Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)


Lillah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er det 40 dager til termin, og jeg er høygravid!! :hoppendeglad:

Har vært en tur til jordmora i dag. Alt var bra, og lillegull ligger godt plantet med hodet nedi bekkenet. :)

Vakre du, og flotte magen!!

Grattis som høygravid! :strix:

Så fint at han ligger med hodet ned. Da er jo "alt" klart :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du er offisielt høygravid nå!:D Føler du deg høy gravid? Leser at lille jonas ligger med hodet ned i bekkenet. kjenner du at han har festet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt skjedde det noe helt forferdelig! Mamma ringte like over midnatt og lurte på om vi kunne komme oppover fordi Caro (hunden våres) var blitt dårlig..

Slengte på oss klærne og kjørte opp til de (tar heldigvis bare 5 min).

Pappa hadde vært ute å gått kveldstur med han, da han oppdaget at han var litt "rar", drev å snublet.. Så når de kom inn så gikk han seg på ting, la seg ned under bordet ng ble tungpustet. De løftet han opp og la han i senga hans, da var føttene stive. Lå i senga si, hadde tungt for å puste og lagde rare lyder og snorkelyder til tross for at han var våken. Var også stiv i blikket.

Når vi kom oppover var tilstanden den samme. Lå å kikket tomt fram, og reagerte ikke på noe. Etter ei stund begynte han å kaste opp, slet veldig, men etterpå hørtes pusten bedre ut, men hadde veldig hurtig puls. Sov litt innimellom, men etter ca. 1/2 time begynte han å brekke seg på nytt. Greide ikke å kaste opp, pusten ble værre, surklet veldig og begynte å skjelve.. Det var helt forferdelig å se på, og sikkert like ille for han også :(

Dyreklinikket hadde selvfølgelig stengt, men svigermor kjenner ei som jobber der og vi fikk tak i henne. Og hun satte seg i bilen og kjørte i 30 minutter kl. 02.30 på natta for å komme! Så vi drog på dyreklinikken med han, tror (og håper) at han ikke var ved bevisst da. Hadde da også begynt å hyperventilere.. Selv greide jeg ikke å se på, men mamma og samboeren min stod inne hos han. Fikk først ei beroligende sprøyte. Etter det greide ikke mamma å væpre der heller. Derretter fikk han 2 sprøyter rett i hjertetsom fikk han til å sovne inn. Samboer var inne hos han hele tiden, noe jeg er evig takknemmelig for, slik at han slapp å dø "alene".

Rundt 03.30 var det hele over, og Caro-gutten min hadde fått fred.. Hva det var som var galt vet vi ikke, men mest sannsynlig var det hjertet.

Utrolig trist, og det hele skjedde uten forvarsel.. Tidligere på dagen hadde han vært frisk og rask.

24.10.1998 - 10.11.12

Så han fikk i det minste ett langt liv :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, Lillah :klemmer:

Jeg vet hvordan du har det! Vi måtte avlive hunden vår i fjor sommer da den fikk akutt nyresvikt.. Helt forferdelig når det skjer så brått og man ikke får forberedt seg på det.

Håper det går bra med deg, du får ta vare på alle fine minner :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, Lillah :klemmer:

Jeg vet hvordan du har det! Vi måtte avlive hunden vår i fjor sommer da den fikk akutt nyresvikt.. Helt forferdelig når det skjer så brått og man ikke får forberedt seg på det.

Håper det går bra med deg, du får ta vare på alle fine minner :hjerte:

Ja, er heldigvis mange gode minner med han. Har også mye bilder og litt film. Men det er så uvirkelig.. Har snart ikke flere tårer igjen tror jeg.. Prøver å sove, våkner etter 15-20 minutter hver gang, og begynner å lure på om det er virkelig eller om jeg har drømt..

Trist å høre om hunden din også :( Ble han gammel og hvilken sort var det? Og hvordan utartet det seg

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese, Lillah :(:klem: til deg!! :hjerte: Håper du får sove litt snart, så du ikke blir helt utslitt!

Flinke samboeren din! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Egentlig så liker jeg ikke hunder, men det der var fryktelig trist å lese. Kom en tåre for deg nå :(

Håper at du har fått sove litt i natt i det minste. Er vel ikke så mye mer man kan si enn å sende en klem :klemmer::troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er heldigvis mange gode minner med han. Har også mye bilder og litt film. Men det er så uvirkelig.. Har snart ikke flere tårer igjen tror jeg.. Prøver å sove, våkner etter 15-20 minutter hver gang, og begynner å lure på om det er virkelig eller om jeg har drømt..

Trist å høre om hunden din også :( Ble han gammel og hvilken sort var det? Og hvordan utartet det seg

Klem.

Det vil nok ta en god stund før du venner deg til at han er borte, skikkelig rart at ingen kommer å møter deg i døra når du kommer hjem.

Det er godt å ha litt bilder og videosnutter i ettertid, det er rett som det er at jeg setter meg ned å bare ser på bilder av hunden vår, og enda så presser tårene på når jeg ser dem, men jeg vet at hun hadde det vondt den siste dagen og at det var det beste for alle at det ble sånn.

Hun var en elghund og hun var bare 6 år og verdens beste.

Startet med at bakenden skalv når hun satt, slimhinnene i munnen ble tørre og hun klarte ikke gå i trappa og hun fikk skikkelig dårlig ånde. Så etter en nesten 5 timer på dyreklinikken med UL, røntgen og masse behandlinger fant de ut at hun hadde akutt nyresvikt og at det ikke var noe håp om at hun ville klare seg. Jeg så på mens veterinæren satte sprøyten, men klarte ikke se på at hun sovnet inn...

:trist:

Håper du får sovet litt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese, Lillah :(:klem: til deg!! :hjerte: Håper du får sove litt snart, så du ikke blir helt utslitt!

Flinke samboeren din! :Nikke:

Takk for klemmen! Ja, dette er det værste jeg har vært borti tror jeg. Også så brått... Hadde vi bare visst det litt på forhånd.. Føler ikke jeg fikk tatt ordentlig farvel med han :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Egentlig så liker jeg ikke hunder, men det der var fryktelig trist å lese. Kom en tåre for deg nå :(

Håper at du har fått sove litt i natt i det minste. Er vel ikke så mye mer man kan si enn å sende en klem :klemmer::troest:

Takk for klemmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok ta en god stund før du venner deg til at han er borte, skikkelig rart at ingen kommer å møter deg i døra når du kommer hjem.

Det er godt å ha litt bilder og videosnutter i ettertid, det er rett som det er at jeg setter meg ned å bare ser på bilder av hunden vår, og enda så presser tårene på når jeg ser dem, men jeg vet at hun hadde det vondt den siste dagen og at det var det beste for alle at det ble sånn.

Hun var en elghund og hun var bare 6 år og verdens beste.

Startet med at bakenden skalv når hun satt, slimhinnene i munnen ble tørre og hun klarte ikke gå i trappa og hun fikk skikkelig dårlig ånde. Så etter en nesten 5 timer på dyreklinikken med UL, røntgen og masse behandlinger fant de ut at hun hadde akutt nyresvikt og at det ikke var noe håp om at hun ville klare seg. Jeg så på mens veterinæren satte sprøyten, men klarte ikke se på at hun sovnet inn...

:trist:

Håper du får sovet litt :hug:

Huff.. Trist å lese om hunden din :( Den ble jo ikke noe gammel heller :/

Fælt når det skjer så brått..

Var på besøk hos de på torsdagen i noen timer, da var han den glade godhunden som han alltid har vært.. Hadde jeg visst det var siste gangen jeg så han frisk, så skulle jeg vært der mye lengere, og kosa mye mer med han.. Angrer som bare det! - Men nå er det for sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det farsdag. Hadde egentlig planer om å bake kake og dra på besøk til mamma, pappa og Caro i dag.. Men dessverre er jeg ikke i humør til noen av delene. Kake får han få en annen dag, pakke har han fått.. Mamma og bestemor var ned her en tur istad, så de tok den med oppover.

De skulle ha en liten feiring i dag, selv om det ikke passer seg, men jeg takket nei til å komme.. Makter ikke å sitte opp der å kose meg. Blir fryktelig rart å komme opp der, og Caro ikke er der.. Ingen som logrer når jeg kommer inn døra.. Ingen som tigger når jeg sitter å spiser (var kun meg han tagg til, for hadde ikke hjerte til å ikke gi han noe) :) Må få dette litt på avstand før jeg orker å dra opp dit..

Den kommende pappa'en her i huset har heller ikke fått noe oppvartning.. Jonas og jeg var å kjøpte farsdagsgave til han før helga da.. Ei skjorte, pluss at jeg har bestilt en kopp med 2 3D UL-bilder, og skrevet "Glad i deg pappa'n min" på, men det er ikke kommet ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondolerer Lillah :( Skikkelig trist å lese om at hunden ikke lever lenger. Skjønner veldig godt at du ikke hadde lyst å feire farsdag idag. Det ville ikke jeg hatt heller. Skal dere begrave ham? Lykke til de dagene/ukene som kommer. jeg prøvde å finne 'klemme smileyen' men nå funker ikke smileyene. men du får i hvert fall en klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondolerer Lillah :( Skikkelig trist å lese om at hunden ikke lever lenger. Skjønner veldig godt at du ikke hadde lyst å feire farsdag idag. Det ville ikke jeg hatt heller. Skal dere begrave ham? Lykke til de dagene/ukene som kommer. jeg prøvde å finne 'klemme smileyen' men nå funker ikke smileyene. men du får i hvert fall en klem fra meg!

Takk for det, snille deg! :) Nei, har ikke lyst å begrave han, for da er det vel mest vanlig å gjøre det i hagen, men vil verken begrave han her eller hjemme hos foreldrene mine, i tilfelle noen av oss flytter en gang... Men jeg har sagt ifra om at jeg vil ha asken etter han, og den skal jeg legge oppi en fin sølvfarget pynteboks som jeg har. Så har jeg han iallefall, selv om det bare er asken.. :(

Har også lagt noe av pelsen hans i et skrin, for å ha et "håndfast" minne om han, og der skal jeg også ha halsbåndet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er bilde av hunden min, fra julaften 1998. Her var han akkurat 2 måneder, og vi hadde hatt han i 5 dager. :hjerte:

Ser ut som en bamse fra en leketøysbutikk. :rodmer:

post-52998-0-70666200-1352664133_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig skapning, både som liten og stor (større, vil ikke påstå at han var direkte stor som voksen heller!).

Skjønner godt at du er trist, blir veldig knyttet til dyra! Trøsteklem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig skapning, både som liten og stor (større, vil ikke påstå at han var direkte stor som voksen heller!).

Skjønner godt at du er trist, blir veldig knyttet til dyra! Trøsteklem fra meg..

Ja, han var kjempenydelig! :) Og så snill og god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært ei grusom natt, knapt sovet, holdt samboer våken halve natta fordi jeg har vært lei meg (dvs. han nektet å legge seg).. Føles ut som jeg har bomull i øra!

Har så utrolig dårlig samvittighet fordi jeg ikke fikk sagt ordentlig hade til han før han døde.. Ga han et nuss når han var syk og satt i 2 timer å klappa på han, men jeg var så i sjokk at jeg verken ga han en klem eller sa at jeg var glad i han...

Likeså på torsdagen når jeg var på besøk hos de.. Drog innom etter jeg hadde vært til jordmor, og kjøpte med meg rundstykker og slikt på veien, og når samboer kom å hentet meg etter jobb, ville mamma sende med meg hjem det som var igjen.. Jeg ville ikke, og slang igjen døra så hun ikke skulle komme etter meg med det.. Og der satt Caro-gutt på sin vante plass i gangen å så på at vi drog - og jeg glemte å si hade og klappe han!!!! Det var siste gang jeg så han frisk.. I bilen på vei hjem, så sier jeg til samboer, uff.. Glemte å si hade til Caro.. Hadde jeg visst det var siste gangen jeg så han, hadde jeg dratt tilbake!

Men jeg er veldig glad for de fine stundene vi fikk sammen - og de er det maange av! Fant 94 bilder og 2 videoklipp av han på dataen, pluss at vi har masse bilder av han både på pcen og i albumer hjemme. Så han skal ikke bli glemt!

Har også tenkt mye... Tenk hvis det kunne skjedd litt tidligere på dagen, når dyreklinikken fortsatt var åpen.. Kunne de reddet han? Kunne de gitt han noe slik at han hadde blitt frisk??

- Men samboer fortalte at enten etter han fikk beroligende eller bedøvelse (han huska ikke hva da - fikk begge deler), så kunne ikke hun dama høre noe hjertelyd på han, så han sovnet trolig inn av det han allerede hadde fått, før han fikk selve sprøyta for avlivning. Det er isåfall litt "godt" å tenke på at hjertet var såpass dårlig at man ikke kunne gjort noe dersom det hadde vært dyrelege tilstede heller, siden det ikke var det.

:hjerte: Caro :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...