Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #121 Skrevet 18. mars 2012 Eg har iallefall forstått at eg ikkje skal bruke ordet foran damer, men begrepet blir no brukt om du har lest en pua bok eller ikkje uansett . Vi snakker jo om damer og erfaringer vi også når vi henger med kamerater..
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #122 Skrevet 18. mars 2012 Hun vet ikke om hun er interessert eller ikke før man har åpna kjeften. En veldig stor andel av jenter som drar ut på byen drar ut for å treffer gutter, og de aller aller fleste er ihvertfall åpne for å treffe nye mennesker. Oftere enn ikke utvikler ting seg i en hyggelig retning etter litt motstand i begynnelsen, og både jeg og jenta ender opp med å være veldig glade for at jeg ikke luska vekk med halen mellom beina. Tror jeg ikke så mye på, nei. Dersom hun er interessert gir hun deg ikke motstand skjønner du. 1
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #123 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Tror jeg ikke så mye på, nei. Dersom hun er interessert gir hun deg ikke motstand skjønner du. , greien er at dama blir interrisert ettervært dersom man har peiling på ka man gjør xD. Det sier iallefall mine erfaringer og veldig veldig veldig mange andre menns erfaringer.. At hun ikkje er tiltrukket av utseende i fra starten betyr ikkje at det er en deal breaker for alle damer. Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Adonis Skrevet 18. mars 2012 #124 Skrevet 18. mars 2012 Nei. Jo, selvfølgelig. Det er ikke en diskusjon engang. Alle menn som har bedrevet mye sjekking vet at slik testing forekommer.
Genesis Skrevet 18. mars 2012 #125 Skrevet 18. mars 2012 Jo, det er det godt mulig hun vet. Det kan være at hun er aseksuell, ikke finner deg attraktiv, er i et forhold, har akkurat kommet ut av et forhold, er gravid eller 10 000 andre grunner som ikke krever at noen presser seg på henne. Ja, og jeg har da litt radar! Merker jeg at her er det null interesse, forlater jeg selvfølgelig åstedet. Sånt merker man i løpet av 1 minutts tid. Poenget er at mange menn tror at dama omtrent må hoppe på deg ved første øyekast hvis du skal ha sjans. Dette er ikke virkeligheten.
Adonis Skrevet 18. mars 2012 #126 Skrevet 18. mars 2012 Tror jeg ikke så mye på, nei. Dersom hun er interessert gir hun deg ikke motstand skjønner du. Hvis du bare kommer bort til henne har hun ikke fått muligheten til å ta stilling til om hun er interssert eller ikke....
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 18. mars 2012 #127 Skrevet 18. mars 2012 Jo, selvfølgelig. Det er ikke en diskusjon engang. Alle menn som har bedrevet mye sjekking vet at slik testing forekommer. Og dette er greit for dere? Dere liker/tenner på kvinner som oppfører seg sånn? Siden dere(i hvert fall ikke Genesis) gir seg etter første avvisning, mener jeg.
Genesis Skrevet 18. mars 2012 #128 Skrevet 18. mars 2012 Tror jeg ikke så mye på, nei. Dersom hun er interessert gir hun deg ikke motstand skjønner du. Du trenger ikke fortelle meg hvordan ting fungerer. Jeg har masse erfaring, og det er det jeg bygger på. Empiri heter det skjønner du!
