Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Lillah er på føden ;) woopwoop.. Venter spent på oppdatering :)

*håper ikke det gjorde noe at jeg sladrer Lillah :) *

Jeg VISSTE det! For hun pleier alltid å oppdatere på natta :fnise:

Åh, masse lykke til - sender masse varm energi!! :strix:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Åå så spennende!! Nå har han sikkert kommet:-) :-) kos deg masse lillah og oppdater oss når du har tid:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp :-)

Takk for oppdateringene, kakaoen :)

Kan meddele at gullet kom til verden kl. 03.42 i natt, etter en mildt sagt j.. fødsel, som varte i 25 timer. Lå med pressrier i 3.5 time før det kom en lege og forløste han med sugekopp.. Helt aldeles nydelig liten gutt, på 3325 g og 50 cm. 36 cm rundt hodet. :) Jeg er forelska :hjerte:

Revnet grad 4, så har fått et stort julebroderi nedentil, og blør som en stukken gris!

Fikk omsider epidural som smertelindring under åpningsfasen, det ble 4 timer i himmelen!! - Før hun slo det av når pressriene kom og ga meg drypp for å få lengere rier.. Fikk null smertelindring, og jeg hadde mest lyst til å slå ned jordmora..

Jonas blir definitivt enebarn! - Med mindre jeg finner meg ei surrogatmor eller adopterer.

Samboer har også vært en enestående støttespiller under hele fødselen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Takk for at jeg fikk følge med på de siste dagene og frem til gutten var ute. Kjempekoselig :)

Kos deg masse i jula med babyen din :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen :) grad 4???? å fyyy f.. stakkars deg da :klemmer: satt han fast eller??

Men nå er han her og er frisk og aldeles nydelig :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse :) synd at du fikk en så vond fødselsopplevelse. Håper du får pratet om det og bearbeidet følelser og tanker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med lille Jonas :hjerte:

Synd at du skulle få en lang og trasig fødsel!

Håper du får en fin jul med den lille familien din :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER sååå mye med en søt liten gutt:) Stakkars deg Lillah! den fødselen din høres helt forferdelig ut. skremmende lik fødselen til min samboer bortsett fra at det tok 16 timer og at hun ikke hadde pressrier så lenge. Og det morsomme er at vår David bare var 5 gram tyngre enn Jonas, han er også 50 cm og også 36 cm rundt hodet, og også blitt tatt med sugekopp! hehe

Skjønner godt at du ikke er interessert i en fødsel til. Kanskje den tanken endrer seg etterhvert men nå kan du i hvert fall kose deg masse med lille jonas:) Nyt dagene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gullgutten! Håper du snart kommer deg, og at smertene blir utholdelige i løpet av jula. Nyt den lille familien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner! :hjerte:

Det er heeelt fantastisk å være mamma, og Jonas- gullet er så utrolig søt og snill. Jeg er rett og slett forelsket! :rodmer: Dette er virkelig livet! Har aldri vært så lykkelig før.

Veldig godt at det hele er overstått nå. Fødselen var helt forferdelig vond, mistet over 1 liter blod og måtte sy både inn - og utvendig, revnet både i skjeden og endetarmen. Men lukkemuskelen ble heldigvis ikke skadet. Har hatt veldig vondt i stingene, og gått fast på Paracet, Voltaren og Naproxen på sykehuset, men etter jeg kom hjem har jeg kun tatt Paracet. Vondt å gå, vondt å sitte, greit å ligge.. Men i dag har jeg heldigvis ikke hatt vondt, så håper det er på bedringens vei. :) Fikk også blodoverføring og væske intravenøs etter blodtapet.

Men en ting er sikkert - jeg skal ALDRI føde igjen.. Riene i åpningsfasen var så vonde at jeg trodde jeg skulle dø.. Men pressriene overgikk alt! Galskap at jeg måtte ligge slik i 3,5 timer før hun kontaktet lege som kom for å ta han med vakum.. Når jeg var på samtale med ei jordmor før vi skulle reise hjem, så kunne hun også fortelle at legene hadde snakka om at jordmoren under fødselen hadde gått for langt, og at hun burde kontaktet lege mye tidligere.

