Sweet77 Skrevet 18. mars 2012 #21 Skrevet 18. mars 2012 "Bitchshield", "avvisning"... Dere er så opptatt av å sette navn på alt ting, som om det å ha en knagg å henge det på gjør en avvisning enklere for dere å takle. Når det er sagt går det an å avvise på en høflig måte, i hevert fall første gangen, de fleste skjønner faktisk det også. Er jo ikke nødvendig å ødelegge dagen til en fyr bare fordi du ikke er interessert. Han har ikke gjort deg noe galt, tvert imot, han likte deg - selv om det kun var seksuelt motivert. Funker som pokker for meg i hvert fall, de fleste setter faktisk pris på at man viser en form for respekt i avvisningen. Og, merkelig nok - de viser vanligvis også respekt tilbake. Så har du seff de som aldri skjønner en dritt uansett hvor høflig og bestemt man er. Og, vel, da har man ofte ikke så mye annet valg enn å være - ja - bitch. Sånn er det... 2
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #22 Skrevet 18. mars 2012 Det første jeg synes du skal gjøre er å slette ordet "bitch shield" fra vokabularet ditt. Det hører ikke hjemme i det norske språk og er også en unødvendig merkelapp du ikke er tjent med å bruke. Em , totalt uenig. Både eg og ts er absolutt tjent med å se merke damer som ikkje kan oppføre seg. Sier ikkje at de er dårlige mennesker for at de har en dårlig dag, men la oss konstatere fakta her: De oppfører seg som bitches, som nokk ga opphav til begrepet. Det du kaller "bitch shield" er den fasaden enkelte kvinner påtar seg når de er ute på byen og ønsker å skremme bort de mest slitsomme mennene eller taperne. Om du er en hyggelig mann, så forsvinner denne rimelig fort (innen minuttet) om den i det hele tatt er der. Men, viser dette seg å være en ekte BITCH med alt det innebærer, så bør du forsvinne ASAP. Hvorfor skulle du ville bruke tid på en BITCH, når det finnes overflod av hyggelige og pene damer rett rundt hjørnet? Kom til Oslo Er ikkje enig at dette forsviner på et minutt, det er alt for satt på spissen etter mine eraringer. Mine erfaringer tilsier at man må igjennom en lang screening prosess hvor en uansett ender opp med dame som er frekk med fremmede.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #23 Skrevet 18. mars 2012 Jeg mistenker at man kaller det bitch shield for å gjemme den sårete stoltheten. "Det var ikke jeg som ble avvist, det var hun som satte opp et bitch shield". Det forekommer nokk mange ganger helt klart, det har eg vært vitne til selv og eg har selv følt det sån. Det er ikkje det som er bitch shield. Bitch shield er som sakt når dama allerede har gjort et inntrykk av deg før du har åpnet kjeften og man får slengt masse negativt drit i trynet.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #24 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Så har du seff de som aldri skjønner en dritt uansett hvor høflig og bestemt man er. Og, vel, da har man ofte ikke så mye annet valg enn å være - ja - bitch. Sånn er det... Grunnen til at eg blir sur er jo fordi eg får dette i trynet selv om eg faktisk kommer bort og er hyggelig. Min tolkning av dette går egentlig på at man trenger en unskyldning får å avise mannen. Han tåler ikkje avisning elsn. Istedenfor å bare si det som det er: Eg er ikkje tiltrukket av deg, punktum. Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Gjest True Khaleesi Skrevet 18. mars 2012 #25 Skrevet 18. mars 2012 Bitch-shield?!! Herregud for et tåpelig ord. Kjenner jeg blir litt dårlig hver gang noen bruker disse ordene de har lest i PUA-bøker. 5
Pannekakehore Skrevet 18. mars 2012 #26 Skrevet 18. mars 2012 Selvsagt. Og som du sier: Det er mange måter å avvise noen på. Vedkommende ble avvist. Hvorfor kalle det "bitch shield"? Det var en avvisning. Fordi det sorterer under bitch shield kategorien i type adferd. Hvorfor har du et problem med presisjon? Føler du deg truffet?
Pannekakehore Skrevet 18. mars 2012 #27 Skrevet 18. mars 2012 "Bitchshield", "avvisning"... Dere er så opptatt av å sette navn på alt ting, som om det å ha en knagg å henge det på gjør en avvisning enklere for dere å takle. Når det er sagt går det an å avvise på en høflig måte, i hevert fall første gangen, de fleste skjønner faktisk det også. Er jo ikke nødvendig å ødelegge dagen til en fyr bare fordi du ikke er interessert. Han har ikke gjort deg noe galt, tvert imot, han likte deg - selv om det kun var seksuelt motivert. Funker som pokker for meg i hvert fall, de fleste setter faktisk pris på at man viser en form for respekt i avvisningen. Og, merkelig nok - de viser vanligvis også respekt tilbake. Så har du seff de som aldri skjønner en dritt uansett hvor høflig og bestemt man er. Og, vel, da har man ofte ikke så mye annet valg enn å være - ja - bitch. Sånn er det... Helt enig. Du virker ålreit.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #28 Skrevet 18. mars 2012 Fordi det sorterer under bitch shield kategorien i type adferd. Hvorfor har du et problem med presisjon? Føler du deg truffet? Tror for å være ærlig at det handler om at det er vanskelig å se at man faktisk kan gjøre ting feil selv også.. Frustert
Gjest -J- Skrevet 18. mars 2012 #29 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Em , totalt uenig. Både eg og ts er absolutt tjent med å se merke damer som ikkje kan oppføre seg. Sier ikkje at de er dårlige mennesker for at de har en dårlig dag, men la oss konstatere fakta her: De oppfører seg som bitches, som nokk ga opphav til begrepet. Er ikkje enig at dette forsviner på et minutt, det er alt for satt på spissen etter mine eraringer. Mine erfaringer tilsier at man må igjennom en lang screening prosess hvor en uansett ender opp med dame som er frekk med fremmede. En lang screening prosess hvor man uansett ender opp med en kvinne som er frekk med fremmede? Oh boy... Hele poenget mitt er at jeg ikke er interessert i å bruke tid på å "overvinne" en slik type kvinne, selv om jeg sannsynligvis har kapasitet til det i enkelte situasjoner. Når jeg blir kjent med en fremmed person, så er det jeg som "screener" den personen for å se om hun har kvaliteter som jeg setter pris på utover utseendet, ikke motsatt vei. Hva hun mener om meg er hennes problem og jeg antar jo selvsagt at hun liker meg. Og ja, en av de viktigste tingene jeg "screener" for er såkalt bitchy oppførsel. Om jeg ser at hun er hyggelig mot meg, men bitchy mot andre folk rundt seg, så mister jeg interessen med en gang. Selvsagt kan jeg bli noen minutter om hun ikke er superhyggelig med en gang og se om hun mykner opp, men å fortsette å snakke med henne over lengre tid og prøve å overbevise henne om at hun burde like meg? Ikke slik jeg lever livet mitt lenger. Next please. Jeg liker søte og hyggelige jenter. Sukkersøte. Endret 18. mars 2012 av -J-
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #30 Skrevet 18. mars 2012 En lang screening prosess hvor man uansett ender opp med en kvinne som er frekk med fremmede? Oh boy... Hele poenget mitt er at jeg ikke er interessert i å bruke tid på å "overvinne" en slik type kvinne, selv om jeg sannsynligvis har kapasitet til det i enkelte situasjoner. Flott , da er vi enige. Når jeg blir kjent med en fremmed person, så er det jeg som "screener" den personen for å se om han/hun har kvaliteter som jeg setter pris på utover utseendet, ikke motsatt vei. Hva hun mener om meg er hennes problem og jeg antar jo selvsagt at hun liker meg. Eg regner med eg blir screenet når eg snakker med en dame . Ja ka hun mener er jo hennes sak, men screeningen går begge veien. Og ja, en av de viktigste tingene jeg "screener" for er såkalt bitchy oppførsel. Om jeg ser at hun er hyggelig mot meg, men bitchy mot andre folk rundt seg, så mister jeg interessen med en gang. Selvsagt kan jeg bli noen minutter om hun ikke er superhyggelig med en gang og se om hun mykner opp, men å fortsette å snakke med henne over lenger tid og prøve å overbevise henne om at hun burde like meg? Ikke slik jeg lever livet mitt lenger. Next please. Ja helt enig, værse god neste.. Jeg liker søte og hyggelige jenter. Sukkersøte. Ja , det er noe med de.. Liker damer som viser omsorg eg , blir veldig betatt da^^
