Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Nå er det bare 2 uker igjen til dåpen og i dag har jeg vært på shoppingrunde, kjøpte duk, løpere, lysestaker, lys, servietter, bordpynt osv. :) Tenkte at alt skulle gå igjen i fargene lyseblått, sølv og hvitt :-)

Karbonadene jeg har laget har havnet i fryseren, kyllinglårene er bestilt, hvilke kaker vi skal ha er bestemt, og vi har heldigvis masse snille folk i familien som skal bake! :-)

Lagde ei "prøvekake" til dåpskaka tidligere i uka. 2 etasjer, der den nederste delen skal være lyseblå (ble mørkeblå på prøvekaka, da jeg ikke orka å kjøpe hvit marsipan til 250 kr kiloen når det bare var en prøve ;) ) og den øverste etasjen skal være hvit. Skal også ha litt annen pynt oppå kaka til dåpen, skrive navnet hans + dåpsdatoen, og ha en figur på :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så fin kake! Hva slags kake bruker du?

Gleder meg til pynting og kakebaking jeg også! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fin kake! Hva slags kake bruker du?

Gleder meg til pynting og kakebaking jeg også! :danse:

Takk :) Jeg lagde sukkerbrød (vanlig kakebunn), og hadde bringebærsyltetøy og krem inni :) Så marsipankake. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hopp! :)

I dag er min lille skatt hele 3 måneder! Tiden går så utrolig foooort!! :/ Men kjekt å se han vokse også da :) Blitt veldig opptatt av lekene sine i det siste, griper tak i lekene på babygymmen, og har skjønt greia med å ha rangle i hånden :)

Er stort sett blid, kan gå dager mellom hver gang han gråter - og sover hele natta, noe som er veldig deilig! :-) Varierer når tid han legger seg, men stort sett mellom kl. 20 - 23, og sover da til rundt 8-9 (med mindre han våkner av vekkinga til pappan kl.07) :)

I går var vi på helsestasjonen på 3- månederskontroll. Ble et stikk i hvert lår, samt veiing og måling. 6105 gram og 60,5 cm :) Har heldigvis ikke fått noe bivirkninger av vaksinen, annet enn at han sover mer enn normalt.

Og på søndag er det barnedåp :) Føler jeg har det meste under kontroll. Får nøklene til lokalet i morgen ettermiddag, så mamma skal passe Jonas, så skal vi å pynte lokalet + lage blomsteroppsatser, så lager jeg maten og kakene på lørdag :)

I dag skal vi på dåpssamtale i kirka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var påska nesten over også, gitt :) Palmesøndag ble min lille skatt døpt :hjerte: Det var en veldig koselig dag. :) Det var søstera mi som bærte han, i tillegg var også kusina mi, og 2 kompiser av samboeren min fadder. Og snille, flinke niesa mi på 4 år tok av Jonas' lua og tørka han på hodet etter han hadde blitt døpt :)

På mandagen fikk vi besøk av barndomsvenninna mi + dattera hennes som bor i Stavanger. De var her til skjærtorsdag :-) Kooselig :)

Kjenner jeg gleder meg til det blir hverdag igjen. Blir lei av så mange helligdager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Høres ut som en veldig koselig dåp, Lillah! Og en herlig påske :)

Ja :hjerte: Guri.. Jeg er kjapp til å svare... Tok "bare" sånn ca. 3 uker! Er aldri innom lengere, og de få gangene jeg er det, er om kveldene før jeg skal sove.. Og da bruker jeg mobilen, men orker sjeldent å skrive noe.. Leser bare! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var årets 17. mai feiring over! :flagg:

Lillemann, samboer og jeg drog til byen i 08:30 tiden for å få med oss barnetoget. Selv har jeg ikke vært i byen så tidlig på 17.mai, siden jeg selv gikk i toget, men i år så gikk to av mine tantebarn i toget, så da måtte vi jo få det med oss :-)

Jonas likte seg veldig godt ute i dag også! Var redd for at han kanskje ville bli skremt av all tutinga og bærtinga, men han har vært i strålende humør hele dagen :)

Etter toget satte vi oss utom Peppes og spiste is, sammen med søstra mi m/ familie, foreldrene mine, søskenbarnet mitt + mannen og sønnen. :) Utrolig heeerlig vær i dag! 24 grader i skyggen og strålende sol :sol: Så det måtte nytes.. :)

Etterpå drog vi hjem, lagde middag også kom foreldrene mine, bestemor, svigermor og broren til samboer her på middag og kaker :-)

Og nå skal jeg på date med Jon Blund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Heisann! :)

En liten oppdatering fra oss.. :) Kom på at jeg ikke har vært innom på evigheter!

Lille Jonas gullet mitt er nå blitt 7 måneder - og vel så det! Tiden går utrolig fort!! - Og det skjer utrolig mye om dagen mtp. utviklingen :)

Er i godt humør bortimot hele tiden, kan gå dager mellom hver gang han gråter, og godt er det! Veldig fornøyd herremann :) Babler mye, går for tiden mest i "heia, bababa, dadada" osv ;) - Følger han denne utviklingen er jeg redd han vil si pappa før mamma :P

Han kan sitte selv uten støtte, og har gjort dette i ca. 1 mnd. Har ikke lært seg å krype ennå.. Har en tendens til å sige bakover når han prøver ;) Men det blir vel etterhvert! :-)

Sover stort sett fra 20-21 om kveldene og fram til mellom 07 og 08. :)

Begynte med velling/grøt + fruktpurèer når han var ca. 3,5 - 4 måneder og middagsmat når han var ca. 5 måneder. :)

Lager alt av middager selv og har laget meg en babymat-blogg ;)http://hildesbabymat.blogg.no - dessverre glemmer jeg å oppdatere den også :P Men ligger da noen oppskrifter der :-)

På sist kontroll var han 69,5 cm og 8250 g :) Følger kurven sin helt perfekt ifølge hs :)

Jeg rett og slett eeeelsker å være mamma til verdens beste og har aldri vært så lykkelig!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, min og din er like store :jepp: Jonas høres herlig ut, Lillah!

Kikket innpå bloggen din, og jeg skal jammen bruke oppskriftene dine! Så flink du er! Ed har jo spist gulrot og potet-glassene en stund, men nå skal jeg begynne med smakingen for fullt. Det blir spennende - du inspirerer, tusen takk :klemmer:

Håper dere har en herlig sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, min og din er like store :jepp: Jonas høres herlig ut, Lillah!

Kikket innpå bloggen din, og jeg skal jammen bruke oppskriftene dine! Så flink du er! Ed har jo spist gulrot og potet-glassene en stund, men nå skal jeg begynne med smakingen for fullt. Det blir spennende - du inspirerer, tusen takk :klemmer:

Håper dere har en herlig sommer!

Jøss :-) Stor, liten plugg du har da :) Din er vel et par mnd yngre enn min :-)

Jaa, han er fantastisk herlig :hjerte:

Takktakk! :) Synes det er artig å lage mat, så da er jo heller ikke babymat et unntak :-) Ekstra kjekt når nærmest alt han får er "mmmmm" og "namnam" ;)

Sommeren er veeldig herlig for tiden (les :den siste uka) :) Gikk fra høst til sommer, så det er herlig! :D God sommer til deg å :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smeeelt* I dag sa lillemann mamma for første gang. Skjønt, han var jo ikke hjemme første gangen, var sammen med pappaen på besøk.. Men i kveld etter han hadde lagt seg sa han det 3 ganger! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

"Aaw.. " Skulle det stå ;) for en herlig følelse det må være! :)

Ja, veldig koselig! :hjerte: Hvor gammelt er barnet ditt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

aaaw koselig å lese her! ;)

Ha en fin dag! :blomst:

Takk for hyggelig hilsen! :) Og gratulerer med en baby på vei :hjerte:

Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

10 uker :) og de 10 ukene har gått så fort!

Ja, det tror jeg på! Merker selv også at tiden bare flyyr avgårde etter jeg fikk barn! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...