Genesis Skrevet 18. mars 2012 #129 Skrevet 18. mars 2012 Og dette er greit for dere? Dere liker/tenner på kvinner som oppfører seg sånn? Siden dere(i hvert fall ikke Genesis) gir seg etter første avvisning, mener jeg. Det er ikke noe man gjør bevisst. Og de alle fleste gjør det i større eller mindre grad.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #130 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Slik tolker eg egentlig diskusjonen så langt.. Damene: Vi syntes det er ok å være frekke fordi en del menn ikkje forstår hintet når vi aviser de høfflig. Desverre så tror vi at alle menn er slik og skal ned i buksene våre så når det kommer "greie" menn bort til oss er vi frekk da og, for vi kan jo ikkje vite at han egentlig er hyggelig. Vi damer liker veldig dårlig begrepet bitch shield fordi vi er ikkje bitches sån egentlig. Vi vil bare ikkje ha noe med den mannen å gjøre, gjør det oss til bitches av den grunn? Vi kan i tillegg ha en dårlig dag osv.. Vi menn: Kjipt at dere møter masse oppblåste drittsekker av menn, har vanskelige dager osv, men det suger at vi må få drit i trynet fordi dere skal helgradere dere mot "drittsekker" eller fordi dere vil bare være i fred. Det står ikkje en lapp i pannen din som sier: jegvil være i fred, og vi tenker i tilegg at når du først har gått ut så vil du kanskje møte nye folk. Så er det også slik at vi menn lærer ettervært. Når det står 3-4 venninner i en gjeng å danser så er det nærmest no go. Får nesten alltid nei når eg spør om å danse da.. Når eg går på byn og får drit i trynet så har eg opplevd det så mange ganger at eg ikkje reagerer på det lenger. Men i en diskusjon om hva som er rett og galt så er det innlysende at frekk oppførsel ikkje er akseptabelt.. Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #131 Skrevet 18. mars 2012 Samtidig konstaterer du at "Vi", hvem nå det måtte være, ikke får napp i utgangspunktet. Hvor du har fått tak i denne informasjonen må gudene vite, men det stemmer hvertfall ikke på meg og de jeg kjenner som driver aktiv sjekking. Vi fikk napp før vi begynte med selvutvikling, og får endra bedre napp nå. Hvis du får så jævla mange napp som du selv påstår; hvorfor er du da såpass psykt opptatt av dette såkalte "Bitch shield" tullet? 1
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #132 Skrevet 18. mars 2012 Hvis du får så jævla mange napp som du selv påstår; hvorfor er du da såpass psykt opptatt av dette såkalte "Bitch shield" tullet? Fordi vi er opptatt av å ha rett
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #133 Skrevet 18. mars 2012 , greien er at dama blir interrisert ettervært dersom man har peiling på ka man gjør xD. Og likevel har flere menn her inne på KåGe klaget over at damer kan velge og vrake i menn, mens menn må jobbe ræva av seg for å få seg noe. Det har ofte blitt påstått at damer kan få sex bestandig mens menn må regne med å kanskje aldri få seg noe. Hva er da problemet? At mange menn ikke har peiling på hva de gjør? Eller er de bare glad i å syte? Eller er kanskje ikke verden så enkel og svarthvitt som mange skal ha det til? Det er også noe som skurrer når noen klager på at damer har bitch shield mens andre påstår hardnakket at alle damer kan overtales til å bli interessert dersom man har peiling. Kanskje det er her det ligger, at noen får seg en reality check når de skal ut på byen med de innstuderte PUA-faktene sine? 2
Adonis Skrevet 18. mars 2012 #134 Skrevet 18. mars 2012 Og dette er greit for dere? Dere liker/tenner på kvinner som oppfører seg sånn? Siden dere(i hvert fall ikke Genesis) gir seg etter første avvisning, mener jeg. Jeg liker en utfordring. Hadde ikke vært noe gøy hvis jenta la seg på rygg med en gang jeg kom bort. Når det er sagt er det selvsagt en grense for hva jeg aksepterer av oppførsel fra hennes side. Hvis hun er direkte ufordragelig vil jeg selvsagt ikke ha noe med henne å gjøre. Men å avvæpne en småfrekk dame med sjarmen sin er definitivt morsomt.