Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvilket eksisterende norsk begrep mener du kan brukes istedetfor bitch shield? (Avvisning er ikke dekkende)

Google translate foreslo tispeskjold.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man fremstår ikke som mer clever og scientific fordi man lirer av seg noen engelske ord som replacement for fullt brukbare norske ord. Tvert i mot.

Forbasket irriterende.

Ravn smaragd du kunne da laget norsk bruker navn du som er so opptatt av det.

Clever og scientific, replacement i setningen rekna jeg med var for morro skyld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Google translate foreslo tispeskjold.

Egentlig synes jeg det var ganske bra, men tispe har ikke samme bruksmønster og konnotasjoner som det engelske bitch.

Hurpeskjold er mitt forslag :-)

• Liker 1
Skrevet

1. Ikke tro at jeg sympatiserer med menn som er ute etter å tømme seg. Sånt er tåpelig, gutt.

Når ble samtykkende sex mellom 2 voksne mennesker tåpelig?

Skrevet

Hvilket eksisterende norsk begrep mener du kan brukes istedetfor bitch shield? (Avvisning er ikke dekkende)

Og hvorfor er ikke avvisning dekkende? Det er cjo det som skjer. Om det er holdningen til dama som skal beskrives, kan man bruke ord som iskald. Uhøflig. Frekk. Hånlig.

Er det virkelig så vanskelig?

Skrevet

Ravn smaragd du kunne da laget norsk bruker navn du som er so opptatt av det.

Clever og scientific, replacement i setningen rekna jeg med var for morro skyld.

Så det er ingen forskjell på navn, og språklige uttrykk for deg, altså? Spesielt.

Og ja, det var ment sarkastisk.

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor er ikke avvisning dekkende? Det er cjo det som skjer. Om det er holdningen til dama som skal beskrives, kan man bruke ord som iskald. Uhøflig. Frekk. Hånlig.

Du skjønner åpenabart ikke hva som ligger i ordet, så du kan legge av deg den belærende tonen!

AnonymBruker
Skrevet

Fordi avvisning betyr noe annet. Det er et ord som refererer til en spesifikk handling, og har ingen konnotasjoner som peker på at det skjer på en frekk eller uhøflig måte. Bitch shield referer ikke til en spesifikk handling, men heller en væremåte som er rettet mot personer som ønsker kontakt.

Ord betyr ting. Og noen ord er mer treffende enn andre for å beskrive et gitt fenomen.

Er dette virkelig så vanskelig?

Skrevet

Du skjønner åpenabart ikke hva som ligger i ordet, så du kan legge av deg den belærende tonen!

Jeg skjønner at det garantert kan beskrives med norsk. Men man kan vel ikke forvente såpass av dem som faktisk bruker disse "bli en mester-sjekker"-bøkene, at de skal klare å bruke sitt eget språk for å sette ord på ting.

Skrevet

Fordi avvisning betyr noe annet. Det er et ord som refererer til en spesifikk handling, og har ingen konnotasjoner som peker på at det skjer på en frekk eller uhøflig måte. Bitch shield referer ikke til en spesifikk handling, men heller en væremåte som er rettet mot personer som ønsker kontakt.

Ord betyr ting. Og noen ord er mer treffende enn andre for å beskrive et gitt fenomen.

Så avvisende holdning, da. Forhåndsdømmende. Negativ. Klarer dere virkelig ikke å tenke selv?

"Fortell oss det, du, så slipper vi å tenke selv".

AnonymBruker
Skrevet

Så avvisende holdning, da. Forhåndsdømmende. Negativ. Klarer dere virkelig ikke å tenke selv?

"Fortell oss det, du, så slipper vi å tenke selv".

Ingen av forslagene dine betyr det samme. Klarer du virkelig ikke å tenke?

Skrevet (endret)

Jeg skjønner at det garantert kan beskrives med norsk. Men man kan vel ikke forvente såpass av dem som faktisk bruker disse "bli en mester-sjekker"-bøkene, at de skal klare å bruke sitt eget språk for å sette ord på ting.

Hvorfor skal man lage et nytt norsk ord for et fenomen som er perfekt beskrevet gjennom et engelsk uttrykk?

Og hvorfor er du så aggresiv? Jeg har aldri skjønt hvorfor andre tar det personlig at folk driver med selvutvikling. For det er essensen, ikke å "lure" damer til å ha sex med deg. Å bli en så bra fyr at selv de mest attraktive kvinnene ser på deg som en potensiell sexpartner. Eller enda bedre, en de kunne tenke seg å date.

Endret av Genesis
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hva er det tilsvarende ordet for menn?

Eller avviser ikke menn kvinner? Og hvis de gjør det, er det alltid på en høflig og ordentlig måte?

• Liker 1
Skrevet

Hva er det tilsvarende ordet for menn?

Eller avviser ikke menn kvinner? Og hvis de gjør det, er det alltid på en høflig og ordentlig måte?

Det er ytterst sjelden at kvinner tar initiativ på utesteder, så den problemstillingen er ikke så veldig aktuell.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er ytterst sjelden at kvinner tar initiativ på utesteder, så den problemstillingen er ikke så veldig aktuell.

Nå er det lenge siden jeg var på leting selv, men fra den tiden jeg var aktiv på utesteder så var det veldig ofte jeg og mine venninner som tok kontakt med guttene først.

Dette har jeg også observert senere.

Men vi vanker tydeligvis i forskjellig miljø.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg var på leting selv, men fra den tiden jeg var aktiv på utesteder så var det veldig ofte jeg og mine venninner som tok kontakt med guttene først.

Dette har jeg også observert senere.

Men vi vanker tydeligvis i forskjellig miljø.

Det har nok ikke så mye med miljø å gjøre. Jeg frekventerer de fleste utelivsmiljøer reglemessig.

Men det er kjempebra at dere er blant de jentene som tør å ta kontakt, dem trenger vi fler av :takke:

Skrevet

Eneste grunnen til at dere absolutt må bruke ord som "bitch shield" er at dere føler behov for å plassere damen i en eller annen kategori, i fravær av den gode egenskap det er å kunne ta også en negativ avvisning som en mann. Dere som bruker ordet har tydd til en eller annen bok som klapper dere på skulderen og forklarer at bryskt avvisende damer alle er bitcher som går rundt med skjold.

Hvilket for meg forklarer hvorfor dere ikke får napp i utgangspunktet.

Og legg nå endelig merke til at jeg ikke her forsvarer en ekkel førsteavvisning, som jeg har sagt tidligere i tråden mener jeg det er en uting. Det jeg her gjør er å gå imot den lite mandige praksis det er å forklare bryske avvisninger med at damen er bitch. At ikke alle resonnerer som meg rundt dette kan ha andre årsaker enn at de er en "bitch" med skjold - som mange av svarene i tråden skulle vise ganske klart.

Men, så har vi problemet da, det å ta fra dere ordet igjen tar også fra dere en meget komfortabel knagg. Og så må dere begynne å revurdere dere selv. Uff...

• Liker 4
Skrevet

Føler ikke jeg "utsetter" meg for noe i det hele tatt! Jeg like å flørte og treffe nye mennesker. Motivasjonen er å treffe jenter, både for tilfeldig sex eller mer seriøs dating hvis det skulle vise seg at hun har mye av det jeg ser etter.

Og du mener at den kombinasjonen der er veldig fornuftig? :klo:

Useriøs i det ene øyeblikket og så seriøs i det andre liksom.

Nei, tror nok at du virkelig trenger å revurdere hvis du ønsker å oppnå noe seriøst.

• Liker 1
Skrevet

Bitch shield refererer jo til nettopp at det er et shield=skjold. Ikke at jenta nødvendigvis er en bitch. Mye av PUA-terminilogien er veldig presis og beskrivende om fenomener man ofte kjenner igjen.

Hvorfor er det så uhyre irriterende at man bruker det?

Jeg reagerer også på dette uttrykket? Hvorfor er kvinner bitch dersom de avviser en mann? Er vi horer når vi aksepterer og hurper når vi avviser? Hjelp.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...