AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #161 Del Skrevet 21. april 2012 Mennesker som han burde fått en enorm depresjon toppet med selvhat lagt på skuldrene som han kunne bært på en periode, så skal vi se hvor tøff han hadde vært i trynet etterpå! Jeg blir så helvetes forbanna av mennesker som ham! Been there, done that and bought the t-shirt! Likevel er jeg på linje med kompisen til TS. Selvmord er den letteste utveien og utrolig egoistisk. De å jobbe seg ut av problemene er derimot en heltedåd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #162 Del Skrevet 21. april 2012 En i min aller nærmeste familie tok sitt eget liv for 10 år siden. Det er en egoistisk handling iom at de etterlatte blir sittende igjen med sjokket, sorgen, skyldfølelsen og ikke minst; alle spørsmålene vi visste vi aldri kom til å få svar på. Jeg blir den dag i dag ennå trist ved tanken på at han ikke så en annen utvei enn selvmord. Hadde han bare snakket med noen...hadde han bare tatt imot hjelp.. I mange år slet jeg med ulike tanker omkring selve handlingen. Angret han akkurat i det øyeblikket det var for sent å ombestemme seg? Tenkte han på oss? Tenkte han på å skrive et brev til oss? Jeg plaget meg selv med tanken på at kanskje vi ikke betydde noe siden han ikke skrev en forklaring til oss. Jeg taklet omtrent ikke tanken på hvor langt nede i sitt eget mørke han måtte vært for å klare det. Tanken på at han hadde det så vanskelig at han ville slippe bort fra alt var grusom. Han gjorde det ikke for å såre oss. Han tenkte mest sannsynlig ikke på oss i det hele tatt fordi han var oppslukt og fanget i sitt eget helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #163 Del Skrevet 21. april 2012 Been there, done that and bought the t-shirt! Likevel er jeg på linje med kompisen til TS. Selvmord er den letteste utveien og utrolig egoistisk. De å jobbe seg ut av problemene er derimot en heltedåd. Det er ikke alle som har noen som kan hjelpe dem ut av problemene sine. Psykolog og helsepersonell er ikke nok. Man TRENGER venner og familie som man kan prate med også, og ikke bare folk som får betalt for å bry seg om deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimora Skrevet 21. april 2012 #164 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg klarer ikke å finne selvmord egoistisk. Jeg tenker på hvor redd og desperat den personen må være på det stadiet av livet sitt at hun/han rett og slett ikke klarer å se en annen utvei. Det er desverre ikke så veldig lett å skaffe hjelp, spesielt hvis man er alene og derfor må sloss for rettighetene sine uten hjelp. En deprimert person er ikke akkurat den med mest ståpå-vilje og vil ofte fort gi opp hvis man først får avslag. Jeg vet om en god del deprimerte/ psykisk ske som må bo på gata for de har ikke ork til å sloss med nav for å få penger til bosted. Det at mange her inne ikke har noen venner å gå til er jo direkte fælt. Jeg får helt vondt i meg av dere. Alle burde ha en venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krabat Skrevet 21. april 2012 #165 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Jeg vil selv si at selvmord er egoistisk. Men har man ikke lov til å være egoistisk i en slik situasjon? Selvmord kan være egoistisk. Aktiv dødshjelp er et eksempel på egoistisk selvmord, dersom livet bare har lidelse og smerte og by på. Å sprenge seg selv (og andre) i lufta er et eksempel på ikke-egoistisk selvmord. Alt man gjør er å kaste bort muligheten til å leve et lykkelig liv. Og jeg er enig med deg: man bør være egoistisk. Ikke bare når man bestemmer seg for om man vil fortsette å leve eller ikke, men i alle livets situasjoner. Man bør sette sin egen lykke først. Det er umulig å samle overskudd til å være god mot andre hvis man ikke først tar godt vare på seg selv og sine egne behov. Endret 21. april 2012 av krabat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katniss Skrevet 21. april 2012 #166 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg tenker at de som tror selvmord er egoistisk er veldig heldige fordi de har slippet unna å være så deprimert at en vurderer det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. april 2012 #167 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg tenker at de som tror selvmord er egoistisk er veldig heldige fordi de har slippet unna å være så deprimert at en vurderer det. dette er helt feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. april 2012 #168 Del Skrevet 21. april 2012 Det skulle de tenkt på før! Hvis de ikke vil ha skyldfølelse, fr de heller vise de bryr seg mens den personen er i livet! skyldfølelse handler om så mye mer enn å bry seg. det kommer du til å oppleve når noen nær deg før. for å være ærlig synes jeg ikke du har rett til en mening før du har opplevd det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. april 2012 #169 Del Skrevet 21. april 2012 Nei selvmord er ikke egoistiskt, det er egoistiskt å sitte igjen når noen har tatt selvmord og kalle den døde for egoistiske!! det er egoistisk, patetisk og altfor lett løsning på problemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. april 2012 #170 Del Skrevet 21. april 2012 Alle som påstår at selvmord er egoistisk kunne hatt godt av å å rundt psykisk syk ett par år selv, så skulle vi sett at de fort ville endret mening. dette er helt feil. hvor mange skal fortelle dere det?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliky Skrevet 21. april 2012 #171 Del Skrevet 21. april 2012 dette er helt feil. Nei, det der er helt rett, Katniss. Jeg tror ikke flesteparten av folk der ute mener det er egoistisk. De som mener det er egoistisk har ingen anelse om hvordan det føles å være der hvor man seriøst vurderer å ta sitt eget liv. Man får et litt forvrengt syn på verden da man er så langt nede. Jeg forklarte dette i den andre tråden, og gidder ikke gjenta meg selv...... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 22. april 2012 #172 Del Skrevet 22. april 2012 det er egoistisk, patetisk og altfor lett løsning på problemer. Det som er er egoistisk og patetisk er når bekjente kutter deg ut og lar deg sitte alene hver dag så fort du kommer ut som psykisk syk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. april 2012 #173 Del Skrevet 22. april 2012 Nei, det der er helt rett, Katniss. Jeg tror ikke flesteparten av folk der ute mener det er egoistisk. De som mener det er egoistisk har ingen anelse om hvordan det føles å være der hvor man seriøst vurderer å ta sitt eget liv. Man får et litt forvrengt syn på verden da man er så langt nede. Jeg forklarte dette i den andre tråden, og gidder ikke gjenta meg selv...... du trenger ikke påstå det vrøvelet. du vet ingenting om det. INGENTING. det vitner dette om!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candy Pie Skrevet 22. april 2012 #174 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Men seriøst, dere som mener at personer som begår selvmord er feige og egoistiske, har dere noen gang hatt det ordentlig vanskelig selv? Jeg har selv mistet en veldig nær person i selvmord, og ja, det er grusomt, men å stemple denne personen som feig og egoistiskt er det siste jeg ville gjort. Og jeg kan faktisk ikke forstå hvordan folk kan mene det. Mulig jeg er trangsynt og dum osv osv men jeg klarer det ikke Endret 22. april 2012 av Candy Pie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. april 2012 #175 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Men seriøst, dere som mener at personer som begår selvmord er feige og egoistiske, har dere noen gang hatt det ordentlig vanskelig selv? Jeg har selv mistet en veldig nær person i selvmord, og ja, det er grusomt, men å stemple denne personen som feig og egoistiskt er det siste jeg ville gjort. Og jeg kan faktisk ikke forstå hvordan folk kan mene det. Mulig jeg er trangsynt og dum osv osv men jeg klarer det ikke Ja, men har ikke lyst til å gå nærmere inn på det. skjedde over en lang periode på ca 2 år. og jeg har selv sett på selvmord som en god løsning selv, men kom meg ut av det. Endret 22. april 2012 av Nuppdupp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 22. april 2012 #176 Del Skrevet 22. april 2012 Ja, men har ikke lyst til å gå nærmere inn på det. skjedde over en lang periode på ca 2 år. og jeg har selv sett på det som en god løsning selv, men kom meg ut av det. Veldig bra at du kom deg ut av det og har det bedre nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 22. april 2012 #177 Del Skrevet 22. april 2012 Hvorfor er mange så utrolig kjapt ute med å sette likhetstegn mellom selvmord og manglende vilje til å forsøke og jobbe med problemene? Mange som tar sitt eget liv har allerede forsøkt, gjerne i mange år, uten å oppleve bedring. Beklager Nuppdupp og andre som mener alle burde kunne ta seg litt sammen og kjempe seg gjennom helvetet - men et år eller fem med slit virker som en drøm i forhold til hva mange må forholde seg til. Enkelte sliter hele livet. De oppsøker psykologer, tester ulike medisiner, legges kanskje inn i perioder og forsøker det som måtte være tilgjengelig ellers av behandlingsmetoder. Når ingenting av dette hjelper, hva mener dere man skal gjøre da? Klart, det ville vært flott om vi alle var i besittelse av utømmelige krefter og framtidshåp, men det finnes grenser for hva man klarer før det sier stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 22. april 2012 #178 Del Skrevet 22. april 2012 skyldfølelse handler om så mye mer enn å bry seg. det kommer du til å oppleve når noen nær deg før. for å være ærlig synes jeg ikke du har rett til en mening før du har opplevd det. Ikke kom her å fortell meg hva jeg har en rett til en mening om!!! Du vet da ingenting om hvor mange rundt meg som har dødd! Står fortsatt ved det jeg sa, det skal så jævli lite til å vise at noen bryr seg. Og når de ikke gidder det engang, nei da "skylder" ikke jeg dem noe heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 22. april 2012 #179 Del Skrevet 22. april 2012 Ikke kom her å fortell meg hva jeg har en rett til en mening om!!! Du vet da ingenting om hvor mange rundt meg som har dødd! Står fortsatt ved det jeg sa, det skal så jævli lite til å vise at noen bryr seg. Og når de ikke gidder det engang, nei da "skylder" ikke jeg dem noe heller! Enig! Ikke engang en femten minutter lang telefonsamtale gidder de å ta seg tid til, så hvor viktig kan man være for dem? Når jeg først faktisk FÅR kontakt med dem, og spør om vi ikke kan finne på noe, som en filmhelg eller lignende bytter de ALLTID tema.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #180 Del Skrevet 22. april 2012 Hvorfor er mange så utrolig kjapt ute med å sette likhetstegn mellom selvmord og manglende vilje til å forsøke og jobbe med problemene? Mange som tar sitt eget liv har allerede forsøkt, gjerne i mange år, uten å oppleve bedring. Beklager Nuppdupp og andre som mener alle burde kunne ta seg litt sammen og kjempe seg gjennom helvetet - men et år eller fem med slit virker som en drøm i forhold til hva mange må forholde seg til. Enkelte sliter hele livet. De oppsøker psykologer, tester ulike medisiner, legges kanskje inn i perioder og forsøker det som måtte være tilgjengelig ellers av behandlingsmetoder. Når ingenting av dette hjelper, hva mener dere man skal gjøre da? Klart, det ville vært flott om vi alle var i besittelse av utømmelige krefter og framtidshåp, men det finnes grenser for hva man klarer før det sier stopp. De tror åpenbart at vi kun har sittet på ræva hele livet og ventet på at en løsning skal falle ned i fanget på oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg