Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAR SÅ LYST Å KLIPPE MEG!! Kan noen si til meg at det er dumt og at jeg kommer til å angre?? :P:sjenert:

Ikke gjør det! Du kommer til å angre :)

Skrevet

Eplecidereddik sist!

Jeg bruker først shampoo, litt balsam, så 1 liter kaldt vann med 2 spiseskjeer eplecidereddik. Skyll over (jeg legger av og til håret opp i literspannet jeg har eddikvannet i først) og la være i et halvt minutt. Skyll ut.

Det lukter ikke blomster, men eddiken er vannløselig så lukten forsvinner når du skyller det :)

Da skal jeg teste ut dette, elsker å prøve ut varer jeg har i kjøkkenskapet!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager finner man en frisør som bare stusser LITT!?? Jeg har slitt med det i alle år - til den grad at jeg har "frisørskrekk". "Litt" er alltid alt for mye.

.....snip...

hvis du bor nær oslo: jeg fant noen som holt til i andreetasje på oslo s når jeg bodde der. de er de eneste som ikke har tatt for mye(men alle slitte og splitta hårstrå)som jeg har funnet. men det er lenge siden jeg flyttet derfra så jeg vet ikke om de er der lenger.

........

jeg klippet håret mitt helt kort så det var på toppen av hodet hvor det var lengst var 10cm for fire år siden. håret mitt vokser veldig fort tror jeg, selv om jeg klipper 10-15cm hvert år stopper det under puppene mine nå. målet er at det skal gå forbi rumpa.

Skrevet

Da skal jeg teste ut dette, elsker å prøve ut varer jeg har i kjøkkenskapet!

Gleder meg til å høre hva du syns :)

Skrevet

Ikke gjør det! Du kommer til å angre :)

Takk :fnise:

Skrevet

Jeg sparer også til langt hår etter å ha mishandlet håret med rettetang og striping i over 10 år! Har fint nordisk hår med endel fall og klipte for litt over ett år siden håret til skuldrene fordi det var blitt så tynt nederst. Satser på like lengder så håret skal se tykkere ut :jepp:

Tiltak jeg har satt i verk er:

- Pause fra striping/farging i ca. 2 år.

- Vasker håret kun hver 3-4 dag (bruker tørrshampoo innimellom hårvaskene for å freshe opp)

- Prøver å redusere bruken av hårføner/rettetang/krølltang så mye som mulig.

- Stusser ca. hver 3. måned.

- Bruker frisørshampoo.

- Kurer håret hver gang jeg vasker det. Veksler på protein- og fuktighetskur.

- Tar ølgjørtabletter og startet akkurat med kosttilskuddet Panto 3.

- Bruker store tøystrikker og setter opp håret når jeg er hjemme.

- Bruker håroljer, fra bl.annet Alexander Sprekenhus og Kerastase i hårlengdene.

Om ca. 3 uker skal jeg til frisøren og stusse, samt ha veldig naturlige striper så jeg får litt mer spill i håret (tenker noe a la Jennifer Aniston). I følge frisøren finnes det en type hårbleking som sliter minimalt på håret, noen som vet om dette stemmer eller er det bare salgstriks fra frisøren sin side??

Skrevet

Forresten så pleier jeg å si til frisøren at hun skal klippe "så lite som mulig!". Det kan være lurt å si hvis man stadig opplever at frisøren klipper for mye...

Skrevet

Jeg sparer også til langt hår etter å ha mishandlet håret med rettetang og striping i over 10 år! Har fint nordisk hår med endel fall og klipte for litt over ett år siden håret til skuldrene fordi det var blitt så tynt nederst. Satser på like lengder så håret skal se tykkere ut :jepp:

Tiltak jeg har satt i verk er:

- Pause fra striping/farging i ca. 2 år.

- Vasker håret kun hver 3-4 dag (bruker tørrshampoo innimellom hårvaskene for å freshe opp)

- Prøver å redusere bruken av hårføner/rettetang/krølltang så mye som mulig.

- Stusser ca. hver 3. måned.

- Bruker frisørshampoo.

- Kurer håret hver gang jeg vasker det. Veksler på protein- og fuktighetskur.

- Tar ølgjørtabletter og startet akkurat med kosttilskuddet Panto 3.

- Bruker store tøystrikker og setter opp håret når jeg er hjemme.

- Bruker håroljer, fra bl.annet Alexander Sprekenhus og Kerastase i hårlengdene.

Om ca. 3 uker skal jeg til frisøren og stusse, samt ha veldig naturlige striper så jeg får litt mer spill i håret (tenker noe a la Jennifer Aniston). I følge frisøren finnes det en type hårbleking som sliter minimalt på håret, noen som vet om dette stemmer eller er det bare salgstriks fra frisøren sin side??

Jeg tipper frisøren din mener toning. Det er mildere en bleking, men sliter på håret det også.

Skrevet

Bah, jeg har kullsvart hår, og er drittlei av fargen, så da bestemte jeg meg for å bleike det og farge det brunt. Ble fin farge, men herregud så slitt. Megatabbe... :grine:

Skrevet

Bah, jeg har kullsvart hår, og er drittlei av fargen, så da bestemte jeg meg for å bleike det og farge det brunt. Ble fin farge, men herregud så slitt. Megatabbe... :grine:

Pøs på med proteinkur! Redken extreme cat skal visst hjelpe til med å bygge opp håret igjen :opplyser:

Skrevet

Pøs på med proteinkur! Redken extreme cat skal visst hjelpe til med å bygge opp håret igjen :opplyser:

Det får man kjøpt hos frisør, ja? Skal innom å sjekke hva de har, vil ikke ødelegge håret mer enn det allerede er.

AnonymBruker
Skrevet

Det får man kjøpt hos frisør, ja? Skal innom å sjekke hva de har, vil ikke ødelegge håret mer enn det allerede er.

Du får det billigere hos feelunique.com :)

Skrevet

Du får det billigere hos feelunique.com :)

Juhu, takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager finner man en frisør som bare stusser LITT!?? Jeg har slitt med det i alle år - til den grad at jeg har "frisørskrekk". "Litt" er alltid alt for mye.

For et par år siden sjekket jeg ut dette litt nøyere... Jeg var nemlig hos en frisør og ba om å få klippet tuppene (de var ikke veldig slitte). Så, kun 2 uker etterpå gikk jeg til en annen frisør og spurte om jeg burde klippe tuppene. Svaret var naturligvis ja, og jeg ba hun ta så mye hun mente var nødvendig. Håret ble ikke kort, men jammen klarte hun å ta et par-tre cm hun også.

Lider frisører av klippegalskap??? Hvor tydelig er det mulig å være for meg som kunde når jeg viser fysisk hvor mye jeg ønsker å ta - men de mener alltid man bør ta mer!?

Forøvrig har jeg bestandig hatt langt hår. Til midt på ryggen ca, med en god del fall. Unntaket var da jeg måtte ta en operasjon i hodet og ble liggende i 5 uker uten å få lov til å løfte hodet. Jeg kan love at håret ble rart! Det ble knusktørt (overhode ikke fett), og samlet seg i en slags "Marge Simpson" sak på toppen. Jeg fikk som sagt ikke løfte hodet, så de fikk ikke gredd eller vasket det på sykehuset. I tillegg barberte de endel på ene siden i fronten. Håret var jo helt ødelagt etterpå, og jeg satt 4 timer i en frisørstol med 3 heltinner av frisører som forsiktig fikk opp alle flokene så jeg slapp å barbere hele hodet - jeg var livredd for at det måtte skje! Håret ble klippet i en ganske kort bob, men har siden det vokst ut igjen.

Har ikke siden 1980-tallet brukt føner, krøll-eller rettetanger. Dårlig på å bruke (huske) på å ta kurer. Bruker både billig butikksjampo og balsam og noen ganger fra frisør. Bruker ingen ekstra produkter. Lufttørker alltid, og grer det ikke før det er tørt.

Dette har jeg gitt opp å lete etter for lenge siden. Det finnes ikke, rett og slett. Jeg kan ikke komme på å noen gang ha kommet fornøyd hjem fra frisøren. Min løsning ble derfor å kjøpe en frisørsaks for 149 kr på Clas Ohlson, og gjøre det selv. Jeg sparer masse penger, og har aldri vært så fornøyd med håret mitt før. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg gitt opp å lete etter for lenge siden. Det finnes ikke, rett og slett. Jeg kan ikke komme på å noen gang ha kommet fornøyd hjem fra frisøren. Min løsning ble derfor å kjøpe en frisørsaks for 149 kr på Clas Ohlson, og gjøre det selv. Jeg sparer masse penger, og har aldri vært så fornøyd med håret mitt før. :jepp:

Å herregud, you brave soul!! Jeg tør ikke klippe meg selv, hvordan klipper man bak??

Annonse
Skrevet

Du som klipper håret selv, hvordan hår har du? jeg har ganske rett/stritt hår, så hvis jeg klipper meg selv og klipper litt feil, tror jeg det vil være veldig synlig. Derfor tør jeg ikke klippe meg selv.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har lenge vurdert den der creaclip greia, men har aldri rotet meg til å bestille det. Er jo perfekt for stussing av hår man sparer ut. SE:

Totalt tv-shop, eller hva? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Du som klipper håret selv, hvordan hår har du? jeg har ganske rett/stritt hår, så hvis jeg klipper meg selv og klipper litt feil, tror jeg det vil være veldig synlig. Derfor tør jeg ikke klippe meg selv.

Jeg har også langt, rett og fint hår. Jeg pleier å samle håret i en hestehale og klippe tuppene rett av, og så justerer jeg etterpå når jeg slipper løs håret. Fungerer kjempebra for min del! Men det er ikke ofte jeg trenger å klippe skikkelig, siden jeg klipper hvert hårstrå etter som jeg ser en splittet tupp.

Skrevet

Jeg har allerede langt hår og det er veldig sunt om jeg får si det selv ;) så jeg kan jo si noe om tips til hvordan jeg fikk det. Beklager at det blir en veldig lang post, men jeg inkluderer alt jeg gjør i tilfelle noen er interessert. Jeg spiser helt vanlig (sunt, skeier ut i helgene), drikker mye vann og så tar jeg vanlig kostholdstilskudd. Gjør ikke noe spesielt med det.

God sjampo - Jeg bruker mye fra Joico fordi det også gjenoppbygger håret med protein i tillegg til å gi fukt og hva annet den spesifikke serien er beregnet på. Jeg bruker K-pak-serien 1 gang i uken, i tillegg til den grønne serien som gir volum. Denne gir næring og fleksibelt volum. Jeg er også veldig glad i Redken all soft serien, men denne gir litt for mye fukt for min del nå, men serien er veldig god. Jeg synes også Kerastase nutritive er god. Har jeg vært ute og stylet håret, bruker jeg en rensesjampo. Jeg bruker Joico K-pak cleansing shampoo og er fornøyd med den. Når hodebunnen er sår bruker jeg Kerastase biotic sjampo som beskytter hodebunnen og gjør den mindre stram. Altså, invester i gode produkter ;)

Balsam - Her er favoritten over alle favoritter redken all soft conditioner. Denne bruker jeg kun i lengdene fordi den gjør håret ganske fett om jeg bruker den for nærme hodebunnen. Det finnes selvsagt andre gode også, men denne er favoritten.Tar den i, lar sitte i 1-2 min, skyller ut med kaldt vann.

Hårmasker - det er dette jeg tror som har gjort den store forskjellen på håret mitt. Jeg bruker hårkurer 1-2 ganger i uken: 1 til vanlig, 2 i perioder hvor det går gjennom mye (desember, + sommeren). Jeg bruker en protein-kur annenhver uke etterfulgt av fuktighetskur. Da bruker jeg Joico deep penetrating reconstructor eller Joico revitaluxe, og så bruker jeg Redken All soft, Joico intense hydrator eller Moroccanoil intensive nourishment etterpå. De samme fuktkurene blir brukt de andre ukene. Om sommeren bruker jeg også hårmasker som gir UV-beskyttelse: Matrix sun protection er bra. Har jeg vært ute, bruker jeg en intensiv maske etter rensesjampo.

Leave-in produkter: Jeg veksler mellom Joico K-pak leave-in protectant (protein + beskyttelse) og hårolje. Bruker dette kun i skjørtet på håret. Jeg brukte moroccanoil oil treatment i 2 år, men jeg har nå gått over til L'Anza keratin hair treatment fordi den i tillegg til fukt gir mer beskyttelse av håret i form av varmebeskyttelse og slitasje (eks mot jakker, hårstrikker etc.)

Solbeskyttelse: I tillegg til hårmasken, bruker jeg også "solkrem" for håret når jeg går ut i solen. Jeg veksler mellom Kerastase og Matrix, og har "alltid" med meg en spray i vesken om sommeren/solen.

Styling: Unngår styling i veldig stor grad, men hvis jeg "må" bruker jeg en del som beskytter håret. Til volum i håret bruker jeg pureology volumizing mist (tror det er det den heter), denne bruker jeg faktisk daglig og det sliter ikke på håret eller gjør det fett. Av varmebeskytter bruker jeg produkter fra Joico eller morccanoil. Disse gjør ikke håret fett, men gjør at det holder godt. Hårspray er også fra samme merker. Holder ikke like bra som andre, det tror jeg er pga av de nærende greiene i dem.

Småting:Unngå tupering så langt det går. Unngå hårstrikker med metall i, da de fester seg i håret og brekker hårstrå. Jeg bruker slike små spesial plastikkstrikker som ikke skal slite på håret (kjøpt på ebay) i stedet for. Prøver å ikke børste håret (trenger det sjelden likevel), men må jeg så bruker jeg naturhårsbørster, jeg har en med villsvinhår som er kjøpt på kicks.Jeg har også macadamia infused healing oil kam som brukes, den bruker jeg også når jeg krøller håret. Prøv å ikke vaske håret for ofte, det tørker ut både hår og hodebunn. Jeg bruker en del tørrsjampo for å skvise ut en til dag av håret mitt, og nå bruker jeg faktisk tresemme dry shampoo som er overraskende bra. Tørker ikke ut håret og gjør det den skal.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er med, JA til langt hår! :popcorn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...