Gjest Gjest Skrevet 28. april 2012 #221 Skrevet 28. april 2012 Du vet ikke mye om hvordan ett suicidal sinn virker, gjør du vel? Det er faktisk en sykdom. Jeg vet d så alt for godt, har vært suicidal selv, med hjelp av fagpersonell og familien + gode medisiner fikk jeg så god hjelp at jeg kom meg bort fra selvmordstankene. Om jeg har en dag som er for jævlig, sitter d så hardt i hos familien at de passer nøye på meg. Om jeg ikke ringer eller besøker noen av dem, er de snar til å ringe, svarer jeg ikke kommer de hjem til meg! Dermed vet du d :pekefinger:
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #222 Skrevet 28. april 2012 Jeg vet d så alt for godt, har vært suicidal selv, med hjelp av fagpersonell og familien + gode medisiner fikk jeg så god hjelp at jeg kom meg bort fra selvmordstankene. Om jeg har en dag som er for jævlig, sitter d så hardt i hos familien at de passer nøye på meg. Om jeg ikke ringer eller besøker noen av dem, er de snar til å ringe, svarer jeg ikke kommer de hjem til meg! Dermed vet du d :pekefinger: Heldig du er da, mange av oss har en familie som gir faen og påstår at man bare er ute etter oppmerksomhet og ender opp med å skjelle deg kraftig ut når du forteller dem at du har mørke tanker. Ikke alle er så heldige at de har pårørende som bryr seg nok til å stille opp.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2012 #223 Skrevet 28. april 2012 Heldig du er da, mange av oss har en familie som gir faen og påstår at man bare er ute etter oppmerksomhet og ender opp med å skjelle deg kraftig ut når du forteller dem at du har mørke tanker. Ikke alle er så heldige at de har pårørende som bryr seg nok til å stille opp. Mine pårørende var både sint og fortvilet, mest fordi de var redd for å miste meg.. Heldigvis fikk de meg til å gå til helsepersonell som gav meg god hjelp selv om d slett ikke var/er så lett. Nå fokuserer jeg på de små gleder i hverdagen, og har litt å se fram til også. Ja, jeg er enig med deg, jeg er en av de som er så heldig at jeg har noen som bryr seg
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2012 #225 Skrevet 28. april 2012 Godt at du har det bra nå da Ja, sitter faktisk her nå og strikker for en venn, d er den beste medisin mot destruktive tanker. Til og med uten bivirkninger + at vonde tanker svinner litt bort av seg selv
Gjest meh Skrevet 29. april 2012 #226 Skrevet 29. april 2012 (endret) Ser du på selvmord som en egoistisk handling? Hvorfor/hvorfor ikke? Nei, jeg er for individuell frihet og det innebærer friheten til å ta et slikt valg over sin egen kropp. Dere som sier det er egoistisk å begå selvmord, ligger ikke egentlig egoismen hos de som krever at en person skal leve videre for egen skyld? Selv om vedkommende muligens lever et trist og miserabelt liv dag inn og dag ut. Endret 29. april 2012 av meh 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #227 Skrevet 29. april 2012 Ser du på selvmord som en egoistisk handling? Hvorfor/hvorfor ikke? På en måte gjør jeg det,men på en annen side så har ikke personen fått den hjelp den trenger. Eller de som skulle hjelpe har ikke fanget det opp. Når folk sliter i mange år,og ikke kommer videre,så ser de i sin verden den løsningen. ofte så fanger ikke pårørende det opp heller. Det er for mange som gjør dette. Til stor sorg for familien som sitter igjen med skyldfølelse. Jeg tror de ikke er helt klar i hodet når det skjer
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #228 Skrevet 29. april 2012 På en måte gjør jeg det,men på en annen side så har ikke personen fått den hjelp den trenger. Eller de som skulle hjelpe har ikke fanget det opp. Når folk sliter i mange år,og ikke kommer videre,så ser de i sin verden den løsningen. ofte så fanger ikke pårørende det opp heller. Det er for mange som gjør dette. Til stor sorg for familien som sitter igjen med skyldfølelse. Jeg tror de ikke er helt klar i hodet når det skjer Har skrevet litt før, d som gjør at d går bra bortsett fra strikking, er å se på alt jeg kan glede meg over.! Foreldre og søsken + nydelige tantunger, som jeg kan kose meg sammen med er d viktigste Og sist men ikke minst, se dem vokse opp og bli til unge flotte mennesker som er glad i meg for den jeg er samme hva som skjer. Da er livet verdt å leve
Kosemose Skrevet 29. april 2012 #229 Skrevet 29. april 2012 Tråden er ryddet for selvmordstanker Kosemose, mod
Gjest Enora Skrevet 29. april 2012 #230 Skrevet 29. april 2012 Nei, jeg syns ikke selvmord er egoistisk.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #231 Skrevet 29. april 2012 Tråden er ryddet for selvmordstanker Kosemose, mod Kan ikke du være så snill og slette hele denne tråden? Jeg blir så deprimert bare av d å lese overskriften på denne tråden, nå som livet mitt er bra På forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #232 Skrevet 29. april 2012 Kan ikke du være så snill og slette hele denne tråden? Jeg blir så deprimert bare av d å lese overskriften på denne tråden, nå som livet mitt er bra På forhånd takk Nei for det er andre her som føler at de trenger den.
LeaMichele Skrevet 29. april 2012 #233 Skrevet 29. april 2012 Så se te helvette å hold deg unna denne tråden da! Nå som DU er frisk, så gir du faen i alle oss andre som vil prate om dette? Prakt eksempel til de som mener vi psykisk syke er så jævli egoistiske, værre er det med de som er friske!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #234 Skrevet 29. april 2012 Har skrevet litt før, d som gjør at d går bra bortsett fra strikking, er å se på alt jeg kan glede meg over.! Foreldre og søsken + nydelige tantunger, som jeg kan kose meg sammen med er d viktigste Og sist men ikke minst, se dem vokse opp og bli til unge flotte mennesker som er glad i meg for den jeg er samme hva som skjer. Da er livet verdt å leve Vel, folk har forskjellige ting de mener det er verdt å leve for. Jeg synes ikke det er verdt å leve for familie som jeg ser en gang hvert 5 år ( og det er etter at jeg har tryglet meg til å få besøk fra en av de )
Gjest Hikken Skrevet 29. april 2012 #235 Skrevet 29. april 2012 Så se te helvette å hold deg unna denne tråden da! Nå som DU er frisk, så gir du faen i alle oss andre som vil prate om dette? Prakt eksempel til de som mener vi psykisk syke er så jævli egoistiske, værre er det med de som er friske! Det er dessverre det som er holdningen til mange; Gjem vekk de som er syke slik av vi ikke blir deprimerte av å måtte se på dem.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #236 Skrevet 29. april 2012 Nei for det er andre her som føler at de trenger den. Ja, for å si at vi som til syvende og sist velger livet, og setter pris på d, er noen egoister som ikke ønsker noe annet enn at våre medmennesker skal leve sammen med oss
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #237 Skrevet 29. april 2012 Det er dessverre det som er holdningen til mange; Gjem vekk de som er syke slik av vi ikke blir deprimerte av å måtte se på dem. Det kan også være at mange "friske" blir usikre og redde for å legge sten til byrden i møte med syke mennesker. Det er vanskelig å være vitne til at noen sliter uten å vite hvordan eller om man kan gjøre noe for å gjøre det bedre for dem. Fordi vi bryr oss og er lei oss for at noen sliter uten at vi helt vet hvordan vi kan hjelpe.
Gjest Hikken Skrevet 29. april 2012 #238 Skrevet 29. april 2012 (endret) Det kan også være at mange "friske" blir usikre og redde for å legge sten til byrden i møte med syke mennesker. Det er vanskelig å være vitne til at noen sliter uten å vite hvordan eller om man kan gjøre noe for å gjøre det bedre for dem. Fordi vi bryr oss og er lei oss for at noen sliter uten at vi helt vet hvordan vi kan hjelpe. Så det er bedre at dere pårørende later som dere ikke kjenner oss når vi møtes på byen, ikke tar telefonen eller rett og slett lyver oss opp i trynet for å unngå å ha noe med oss å gjøre når vi spør om vi kan finne på noe? Jeg må ærlig innrømme at når folk holder på sånn så klarer jeg ikke helt å se HVOR de bryr seg. Endret 29. april 2012 av Hikken
Gjest Hikken Skrevet 29. april 2012 #239 Skrevet 29. april 2012 Ja, for å si at vi som til syvende og sist velger livet, og setter pris på d, er noen egoister som ikke ønsker noe annet enn at våre medmennesker skal leve sammen med oss Nei, jeg synes ikke det er egoistisk at du har valgt livet, men jeg synes ikke man skal tvinge andre til å leve bare fordi man selv vil. Jeg kan love deg at bare etter en ukes tid med meg så hadde du blitt deprimert selv kun fra å se på meg.
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. april 2012 #240 Skrevet 30. april 2012 Så det er bedre at dere pårørende later som dere ikke kjenner oss når vi møtes på byen, ikke tar telefonen eller rett og slett lyver oss opp i trynet for å unngå å ha noe med oss å gjøre når vi spør om vi kan finne på noe? Jeg må ærlig innrømme at når folk holder på sånn så klarer jeg ikke helt å se HVOR de bryr seg. Nå tar du utgangspunkt i kun deg og dine Hikken. Det er i mange tilfeller er vanskelig å forholde seg til psykisk sykdom, fordi man er redd for å legge sten til byrden som AB skriver. Det verken forklarer eller forsvarer hvorfor dine nærmeste gjør som de gjør, men det kan være en forklaring i veldig mange andre familier.
Fremhevede innlegg