Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jøss, om du vet med 100 % sikkerhet at det er fakta at han forgrep seg på jenta mens hun var 13, så regner jeg med du har fortalt dette til aktoratet og akter å forklare deg i retten.

Eller kanskje det bare var et innfall av forhåndsdømming fra din side?

Det er det han er anklaget for. Men jeg skal gi deg at det ikke er et etablert faktum AT han har gjort det. På den annen side: Det er så mye unaturlig med forholdet mellom denne mannen og jenta, at det er merkelig at ingen har reagert på det. Og dobbelt merkelig vil det være dersom han ikke blir dømt. Men det er selvsagt opp til retten å avgjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så mye unaturlig med forholdet mellom denne mannen og jenta, at det er merkelig at ingen har reagert på det.

Ja, spesielt Jens Stoltenberg. Han er nok å regne som moralsk medskyldig. Hvorfor stilte han ikke spørsmål? Hva tenkte han om saken? Dette er nok spørsmål han kommer til å få når han blit innkalt som vitne. Blir spennende å høre hva han har å si om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt Jens Stoltenberg. Han er nok å regne som moralsk medskyldig. Hvorfor stilte han ikke spørsmål? Hva tenkte han om saken? Dette er nok spørsmål han kommer til å få når han blit innkalt som vitne. Blir spennende å høre hva han har å si om saken.

Moralsk medskyldig? Her er det noe i jussen jeg overhodet ikke er kjent med. Kan man bli dømt for å være moralsk medskyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene! Hva visste Stoltenberg da? At Øygard og kona tok seg av ei jente som ikke hadde det så greit hjemme. Hva skulle han si på det??

Det vi vet er at Øygard sov i samme seng som jenta, noe som er forkastelig. En voksen mann gjør ikke sånne ting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralsk medskyldig? Her er det noe i jussen jeg overhodet ikke er kjent med. Kan man bli dømt for å være moralsk medskyldig?

Moralsk medskyldig betyr jo nettopp at det ikke er snakk om skyld i strafferettslig forstand. Man har f.eks. ikke brutt loven om man er utro, men mange vil likevel si at man da er moralsk skyldig i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene! Hva visste Stoltenberg da? At Øygard og kona tok seg av ei jente som ikke hadde det så greit hjemme. Hva skulle han si på det??

Hele poenget er at mange mener at det burde ringt en bjelle hos noen, med tanke på at Rune tok med seg jenta rundt omkring. Og i så fall er Stoltenberg en av dem det burde ringt en bjelle hos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fillfjonka

At Jens Stoltenberg fremdeles ikke er innkalt til avhør eller som vitne når Ordføreren til og med har sagt at Stoltenberg skal ha visst om forholdet, er for meg forkastelig. Jeg trodde det var vanlig prosedyre at alle som muligens kan vite noe sak skal bli innkalt som vitne? Men dette gjelder tydligvis for alle, bortsett fra statsministeren?

Det skurrer mine ører. Ikke det at jeg har noen grunn til å tro at det faktisk stemmer, eller noen grunn til å tro at han skal bli dømt, men det er noe alvorlig galt med demokratiet og landet vårt om noen skal forskjellsbehandles bare fordi de heter Jens Stoltenberg.

Dette svekker min respekt og tillit til statsministeren og politiet. Om AP tror at de kan miste færre stemmer ved å hysje ned saken og verne om statsministeren og Øygård, virker det for meg mot sin hensikt. Hele denne saken bidrar til at jeg i hvertfall ikke skal stemme på AP ved neste valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fillfjonka

At Jens Stoltenberg fremdeles ikke er innkalt til avhør eller som vitne når Ordføreren til og med har sagt at Stoltenberg skal ha visst om forholdet, er for meg forkastelig. Jeg trodde det var vanlig prosedyre at alle som muligens kan vite noe sak skal bli innkalt som vitne? Men dette gjelder tydligvis for alle, bortsett fra statsministeren?

Det skurrer mine ører. Ikke det at jeg har noen grunn til å tro at det faktisk stemmer, eller noen grunn til å tro at han skal bli dømt, men det er noe alvorlig galt med demokratiet og landet vårt om noen skal forskjellsbehandles bare fordi de heter Jens Stoltenberg.

Dette svekker min respekt og tillit til statsministeren og politiet. Om AP tror at de kan miste færre stemmer ved å hysje ned saken og verne om statsministeren og Øygård, virker det for meg mot sin hensikt. Hele denne saken bidrar til at jeg i hvertfall ikke skal stemme på AP ved neste valg.

Glemte å legge ved link Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

"Visste om forholdet" kan være så mangt. At han visste om at Øygard hadde en nær relasjon til henne betyr ikke nødvendigvis at han visste om eventuelle overgrep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fillfjonka

"Visste om forholdet" kan være så mangt. At han visste om at Øygard hadde en nær relasjon til henne betyr ikke nødvendigvis at han visste om eventuelle overgrep.

Men det ville vel være nok til at han burde bli innkalt til avhør nettopp for å finne ut hva Statsministeren vet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øygard sa til jenta at Stoltenberg visste om forholdet og aksepterte det. For alt vi vet så visste Stoltenberg ingenting annet enn at Øygard var støttekontakt for henne, siden dette er kun Øygard sine ord.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øygard sa til jenta at Stoltenberg visste om forholdet og aksepterte det. For alt vi vet så visste Stoltenberg ingenting annet enn at Øygard var støttekontakt for henne, siden dette er kun Øygard sine ord.

Tror nok det er dette som er sannheten. Ved å si dette til jenta, så får han det som det vil med henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde ikke dette barnet sammen med sine foreldre? Jeg mener, siden ingen reagerer på at hun reiser land og strand rundt med en voksen mann. Noen her nevner støttekontakt? Var han det for henne? Merkelig at det i så fall ikke er mer kontroll på hva støttekontaktene faktisk gjør i arbeidstiden mht reising og praktiske forhold.

Trist, trist sak!

Ja, spesielt Jens Stoltenberg. Han er nok å regne som moralsk medskyldig. Hvorfor stilte han ikke spørsmål? Hva tenkte han om saken? Dette er nok spørsmål han kommer til å få når han blit innkalt som vitne. Blir spennende å høre hva han har å si om saken.

Moralsk medskyldig?

Jeg vet ikke alle fakta om saken, men du mener at Stoltenberg var informert om at ordføreren hadde et forhold til denne jentungen, som ordføreren påstår han ikke har?

*forvirret*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta bodde hos sine foreldre, som er skilt. Ordføreren kjente familien gjennom sin egen familie som bor tett ved hverandre. Jenta var opptatt av politikk, slet litt hjemme og ble ofte med ordføreren og kona hjem. Han var ikke noen offisiell støttekontakt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget til deg og andre her er jo å fremstille jenta som en småunge, og dermed skulle dette være relevant. Dessuten tror jeg nok det er mer korrekt å betegne henne som 13 (snart 14), da hun nok var klart eldre enn 13,5 år i oktober 2009.

Det sier vel mer om deg at du mener dette er relevant. Vi andre skjønner at det er et overgrep for voksne å ha seg med barn under 16 år, og at det at de er under 14 år i tillegg bare er en skjerpende omstendighet, på noe som allerede er riv ruskende galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta bodde hos sine foreldre, som er skilt. Ordføreren kjente familien gjennom sin egen familie som bor tett ved hverandre. Jenta var opptatt av politikk, slet litt hjemme og ble ofte med ordføreren og kona hjem. Han var ikke noen offisiell støttekontakt nei.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fisken

Sakte men sikkert kommer det frem at "Han Rune" får en dårligere og dårligere sak. Når en person blir tiltalt for noe slikt, er det som regel pga at bevisene er såpass sterke at de anser ham for skyldig, og rettsak berammes.

De har utvekslet mye sms´er, og ordføreren er tatt i løgn. Bl.a. har han diktet opp et jobb-møte med en Color-Lineansatt for å få med seg jentungen på spa.

Link

Stakkars jente. Jeg synes virkelig synd for henne, og det må være steintøft å sitte å se denne mannen bruke sin makt og sintt kontaktnettverk bl.a. norske kjendiser og politikere til å forhåndsprosedere sin sak og på denne måten sverte henne.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakte men sikkert kommer det frem at "Han Rune" får en dårligere og dårligere sak. Når en person blir tiltalt for noe slikt, er det som regel pga at bevisene er såpass sterke at de anser ham for skyldig, og rettsak berammes.

De har utvekslet mye sms´er, og ordføreren er tatt i løgn. Bl.a. har han diktet opp et jobb-møte med en Color-Lineansatt for å få med seg jentungen på spa.

Link

Stakkars jente. Jeg synes virkelig synd for henne, og det må være steintøft å sitte å se denne mannen bruke sin makt og sintt kontaktnettverk bl.a. norske kjendiser og politikere til å forhåndsprosedere sin sak og på denne måten sverte henne.

Å sende SMS-er og lyve om et jobbmøte er ikke bevis på seksuelle overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende SMS-er og lyve om et jobbmøte er ikke bevis på seksuelle overgrep.

Nei, men det er typisk overgripere å finne på unnskyldninger for å være alene med ofrene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...