Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Nokon som kan anbefala eit godt augeskyggesett? Er villeg til å bruke litt peng på det

kriterier:

brunt

ikkje glitter

og må kjøpast i butikk i Bergen

Jeg ville gått for en quad/firerpalett fra MAC. Liker du varme eller kalde farger best?

Jeg har veldig mange MAC-favoritter, og blant dem er:

- matte, mørkebrune Handwritten

- matte, lysebrune Wedge

- matte, burgunderlillaaktige Sketch som er veldig fin å bruke på samme måte som brun

- lyyyse Grain som er deilig skimrende og bare gjør øyelokket mitt finere helt alene

- skimrende, varmt brune Sable som er knallfin både alene og sammen med andre skygger

- kjølige, skimrende Satin Taupe som gir veldig mye resultat for lite innsats

- matte, "hudfargede" Blanc Type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjerner og planeter

Jeg ville gått for en quad/firerpalett fra MAC. Liker du varme eller kalde farger best?

Jeg har veldig mange MAC-favoritter, og blant dem er:

- matte, mørkebrune Handwritten

- matte, lysebrune Wedge

- matte, burgunderlillaaktige Sketch som er veldig fin å bruke på samme måte som brun

- lyyyse Grain som er deilig skimrende og bare gjør øyelokket mitt finere helt alene

- skimrende, varmt brune Sable som er knallfin både alene og sammen med andre skygger

- kjølige, skimrende Satin Taupe som gir veldig mye resultat for lite innsats

- matte, "hudfargede" Blanc Type

Men er desse utan skimmer? Var der i sommer og då var det skimmer i alle 😕. Eg er 36 år og vil ikkje ha skimmer.

Eg likar kalde brunfargar.

Sit desse skyggane betre enn td billegmerka på Vita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som kan anbefala eit godt augeskyggesett? Er villeg til å bruke litt peng på det

kriterier:

brunt

ikkje glitter

og må kjøpast i butikk i Bergen

Diors quintett nummer 796, er shimmer da, men intet glitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet dette ikke er helt det du spurte etter, siden det er over nett, men disse fargene er alle matte. Jeg mottok denne paletten i dag, og de er av veldig god kvalitet til den prisen :)

http://www.ebay.com/itm/281347431435?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Ebay har eg ikkje tenkt på i det heile tatt. Eg anar ikkje korleis kvaliteten er på det. Eg har sensitiv hud. Tåler ikkje HM td...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reviewsene er ikke så verst.

Såg fine ut, for all del. Eg vil heller bruke peng på noko som varer og er fint enn billeg og dårleg. Derfor spør eg her for eg har ikkje aning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay har eg ikkje tenkt på i det heile tatt. Eg anar ikkje korleis kvaliteten er på det. Eg har sensitiv hud. Tåler ikkje HM td...

Hvis du ikke tåler skyggene så er det bare 33 kr, og du kan jo gi bort paletten til noen du kjenner (bare desinfiser først) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg forrige lørdag. Jeg er IKKE så brun i trynet. Av en eller annen grunn gjør telefonen meg sydenbrun når jeg tar bilder og det er dårlig lys og her var det jo helt natt. Har noe Tromborg puddergreier, øyegreier og sånn der leppegreier som ikke er leppestift.

attachicon.gif6sept.jpg

Ok, jeg gir sjelden komplimenter, men jeg må bare spørre: Hvorfor påstår du konsekvent at du ser dårlig ut, når du faktisk er ganske pen? Digger øyenfargen din, du har fine tenner og sympatiske øyne. Et veldig varmt utseendet, hadde blitt glad for å se et slikt ansikt som ditt når jeg er trist. Haha, det høres ganske teit ut, men du ser utrolig snill ut. Sympatiske og uttrykksfulle øyne er noe av det vakreste på et menneske.

Anonymous poster hash: 5c713...706

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, her kjem mitt utval av brun augenskygge

MaxFactor 420 Supernova pearls: Fin farge og faktisk den eg har brukt mest, men syns den har for mykje glitter i seg

ArtDeco, 527, ståe ikkje meir på den. Altfor mørk

Isadora, 85, fresco beige matt, altfor lys, ser nesten ikkje at eg har den på

Maybelline, 05 glamour browns, altfor glinsande...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, her kjem mitt utval av brun augenskygge

MaxFactor 420 Supernova pearls: Fin farge og faktisk den eg har brukt mest, men syns den har for mykje glitter i seg

ArtDeco, 527, ståe ikkje meir på den. Altfor mørk

Isadora, 85, fresco beige matt, altfor lys, ser nesten ikkje at eg har den på

Maybelline, 05 glamour browns, altfor glinsande...

Du finner matte til å ha i en palett here: Inglot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoP; hva med denne fra ELF? Med primer (bruker mineral-primeren fra ELF) holder den hele dagen (til og med til dagen derpå om jeg har glemt å vaske vekk sminken på fylla :P). Jeg er på boks nummer to av denne og kommer til å kjøpe flere. De to lyseste er litt skimrende, men de highlighter jo bare - de to mørke er helt matte.

Edit; ser link til rett farge ikke kom med, jeg mener altså fargen "Brownstone".

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoP; hva med denne fra ELF? Med primer (bruker mineral-primeren fra ELF) holder den hele dagen (til og med til dagen derpå om jeg har glemt å vaske vekk sminken på fylla :P). Jeg er på boks nummer to av denne og kommer til å kjøpe flere. De to lyseste er litt skimrende, men de highlighter jo bare - de to mørke er helt matte.

Edit; ser link til rett farge ikke kom med, jeg mener altså fargen "Brownstone".

Takk for linken. Eg skal sjekke det ut!

Eg bruker smashbox sin primer på augelokka. Den syns eg er god :)

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...