Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo også et veldig spenn av variasjon her. Ta, f.eks., dette sitatet fra en "PUA-bok": Synes du dette går på akkord med dine egne verdier?

Hvis målet er å sjekke opp flest mulig kvinner så er det selvfølgelig en fordel om disse er ærlige med det. Problemet er bare at det er det stort sett ingen som er.

Og uansett så ser jeg ingen verdi i å nedlegge flest mulig kvinner.

Bare usikre og desperate menn som holder på sånn.

Jeg vil ha kvalitet. Ikke kvantitet.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er kvinner bitch dersom de avviser en mann?

Det har da ikke blitt påstått noe sted i denne tråden?

Skrevet

Eneste grunnen til at dere absolutt må bruke ord som "bitch shield" er at dere føler behov for å plassere damen i en eller annen kategori, i fravær av den gode egenskap det er å kunne ta også en negativ avvisning som en mann. Dere som bruker ordet har tydd til en eller annen bok som klapper dere på skulderen og forklarer at bryskt avvisende damer alle er bitcher som går rundt med skjold.

Hvilket for meg forklarer hvorfor dere ikke får napp i utgangspunktet.

Og legg nå endelig merke til at jeg ikke her forsvarer en ekkel førsteavvisning, som jeg har sagt tidligere i tråden mener jeg det er en uting. Det jeg her gjør er å gå imot den lite mandige praksis det er å forklare bryske avvisninger med at damen er bitch. At ikke alle resonnerer som meg rundt dette kan ha andre årsaker enn at de er en "bitch" med skjold - som mange av svarene i tråden skulle vise ganske klart.

Men, så har vi problemet da, det å ta fra dere ordet igjen tar også fra dere en meget komfortabel knagg. Og så må dere begynne å revurdere dere selv. Uff...

En pluss er ikke nok. :klappe:

• Liker 3
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Eneste grunnen til at dere absolutt må bruke ord som "bitch shield" er at dere føler behov for å plassere damen i en eller annen kategori, i fravær av den gode egenskap det er å kunne ta også en negativ avvisning som en mann. Dere som bruker ordet har tydd til en eller annen bok som klapper dere på skulderen og forklarer at bryskt avvisende damer alle er bitcher som går rundt med skjold.

Hør no på deg selv... Okei når folk slenger drit i trynet vårt så skal vi syntes det er HELT OK å ta det som en MANN, bullshitt. Det at enkelte damer trenger å rettferdigjøre sin frekke oppførsel for å føle godt med seg selv får være deres sak, men ikkje kom å si at vi ternger å plasere disse damene i en bås. Det gjør de selv det sekundet de oppfører seg som drittsekker. Lurer på kordan du hadde tatt det når folk slenger deg full i drit og du får i trynet, ta det som en dame....... ARG! :kjefte:

Men, så har vi problemet da, det å ta fra dere ordet igjen tar også fra dere en meget komfortabel knagg. Og så må dere begynne å revurdere dere selv. Uff...

Her har du hele problemet. Det enkelte nærmest påstår er at vi ikkje vet kordan vi oppfører oss hyggelig. Egentlig så vet ikkje vi kordan vi oppfører oss når vi går bort til damene og sier noe som: Hei, eg er bla bla (samtidig som eg i deres hodet sier: eg er jævlig deilig og har et stort ego). Det beste er at dere nokk ikkje har sjekket en eneste dame i deres liv og så kommer å forteller oss kordan meg og genisis oppfører oss når vi sjekker, snakk som selvinnsikt...................

Det at dere ikkje vil innse at dere er frekke for være deres sak, men gud eg blir irritert at eg skal ta ting som en mann fordi dere tror det er OK å gå rundt å være FREKK.

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer også på dette uttrykket? Hvorfor er kvinner bitch dersom de avviser en mann? Er vi horer når vi aksepterer og hurper når vi avviser? Hjelp.

Ja, eller luremus. Alt avhenger av om sjekkeeksperten får snøret i bånn eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerer også på at de blir stemplet som "bitch". Selv om man kommer med èn krass avvisning, så gjør ikke det at hele personen er en bitch. Man kan ha en oppførsel i en setting som er hurpete uten at man ER hurpe som person.

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg reagerer også på at de blir stemplet som "bitch". Selv om man kommer med èn krass avvisning, så gjør ikke det at hele personen er en bitch. Man kan ha en oppførsel i en setting som er hurpete uten at man ER hurpe som person.

Det er derfor ordet bitch shield blir brukt. Fordi det sier at dama ikkje er bitch til vanlig, men i det øyebklikket så hadde hun "forsvaret" sitt oppe.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som mest fokus på ordet bitch shield. La oss kalle det "forsvars mekanismen mot uønskede menn" men om ein er for mye isdronning kan jo det oppfattes som "forsvars skjold".

Noen bruker det fordi dei er sjenerte (har dei sagt her), noen for å straffe menn fordi dei er so fulle av selvtilit + dumme osv (har noen sagt her). Noen bruker det for å avise menn dei ikke ønsker mer kontakt med aka ikke intressert (har flere sagt her). osv osv.

Ingen har angret på å være iskald og avisende,,,whoppdi dooo.

Steinar kudos til deg som er tilbake med tro på kjærlighet, og dere som greier og orker å sjekke.

Skrevet

Men det er ikke sikkert det dreier seg om forsvar heller. For noen kan det nok være det. Andre har bare en dårlig dag, andre blir irriterte fordi de blir avbrutt på en hyggelig venninnekveld (som tidligere nevnt i tråden). Det kan være mange ulike grunner til at en avvisning blir lagt frem på en krass måte, og det trenger ikke ha noe med verken forsvar eller bitch å gjøre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvilket for meg forklarer hvorfor dere ikke får napp i utgangspunktet.

Og legg nå endelig merke til at jeg ikke her forsvarer en ekkel førsteavvisning, som jeg har sagt tidligere i tråden mener jeg det er en uting. Det jeg her gjør er å gå imot den lite mandige praksis det er å forklare bryske avvisninger med at damen er bitch. At ikke alle resonnerer som meg rundt dette kan ha andre årsaker enn at de er en "bitch" med skjold - som mange av svarene i tråden skulle vise ganske klart.

Du skjønner ikke hva utrykket betyr. Bitch shield spiller jo nettopp på at hun IKKE er en bitch, men at det kun er en slags forsvarsmeksanisme. Dette har ingenting med å plassere folk i kategorier å gjøre. Det er et ord som beskriver den motstanden enkelte kvinner viser helt i innledningsfasen, omtrent før du har rukket å åpne munnen. Det kan være flere grunner til dette, som f.eks at hun er i dårlig humør, at det har kommet bort masse sleazy mannfolk før på kvelden, eller at hun rett og slett ikke er åpen for kontakt.

Du forteller meg at jeg har tydd til en bok, i all din visdom. Faktum er at jeg ikke engang har lest "the game" som forøvrig er helt avleggs. Dessuten passer ikke det å bruke innøvde linjer, replikker og trylling for å imponere damer med mine verdier. Og kanskje viktiere for mange; det funker svært dårlig.

Samtidig konstaterer du at "Vi", hvem nå det måtte være, ikke får napp i utgangspunktet. Hvor du har fått tak i denne informasjonen må gudene vite, men det stemmer hvertfall ikke på meg og de jeg kjenner som driver aktiv sjekking. Vi fikk napp før vi begynte med selvutvikling, og får endra bedre napp nå.

Dessuten har jeg ikke no spesielt behov for å bruke terminilogi fra PUA-miljøet per se, men jeg finner det veldig treffende når man prater om erfaringer med det motsatte kjønn.

p.s. Det uthevede du har skrevet beviser at du ikke har skjønt uttrykket i det hele tatt. Det er ingen som forklarer avvisninger med at damen er en "bitch". Har du virkelig så tungt for det?

Endret av Genesis
  • Liker 1
Skrevet

Men det er ikke sikkert det dreier seg om forsvar heller. For noen kan det nok være det. Andre har bare en dårlig dag, andre blir irriterte fordi de blir avbrutt på en hyggelig venninnekveld (som tidligere nevnt i tråden). Det kan være mange ulike grunner til at en avvisning blir lagt frem på en krass måte, og det trenger ikke ha noe med verken forsvar eller bitch å gjøre.

Poenget er at det blir beskrevet som et skjold. Noe man kan trenge gjennom. Jeg refererer til mine egne oppelvelser hvor enkelte kvinner er totalt iskalde i begynnelsen, men etter man har vist seg som en fin fyr er man inni varmen, med kyss,klapp og klem og alt som hører med. Derfor synes jeg "shield"-betegnelsen er veldig god og dekkende.

Skrevet

Poenget er at det blir beskrevet som et skjold. Noe man kan trenge gjennom. Jeg refererer til mine egne oppelvelser hvor enkelte kvinner er totalt iskalde i begynnelsen, men etter man har vist seg som en fin fyr er man inni varmen, med kyss,klapp og klem og alt som hører med. Derfor synes jeg "shield"-betegnelsen er veldig god og dekkende.

Jeg synes ikke det er en god betegnelse, spesielt ikke når man anser det som noe man skal "trenge gjennom". Jeg ser hva du mener med at hvis man setter seg med en gruppe mennesker hvorav en eller to virker kjølig, så kan de mykne opp etterhvert. Men hvis man blir blankt avvist av ei som sitter og hygger seg med venninner, så trenger man ikke se på det som noen utfordring man skal "trenge gjennom", men respektere at hun ikke er interessert i oppmerksomhet fra andre der og da.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å bare respektere at hun ikke er interessert?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå synes jeg ho her er ekstrem, er ikke no jeg leitet opp nu har sett den før.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg mener det er viktig å ta høyde for at disse bøkene er skrevet av amerikanere, og at de altså er myntet på amerikanske forhold. Pluss, selvfølgelig, at de gjerne er skrevet med en spesiell type utesteder (typisk svært glamorøse utesteder hvor man jo gjerne finner en bestemt type damer) i bakhodet, sånn at det som står i slike bøker som regel ikke er overførbart til norske forhold.

For min egen del er det slik at dersom jeg bli forsøkt sjekket opp og ikke er interessert (showin' my bitch shield - yo!), så er det som regel ett av to:

1) Jeg er ikke interessert. (Jeg er opptatt, eller synes ikke du er tiltrekkende, eller er bare helt uinteressert i sjekking for tiden, eller en million andre grunner.)

2) Synes at sjekketriksene er tåpelige, noe som gjerne får meg til å heve øyenbrynene, hehe. For meg er nemlig innlærte fraser og triks noe av det mest turnoff jeg kan tenke meg, og slike ting kan nok sikkert få meg til å fremstå som en bitch. (yo!)

• Liker 3
Skrevet

Hun vet ikke om hun er interessert eller ikke før man har åpna kjeften. En veldig stor andel av jenter som drar ut på byen drar ut for å treffer gutter, og de aller aller fleste er ihvertfall åpne for å treffe nye mennesker.

Oftere enn ikke utvikler ting seg i en hyggelig retning etter litt motstand i begynnelsen, og både jeg og jenta ender opp med å være veldig glade for at jeg ikke luska vekk med halen mellom beina.

Skrevet

Mange jenter bruker bitch shield for å luke ut svake menn- mennene som gir seg med en gang og går slukøret tilbake. De er ofte interesserte men tester menn med bitchy oppførsel for å se hvordan han reagerer.

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor ordet bitch shield blir brukt. Fordi det sier at dama ikkje er bitch til vanlig, men i det øyebklikket så hadde hun "forsvaret" sitt oppe.

Totalt utenfor trådens tema, men kan du være så snill å enten skrive bokmål eller nynorsk :) Det er imot kgs regler å skrive dialekt.

AnonymBruker
Skrevet

Hun vet ikke om hun er interessert eller ikke før man har åpna kjeften. En veldig stor andel av jenter som drar ut på byen drar ut for å treffer gutter, og de aller aller fleste er ihvertfall åpne for å treffe nye mennesker.

Oftere enn ikke utvikler ting seg i en hyggelig retning etter litt motstand i begynnelsen, og både jeg og jenta ender opp med å være veldig glade for at jeg ikke luska vekk med halen mellom beina.

Jo, det er det godt mulig hun vet. Det kan være at hun er aseksuell, ikke finner deg attraktiv, er i et forhold, har akkurat kommet ut av et forhold, er gravid eller 10 000 andre grunner som ikke krever at noen presser seg på henne.

• Liker 1
Skrevet

Mange jenter bruker bitch shield for å luke ut svake menn- mennene som gir seg med en gang og går slukøret tilbake. De er ofte interesserte men tester menn med bitchy oppførsel for å se hvordan han reagerer.

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...