Men men.. Det hele er heldigvis over nå, så nå koser jeg meg bare gløgg ihjel sammen med gullet mitt :hjerte: Han er så utrolig nydelig. Greier ikke å ta blikket bort fra han! Han er også veldig rolig.. Gråter kun når han vil ha mat, ellers virker han bare blid og fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tamdidam.. Så sitter man her da. :) Lillegull kastet opp 3 ganger tidligere i dag, og den siste gangen var det grønt.. Som konditorfarge! I tillegg brommet og braket det veldig i magen hans, og han hadde skikkelige bæsjebleier - men han var rolig, gråt ikke. Ringte til fødeavdelingen, og de mente at det ikke var noe å bekymre seg over, og at det mest sannsynlig var galle den siste gangen. Men om det gjentok seg flere ganger kunne vi kontakte legevakta.

Men det gjentok seg heldigvis ikke, men som den småhysteriske personen som jeg er, så gikk jeg ned å la meg, slik at samboer kunne sitte oppe å passe på han. Sov noen timer, for å kunne sitte oppe i natt, i tilfelle det skal skje igjen. Synes det er så skummelt med gulp/oppkast når de små ligger, uten tilsyn.. Redd for at det kunne skje igjen mens vi sover... Men han ligger nå søtt vedsiden av meg i sofaen å sover nå, og har heldigvis ikke kastet opp noe mere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillah!!

Hadde dere en fin julaften?

Trist å lese at du revnet slik :riste: Håper for all del at det går fort over for deg og at alt gror fort og fint.

Så herlig at du har en rolig guttebaby :rodmer: Tipper han er nydelig som dagen lang!

Kos dere videre, håper oppkastet gir seg fort som fy!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars, jeg syns skikkelig synd i deg! det høres ut som den verste fødselen ever! og det høres jo helt på trynet ut å la deg ha pressrier i 3,5 timer uten at du får ekstra hjelp :S Håper jordmora har dårlig samvittighet.Hun trodde nok at det hun gjorde var riktig, men alikevel.

Nå får du bare kose deg med lille Jonas! Tenk at du og mannen din har laget han! Skikkelig rart å tenke på egentlig. Har du hatt en fin julefeiring eller var du på sykehuset? Du mistet jo ganske mye blod!!

Og jeg lurte på om alt 'der nede' blir sånn ca som før igjen siden du revnet i endetarmen? det høres helt forferdelig ubehagelig ut.

Kos deg masse lillah!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillah!!

Hadde dere en fin julaften?

Trist å lese at du revnet slik :riste: Håper for all del at det går fort over for deg og at alt gror fort og fint.

Så herlig at du har en rolig guttebaby :rodmer: Tipper han er nydelig som dagen lang!

Kos dere videre, håper oppkastet gir seg fort som fy!

:klemmer:

Hei hopp og t'løkk me jula ;)

Ja, julaften var fin. Hadde endel besøk på formiddagen, "alle" ville innom for å se på gullet :) Men på kvelden var det bare vi 3.. Skulle egentlig feire jul hjemme hos søstra mi sammen med henne og familien, samt mamma, pappa og bestemor - men tanteungen min hadde omgangssyka 3 dager før julaften, så tok ikke sjansen på å dra dit, i fare for å bli smittet.

Hva med deg, hadde du en fin julekveld?

Skal ta meg på tak å lese gravidboka di en dag også, men har ikke tid til å være så mye på nett for tiden ;) Han sover jo mye også, men da blir jeg sittende å bare glane på han.. :P

Ble heldigvis bare med de 3 rundene med oppkast. :) Håper det er lenge til neste gang, for det var skremmende!!

Hvordan går det med deg og babymagen da?

Ønsker deg en fin kveld! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...