Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir kvalm av hele greia. Jeg aner ikke hva som har skjedd eller ikke skjedd, men det at fyren bruker sin maktposisjon til å flere ganger gå ut i media og forsvare seg, er bare patetisk. Stakkars stakkars jente, hun har jo ikke en sjans...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Media eies jo av AP. Flott at også deres fadeser også kommer litt fram. Tror det er like mye snusk der som det har vært i Frp, og sikkert i andre partier også. Folk er jo bare mennesker uansett hvilket parti de er i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le av all paranoiaen jeg altså. Media eies av AP? Jaha...

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le av all paranoiaen jeg altså. Media eies av AP? Jaha...

Ja, om det hadde vært en Frp-ordfører med tette forbindelser til Siv Jensen, så hadde media ligget akkurat like lavt som i denne saken..

Media eies nok ikke av Ap, men liten tvil om hvem media heier på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel ikke si at media har ligget lavt? Greit nok at en del av oppslagene har vært Øygards egne utspill, men disse har jo igjen medført nye oppslag som ikke alltid har vært spesielt positive...

Flere av hovedstadsavisene har jo hatt stort medieoppbud i Vågå, og det er ingenting som tilsier at de har vært "snillere" fordi det dreier seg om noen fra AP.

Det er vel også grenser for dypt man klarer å grave i en sak hvor det man står ord mot ord, og den ene av partene av forståelige grunner ønsker å være mest mulig skjermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil vel ikke si at media har ligget lavt? Greit nok at en del av oppslagene har vært Øygards egne utspill, men disse har jo igjen medført nye oppslag som ikke alltid har vært spesielt positive...

Flere av hovedstadsavisene har jo hatt stort medieoppbud i Vågå, og det er ingenting som tilsier at de har vært "snillere" fordi det dreier seg om noen fra AP.

Det er vel også grenser for dypt man klarer å grave i en sak hvor det man står ord mot ord, og den ene av partene av forståelige grunner ønsker å være mest mulig skjermet.

Media fråtset i sakene mot Søviknes, Birkedal og Hoksrud. De fleste artiklene her dreier seg om at Øygard selv har gått ut, med påfølgende motartikkel fra den andre parten, enten ved bistandsadvokaten eller foreldrene til jenta.

Man tenkte ikke på de mindreårige (eller Hoksruds barn) i noen av de nevnte Frp-sakene. I saken mot Øygard har det vært temmelig stille, hans rolle som nær Stoltenberg-venn og det faktum at Stoltenberg har møtt jenta flere ganger er så å si ikke blitt nevnt. Det er helt opplagt at saken hadde hatt en helt annen omtale om ikke det hadde vært snakk om en fra AP som er nær venn av statsministeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste nå er at kommunestyret i Vågå gir overgriperen permisjon med full lønn fram til etter rettsaken kommer opp i oktober. Helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste nå er at kommunestyret i Vågå gir overgriperen permisjon med full lønn fram til etter rettsaken kommer opp i oktober. Helt fantastisk.

Jasså, så du mener at kommunestyret skulle ha forhåndsdømt ham i stedet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet, spørsmål om moderering taes på Ris og Ros eller på PM.

Sophie-Ann, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har Arbeiderpartiet klart å legge fullstendig lokk på denne saken nå? Ingen omtale på halvannen måned.

I så fall veldig bra! Rune er uskyldig, og vi får håpe hele rettssaken blir avlyst. Ev. at dyktige Mette Yvonne Larsen enkelt sørger for at sannheten seirer, og at Rune får sin oppreisning.

Anonym poster: 234f8b8c9d32ac1dd18cb1385a77183a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Synes ikke det er noe i veien for at denne saken kan diskuteres, så trekker opp den opprinnelige tråden.

Så lenge enkelte kutter ut å blande inn Helge Solum Larsen og den angivelige voldtekten det ble påstått at han har begått (som han er frikjent for), og krangler om det.

Til saken: Mette Yvonne får en tøff jobb, det blir spennende å se hvilken strategi de har i forsvaret. Rune kommer til å si at han bare skulle være snill, at jenta var så mørkredd at han måtte trøste henne, osv. De må ha brukt en del timer på å sitte og tenke ut forsvarsargumenter, så et eller annet kommer de med som de har troen på, ellers hadde det ikke vært noe poeng å nekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Denne jenta ville da ikke sagt noe hvis det ikke var sant,han er tross alt ordfører og hun ville få passe pes,såpass lur tror jeg hun er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne jenta ville da ikke sagt noe hvis det ikke var sant,han er tross alt ordfører og hun ville få passe pes,såpass lur tror jeg hun er!

Enig. Jenter har aldri fortalt en løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen meninger om skyldspørssmålet her, men reagerer på den voldsomme mediedekningen.

Ærlig talt, VG-TV??

Er det virkelig nødvendig med en ord-for-ord dekning av denne saken?

Skjønner til dels at det var slik dekning av 22/7-rettssaken, da den rammet så mange, men denne Vågå-saken har da ingenting med resten av landet å gjøre. Kan ikke huske noen andre overgrepssaker som har hatt et slikt fokus.

Kan ikke være noe særlig OK for denne 16-åringen at alle hennes ord og bevegelser i retten skal beskrives så inngående i alle kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jenta ville da ikke sagt noe hvis det ikke var sant,han er tross alt ordfører og hun ville få passe pes,såpass lur tror jeg hun er!

Jeg er enig med deg. Hva godt tror hun at hun får ut av en falsk anmeldelse?

Anonym poster: 3c187828e714e59a93bf2a1ef84e81c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig for dette at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Men det jeg blir sittende å tenke på hele tiden er; Dersom det skulle være slik at alt er misforståtte hendelser, oppdiktede historier eller regelrett løgn, hvordan kan da en 16-år gammel jente ønske å frivillig dra seg gjennom et levende helvete, som denne rettsaken må være, som involverer advokater, enorm mediedekning og sikkert enorme påkjenninger for både jenta selv og hennes familie? Hva kan da grunnen være?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://blogg.orjas.no/kontradiksjonens-nodvendige-helvete/

Blir sjokkert av å lese Ørjaseters kommentar her.

"Hadde det vært min datter og jeg hadde visst hva en slik rettssak innebar, så hadde jeg sagt: “Drit i den dusten av en ordfører. Glem ham. Hvis han fortsetter å følge etter deg skal jeg nok få stoppet ham. Nå skal du dra på turer og fester med jevnaldrende og ha det gøy.” Og det hadde jeg gjort selv om jeg var overbevist om mannens skyld i sexovergrepene"

Anonym poster: 3c187828e714e59a93bf2a1ef84e81c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er den andre tråden stengt? Er det ikke låv å diskutere andre ting enn analsex og singellivet på dette forumet?

Tilbake til saken, det lyser jo "skyldig" av hele mannen,hvis du leser litt av det han sier på DB. Han har bare vært snill mot henne,en farsfigur, men når det kommer bevis som skype samtaler og sms da får plutselig pipa en annen lyd. Da, "gikk jeg over streken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Enig. Jenter har aldri fortalt en løgn.

Joda, det har jenter gjort,men konsekvensene i dette tilfellet er for store for henne selv at hun ville løyet tror jeg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...