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #135 Skrevet 18. mars 2012 Og likevel har flere menn her inne på KåGe klaget over at damer kan velge og vrake i menn, mens menn må jobbe ræva av seg for å få seg noe. Det har ofte blitt påstått at damer kan få sex bestandig mens menn må regne med å kanskje aldri få seg noe. Hva er da problemet? At mange menn ikke har peiling på hva de gjør? Eller er de bare glad i å syte? Eller er kanskje ikke verden så enkel og svarthvitt som mange skal ha det til? En blanding av det du sier. Folk er glad i å klage, men liker ikkje å måtte gjøre så mye for å få ting bedre. Enkle fiks som ikkje koster energi og tid er det folk helst vil ha, men de har desverre dårligst effekt , etter min mening. Det er også noe som skurrer når noen klager på at damer har bitch shield mens andre påstår hardnakket at alle damer kan overtales til å bli interessert dersom man har peiling. Kanskje det er her det ligger, at noen får seg en reality check når de skal ut på byen med de innstuderte PUA-faktene sine? Eg har jo selv snudd en dama fra å være bitch til å like meg, men det var når eg holdt på å lære dette. Det krever for mye tid å energi og eg liker ikkje damer som ikkje kan oppføre seg pent. Eg får avsmak i munnen av frekk oppførsel så eg sier heller: Ha en hyggelig kveld og går der i fra, verse god neste. Andre menn liker jakten. Det å få en utfordring å komme rundt "forsvaret" er en test på deres "skills", høres helt teit ut, men det er slik det er for enkelte.. Vet at en del damer ikkje liker pua greiene fordi kjærlighet skal være så romantisk og ikkje noe spill , men ka ska eg si til det då. I en fin verden der alt er rosa og alle er venner blir ingen bedratt og ingen har skumle intensjoner, men slik er ikkje denne verden iallefall. Man må igjennom en lang screening proessess før man finner en partner man kan stole på og ikkje minst, folk spiller spill for å få det som de vil. Foreslår at man leser om spillteori
Gjest Ludovie Skrevet 18. mars 2012 #136 Skrevet 18. mars 2012 Herregud. Når menn blir avvist, så er det som regel fordi de ikke er tiltrekkende, eller fordi dama er opptatt (eller av andre grunner ikke er tilgjengelig). Get over it! Bitch shield rules! Yo! 1
Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #137 Skrevet 18. mars 2012 Fordi vi er opptatt av å ha rett Jeg tenker heller at dette diskuteres fordi det er et problem for enkelte mannfolk. 1
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #138 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Jeg tenker heller at dette diskuteres fordi det er et problem for enkelte mannfolk. Jo det er nokk riktig, men vet ikkje om det er et problem for meg og Genesis. Asso xD det er jo mange damer på byn uansett, det at en er frekk gjør ikkje meg noe. Dog for menn med lav selvtilitt og som får høre at de er pingler fordi de ikkje tør å ta inisativ så er nokk dette ikkje så gøyt . Når man går bort å tar inisativ får man bedskjed om å dra til helvete xD liksom.. Det er jo ingen som lærer en å flørte, og som med alle andre ting har man en læringskurve her før man blir god. Eg ble ikkje god på det før eg var 20 liksom. Så får man å høre at det er galt å lese kordan man skal flørte fra en bok fordi da er det mekanisk, off. Nei, jaja det får være mekanisk da xD, stopper ikkje meg å gjøre det uansett. Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Adonis Skrevet 18. mars 2012 #139 Skrevet 18. mars 2012 Herregud. Når menn blir avvist, så er det som regel fordi de ikke er tiltrekkende, eller fordi dama er opptatt (eller av andre grunner ikke er tilgjengelig). Get over it! Bitch shield rules! Yo! Yo? Hva er det du babler om kvinne? Hvis man skal bruke din logikk så vil en kjekk mann alltid sjekke opp en singel jente på to minutter. Slik fungerer det ikke. Mine kamerater og jeg er alle kjekke og veltrente. Det forhindrer ikke jenter i å teste oss når vi kommer bort.
Tabris Skrevet 18. mars 2012 #140 Skrevet 18. mars 2012 De gangene jeg går ut, så er det for å ta et par øl og skravle med venninner. Jeg har samboer, og har absolutt null interesse av å flørte med menn. Jeg kan godt prate med menn ute hvis de har noe vettugt å komme med, men begynner de å flørte så blir jeg bare oppgitt. Og, nei, jeg kler meg ikke utfordrende og oppfører meg ikke flørtende. Det er ikke ofte det skjer, jeg innbiller meg ikke at jeg er så pen at jeg blir "plaget" av menn hver gang jeg går ut. Men det hender i blandt, og jeg skulle noen ganger ønske jeg var gift så jeg hadde en ring å vise til for å slippe slikt. Jeg elsker en god samtale, uansett kjønn, men har ikke interesse av flørting. Men jeg er ikke "bitch" og har heller ikke noe skjold eller forsvar. Jeg er bare opptatt og ikke interessert. Så, ja, man kan absolutt gå og ta en øl på pubben uten å ønske flørting. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå