Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt besøk av mamma'n min :hjerte:

Hun vasket ned veggene på stua, la sammen klær og ryddet. Selv har jeg lite ork til slike ting, så snilt av henne å hjelpe :) Så fikk vi pratet og mimret litt :)

Når samboer kom hjem, så kjørte han oss hjem til der mamma og pappa bor, og det var helt grusomt å komme inn der, uten at noen kom logrende mot meg.. Ingen Caro. :( Alt virket så tomt! Men var der bare en liten tur, før mamma og jeg drog en tur på Møbelringen, et kjøpesenter, plantasjen og litt sånn forskjellig. Godt å komme seg ut, og få tankene over på noe annet..

Ringte dyreklinikken istad, skulle høre om det var noe kriterier for hvordan asken skal oppbevares, men jeg rakk ikke å fullføre setningen før jeg bare måtte legge på. Klarte ikke å prate.. Så sendte melding til hun som avlivet istedet. Spurte med det samme om han kunne vært redda dersom det hadde skjedd på dagtid, slik at vi hadde kommet oss til dyrlegen med en gang han ble dårlig.. - Og hun hadde igjen snakket med dyrelegen som mente at når tilstanden var som den var, så hadde det vært lite å gjort. Og når han i tillegg gikk på Fortekor (hjertemedisin), så var nok tiden hans inne...

Veldig godt å få svar på det, for det har kvernet mye rundt i hodet mitt...

Så ble det ennå et bilde av Caro-gutten :) Bildet er fra mars 2010, men jeg husker det godt.. Kom inn på rommet mitt, og der lå han å sov OPPÅ spikermatta! ;)

post-52998-0-90341700-1352743509_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite som minner om en graviditetsdagbok for tiden... Får skrive mer Jonas- relatert senere, er ikke i humør til det for tiden..

I dag har vi hatt besøk av foreldrene mine, de var her på middag. Svine- og nakkekoteletter med tilbehør, og sitron fromasj og sjokolademousse til dessert. Var godt, selv om matlysen ikke er helt på topp.

Nå er det blitt ordentlig møkkavær her! Mørkt nærmest døgnet rundt, blåser og regner som bare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo lov til å skrive hva som helst i din graviditetsdagbok:) skjønner godt at du tenker mye på Caro for tida og at det er han du vil skrive om her. Godt å få ut noen tanker også kan jeg tenke meg. Det var bra at du snakket med dyrelegen og at du har fått svar på spørsmålene dine. Da vet du at du ikke kunne gjort noe annerledes, og da slipper du å gå rundt med 'what if' tanker. Prøv å gjøre noe som får deg til å tenke på noe annet av og til. Lykke til! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo lov til å skrive hva som helst i din graviditetsdagbok:) skjønner godt at du tenker mye på Caro for tida og at det er han du vil skrive om her. Godt å få ut noen tanker også kan jeg tenke meg. Det var bra at du snakket med dyrelegen og at du har fått svar på spørsmålene dine. Da vet du at du ikke kunne gjort noe annerledes, og da slipper du å gå rundt med 'what if' tanker. Prøv å gjøre noe som får deg til å tenke på noe annet av og til. Lykke til! :hjerte:

Takk for det :hjerte: Prøver mitt beste på å tenke på andre ting innimellom, og hvis jeg "glemmer" han en time, så får jeg nesten dårlig samvittighet fordi at jeg ikke har tenkt på han.. Går rundt å lurer på hvordan han har det. Men han er jo død, så han føler vel ingenting.

Skulle gjerne skrudd tiden ei uke tilbake.. Forrige torsdag var jeg på besøk hos de etter at jeg hadde vært hos jordmor. Da jeg var på vei bort til huset fra busstoppet, så jeg at han stod ute i båndet sitt. Og når han fikk øye på meg begynte han å logre :) Klappa litt på han og ga han en sjokoladebit (ja, fy da!), før jeg tok han med inn :) Var sammen med han i flere timer den dagen - helt til samboer hentet meg etter jobb:) Kanskje det var sjebnen.. For egentlig hadde jeg jordmortime torsdagen før, men følte meg uvel den natta, og avbestilte timen, og fikk time forrige torsdag heller. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg mest sannsynligvis ikke dratt dit på besøk da. (Men pleier ofte å ta turen dit etter jordmortimer, for da kan jeg ta bussen rett dit, slipper å gå langt.. Pluss at mamma er sykemeldt).

Evig glad for de 14 fine årene jeg fikk med han iallefall :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug: Så fryktelig trist å høre :(

Hold fast på alle de gode minnene - som det helt sikkert er mange mange av :)

Endret av Eplenepe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Så fryktelig trist å høre :(

Hold fast på alle de gode minnene - som det helt sikkert er mange mange av :)

Ja, de er det heldigvis veldig mange av :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Jonas blitt 36 uker gammel :hjerte: Og dermed toppen 6 uker til han er her hos oss. :)

I dag har jeg vært en tur i byen sammen med mamma, bestemor, tante, 2 kusiner og barna deres. Var koselig. :)

Når jeg kom hjem lagde jeg marsipankake. Lagde bunnen og roser + div. pynt i går kveld, så var bare å ha i fyllet og pynte den. Skal i "dåp" i morgen.

Søskenbarnet mitt bor i Tyskland, og fikk unge for 1/2 år siden, de døpte henne nedi der, men siden de nå er på besøk hos tanta mi, skal de feire dåp her også, siden halve slekta bor her :)

Ellers er dagene fortsatt tunge... Går å tenker på Caro-gutten min hele tiden, spiser og sover dårlig. Sitter å tenker på han, så går det opp for meg at jeg ALDRI mer får se han, aldri mer klappe han osv.. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Og om kveldene blir jeg liggende å tenke på de siste timene han levde, og hvor fælt han har måttet hatt det.. Det er det vondeste jeg noensinne har sett! :(

post-52998-0-66356000-1353187476_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen dager siden jeg har skrevet her inne nå.. Har rett og slett ikke hatt ork, hodet har vært fullt av andre tanker for tiden! Heldigvis går det litt bedre nå. Savnet er like stort, men den store sorgen er litt bedre... Jeg vet jo innerst inne at det ikke var noen annen utvei, og at han har det bra der han er nå. :hjerte:

I dag har jeg vært en tur til jordmora. Symfysemålet var det samme som for 2 uker siden, så dersom det ikke stiger innen neste time, må vi en tur på sykehuset å ta UL og sjekke at alt er bra. :) Er jo bare 28 dager til termin også nå.. Gleder meg til å bli ferdig :)

Etter jordmortimen var jeg på legesenteret å tok blodprøve.. Sånn går det når man er rhesus negativ. Men heldigvis den siste dette svangerskapet :)

Etter det igjen tok jeg bussen hjem til mamma :) Så gikk vi ned til barnehagen å henta tanteungene mine. Etterhvert kom også pappa, samboeren min, søstra mi og svogeren min - så spiste vi middag der. Kjøttsuppe :)

Fikk også med meg hentesettet hjem, som mamma har strikka til Jonas. Var kjempefint! Hun holder nå på å strikker vognteppe :-)

post-52998-0-90457500-1353530054_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for å lese at du begynner å ha det litt bedre nå. det er ikke lett når et kjæledyr dør og det kan ta sin tid før man føler seg bedre igjen. Men det er i hvert fall sikkert at du ikke kunne gjort noe for å unngå at han skulle dø. Og han har sikkert et bra liv:)

Utrolig fint det hentesettet mora di strikket til Jonas!! Hun er jo kjempeflink!:) og nå strikker hun et vognteppe altså. Skulle ønske jeg hadde en mor som var så flink til å strikke!

Lykke til de siste ukene. Nå er ikke virkelig ikke lenge igjen til dere får jonas i armene deres!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart termin!! Oioioi!!! :laugh:

Så flink mamma du har, altså! Det settet var utrolig fint!!

Veit at svigermor har noe på lur fra da sambo var liten, så tenker vi skal få med oss det hjem i jula :hjerte: Det er så koselig med hjemmestrikket tøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for å lese at du begynner å ha det litt bedre nå. det er ikke lett når et kjæledyr dør og det kan ta sin tid før man føler seg bedre igjen. Men det er i hvert fall sikkert at du ikke kunne gjort noe for å unngå at han skulle dø. Og han har sikkert et bra liv:)

Utrolig fint det hentesettet mora di strikket til Jonas!! Hun er jo kjempeflink! :) og nå strikker hun et vognteppe altså. Skulle ønske jeg hadde en mor som var så flink til å strikke!

Lykke til de siste ukene. Nå er ikke virkelig ikke lenge igjen til dere får jonas i armene deres! :)

Nei, det er ikke det.. De blir jo som et familiemedlem på lik linje med oss mennesker. :)

Ja, likte det veldig godt selv også. Så da blir han nok fin når vi reiser hjem fra sykehuset :) Vognteppet er i samme mønsteret som mønsteret på jakka:)

Tusen takk for det. Masse lykke til til dere også.. Er jo bare noen få dager igjen til termin hos dere :) Spennende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart termin!! Oioioi!!! :laugh:

Så flink mamma du har, altså! Det settet var utrolig fint!!

Veit at svigermor har noe på lur fra da sambo var liten, så tenker vi skal få med oss det hjem i jula :hjerte: Det er så koselig med hjemmestrikket tøy!!!

:D

Ja, hun er veldig flink :) Gleder meg til å kunne ta det i bruk =)

Åå.. Så koselig da.. Med klær som din kjære har brukt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Jonas blitt 37 uker, og det er bare finpussen som gjenstår før han er klar for denne verden :hjerte: Er ca. 2950 gram og 46 cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur på et kjøpesenter. Handlet meg noen gode bukser til å bruke på sykehuset - og tiden etter + truser, singletter og sokker. :) Handlet også litt julegaver, så nå er jeg nesten i boks!! :) Mangler bare til min samboer, mamma og lille Jonas :)

Egentlig ikke vits å kjøpe noe til Jonas, for han får jo alt han trenger - og mere til til han blir født, men føler nesten han må få seg noen pakker under treet, selv om han ikke skjønner noe av det. - Ikke sikkert han er født innen da heller, men men :)

Fant en kjempesøt nissekostyme til han her om dagen :)

Ellers har jeg stort sett sløvet i dag. Spilt wii og sett på tv. Og laga Smash kake, som vi skal kose oss med i morgen. :D Håper den er god! :)

post-52998-0-09954800-1353801796_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så sitter man her igjen da... Sliter slik med å få sove for tiden, at jeg rett og slett ikke orker å legge meg! På 6 timer i natt, så var jeg oppe på do 8 ganger!! - Og når jeg i tillegg blir liggende våken lenge etterpå, så gidder jeg rett og slett ikke..

Akkurat lagd meg hjemmelaga dressing, skjært opp skinke og kokt pasta nå.. Sulten fra 1.trimester er kommet tilbake, når jeg blir sulten så er jeg så sulten at det rett og slett gjør vondt! :P

Ellers er det ikke mye som skjer om dagene.. Sitter stort sett hjemme å sturer.. Meen i morgen skal jeg å handle ferdig julegavene! Skal bli godt å bli ferdig med det. Egentlig så elsker jeg julegaveshopping, shopping generelt egentlig, men alt er bare tungt og slitsomt for tiden, så nå bare gleder jeg meg til å bli ferdig:)

Må også få pakket fødebaggen snart.. Har hatt planer om det siden før helga, meeeen....;)

Slenger med ett bilde som jeg tok i går.. Synes seriøst magen min ser likedan ut nå som den gjorde for 4-5 uker siden!

post-52998-0-87352100-1353977308_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Caro-gutten min :hjerte:

Nå er det 16 dager siden du forlot oss.. De 16 værste dagene i mitt liv! Jeg savner deg mer enn hva ord kan beskrive. Søte, snille gutten min!

Jeg hadde akkurat fyllt 13 år den gangen vi fikk deg.. Jeg var utrolig husredd, og hadde lyst på hund, så fikk deg slik at jeg skulle tørre å være hjemme alene. Du var der alltid. Du var liten, men jeg var trygg sammen med deg!

Jeg var utrolig stolt av deg.. Du var den søteste av de alle! Husker jeg brukte å kle på deg klær, kjoler og sparkebukser, og du var tålmodig som bare det. Lå å nøt det hele. Har masse bilder og minner av det :) En gang sendte jeg inn bilde av deg i se&hør - hvor du lå i solstolen på verandaen iført rosa bikini med hvite prikker, solhatt og solbriller, og det ble vinnerbildet :) Bildet har jeg fortsatt hengende på rommet mitt hjemme hos mamma og pappa.

Til tross for at du var den snilleste og søteste av de alle - så har jeg vært irritert på deg.. Du var veeeeldig flink til å bjeffe - på alt og ingenting. Brukte å stå med labbene i vinduskarmen å kikke ut som ei nysgjerrig, gammel dame - og bjeffe på ALT! Men det lå vel i genene, da rasen til pappaen din var vakthunder fra gammelt av - de lå oppe på borgene i Tibet å varslet når uvedkommende kom i nærheten.

Men de siste par årene du levde hadde du dårlig hørsel, og bjeffa så og si aldri.. Av og til lurte jeg på om du egentlig hørte - men kun det du selv ville høre. ;)

Testa deg ut senest dagen før du døde.. Jeg kom på besøk hos deg og mamma etter jeg hadde vært til jordmora, ga deg først en godbit, som du fikk uten å gjøre noe.. Så før jeg ga deg neste godbit ba jeg deg om å gi først den ene labben, så den andre - noe du gjorde :) Og slik fortsatte vi - og de gangene jeg ba deg gi labb, så gjorde du det :)

Du var også veldig lærervillig! Likte å lære nye ting, og var veldig flink!

I 14 fine år hadde vi deg. Vi fikk deg den 19. desember 1998, da var du knappe 2 måneder. :) Når du var liten så du ut som en bamse fra leketøyshylla. Liten, og med store nøttebrune øyne.

Jeg savner deg utrolig mye god-gutten min! Jeg kan fortsatt ikke fatte at du er død... At jeg aldri mere skal få se deg, klappe og kose med deg. Du er i tankene mine omtrent hele tiden, og om natta er du også i drømmene mine. Skulle så inderlig ønske at jeg bare kunne fått en time til sammen med deg.. Ta ordentlig farvel med deg, kose og klemme deg en aller siste gang... - Men det går jo ikke. :(

Tenker på at du nå ligger på et kaldt fryserom - alene, i mørket og kulden! - Når du aller helst skulle vært her, sammen med oss..

- Og snart er det jul! Den første jula uten deg på det jeg kan huske. Det kommer til å bli rart, og trist.. Ingen Caro, med rød sløyfe på :/

Hvil i fred Caro`n min! :dagens-rose: Vi ses igjen.

post-52998-0-18218300-1353979823_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin du er, Lillah!! Nyydelig! Magen din har kanskje sunket litt..? :klo:

Kjenner igjen det med sulten og nattevåkingen! 1.trimester is BACK!! Det er rett og slett noe dritt.. :ler: Håper du har sovnet igjen nå, da :hjerte:

Sikkert godt å få tiden til å gå, den siste tiden du har igjen nå! Lurt med shopping og pakking av fødselsbag :jepp:

Fine Caro :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin du er, Lillah!! Nyydelig! Magen din har kanskje sunket litt..? :klo:

Kjenner igjen det med sulten og nattevåkingen! 1.trimester is BACK!! Det er rett og slett noe dritt.. :ler: Håper du har sovnet igjen nå, da :hjerte:

Sikkert godt å få tiden til å gå, den siste tiden du har igjen nå! Lurt med shopping og pakking av fødselsbag :jepp:

Fine Caro :blomst:

Takk for det, snille deg :) Ja, tror den har sunket endel.. Målte den i går kveld, og da var målene de samme som for over en måned siden. Men men..

Hehe, ja er det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...