Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Her er forreesten en mer detaljert liste over sminken jeg bruker. Den jeg la ut først ble litt lite spesifikk.

Foundation: MAC Studio Sculpt SPF 15, NW15.

Concealer: Lancome Long-Lasting Softening Concealer, 02 Beige Sable.

Denne fungerer også utmerket som øyenskyggebase!

Mascara: YSL, Shocking.

Loréal Volume Million Lashes.

Øyenbryn: Chanel Sculpting Eyebrow Pencil. Nr 60 (Svart).

Nedre våtlinje: Lancome Kajal. 01 Noir.

Øyenskygge: Mye forskjellig, men akkurat nå går det oftest i Dior Ready-to-wear Smoky Eyes Palette (3 couloeurs smoky). 781 Smoky Brown.

Lepper: Mørkere lillafarget - Loréal GlamShine Gloss Brilliance 6H. Nr 200.

Loréal nr 287 leppestift (Intense brunettes) Color Riche, Sparkling a methyst.

Lysere rosa -

Isadora nr 80. Crystal Gloss Stick, Taffeta Pink.

Loréal nr 303, Tender Rose.

Koster og diverse bruker jeg fra MAC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiumsjunkie

Jeg ser for meg at det er en viss type gutter som synes edderkoppvipper er pent, akkurat som at noen gutter synes FHM-berter er fine. Smaken er som baken? De guttene jeg trakter etter pleier å foretrekke naturlige jenter, dvs, uten edderkoppøyne.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Sminke, og klær, er også en måtte å uttrykke seg på. Hva med å la folk sminke seg på en måte som de er fornøyd med og synes er fint? Det er mye innen sminke jeg ikke synes er direkte pent. Men det er min subjektive oppfatning, ikke en universell sannhet som alle må bøye seg for. Noen ganger er det faktisk greit å holde kjeft!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke, og klær, er også en måtte å uttrykke seg på. Hva med å la folk sminke seg på en måte som de er fornøyd med og synes er fint? Det er mye innen sminke jeg ikke synes er direkte pent. Men det er min subjektive oppfatning, ikke en universell sannhet som alle må bøye seg for. Noen ganger er det faktisk greit å holde kjeft!

Når en haug legger ut bilder av seg blir man fritt vilt, akkurat som kjendiser. Man gjør det frivillig, hvis man ikke vil ha negative tilbakemeldinger, så er det så enkelt som å ikke legge ut bilder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Når en haug legger ut bilder av seg blir man fritt vilt, akkurat som kjendiser. Man gjør det frivillig, hvis man ikke vil ha negative tilbakemeldinger, så er det så enkelt som å ikke legge ut bilder.

Hvorfor i all verden skal man akseptere å bli fritt vilt? Fordi noen er såpass blottet for sosiale antenner at de tror det er greit å spy ut alle tanker som popper inn i hodet deres, uten noen form for tanker om hvordan det man skriver påvirker andre? Nei takk, det er ikke en linje jeg er villig til å akseptere.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skal man akseptere å bli fritt vilt? Fordi noen er såpass blottet for sosiale antenner at de tror det er greit å spy ut alle tanker som popper inn i hodet deres, uten noen form for tanker om hvordan det man skriver påvirker andre? Nei takk, det er ikke en linje jeg er villig til å akseptere.

Hva med å ikke legge ut bilder? Vet ikke hva jeg blir mest oppgitt av, den endeløse prisingen av høyst middelmådig sminke, eller den ærlige negative varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminken min varierer stadig. Jeg har sånn "periodehumør" og sminker meg gjerne deretter. Sminket meg lenge ganske hardt da jeg hadde svart hår og var mer utpreget rocka i stilen. Nå har jeg roet meg betraktelig siden jeg nå har brunt hår og lugg og det gjør utseendet mitt mye mykere og jeg sminker meg derfor deretter. Før kunne jeg ikke overleve uten svart eyeliner på våtkanten, men nå bruker jeg det bare til spesielle anledninger.

Til fest liker jeg å markere og fremheve øynene mine veldig godt, men til hverdags roer jeg dem ned og lar de fremheve seg selv på den måten.

Nå til dags bruker jeg følgende:

Mineralpudder fra IsaDora

Solpudder fra H&M

Mørkebrun mascara fra IsaDora

Svart våtliner på øyelokkene fra IsaDora

Og litt rødfarge på leppene som jeg sprer utover og gjør glossy med lipsyl eller lipgloss

Jeg synes det er fint med liiiitt mer markerte lepper når øyensminken er noenlunde rolig men når jeg skal på ut/på fest og sminker øynene sterkt vil jeg la leppene være så naturlige som mulig.

Jeg kan legge ut bilde av "hverdagsresultatet" etter at jeg har sminket meg om noen timer, men jeg kan jo vise øyensminken fra da jeg hadde svart hår og måtte farge øyenbrynene som var for lyse til håret. Sminket øynene mine vanligvis litt hardere (dette bildet er tatt på vors) og jeg så egentlig veldig "streng" ut. Alle jublet da jeg farget håret brunt og klippet lugg.

post-55586-0-24542500-1334146963_thumb.j

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg ser for meg at det er en viss type gutter som synes edderkoppvipper er pent, akkurat som at noen gutter synes FHM-berter er fine. Smaken er som baken? De guttene jeg trakter etter pleier å foretrekke naturlige jenter, dvs, uten edderkoppøyne.

Jeg ser for meg at de fleste gutter ser på utseendet til jenta i en helhet, og ikke henger seg opp i vipper, øyenbryn, leppestift osv. Dette er påført, og kan endres. Det er snakk om vipper, ikke armer og bein. Synes dette begynner å bli en smule komisk!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Hva med å ikke legge ut bilder? Vet ikke hva jeg blir mest oppgitt av, den endeløse prisingen av høyst middelmådig sminke, eller den ærlige negative varianten.

Kan du ikke legge ut bilder da, slik at vi vet at den som kritiserer og kaller andres sminke middelmådig og dårlig virkelig er flink selv? :)

Jeg lurer på om flere(?) som kritiserer her er så kritiske til seg selv, og folk de møter i hverdagen, eller om det er pga. denne tråden at dette detaljfokuset kommer frem.

Vedder på at denne oppførselen kan være med på å få tråden flytta til snikk-snakk, forresten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle inne her er nydelige på hver sin måte. Noens "sminkestil" faller ikke i smak hos meg, men jeg er sikker på at den faller i smak hos andre - og personen selv, som er det viktigste. Hadde sminken vært så ille som noen her inne mener, tror jeg nok venner og familie og personene det er snakk om hadde påpekt det, så da er det vel noe de har hørt før dersom det er tilfelle. Jeg vet ihvertfall at min egen mor har vært litt brutal og dønn ærlig når jeg sminker meg på en måte hun ikke liker - og jeg vet at jeg kan ta hennes ord for god fisk for hun er en slik som alltid sier det ingen andre tør si. :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Da har jeg brukt vippekam, og kun et lag med mascara.

Noe bedre enn dette blir det muligens ikke :gjeiper:

Bedre enn sist, eller er det fortsatt spiderlike? Synes vipper generelt ligner på edderkoppbein jeg da..

Vipper

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg brukt vippekam, og kun et lag med mascara.

Noe bedre enn dette blir det muligens ikke :gjeiper:

Bedre enn sist, eller er det fortsatt spiderlike? Synes vipper generelt ligner på edderkoppbein jeg da..

Vipper

Kjempefine. Moderate og lange og tynne. Nothing wrong with 'em! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det er så veldig mye å kjenne igjen, men får likevel gå som anonym bruker tilfelle det er noen der ute som vil kjenne igjen mine øyne :) Er litt pysete av meg når det kommer til å bli gjenkjent :sjenert:

(Har aldri lagt ved bilde før, så beklager eventuelle feil)

2 Første bildene er sånn omtrent jeg alltid går, altså bare mascara omtrent på øynene. (inne-ute bilde)

Siste bilde er slik jeg kan gå hvis jeg skal sminke meg litt mer, bruker generelt ganske lite sminke, så er ikke noen veldig stor forandring :) Ble enda mindre på bildene, fikk ikke helt til å ta bilde uten at all sminken forsvant...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange flotte folk her! Syns ikke dere skal endre på noenting så lenge dere er fornøyd selv.

Blir sikkert å få mye kritikk her siden jeg ikke sminker meg etter normen som tydeligvis er her på kg, men det får så være. Har mange forskjellige sminkestiler, og jeg legger den sjeldent likt to dager på rad, men fant et par bilder av de som blir brukt mest.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at det er så veldig mye å kjenne igjen, men får likevel gå som anonym bruker tilfelle det er noen der ute som vil kjenne igjen mine øyne :) Er litt pysete av meg når det kommer til å bli gjenkjent :sjenert:

(Har aldri lagt ved bilde før, så beklager eventuelle feil)

2 Første bildene er sånn omtrent jeg alltid går, altså bare mascara omtrent på øynene. (inne-ute bilde)

Siste bilde er slik jeg kan gå hvis jeg skal sminke meg litt mer, bruker generelt ganske lite sminke, så er ikke noen veldig stor forandring :) Ble enda mindre på bildene, fikk ikke helt til å ta bilde uten at all sminken forsvant...

Åj sann! beklager.. Det er altså ikke slik man legger ved bilder..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange flotte folk her! Syns ikke dere skal endre på noenting så lenge dere er fornøyd selv.

Blir sikkert å få mye kritikk her siden jeg ikke sminker meg etter normen som tydeligvis er her på kg, men det får så være. Har mange forskjellige sminkestiler, og jeg legger den sjeldent likt to dager på rad, men fant et par bilder av de som blir brukt mest.

Synes det var helt kurant jeg, men ble kanskje litt sølete/møkkete med den sorte øyenskyggen. Qtip med litt sminkefjerner rydder fort opp i øyenskyggen som faller ned.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...