Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hopp! :)

Da var lillegull blitt 5 uker, og jeg aner rett og slett ikke hvor tiden blir av!! Dagene bare flyger avgårde..

I dag har vi bare vært hjemme hele dagen, jeg er blitt forkjølet + vondt i kroppen, så vi sendte pappsen på handling, så ble jeg og gullet hjemme :)

Har laget dåpsinvitasjoner.. Tenkte først å bestille fra fotobutikk, men så ombestemte jeg meg og scrappet de istedet. Drev litt med scrapping før, men det er noen år siden.. Ga egentlig opp, fordi jeg mangler fantasi. :P Men ble da fornøyd med de jeg laga. Mye arbeid og dyrt, men men.. Greit å ha noe å gjøre på når lillemann sover :)

Dåpskjolen er også i boks, eller vi har ikke fått den, men bestilt den.. Leveringstiden er på 3 uker :)

Skulle vel eeegentlig ha sovet nå, men lillemann hadde så rar innpust noen ganger tidligere i kveld/natt, så jeg tenkte at jeg heller ville sitte oppe i natt å følge med han.. Så får jeg vekke sambo i morgen tidlig, slik at han står opp, så kan jeg sove. Leser jo så mye om det der RS- viruset som visstnok herjer i Midt-Norge.. Skremmende greier!! Håper virkelig ikke at han blir smittet av forkjølelsen min heller.. Kjenner jeg blir litt småhysterisk for om han kan bli syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag har vært den store daffedagen!! Har vondt i alle ledd og halsen, kasta opp, 39,3 i feber, tung i hodet og generelt dårlig allmenntilstand. Har frøsset hele dagen, men akkurat nå svetter jeg, så håper jeg svetter av meg feberen :)

Har knapt vært borti lillemann i dag, fordi jeg er så redd for å smitte han, så da er det bra jeg har en fantastisk samboer som har tatt seg av han :)

Hadde egentlig tenkt å ta han med meg på babysang i morgen, men vi får heller ta det neste mandag :) Han er veldig glad i å bli sunget for, smiler alltid da :) Han er også blitt veldig flink til å "gøøe". I starten var det vanskelige greier, men nå ligger han ofte i vugga å smiler for seg selv og gøer. *smelt* :)

Han er også veeldig rolig!! Tidligere var det mye gråt pga. luftsmerter, men begynte med minifom for et par uker siden, pluss at vi byttet mme og det resulterte i at vi fikk en ny baby! :-) Har så godt som gitt opp morsmelka av samme grunn.. Han gråt gjerne hele formiddagene tidligere, måtte sitte/gå å bysse på han hele tiden, så jeg rakk ofte verken å spise eller pumpe meg før pappen kom hjem fra jobb. Det igjen førte til at melkeproduksjonen ble dårligere.. Tidligere pumpet jeg glatt 100 ml hver gang, nå får jeg kun ut 10- 20 ml.. Når kvelden kommer er det ofte det ikke er nok melk til et helt måltid engang.. Men men, vi har jo en veldig fornøyd baby etter han begynte på Collett, så tar det ikke så veldig tungt, selv om det selvfølgelig er dumt at han ikke får melka mi.. Er vel morsmelk som er det aller beste!

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer med morsdagen alle mammaer!! :blomst:

Min lille sjarmør lot mammaen sin sove litt ekstra lenge i dag, så fikk jeg et fint kort og 2 pysjamaser av han :hjerte:

I dag skal lillemann og jeg en tur på besøk til bestemor/oldemor sammen med resten av familien for å feire oss mammaer ;)

Ha en fin dag folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen, Lillah :klemmer:

Virker som du koser deg og har det fint! Koselig at du er innom og titter hos meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen, Lillah :klemmer:

Virker som du koser deg og har det fint! Koselig at du er innom og titter hos meg :hjerte:

Takk :klemmer:

Ja, koser meg veldig!! Lillegull er rett og slett det beste som har hendt meg :hjerte: Og om en dag eller to har du også en herlig gullklump å kose deg med :) Gleeeed deg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på 6 ukerskontroll med lille storegull :) Vel, han er jo 8 uker i morgen da, men jeg var syk med influensa den dagen vi egentlig skulle på 6-ukerskontrollen, så måtte avbestille timen..

Alt var heldigvis bra! :) Og han er blitt en stor gutt. Ved fødsel var han 3325 gram, den dagen vi reiste hjem (julaften) hadde han gått ned til 3170g. Da vi kom tilbake etter 2 dager å veide han, veide han akkurat det samme som når han ble født :) 2. januar hadde vi hjemmebesøk, og da veide han 3600 g. Og i går veide han 5410 g. Så han har lagt på seg 1800 gram på 6 uker! :sjokkert:

Så har han strekt seg til 58 cm :) Var 50 ved fødselen, så vokst i snitt 1 cm i uka da :)

Så den lille prinsen min er ikke så liten lengere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det går veldig bra med lille jonas! Han vokser jo kjempebra! :D Jeg rakk ikke se på bildet av lille jonas da hadde lagt ut et bilde her i dagboka di. Det var litt synd, er jo ganske nysgjerrig på hvordan gullet ditt ser ut! :P Jeg mente forresten å huske at du og noen flere er medlem i en skjult gruppe på facebook for alle som har fått baby i desember? Jeg prøvde å finne gruppa men fant den ikke. Kunne tenkt meg å være medlem der!

Var godt å lese at Jonas ikke griner så mye lenger. Syns så synd i de små som griner pga luftsmerter og sånt. Bra du fant en annen type MME som funker bedre på han. :) Er dere snart ferdig med å planlegge dåpen? Blir sikkert en koselig dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om det går veldig bra med lille jonas! Han vokser jo kjempebra! :D Jeg rakk ikke se på bildet av lille jonas da hadde lagt ut et bilde her i dagboka di. Det var litt synd, er jo ganske nysgjerrig på hvordan gullet ditt ser ut! :P Jeg mente forresten å huske at du og noen flere er medlem i en skjult gruppe på facebook for alle som har fått baby i desember? Jeg prøvde å finne gruppa men fant den ikke. Kunne tenkt meg å være medlem der!

Var godt å lese at Jonas ikke griner så mye lenger. Syns så synd i de små som griner pga luftsmerter og sånt. Bra du fant en annen type MME som funker bedre på han. :) Er dere snart ferdig med å planlegge dåpen? Blir sikkert en koselig dag:)

Ja, det gjør han! :) Kan legge ut et nytt bilde av han etterpå :)

Jepp, den heter "Desember12", men kommer ikke opp når man søker på den, fordi det er en hemmelig gruppe. Men dersom du sender meg ei melding med ditt fulle navn, så kan jeg legge deg til. :)

Har booka kirke, lokale, sendt ut invitasjoner, kjøpt kjole og funnet ut av hva vi skal ha av mat. :) Hva med dere? Skal dere døpe lillemann, eller ha navnefest? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av gullet mitt, 8 uker gammel :hjerte: (tatt i går) :) Gi meg gjerne et pip når du har sett det, Marielle, så jeg kan slette det igjen :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en skjønning!!! Han er jo bare helt herlig:-D vi har samme leke til han david. Er visst veldig bra for når tennene kommer.

Jeg skal sende deg en pm med fullt navn:-)

Ps.. Vi skal ikke døpe david men det kan hende vi skal ha navnefest. Det er ikke så viktig for meg men hvis helene vil syns jeg det er greit:-)

Endret av marielle171
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For en skjønning!!! Han er jo bare helt herlig:-D vi har samme leke til han david. Er visst veldig bra for når tennene kommer.

Jeg skal sende deg en pm med fullt navn:-)

Ps.. Vi skal ikke døpe david men det kan hende vi skal ha navnefest. Det er ikke så viktig for meg men hvis helene vil syns jeg det er greit:-)

Enig! :fnise: Ja, har hørt endel positivt om den der, og han var så heldig at han fikk 2 stk i fødselsgave :) Veeldig glad i giraffen er han også, kommer alltid et smil når han ser den :)

Okei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg glaad! :D Sambo og jeg har hatt oss noen navne- diskusjoner, uten å ha blitt enige. Han er av den "gammeldagse" sorten, som vil at lillemann skal ha hans etternavn og at jeg også tar det når/hvis vi en gang gifter oss. Jeg vil ha mitt etternavn, og jeg ønska også at lillemann skulle ha det, da det kun er litt over 100 stk som heter det. :) Siden vi ikke ble enige, foreslo jeg en dag tidligere at vi kunne ta "stein-saks-papir", sambo ble mer eller mindre motvillig med på det.. Men så tapte jeg! :P Og da sa jeg at vi kan jo ikke avgjøre hva ungen skal hete med slikt tull.. Sååå etter mye masing fra min side, fikk jeg viljen min!! :D Så da blir det sambo sitt etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...