeg overhørte noe ekle klyser med CG og fryktelig fette sleiker som kommenterte en normalt pent kledd dame i en butikk. De lo litt innad før han ene sa; "jeg hadde i hvert fall vært utro om kjæresten min gikk kledd som henne. Ser liksom så fattigslig ut".

CG? Vet visst ikke hva det er en gang, jeg... :sjenert:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor høst da jeg skulle ta bybanen i Bergen inn til jobb satt jeg meg ned på en slik fire-seter fordi det ikke var plass ellers, og det pleier da aldri å være noe problem det. Paret som satt der, godt voksne mennesker med henne i en supersize pelskåpe og chanel-veske og frue ut til fingerspissene, rettet seg ganske så opp i ryggen og dama sendte meg ganske så stygge blikk av typen "hvordan våger hun å sette seg ned her?". Jeg hadde øreplugger i, men ingen musikk på, og kunne fint høre damen klage over at hun måtte sitte sammen med meg som gikk kledd *slik* (hva betyr "slik" egentlig?) og at hun aldri hadde vært borti noe så nedverdigene som å måtte ta kollektiv-trafikk, og på toppen med slike folk (ser stygt bort på noen som snakker et annet språk) og at neste gang tar de taxi for tenk om [navn] eller noen andre i "deres sosiale omgangskrets" ser dem!

SLike mennesker takler jeg ikke, og får itenst behov for å gjøre noe. Svarer med å dumpe sekken på gulvet mellom oss, hun nærmest hopper fra den, og bruker den som krakk for mine skitne støvler. Paraplyen måtte desverre ristes litt ;) Skulle sett ansiktet på dama :P Mannen hennes humret litt han også :P

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En slektning av meg, er utrolig snobbete. Han er enslig og særdeles opptatt av at man må dekke bordet ordentlig, med glass som hører til hver sort vin, og bestikk i riktig rekkefølge osv. Hver dag!

Jada, han er homse, det betyr forsåvidt ikke noe, men forklarer kanskje hans fascinasjon for borddekking. Han har også sans for interiør og er egentlig en spennende mann. Men noen ganger bikker det over.

En gang gjorde jeg en kjempetabbe i hans øyne fordi jeg kokte kaffe og ville servere til dessertkaka.

Han skreik i villelse og var helt rød i toppen: "Nei,nei,neiii- IKKE kaffe nå, vi skal selvfølgelig ha en utsøkt dessertvin - få den kaffen bort!". Fyren nærmer seg 70 år.

:fnise:

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

De var 17 år og etterlyste morgenklubb, hadde vi ikke det, liksom? Det var helt vanlig i Oslo!

Hva er en morgenklubb? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en morgenklubb? :sjenert:

Det er visst et diskotek som åpner når de andre stenger...tidlig om morgenen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...