Tabris Skrevet 18. mars 2012 #31 Skrevet 18. mars 2012 Fordi det sorterer under bitch shield kategorien i type adferd. Hvorfor har du et problem med presisjon? Føler du deg truffet? Nope. Er ikke truffet, sjalu eller misunnelig. Jeg blir bare dårlig av alle disse PUA-uttrykkene som brukes. 3
Pannekakehore Skrevet 18. mars 2012 #32 Skrevet 18. mars 2012 Nope. Er ikke truffet, sjalu eller misunnelig. Jeg blir bare dårlig av alle disse PUA-uttrykkene som brukes. Du er så negativ, Tabris. Har du det bra, egentlig? 1
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #33 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Nope. Er ikke truffet, sjalu eller misunnelig. Jeg blir bare dårlig av alle disse PUA-uttrykkene som brukes. Det er ikkje meingen å være frekk elsn, men off eg blir fort frustert når eg ikkje føler meg forstått. Greien er jo at vi har gått ut å sjekket damer siden vi begynnte å gå på fester i mitt tilfelle som 16 åring. Mitt inntrykk av deg er jo at du er en ordentlig dame som oppfører seg pent, men slik er ikkje alle damer! Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Tabris Skrevet 18. mars 2012 #34 Skrevet 18. mars 2012 Du er så negativ, Tabris. Har du det bra, egentlig? Ja, jeg har det veldig bra. 1
Tabris Skrevet 18. mars 2012 #35 Skrevet 18. mars 2012 Det er ikkje meingen å være frekk elsn, men off eg blir fort frustert når eg ikkje føler meg forstått. Greien er jo at vi har gått ut å sjekket damer siden vi begynnte å gå på fester i mitt tilfelle som 16 åring. Mitt inntrykk av deg er jo at du er en ordentlig dame som oppfører seg pent, men slik er ikkje alle damer! Har ingen problemer med å forstå eller være enig i det. Det er disse konstruerte begrepene og verdensforståelsen hos PUA jeg reagerer på.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #36 Skrevet 18. mars 2012 Har ingen problemer med å forstå eller være enig i det. Det er disse konstruerte begrepene og verdensforståelsen hos PUA jeg reagerer på. , samtidig så er det ikkje slik at alle som har lest pua bøker har som mål å nedlegge mest mulig damer!
Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #37 Skrevet 18. mars 2012 , samtidig så er det ikkje slik at alle som har lest pua bøker har som mål å nedlegge mest mulig damer! Det er bare tapere som leser såkalte PUA-bøker. Finnes ingenting positivt med å prøve å manipulere og utnytte andre folk. Uavhengig av kjønn. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #38 Skrevet 18. mars 2012 jeg oppførte meg ofte sånn når jeg var yngre. men det var fordi jeg var så ufattelig sjenert , og fikk helt hetta når ukjente mannfolk kom og skulle flørte med meg
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #39 Skrevet 18. mars 2012 Det er bare tapere som leser såkalte PUA-bøker. Finnes ingenting positivt med å prøve å manipulere og utnytte andre folk. Uavhengig av kjønn. Føler meg truffet xD
Gjest Karm a Skrevet 18. mars 2012 #40 Skrevet 18. mars 2012 Det er bare tapere som leser såkalte PUA-bøker. Finnes ingenting positivt med å prøve å manipulere og utnytte andre folk. Uavhengig av kjønn. Enig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå