Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard

Ja, om han er uskyldig, så er det likevel kvalmt. Kvalmt å prøve å gjøre noe med at han har fått sitt navn og rykte ødelagt for resten av livet helt feilaktig, dersom han er uskyldig. Folk som feilaktig blir beskyldt for denslags må bare holde seg stille og godta at livet deres er ødelagt.

Om han er skyldig eller ikke, vet ingen av oss her på forumet, heller ikke du. Han burde holdt kjeft til etter rettssaken, og er han så uskyldig som mange mener, så kan han benytte vennekretsen til og makten sin til å bygge opp tilliten igjen når den tid kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han er skyldig eller ikke, vet ingen av oss her på forumet, heller ikke du.

Det er da slett ikke sikkert. Godt mulig jenta eller ordføreren er her på forumet, det er ikke så mange mennesker her i landet, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Det er da slett ikke sikkert. Godt mulig jenta eller ordføreren er her på forumet, det er ikke så mange mennesker her i landet, hvorfor ikke?

Selvsagt kan de være her på forumet. Men det er da ingen tvil om at de har ulik oppfatning av hva som har skjedd, så vi får la det være opp til Sør-Gudbrandsdal tingrett og avgjøre hvem som er mest troverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som Jonas Gahr Støre etter all sannsynlighet er uaktuell som Jens Stoltenbergs etterfølger, hvem tror dere det blir?

Kan det være slik at om retten finner at Rune Øygard ikke kan ha begått det han er beskyldt for, så kan veien være fri for Rune i rikspolitikken? Arbeiderpartiet har jo under Runes ledelse fått rent flertall i valg etter valg, så dette er nok et politisk supertalent som det er ufattelig at ikke allerede har sittet ved Kongens bord.

Hva tror dere? Kanskje Eskil Pedersen kan stå i veien får Rune, men hvem andre? Ser seriøst nesten ingen gode kandidater utover disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Rune Øygard er ferdig i politikken. Han kan gå tilbake til jobben sin som radiovert i lokalradioen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper Rune Øygard er ferdig i politikken. Han kan gå tilbake til jobben sin som radiovert i lokalradioen.

Synes du virkelig at en gammel gris og sannsynlig voldtektsutøver skal få rett til å opptre som radiovert? Menn som har oppført seg slik, bør aldri få komme i posisjon der de kan påvirke holdninger og meninger blant folk, og de må aldri få arbeid som innebærer omsorgsoppgaver eller samvær med barn og unge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fillesak? Jenta var 13 år gammel (som er 7 klasse på barneskolen). hun var et barn, AP-ordføreren var 52 år gammel, ikke kom her og si at dette er en fillesak.

7. klasse på barneskolen, du liksom. Hvorfor ty til løgner? Jenta fylte 16 år litt etter saken ble kjent. Ergo er hun etter all sannsynlighet født i 1995, og høsten 2009 da det første PÅSTÅTTE overgrepet skal ha skjedd, så gikk hun dermed i 9. klasse. Typisk anti-AP folk å ty til løgner for å få ting til å høres verre ut enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. klasse på barneskolen, du liksom. Hvorfor ty til løgner? Jenta fylte 16 år litt etter saken ble kjent. Ergo er hun etter all sannsynlighet født i 1995, og høsten 2009 da det første PÅSTÅTTE overgrepet skal ha skjedd, så gikk hun dermed i 9. klasse. Typisk anti-AP folk å ty til løgner for å få ting til å høres verre ut enn det er.

Løgner og løgner. Øygard er tiltalt for å ha hatt seksuell omgang med barn under 14 år. Når man er 14 år så går man vel i 8. klasse.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/vaagaaordfoereren-er-tiltalt-for-seksuell-omgang-med-mindreaarig-3744916.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. klasse på barneskolen, du liksom. Hvorfor ty til løgner? Jenta fylte 16 år litt etter saken ble kjent. Ergo er hun etter all sannsynlighet født i 1995, og høsten 2009 da det første PÅSTÅTTE overgrepet skal ha skjedd, så gikk hun dermed i 9. klasse. Typisk anti-AP folk å ty til løgner for å få ting til å høres verre ut enn det er.

Jeg tror ikke matte er din sterke side. Jenta var 13 år da overgrepene skjedde, 13 åringer går i 7-8 klasse. 7 klasse er på barneskolen.

Nuff said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke matte er din sterke side. Jenta var 13 år da overgrepene skjedde, 13 åringer går i 7-8 klasse. 7 klasse er på barneskolen.

Nuff said.

Herregud.... Ord blir fattige.

La meg gjenta det jeg skrev, så kan vi kanskje se om du forstår.

Altså. Jenta er nå 16 år gammel. Hvis det nå er slik at det første overgrepet skjedde relativt kort tid før hun ble 14 år, så er det meget mulig at hun fyller år i november/desember eller deromkring. I så tilfelle er hun født i 1995, og da må hun ha gått i 9. klasse høsten 2009.

Ja, det er mulig å fylle 13 år om våren når man går i 7. klasse. Ja, 13 år er en alder man normalt forbinder med 8. klasse. Men like fullt, som jeg påpeker, det er fullt mulig å være 13 år og gå i 9. klasse, dersom man er født sent på året. Og det kan virke som om dette var tilfelle for denne jenta (nå KAN det jo være at hun er født i januar også, men fikk inntrykk av at hun ganske raskt etter at saken ble kjent ble omtalt som 16-åring), og i så fall gikk hun i 9. klasse da det første overgrepet skjedde, og ikke i 7. klasse som noen feilaktig framstilte det som. 8. klasse er også en mulighet, men uansett blir barneskolen feil å påstå, med mindre hun har gått minst et år om igjen. Og nei, hun var ikke 13 år da overgrepENE skjedde, det var kun snakk om det første. Resten skal ha skjedd da hun var 14 og 15 år.

Jeg håper dette var god nok forklaring for deg!

PS! Har du noen matematikkoppgaver du sliter med, så er nok jeg rette personen til å spørre. Jeg har nemlig mastergrad i faget med bedre enn B i snitt på universitetet. Så matte er nok nettopp min sterke side, du.

"Nuff said."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jenta er nå 16 år gammel. Hvis det nå er slik at det første overgrepet skjedde relativt kort tid før hun ble 14 år, så er det meget mulig at hun fyller år i november/desember eller deromkring. I så tilfelle er hun født i 1995, og da må hun ha gått i 9. klasse høsten 2009.

Ja, det er mulig å fylle 13 år om våren når man går i 7. klasse. Ja, 13 år er en alder man normalt forbinder med 8. klasse. Men like fullt, som jeg påpeker, det er fullt mulig å være 13 år og gå i 9. klasse, dersom man er født sent på året. Og det kan virke som om dette var tilfelle for denne jenta (nå KAN det jo være at hun er født i januar også, men fikk inntrykk av at hun ganske raskt etter at saken ble kjent ble omtalt som 16-åring), og i så fall gikk hun i 9. klasse da det første overgrepet skjedde, og ikke i 7. klasse som noen feilaktig framstilte det som. 8. klasse er også en mulighet, men uansett blir barneskolen feil å påstå, med mindre hun har gått minst et år om igjen. Og nei, hun var ikke 13 år da overgrepENE skjedde, det var kun snakk om det første. Resten skal ha skjedd da hun var 14 og 15 år.

"Nuff said."

Du tar feil.

I 8 klasse fyller man 14 år, jeg skjønner ikke hvordan du klarer å komme frem til at en 13 åring går i 9 klasse sammen med 14-15 åringer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud.... Ord blir fattige.

La meg gjenta det jeg skrev, så kan vi kanskje se om du forstår.

Altså. Jenta er nå 16 år gammel. Hvis det nå er slik at det første overgrepet skjedde relativt kort tid før hun ble 14 år, så er det meget mulig at hun fyller år i november/desember eller deromkring. I så tilfelle er hun født i 1995, og da må hun ha gått i 9. klasse høsten 2009.

Ja, det er mulig å fylle 13 år om våren når man går i 7. klasse. Ja, 13 år er en alder man normalt forbinder med 8. klasse. Men like fullt, som jeg påpeker, det er fullt mulig å være 13 år og gå i 9. klasse, dersom man er født sent på året. Og det kan virke som om dette var tilfelle for denne jenta (nå KAN det jo være at hun er født i januar også, men fikk inntrykk av at hun ganske raskt etter at saken ble kjent ble omtalt som 16-åring), og i så fall gikk hun i 9. klasse da det første overgrepet skjedde, og ikke i 7. klasse som noen feilaktig framstilte det som. 8. klasse er også en mulighet, men uansett blir barneskolen feil å påstå, med mindre hun har gått minst et år om igjen. Og nei, hun var ikke 13 år da overgrepENE skjedde, det var kun snakk om det første. Resten skal ha skjedd da hun var 14 og 15 år.

Jeg håper dette var god nok forklaring for deg!

PS! Har du noen matematikkoppgaver du sliter med, så er nok jeg rette personen til å spørre. Jeg har nemlig mastergrad i faget med bedre enn B i snitt på universitetet. Så matte er nok nettopp min sterke side, du.

"Nuff said."

Ja, dere, ord blir fattige. Er det ikke mye enklere å forholde seg til tiltalen mot ham, som etter hva jeg forstår, sier at han anklages for sex med et barn under 14? Så kan du heller slutte å telle på fingrene. Jeg tror ikke det kan anføres som en formildende omstendighet dersom det skulle være slik at han begynte med overgrepene da jenta var 13, og fortsatte til etter at hun var fylt 15.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir 13 år det året man begynneri 8-klasse. Man blir 14 det året man begynner i 9 og man blir 12 i 7-ende, så man er da 13 når man går ut av 7. Så man kan faktisk være 13 år i begynnelsen av 9 klasse hvis man har bursdag etter man har begynt.

Jenta kan vel da ha gått i 7,8 eller 9, alt etter når hun har bursdag og når på året overgrepene som han er anklaget for skal ha skjedd, hvis hun var 13 da det startet.

Men klassetrinnet har vel ikke noe å si her, det er jo den seksuelle lavalderen som gjelder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir 13 år det året man begynneri 8-klasse. Man blir 14 det året man begynner i 9 og man blir 12 i 7-ende, så man er da 13 når man går ut av 7. Så man kan faktisk være 13 år i begynnelsen av 9 klasse hvis man har bursdag etter man har begynt.

Jenta kan vel da ha gått i 7,8 eller 9, alt etter når hun har bursdag og når på året overgrepene som han er anklaget for skal ha skjedd, hvis hun var 13 da det startet.

Men klassetrinnet har vel ikke noe å si her, det er jo den seksuelle lavalderen som gjelder her.

Man fyller 12 i 6 klasse og 13 i 7 klasse, det går rett og slett ikke an å være 13 i 9 klasse. Det har ingenting å si når på året du er født.

Men jeg er enig i at det er alderen som teller, og ikke hvilket klassetrinn hun gikk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden det står svart på hvitt i tiltalen at Øygard er tiltalt for å ha hatt seksuell omgang med barn under 14 år, så er det ikke så mye å diskutere Leif. Samme hvilken klasse hun gikk i. Under 14 år betyr 13 år eller mindre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det står svart på hvitt i tiltalen at Øygard er tiltalt for å ha hatt seksuell omgang med barn under 14 år, så er det ikke så mye å diskutere Leif. Samme hvilken klasse hun gikk i. Under 14 år betyr 13 år eller mindre.

Har jeg påstått noe annet? Jeg svarte på en som skrev at jenta gikk på barneskolen da overgrepene skjedde, hvilket er feil. Om man mener det er ille nok, det som skal ha skjedd, hvorfor ikke forholde seg til fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fyller 12 i 6 klasse og 13 i 7 klasse, det går rett og slett ikke an å være 13 i 9 klasse. Det har ingenting å si når på året du er født.

Men jeg er enig i at det er alderen som teller, og ikke hvilket klassetrinn hun gikk i.

Ah, var det virkelig ikke nok? Skal jeg nok en gang forklare det ned til minste detalj? De som har bursdag fra september-desember har ennå ikke fylt 14 år når de begynner i 9. klasse. Enkelt og greit. De eldste i klassen er 14 når de begynner, og fyller 15 tidlig om våren i 9. klasse. Dette bør det ikke være vanskelig å skjønne. Så om jenta har bursdag sent på året slik jeg mener kan være tilfelle her, så betyr det at hun gikk i 9. klasse da overgrepene startet (som var høsten 2009). Dvs. ikke barneskolen, nei.

Ja, det er alderen som betyr noe, men å si at hun gikk på barneskolen om hun gikk i 9. klasse, det blir å prøve å få ting til å høres enda verre ut enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir 13 år det året man begynneri 8-klasse. Man blir 14 det året man begynner i 9 og man blir 12 i 7-ende, så man er da 13 når man går ut av 7. Så man kan faktisk være 13 år i begynnelsen av 9 klasse hvis man har bursdag etter man har begynt.

Jenta kan vel da ha gått i 7,8 eller 9, alt etter når hun har bursdag og når på året overgrepene som han er anklaget for skal ha skjedd, hvis hun var 13 da det startet.

Men klassetrinnet har vel ikke noe å si her, det er jo den seksuelle lavalderen som gjelder her.

Flott med en person som skjønner fakta i denne diskusjonen!

Men jenta kan ikke ha gått i 7. klasse. Ikke at det er noe faktafeil i det du skriver, men i følge tiltalen skjedde det første overgrepet i oktober 2009, og dermed er det kun 8.- eller 9. klasse som er aktuelt. Nå finner jeg ikke igjen noe som viser til om hun fylte 16 før eller etter nyttår, som vil avgjøre om det var snakk om 8.- eller 9. klasse, men hun gikk i hvert fall på ungdomsskolen da det startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...