Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #41 Skrevet 18. mars 2012 Føler meg truffet xD Oppfør deg som en redelig mann. Da treffer du før eller senere ei bra dame som du kan dele livet ditt med. 1
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #42 Skrevet 18. mars 2012 Oppfør deg som en redelig mann. Da treffer du før eller senere ei bra dame som du kan dele livet ditt med. Hehe, har du truffet noen?
Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #43 Skrevet 18. mars 2012 Hehe, har du truffet noen? Jeg har truffet ei bra dame, ja. Sent omsider Men om det virkelig blir oss i sammen er ikke helt avklart ennå. Den som lever får vel se. 1
Genesis Skrevet 18. mars 2012 #44 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har aldri forstått poenget med å konstruere slike tåpelige begreper. Det er ingenting som heter "bitch shield". Du har blitt avvist av noen. Enten hadde de en dårlig dag, eller så liker de deg ikke eller så misforsto du dem. Det er ingenting mystisk ved det, og ingenting å gruble over. Og i hvertfall ikke vits i å gjøre det om til et begrep som du skal løse ved å bruke en "metode". Men det er faktisk ikke så enkelt, det erfarer jeg hver gang jeg er ute. Hvis du f.eks går bort til en jentegjeng og strekker frem hånda og presenterer deg. Det er en som motvillig gir deg et slapt håndtrykk, og de andre bare ignorerer deg og ser en annen vei. Er dette en avvisning? Burde jeg rusle vekk med halen mellom bena? Nei, da setter jeg meg ned og begynner å prate. Og jeg prater helt til en begynner å le og jeg får en positiv respons. Da hender det til og med at enkelte unnskylder seg for at de var avvisende i starten. Hva vil du kalle dette? Jeg synes egentlig bitch shield er en ganske god betegnelse. Du må bare vise at du ikke er en psyko, motherfucking creeper, men bare en helt vanlig morsom og grei fyr. 2
Tabris Skrevet 18. mars 2012 #45 Skrevet 18. mars 2012 Men det er faktisk ikke så enkelt, det erfarer jeg hver gang jeg er ute. Hvis du f.eks går bort til en jentegjeng og strekker frem hånda og presenterer deg. Det er en som motvillig gir deg et slapt håndtrykk, og de andre bare ignorerer deg og ser en annen vei. Er dette en avvisning? Burde jeg rusle vekk med halen mellom bena? Nei, da setter jeg meg ned og begynner å prate. Og jeg prater helt til en begynner å le og jeg får en positiv respons. Da hender det til og med at enkelte unnskylder seg for at de var avvisende i starten. Hva vil du kalle dette? Jeg synes egentlig bitch shield er en ganske god betegnelse. Du må bare vise at du ikke er en psyko, motherfucking creeper, men bare en helt vanlig morsom og grei fyr. Ingenting galt i det du beskriver her. Som sagt så er det bare disse konstruerte begrepene jeg reagerer på. Man gjør dating og kommunikasjon med det motsatte (eventuelle samme) kjønn om til noe kunstig, kynisk og kalkulert. Når man beskriver gårsdagens flørting i et språk som gjør at man høres ut som en ingeniør som diskuterer avansert mekanikk, da er det noe galt et sted. For ikke å snakke om hvor generaliserende slike beskrivelser er. "Jenter liker når du gjør sånn...", "Hvis du gjør X, reagerer jenter med Y". Man henger seg sånn opp i metoder, beskrivelser, begreper og kalkulerte mønster at man glemmer å se individet man snakker med. Jeg er ikke noen "jente" som oppfører seg etter hva du har lest deg til i en PUA-bok (eller fått beskrevet på nettet). Jeg er et individ, og du er et individ. Hvis du vil bli kjent med meg, så forhold deg til meg som et individ, ikke som en brikke i din PUA-verden. Ikke bry deg om hva bøker eller gutter på nettet sier jenter liker - finn ut hva JEG liker. 9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #46 Skrevet 18. mars 2012 TS her mye snakk om PUA her og nei har ikke lest bøker eller noe slikt. Er elendig til å sjekke overlater det til dei 20% kanskje 10% av menn som får det til. Mine sterke sider er på andre felt. Er ikke bitter bare likegyldig til hele prossessen som irriterer med. Synes det er forskjell på avvisning og "rævhål skjold" siden flere her ikke liker ordet bitch shield. Nå tenker jeg litt på at muligens noen av dei avvisningene og dårlig oppførsel. Muligens er damene er litt "is dronninger". For å teste kor langt ein er villig til å gå. De personene og hendingene jeg tenker på er damer som har flørtet med meg på jobb, på butikken osv. Mine kompiser kommenterte dette og la merke til det. Men når ein treff dei på byen er dei kalde som is og negative. Så jeg tenker to ting da. Uspislig oppførsel og dette spillet gidder jeg ikke har data og tv spill. Min selvtilit er vel grei. flink til mange ting (alle er det). Har hus over hodet og ein grei jobb. Høg geek faktor med kunnskap om de fleste kriger, teikneserier, filmer og tv serier. Barnslig...er 38år gammel. men ja leker fortsatt so..men det er gøy å være barnslig. Hater veslevaksne folk som på død og liv skal være so vaksne å fortelle andre åssen dei skal leve og kva dei gjør galt. Gentleman: var skreve ein artikkel om at dei siste gentlemen i verden var nerder. Slike som går på cons og messer. Fordi dei respekterte kvinner for mye, klådde ikke på dei og høflige osv. Det at ein er gentleman betyr og at ein set andres ønsker foran sine eigne. Altså ikke egoistisk. So dørmatte i ei kvinnes auge, taper. Jeg behandler andre som jeg vil at dei skal behandle meg. Jeg er loyal, jeg er ikke utro. Og jeg spring ikkje etter andre kvinnfolk om jeg er intreesert i ei. Hoover hands: http://twistedsifter.com/2010/12/25-funniest-hover-hand-pictures/ Geeks morsom lesing vet ikke om det er sannt da. Håper iallefall det hehe. http://awkwardthingsisaytogirls.com/2007/02/why-geeks-make-good-lovers/
Steinar40 Skrevet 18. mars 2012 #47 Skrevet 18. mars 2012 Men det er faktisk ikke så enkelt, det erfarer jeg hver gang jeg er ute. Hvis du f.eks går bort til en jentegjeng og strekker frem hånda og presenterer deg. Det er en som motvillig gir deg et slapt håndtrykk, og de andre bare ignorerer deg og ser en annen vei. Er dette en avvisning? Burde jeg rusle vekk med halen mellom bena? Nei, da setter jeg meg ned og begynner å prate. Og jeg prater helt til en begynner å le og jeg får en positiv respons. Da hender det til og med at enkelte unnskylder seg for at de var avvisende i starten. Hva vil du kalle dette? Jeg synes egentlig bitch shield er en ganske god betegnelse. Du må bare vise at du ikke er en psyko, motherfucking creeper, men bare en helt vanlig morsom og grei fyr. Det er en ting jeg lurer på; hvorfor utsetter du deg selv for dette egentlig? Syns du det er veldig artig å underholde jentegjenger, eller er det noe annet som motiverer deg? 1
Raven Emerald Skrevet 18. mars 2012 #48 Skrevet 18. mars 2012 Men det er faktisk ikke så enkelt, det erfarer jeg hver gang jeg er ute. Hvis du f.eks går bort til en jentegjeng og strekker frem hånda og presenterer deg. Det er en som motvillig gir deg et slapt håndtrykk, og de andre bare ignorerer deg og ser en annen vei. Er dette en avvisning? Burde jeg rusle vekk med halen mellom bena? Nei, da setter jeg meg ned og begynner å prate. Og jeg prater helt til en begynner å le og jeg får en positiv respons. Da hender det til og med at enkelte unnskylder seg for at de var avvisende i starten. Hva vil du kalle dette? Jeg synes egentlig bitch shield er en ganske god betegnelse. Du må bare vise at du ikke er en psyko, motherfucking creeper, men bare en helt vanlig morsom og grei fyr. Jeg ville kalt det "forutinntatt", eller "forhåndsdømmende". Men så er jeg vel gammeldags, som velger å bruke slike utdaterte uttrykk. 2
Gjest Karm a Skrevet 18. mars 2012 #49 Skrevet 18. mars 2012 Det er en ting jeg lurer på; hvorfor utsetter du deg selv for dette egentlig? Syns du det er veldig artig å underholde jentegjenger, eller er det noe annet som motiverer deg? Fordi han finner "spillet" morsomt. Jeg er forresten overraskende mye enig med deg, Steinar! Kanskje du er en rederlig mann after all
riotgrrrl Skrevet 18. mars 2012 #50 Skrevet 18. mars 2012 Det er bare tapere som leser såkalte PUA-bøker. Finnes ingenting positivt med å prøve å manipulere og utnytte andre folk. Uavhengig av kjønn. Dette tror jeg må være første gang du får en pluss av meg, Steinar. Du skulle fått fem om det var mulig.
Raven Emerald Skrevet 18. mars 2012 #51 Skrevet 18. mars 2012 Er ikke bitter bare likegyldig til hele prossessen som irriterer med. Synes det er forskjell på avvisning og "rævhål skjold" siden flere her ikke liker ordet bitch shield. Det er ikke det. Enten man får en hyggelig "beklager, jeg er ikke interessert", eller en mindre hyggelig "reis til helvete, jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre", er det avvisning. Det er ingen forskjell.
Sweet77 Skrevet 18. mars 2012 #52 Skrevet 18. mars 2012 Det er ikke det. Enten man får en hyggelig "beklager, jeg er ikke interessert", eller en mindre hyggelig "reis til helvete, jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre", er det avvisning. Det er ingen forskjell. Ja, begge deler er avvisning, men mens det ene lett sender fyren i kjelleren så kan han fortsette å ha bra dag med den andre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #53 Skrevet 18. mars 2012 Det verste er vel at mange som sjekker opp på byen ofte ikke tar et nei for et nei. Allikevell prøver jeg alltid å avise folk på en grei måte først. 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. mars 2012 #54 Skrevet 18. mars 2012 Uavhengig av ordvalg: Jeg har selv oppført meg slik TS beskrivee, hvor jeg rett og slett har sett på karen og sagt "du, jeg er absolutt ikle intressert i deg" og kanskje satt opp en sur mine. Men det er i ekstremsituasjoner hvor alle hint og høflighetsfraser ikke fungerer. Om jeg er en bitch, tja.. Kanskje. Men i mine øyne er jeg bare ærlig, slik at jeg og fyren slipper å sløse mer tid. Jeg har aldri oppført meg sånn mot en fyr som er intresant og som jeg vil teste, og det tviler jeg på at jenter gjør. Jeg mistenker at TS kanskje ikke innser selv hva han gjør feil. Det er mange faktorer her.. Kanskje du burde prøve andre utesteder enn de typiske sjekkeplassene? Gå på en pub med quiz, for eksempel! Prøve å sjekke tidligere på kvelden, når du og jenta ikke er så berusa? Kanskje du sjekker på feil måte? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #55 Skrevet 18. mars 2012 Uavhengig av ordvalg: Jeg har selv oppført meg slik TS beskrivee, hvor jeg rett og slett har sett på karen og sagt "du, jeg er absolutt ikle intressert i deg" og kanskje satt opp en sur mine. Men det er i ekstremsituasjoner hvor alle hint og høflighetsfraser ikke fungerer. Om jeg er en bitch, tja.. Kanskje. Men i mine øyne er jeg bare ærlig, slik at jeg og fyren slipper å sløse mer tid. Jeg har aldri oppført meg sånn mot en fyr som er intresant og som jeg vil teste, og det tviler jeg på at jenter gjør. Jeg mistenker at TS kanskje ikke innser selv hva han gjør feil. Det er mange faktorer her.. Kanskje du burde prøve andre utesteder enn de typiske sjekkeplassene? Gå på en pub med quiz, for eksempel! Prøve å sjekke tidligere på kvelden, når du og jenta ikke er så berusa? Kanskje du sjekker på feil måte? TS sjekker ikke, ei heller går han ut på byen mer enn 2-3 ganger i året. Men allikavel opplever jeg slikt. Jeg er inneforstått med at jeg ikke er attraktiv for det motsatte kjønn. Bare hilser sier hei. Slår av ein prat. Jeg drikker sjelden, iallefall ikke sånn at jeg blir drita. Jeg vet jeg blir testet noen ganger, jeg liker det ikke. Og jeg har sett kvinner angre på at dei har satt det i gang mot meg, det er det jeg vil fram til. Om det er bitch shield eller is dronninger dei speler. For dette er snakk om personer som har mast på meg om å gå ut på byen og fester med dei og så forandrer dei heilt personlighet når dei kjem på byen. Sikkert rett og slett fordi dei er vandt til oppmerksomhet og at menn er pågåendes. Det er noe jeg ikke er. Vet ei som var forelsket i meg gråt nesten ein kveld jeg traff ho og sa jeg hadde fått besøk og kunne ikke bli med på fest. Alle visste ho likte med fordi hun penset alle rundt meg inn på sporet om at jeg måtte komme. So jeg kjem da er hun plutselig ikke intreesert og bare set med andre mannfolk og jeg er ikke vært å puste lufta rundt henne. Jeg er ikke dum jeg vet det er ein test, jeg vet det er eit spel. MEN JEG GIDDER DET IKKE. Da har jeg det gøy danser med folk og snakker med folk som er åpne og hygglige og lar is dronninga være i fred. 1
Genesis Skrevet 18. mars 2012 #56 Skrevet 18. mars 2012 Det er en ting jeg lurer på; hvorfor utsetter du deg selv for dette egentlig? Syns du det er veldig artig å underholde jentegjenger, eller er det noe annet som motiverer deg? Føler ikke jeg "utsetter" meg for noe i det hele tatt! Jeg like å flørte og treffe nye mennesker. Motivasjonen er å treffe jenter, både for tilfeldig sex eller mer seriøs dating hvis det skulle vise seg at hun har mye av det jeg ser etter.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #57 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Ingenting galt i det du beskriver her. Som sagt så er det bare disse konstruerte begrepene jeg reagerer på. Man gjør dating og kommunikasjon med det motsatte (eventuelle samme) kjønn om til noe kunstig, kynisk og kalkulert. Når man beskriver gårsdagens flørting i et språk som gjør at man høres ut som en ingeniør som diskuterer avansert mekanikk, da er det noe galt et sted. For å kunne lære å lese en bok, må man kunne lære å lese. For å ha draget på det motsatte kjønn, må man kunne flørte. Det å lese en bok for å lære seg å flørte ser ikkje eg på som mekanikk. Noen er heldige å lærer det naturlig, men skal de som ikkje lærer dette naturlig aldri få lært seg det da? Eller iallefall ikkje fra et kurs eller en bok? Det blir som å si at meditajson er en mekanisk måte å få ut stress på fordi det er ikkje lært naturlig, eller yoga, eller alt i livet som ikkje blir lært "naturlig".. For ikke å snakke om hvor generaliserende slike beskrivelser er. "Jenter liker når du gjør sånn...", "Hvis du gjør X, reagerer jenter med Y". Man henger seg sånn opp i metoder, beskrivelser, begreper og kalkulerte mønster at man glemmer å se individet man snakker med. Jeg er ikke noen "jente" som oppfører seg etter hva du har lest deg til i en PUA-bok (eller fått beskrevet på nettet). Jeg er et individ, og du er et individ. Hvis du vil bli kjent med meg, så forhold deg til meg som et individ, ikke som en brikke i din PUA-verden. Ikke bry deg om hva bøker eller gutter på nettet sier jenter liker - finn ut hva JEG liker. Står mye bra i de bøkene om female psychology, og som du poengterer mye dårlig. Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #58 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Det er ikke det. Enten man får en hyggelig "beklager, jeg er ikke interessert", eller en mindre hyggelig "reis til helvete, jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre", er det avvisning. Det er ingen forskjell. Det er stor forskjell. Det er stor forskjell på å bli avist på en HØFLIG og på en FREKK måte. Hvis du hadde gått ut i dag og snakket med 20-30 menn og blitt avist slik vi beskriver, så tviler eg sterkt på at du hadde stått for det du sier nå. Heregud, vi har sjekket damer siden vi kunne gå ut og har faktisk mer emperisk erfaring når det kommer til avisning på BYN............................................................................................................ Med mindre noen damer her er bifil så tenker eg vel egentlig at dere ikkje har prøvd dere på å sjekke damer før... En avisning er en avisning ja, men det er fremgangsmåten vi reagerer på. Når mange damer i tilegg driver å klager over at menn er pinglete og ikkje tør å ta inisativ, så blir bare dette for dumt.. Endret 18. mars 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #59 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har truffet ei bra dame, ja. Sent omsider Men om det virkelig blir oss i sammen er ikke helt avklart ennå. Den som lever får vel se. Hehe, krysser fingrene for deg! Lykke til :D
Gjest .-L-. Skrevet 18. mars 2012 #60 Skrevet 18. mars 2012 Det verste er vel at mange som sjekker opp på byen ofte ikke tar et nei for et nei. Allikevell prøver jeg alltid å avise folk på en grei måte først. Thanks , då er iallefall eg fornøyd. Kjipt med folk som ikkje kan ta et hint!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå