Lillah Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #721 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Nå er det bare 2 uker igjen til dåpen og i dag har jeg vært på shoppingrunde, kjøpte duk, løpere, lysestaker, lys, servietter, bordpynt osv. Tenkte at alt skulle gå igjen i fargene lyseblått, sølv og hvitt :-) Karbonadene jeg har laget har havnet i fryseren, kyllinglårene er bestilt, hvilke kaker vi skal ha er bestemt, og vi har heldigvis masse snille folk i familien som skal bake! :-) Lagde ei "prøvekake" til dåpskaka tidligere i uka. 2 etasjer, der den nederste delen skal være lyseblå (ble mørkeblå på prøvekaka, da jeg ikke orka å kjøpe hvit marsipan til 250 kr kiloen når det bare var en prøve ) og den øverste etasjen skal være hvit. Skal også ha litt annen pynt oppå kaka til dåpen, skrive navnet hans + dåpsdatoen, og ha en figur på Endret 28. april 2013 av Lillah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. mars 2013 #722 Del Skrevet 9. mars 2013 Åh, så fin kake! Hva slags kake bruker du? Gleder meg til pynting og kakebaking jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 9. mars 2013 Forfatter #723 Del Skrevet 9. mars 2013 Åh, så fin kake! Hva slags kake bruker du? Gleder meg til pynting og kakebaking jeg også! Takk Jeg lagde sukkerbrød (vanlig kakebunn), og hadde bringebærsyltetøy og krem inni Så marsipankake. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #724 Del Skrevet 21. mars 2013 Hei hopp! I dag er min lille skatt hele 3 måneder! Tiden går så utrolig foooort!! :/ Men kjekt å se han vokse også da Blitt veldig opptatt av lekene sine i det siste, griper tak i lekene på babygymmen, og har skjønt greia med å ha rangle i hånden Er stort sett blid, kan gå dager mellom hver gang han gråter - og sover hele natta, noe som er veldig deilig! :-) Varierer når tid han legger seg, men stort sett mellom kl. 20 - 23, og sover da til rundt 8-9 (med mindre han våkner av vekkinga til pappan kl.07) I går var vi på helsestasjonen på 3- månederskontroll. Ble et stikk i hvert lår, samt veiing og måling. 6105 gram og 60,5 cm Har heldigvis ikke fått noe bivirkninger av vaksinen, annet enn at han sover mer enn normalt. Og på søndag er det barnedåp Føler jeg har det meste under kontroll. Får nøklene til lokalet i morgen ettermiddag, så mamma skal passe Jonas, så skal vi å pynte lokalet + lage blomsteroppsatser, så lager jeg maten og kakene på lørdag I dag skal vi på dåpssamtale i kirka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 1. april 2013 Forfatter #725 Del Skrevet 1. april 2013 Da var påska nesten over også, gitt Palmesøndag ble min lille skatt døpt Det var en veldig koselig dag. Det var søstera mi som bærte han, i tillegg var også kusina mi, og 2 kompiser av samboeren min fadder. Og snille, flinke niesa mi på 4 år tok av Jonas' lua og tørka han på hodet etter han hadde blitt døpt På mandagen fikk vi besøk av barndomsvenninna mi + dattera hennes som bor i Stavanger. De var her til skjærtorsdag :-) Kooselig Kjenner jeg gleder meg til det blir hverdag igjen. Blir lei av så mange helligdager på rad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. april 2013 #726 Del Skrevet 4. april 2013 Høres ut som en veldig koselig dåp, Lillah! Og en herlig påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 27. april 2013 Forfatter #727 Del Skrevet 27. april 2013 Høres ut som en veldig koselig dåp, Lillah! Og en herlig påske Ja Guri.. Jeg er kjapp til å svare... Tok "bare" sånn ca. 3 uker! Er aldri innom lengere, og de få gangene jeg er det, er om kveldene før jeg skal sove.. Og da bruker jeg mobilen, men orker sjeldent å skrive noe.. Leser bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 17. mai 2013 Forfatter #728 Del Skrevet 17. mai 2013 Da var årets 17. mai feiring over! Lillemann, samboer og jeg drog til byen i 08:30 tiden for å få med oss barnetoget. Selv har jeg ikke vært i byen så tidlig på 17.mai, siden jeg selv gikk i toget, men i år så gikk to av mine tantebarn i toget, så da måtte vi jo få det med oss :-) Jonas likte seg veldig godt ute i dag også! Var redd for at han kanskje ville bli skremt av all tutinga og bærtinga, men han har vært i strålende humør hele dagen Etter toget satte vi oss utom Peppes og spiste is, sammen med søstra mi m/ familie, foreldrene mine, søskenbarnet mitt + mannen og sønnen. Utrolig heeerlig vær i dag! 24 grader i skyggen og strålende sol Så det måtte nytes.. Etterpå drog vi hjem, lagde middag også kom foreldrene mine, bestemor, svigermor og broren til samboer her på middag og kaker :-) Og nå skal jeg på date med Jon Blund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. juni 2013 #729 Del Skrevet 5. juni 2013 Hørtes ut som en veldig koselig 17.mai Håper alt er vel med dere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 27. juli 2013 Forfatter #730 Del Skrevet 27. juli 2013 Heisann! En liten oppdatering fra oss.. Kom på at jeg ikke har vært innom på evigheter! Lille Jonas gullet mitt er nå blitt 7 måneder - og vel så det! Tiden går utrolig fort!! - Og det skjer utrolig mye om dagen mtp. utviklingen Er i godt humør bortimot hele tiden, kan gå dager mellom hver gang han gråter, og godt er det! Veldig fornøyd herremann Babler mye, går for tiden mest i "heia, bababa, dadada" osv - Følger han denne utviklingen er jeg redd han vil si pappa før mamma Han kan sitte selv uten støtte, og har gjort dette i ca. 1 mnd. Har ikke lært seg å krype ennå.. Har en tendens til å sige bakover når han prøver Men det blir vel etterhvert! :-) Sover stort sett fra 20-21 om kveldene og fram til mellom 07 og 08. Begynte med velling/grøt + fruktpurèer når han var ca. 3,5 - 4 måneder og middagsmat når han var ca. 5 måneder. Lager alt av middager selv og har laget meg en babymat-blogg http://hildesbabymat.blogg.no - dessverre glemmer jeg å oppdatere den også Men ligger da noen oppskrifter der :-) På sist kontroll var han 69,5 cm og 8250 g Følger kurven sin helt perfekt ifølge hs Jeg rett og slett eeeelsker å være mamma til verdens beste og har aldri vært så lykkelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. juli 2013 #731 Del Skrevet 28. juli 2013 Hihi, min og din er like store Jonas høres herlig ut, Lillah! Kikket innpå bloggen din, og jeg skal jammen bruke oppskriftene dine! Så flink du er! Ed har jo spist gulrot og potet-glassene en stund, men nå skal jeg begynne med smakingen for fullt. Det blir spennende - du inspirerer, tusen takk Håper dere har en herlig sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #732 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Hihi, min og din er like store Jonas høres herlig ut, Lillah! Kikket innpå bloggen din, og jeg skal jammen bruke oppskriftene dine! Så flink du er! Ed har jo spist gulrot og potet-glassene en stund, men nå skal jeg begynne med smakingen for fullt. Det blir spennende - du inspirerer, tusen takk Håper dere har en herlig sommer! Jøss :-) Stor, liten plugg du har da Din er vel et par mnd yngre enn min :-) Jaa, han er fantastisk herlig Takktakk! Synes det er artig å lage mat, så da er jo heller ikke babymat et unntak :-) Ekstra kjekt når nærmest alt han får er "mmmmm" og "namnam" Sommeren er veeldig herlig for tiden (les :den siste uka) Gikk fra høst til sommer, så det er herlig! :D God sommer til deg å Endret 29. juli 2013 av Lillah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #733 Del Skrevet 29. juli 2013 *smeeelt* I dag sa lillemann mamma for første gang. Skjønt, han var jo ikke hjemme første gangen, var sammen med pappaen på besøk.. Men i kveld etter han hadde lagt seg sa han det 3 ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 19. august 2013 #734 Del Skrevet 19. august 2013 AAC.. Så kos! gleder meg til den dagen min lille kjekkas sier mamma <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 19. august 2013 #735 Del Skrevet 19. august 2013 "Aaw.. " Skulle det stå for en herlig følelse det må være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 19. august 2013 Forfatter #736 Del Skrevet 19. august 2013 "Aaw.. " Skulle det stå for en herlig følelse det må være! Ja, veldig koselig! Hvor gammelt er barnet ditt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2013 #737 Del Skrevet 20. august 2013 aaaw koselig å lese her! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 20. august 2013 Forfatter #738 Del Skrevet 20. august 2013 aaaw koselig å lese her! Ha en fin dag! Takk for hyggelig hilsen! Og gratulerer med en baby på vei Ha en fin dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 20. august 2013 #739 Del Skrevet 20. august 2013 10 uker og de 10 ukene har gått så fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 10. september 2013 Forfatter #740 Del Skrevet 10. september 2013 10 uker og de 10 ukene har gått så fort! Ja, det tror jeg på! Merker selv også at tiden bare flyyr avgårde etter jeg fikk barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå