Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)

Lillah

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på julegaveshopping med min kjære :hjerte: Ble så godt som ferdig også! Fant ingenting til han da, siden han var med, men... Så i morgen blir det julemusikk og gaveinnpakning :rodmer:

I dag var det også siste dag med svangerskapspermisjon. I morgen starter foreldrepermisjonen!!! - Det må jo bare bety at ting begynner å nærme seg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg endelig begynt å pakket fødebaggen :) Eller.. Jeg har iallefall lagt fram litt klær som jeg skal ha med meg. Leste nemlig om ei som gubben hadde pakket fødebaggen for - det ga meg et realt spark bak :gjeiper:

Har også funnet ut at det er veldig kjekt med en far som er møbelsnekker. :) Han har laget vugge til lillegull, og nå er den fiks ferdig og malt :) Ble veldig fin!

post-52998-0-45964900-1354145204_thumb.j

post-52998-0-31972900-1354145210_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nyyyydelig vugge :)

tips til fødebag´n: ikke pakk med for mye. sykehus skjorta var gull for meg, og jeg bodde i den. orka ikke egne klær for de var for stramme over mine såre brystvorter. nettintrusa var kjempe god, og grei når du blør mye. og jeg var veldig varm, så orka nesten ikke gå med bukse..

bare så du ikke pakker med alt for mye sånn som jeg gjorde :gjeiper:

og gi meg tilbakemelding når fødselen er over sånn at jeg får høre hvor mye ekstra du tok med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nyyyydelig vugge :)

tips til fødebag´n: ikke pakk med for mye. sykehus skjorta var gull for meg, og jeg bodde i den. orka ikke egne klær for de var for stramme over mine såre brystvorter. nettintrusa var kjempe god, og grei når du blør mye. og jeg var veldig varm, så orka nesten ikke gå med bukse..

bare så du ikke pakker med alt for mye sånn som jeg gjorde :gjeiper:

og gi meg tilbakemelding når fødselen er over sånn at jeg får høre hvor mye ekstra du tok med :fnise:

Jaa, ble fornøyd med den :hjerte:

Hehe :fnise: Ja, jeg har en tendens til å pakke litt mye når jeg skal noe ellers også.. Og ender opp med å ikke bruke halvparten engang :P

Hvordan er det å være mamma da? :) :) Heldig du som har fått din på utsiden :)

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho.. Da var det plutselig bare 20 dager til termin! :) Var ei som spådde at jeg kom til å føde den 16/12. Så blir spennende å se :) Egentlig kunne jeg tenkt meg at han hadde kommet ennå tidligere, han er jo ikke prematur lengere om han blir født nå. :) Lei av kynnere, mensensmerter og nedpress. For ikke å snakke om den helv... halsbrannen!

Men utrolig rart å tenke på at jeg skal bli mamma... Jeg liksom!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig begynt å pakket fødebaggen :) Eller.. Jeg har iallefall lagt fram litt klær som jeg skal ha med meg. Leste nemlig om ei som gubben hadde pakket fødebaggen for - det ga meg et realt spark bak :gjeiper:

Har også funnet ut at det er veldig kjekt med en far som er møbelsnekker. :) Han har laget vugge til lillegull, og nå er den fiks ferdig og malt :) Ble veldig fin!

ÅÅÅ for en utrolig fin vugge! Den likte jeg veldig godt:) Tenk så kjekt å ha en sånn vugge som alle barna og barnebarna kan sove i! En familievugge:)

Jeg har også tenkt å pakke fødebagen nå :P H stoler heldigvis nok på meg så jeg fikk lov til å pakke. Jeg liker at alt står klart. kan tenke meg at mannfolk ikke tenker helt det som vi jenter gjør og at de glemmer viktige ting i fødebagen:P hehe

Hvem ble du spådd av? Tror du selv at du skal føde den 16 også? Jeg føler hele tida på meg at vi får gutten vår 17.desember. Jeg er så spent!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ for en utrolig fin vugge! Den likte jeg veldig godt:) Tenk så kjekt å ha en sånn vugge som alle barna og barnebarna kan sove i! En familievugge:)

Jeg har også tenkt å pakke fødebagen nå :P H stoler heldigvis nok på meg så jeg fikk lov til å pakke. Jeg liker at alt står klart. kan tenke meg at mannfolk ikke tenker helt det som vi jenter gjør og at de glemmer viktige ting i fødebagen:P hehe

Hvem ble du spådd av? Tror du selv at du skal føde den 16 også? Jeg føler hele tida på meg at vi får gutten vår 17.desember. Jeg er så spent!! :)

Takk, jaa, ble veldig fornøyd :D Og veldig greit å ha ei som kan gå i arv ja :)

Hehe :) Ja, veldig greit å være ferdig med det.. - Iallefall før fødselen starter ;) Leste om ei som hadde fått med seg 3 tannkoster, men ingen tannkrem, 10 par sokker, 4 omslagsjakker, men ingen singlett til å ha under. Strikkepose, uten strikking :P

Er medlem av ei desembergruppe på Facebook, og det var ei innpå der som spådde :)

Har egentlig ikke noen formening om noe.. Det eneste jeg vet er at han kommer i løpet av året - med mindre jeg blir satt igang, og fødselen tar 3 døgn da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, ble fornøyd med den :hjerte:

Hehe :fnise: Ja, jeg har en tendens til å pakke litt mye når jeg skal noe ellers også.. Og ender opp med å ikke bruke halvparten engang :P

Hvordan er det å være mamma da? :) :) Heldig du som har fått din på utsiden :)

Å være mamma kan ikke beskrives. Det er MYE jobbing og MYE hormoner i bildet. Men når hærligheten sovner oppå meg så er det faktumet at jeg ikke har sovet mange timer i natt glemt :)

Amminga gjør vondt i begynnelsen, ikke tro noe anna. Jeg leste jo at det ikke skal gjøre vondt, da gjør man det feil.. Men pleierene sa at det var vanlig at man ble ganske sår. For de skal jo suge så heftig ofte og lenge ;) Men nå er det bare kos når han endelig faller til ro ved den gigantiske puppen min. Puppen er jo dobbelt så stor som hodet hans :fnise:

Men noen ganger kan jeg begynne å grine av glede når jeg ser på gutten. For det er nesten uvirkelig at jeg og samboer har laga noe såååå perfekt.

Og at denne gutten er min. Morsfølelsen blir sterkere for hver dag, og jeg er livredd noe skal skje med gutten. Elsker han veldig mye :rodmer: (selv om han tisser og bæsjer på meg :fnise: )

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være mamma kan ikke beskrives. Det er MYE jobbing og MYE hormoner i bildet. Men når hærligheten sovner oppå meg så er det faktumet at jeg ikke har sovet mange timer i natt glemt :)

Amminga gjør vondt i begynnelsen, ikke tro noe anna. Jeg leste jo at det ikke skal gjøre vondt, da gjør man det feil.. Men pleierene sa at det var vanlig at man ble ganske sår. For de skal jo suge så heftig ofte og lenge ;) Men nå er det bare kos når han endelig faller til ro ved den gigantiske puppen min. Puppen er jo dobbelt så stor som hodet hans :fnise:

Men noen ganger kan jeg begynne å grine av glede når jeg ser på gutten. For det er nesten uvirkelig at jeg og samboer har laga noe såååå perfekt.

Og at denne gutten er min. Morsfølelsen blir sterkere for hver dag, og jeg er livredd noe skal skje med gutten. Elsker han veldig mye :rodmer: (selv om han tisser og bæsjer på meg :fnise: )

Aww.. Ja, han var jo aldeles nyyyydelig også :rodmer:

Sikkert mye jobbing, lite nattesøvn osv.. Men det er jo de mest dyrebare skattene på jord, så det er vel verdt alt strevet :)

Ugh ja.. Hører det skal være vondt med amminga...Her er det så småe forhold at jeg håper bare han greier å ta til seg næring via puppen :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww.. Ja, han var jo aldeles nyyyydelig også :rodmer:

Sikkert mye jobbing, lite nattesøvn osv.. Men det er jo de mest dyrebare skattene på jord, så det er vel verdt alt strevet :)

Ugh ja.. Hører det skal være vondt med amminga...Her er det så småe forhold at jeg håper bare han greier å ta til seg næring via puppen :P

Det klarer han vettu ;) Hvis du får han rett på magen må du la han finne frem til puppen og begynne å suge. Det var sååå fasinerende å se på :laugh:

Lille V fant nesten puppen selv, men så kom dama fra nyfødtintensiven og stakk han i foten og ga han mat :( Ødela alt :( Dumme diabetes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært den store daffedagen!

Stod opp, kledde på meg, spiste frokost - satte meg i sofaen og her har jeg sittet! Lagde meg omsider litt middag, før jeg havnet i sofaen igjen.

Samboer har vært i 30- årsdag til søskenbarnet sitt, men jeg orket ikke å bli med, blir fort sliten når det er mye folk og slikt..

Så tok jeg fram alt av julegaver som jeg har kjøpt, satte på julemusikk og begynte å pakke inn. Meeen kom bare til 3 gaver, før jeg ble lei og ikke orket mere :P

Spørs om jeg må en tur å handle mere gaver.. Er et par poser jeg hadde med gaver som jeg ikke kan finne igjen!! Føler jeg har lett overalt, men de er ikke å finne :s

Strever også med å finne julegave til samboer.. Han ønsker seg ingenting, annet enn en joggedress han kan ha på seg når han må opp om nettene og slikt, men jeg må jo prøve å finne noe annet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer han vettu ;) Hvis du får han rett på magen må du la han finne frem til puppen og begynne å suge. Det var sååå fasinerende å se på :laugh:

Lille V fant nesten puppen selv, men så kom dama fra nyfødtintensiven og stakk han i foten og ga han mat :( Ødela alt :( Dumme diabetes!!!

Hihi, får håpe det :)

Dakal liten.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt fredag igjen, og siste dagen før desember!! :) Elsker desember- måneden! Denne blir ikke helt som alle andre da, da jeg tviler på at jeg orker å gå så mye i butikker, og bake til jul.. Og de fleste gavene har jeg fått pakket inn i dag :)

I morgen skal vi å handle inn de siste tingene til Jonas- gullet, mangler småting som stellesaker (salver, oljer, våtservietter, kremer osv), badebalje og smokker. :) Greit å bli ferdig med innkjøpene :)

I dag har vi hatt besøk av 2 av søskenbarna mine, som er hjemme i helga (de bor i Oslo), og de hadde med seg ei kjempefiin bleiekake med lyseblå sløyfebånd og bamse på toppen - pakket inn i cellofan!! :rodmer: :rodmer:

post-52998-0-77437000-1354306759_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så koselig med bleiekake:):) Sånt fikk vi også. Nå står det fint på barnerommet:)

Ikke mye igjen da det dere trenger å kjøpe! :) Har dere hentet alle disse babyboksene? :) Jeg hentet noen igår og fant ut at disse små sinktubene og sånt er veldig praktisk å ha i stelleveska! da slipper vi å ta med sånne store tuber.:)

Nå er ikke det lenge igjen til dere får lille jonas i armene! Føler du på deg at du skal gå overtid eller om du får han før termin? Eller føler du ikke noe spesielt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig med bleiekake:) :) Sånt fikk vi også. Nå står det fint på barnerommet:)

Ikke mye igjen da det dere trenger å kjøpe! :) Har dere hentet alle disse babyboksene? :) Jeg hentet noen igår og fant ut at disse små sinktubene og sånt er veldig praktisk å ha i stelleveska! da slipper vi å ta med sånne store tuber. :)

Nå er ikke det lenge igjen til dere får lille jonas i armene! Føler du på deg at du skal gå overtid eller om du får han før termin? Eller føler du ikke noe spesielt? :)

Ja, kjempefin!! :rodmer: Har satt den på rommet til Jonas også, tror ikke jeg har hjerte til å sprette den :)

Det var smart! Det har jeg faktisk ikke tenkt på :) Har vært å hentet på Apotek 1 og Kiwi, samt fått i posten av Life og bam eller noe slikt.. Vitus Apotek orker jeg ikke å dra innom engang, for hører folk si at de aldri har... Rimi pakka får jeg heller ikke hentet, for nærmeste Rimi'n er 1 time unna.

Jeg føler egentlig ikke noe spessielt jeg. Jeg bare HÅPER at han kommer før 20.desember, så vi får være hjemme i jula, og om vi må være på sykehuset så er ikke det noe krise heller, så lenge han slipper å ha bursdag på julaften :) Håper litt på 12.12.12 jeg da ;) Og du hadde feeling på 17.desember? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært ei fæl natt, rett og slett..

La oss i halv ett tiden, og kikket litt webtv og pratet, etterhvert sovnet samboer og jeg ble liggende å spille Wordfeud. Hadde noen "tak" i magen innimellom + nedpress, men ikke værre enn at jeg greide å sovne.

Etter en halvtimes tid våknet jeg, og det var skikkelig vondt!! Kjentes ut som sterke mensensmerter + mageknipe, som strålte helt nede i tærne. Hadde vondt både i magen og ryggen. Hvert "tak" varte bare i 4-5 sekunder, men kom bortimot hvert minutt... Slik fortsatte det i en times tid, før de begynte å komme litt sjeldnere, gjerne med 5 minutters mellomrom, men de varte i opptil 30 sekunder. Det vondeste jeg noensinne har opplevd. I tillegg var lillegull heelt turbo i magen!

Fikk stablet meg på beina og gikk på badet for å ta et bad, har erfaring med at iallefall kynnere går over når jeg bader, men ikke denne gangen! Ble allikevel liggende ei god stund, for det ble ikke værre heller. Så gikk jeg opp å tok en Paracet før jeg la meg igjen. Ble liggende til rundt halv 7 før det gikk over, og jeg sovnet..

Har aldri tenkt noe over fødselen, har heller ikke grudd meg, men etter i natt så kjenner jeg at jeg iallefall ikke gleder meg! Regner med at dette var modningsrier eller noe slikt - vondt som f... var det iallefall!

I dag kjenner jeg heldigvis ingenting til det.. Har litt mensmurringer, men det har jeg hatt de siste dagene, og det er jo ikke vondt. Så tydelig at det begynner å nærme seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært på shopping og handlet siste rest til lillegull :) + handlet noen julegaver og en bursdagsgave. :) Var på shopping i 4 timer (med endel pauser og kafebesøk underveis, da men)!! - Så resten av dagen skal brukes til avslapping :)

Herreguud.. Babybleier er jo nesten søtt! Kjøpte endel 1-er bleier fra både Libero og Pampers for å teste hvilke vi liker best.. De er jo nesten på størrelse med et bind bare. ;)

Skal bli utrolig godt å få ut turbotrollet og få energien sin tilbake :) Og føle seg litt mer selvhjulpen... Slippe å la samboer klippe tåneglene mine og ha på meg skoa;)

I dag er det skikkelig kaldt her.. 5 minus og sur vind.. Heldigvis ikke noe snø ennå da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil nok synes at jeg er rar, men det får så være.. Etter at vi mistet vår elskede hund Caro så har jeg tenkt veldig mye på hvordan han hadde det før han døde, hva han døde av, om han "skjønte" at han kom til å dø og var redd, hvordan han har det nå osv osv...

Bestemte meg derfor for å kontakte en dyretolk! Personlig tror jeg på at det er noe mellom "himmel og jord", og tok derfor sjansen og sendte henne en e.post med bilde av hunden, samt navnet hans, rase og alder. - I dag fikk jeg svar. :)

Når hun spurte om han var sammen med noen, kunne hun se at han var sammen med ei dame. Ca. 80 år, med hvitt, kort krøllete hår. Litt fyldig og blid. Hun fikk også opp bokstaven "G" på denne dama! - Og at de var glade i hverandre, og at han fikk sitte mye på fanget hennes!

- Det er jo en nøyaktig beskrivelse av farmora mi, som døde for 10 år siden. Hun var 80 år når hun døde, hadde kritthvitt bølgete hår. Var smårund og alltid blid. Hun het Gudlaug, og var veldig glad i hunder. Og Caro brukte å sitte masse i fanget hennes. :)

Videre kunne hun fortelle at han prøvde å være ganske "nær" foreldrene mine den siste tiden, det var hans måte å prøve å formidle at det det nærmet seg slutten.. - Og mamma fortalte dagen etter at han døde, at den dagen han døde så hadde han vært så annerledes. Han fotfulgte henne hvorenn hun gikk.... - Da skjønte hun jo ikke hvorfor, for han var jo tilsynelatende frisk.

Han var visst heller ikke redd for å dø, og har hatt et harmonisk og flott liv sammen med oss. Han "fortalte" også at han elsket å vise fram triksene han kunne (Og det stemmer, han var veldig lettlært og flink til mye.. Blant annet å sitte som en kanin og vinke, gå på to.. Både forover og bakover.. "Give me 5" osv..) :)

Hun mente at han døde pga. nyresvikt eller at nyrene kollapset.. Nettopp pga. nyrene skulle han tilbake til dyrelegen denne måneden. Vi var der 3 uker før han døde, og da hadde han blod i urinen, og dyrelegen mistenkte at det kunne være noe galt med nyrene hans, så hun ville ha han i narkose for å ta røntgen..

Veldig godt å få denne mailen, det er så mye jeg har lurt på - som jeg har fått svar på nå! Jeg tenkte at jeg kanskje måtte ta mye med "en klype salt", det høres jo litt pussig ut å kunne kommunisere med en død hund - men nå er jeg ikke i tvil - det må være noe mer mellom himmel og jord. :) For hvordan kunne hun truffet så bra på alt dette hvis ikke?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du fikk et veldig spennende og treffende svar :) Jeg tenker du har slått deg mer til ro nå.

Kan du sende meg navnet til tolken på PM? Var det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du fikk et veldig spennende og treffende svar :) Jeg tenker du har slått deg mer til ro nå.

Kan du sende meg navnet til tolken på PM? Var det dyrt?

Ja, var veldig godt å få vite det jeg fikk vite, hun var veldig treffsikker! :) Har sendt deg en PM om informasjon :) Må få høre fra deg dersom du kontakter henne da, om hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...