Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er stor forskjell. Det er stor forskjell på å bli avist på en HØFLIG og på en FREKK måte. Hvis du hadde gått ut i dag og snakket med 20-30 menn og blitt avist slik vi beskriver, så tviler eg sterkt på at du hadde stått for det du sier nå. Heregud, vi har sjekket damer siden vi kunne gå ut og har faktisk mer emperisk erfaring når det kommer til avisning på BYN............................................................................................................ Med mindre noen damer her er bifil så tenker eg vel egentlig at dere ikkje har prøvd dere på å sjekke damer før...

En avisning er en avisning ja, men det er fremgangsmåten vi reagerer på.

Når mange damer i tilegg driver å klager over at menn er pinglete og ikkje tør å ta inisativ, så blir bare dette for dumt..

Det er forskjell på hvordan man blir avvist, ja, men det er like forbanna avvisning. Så hvorfor dette behovet for å kalle det "bitch shield", når det allerede finnes et ord for det?

Og hvorfor skulle jeg ikke kunne stå for at avvisning er avvisning, uansett hvordan man blir avvist?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tapere som leser såkalte PUA-bøker.

Finnes ingenting positivt med å prøve å manipulere og utnytte andre folk.

Uavhengig av kjønn.

Det er jo også et veldig spenn av variasjon her. Ta, f.eks., dette sitatet fra en "PUA-bok": Synes du dette går på akkord med dine egne verdier?

Being a ladies man also requires honesty. I know that word

is not popular these days. Surprise! I’m old school. A true ladies

man is not a player. A player schemes and sneaks around

behind the backs of his relationships. There is no skill in simply

deceiving people. He fears that people not like the real him so

he uses the crutch of dishonesty. He is not good with women. He

is needy, afraid to be alone. A ladies man on the other hand

knows that dishonesty and neediness are the enemies of truly

becoming sexy to women. He seeks to be honest with the

women who become involved with him and considers the player

an unskilled opportunist.

One last idea to embrace here is the concept of

genuineness. Note that this is not exactly the same as being

genuine. Being genuine is revealing your real self. I like that.

Being real is the sexiest thing in the world. It is powerful and

unexpected. When you act real with a woman you demonstrate

confidence.

Gjest .-L-.
Skrevet

Det er forskjell på hvordan man blir avvist, ja, men det er like forbanna avvisning. Så hvorfor dette behovet for å kalle det "bitch shield", når det allerede finnes et ord for det?

Fordi det foklarer fremgangsmåten damen bruker når hun aviser oss. Da forstår man at det er snakk om en bitch

Og hvorfor skulle jeg ikke kunne stå for at avvisning er avvisning, uansett hvordan man blir avvist?

Fordi eg har inntrykk av at du tror vi snakker om at en avisning er en avsining, mens vi menn iallefall, egentlig snakker om fremgangsmåten for å avise..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk ikke på en pub, restuarant eller kafe for å finne meg mannfolk. Menn som er pågående og beruset har "FITTE" i panna og jeg syns faktisk det er ufint. Jeg tar ikke fem flate øre for å drite ut sånne foran vennene mine og LE av det etterpå. Sånne menn er ekle, de er stygge og har for høy selvtillit. Jeg finner faktisk tilfredstillelse i å bryte de ned.

Til dere storsjekkere; hvis dere ser en dame med ett glass hvitvin i full snikksnakk med venninner, hvorfor tror du hun vil bruke tiden sin på deg? Hva får deg til å tru du har sjanse? Og hvorfor tror dere hun faller for de dumme sjekkereplikkene dere har øvd på med kompisene deres?

Det finnes dessuten masse damer som er ute i samme ærend som dere selv, kan dere ikke ta til takke med de istedet?

Hilsen IsDronning.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Fordi det foklarer fremgangsmåten damen bruker når hun aviser oss. Da forstår man at det er snakk om en bitch

Fordi eg har inntrykk av at du tror vi snakker om at en avisning er en avsining, mens vi menn iallefall, egentlig snakker om fremgangsmåten for å avise..

Så kall det en frekk avvisning, da. Hvor vanskelig kan det være?

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
Skrevet

Det er bare tapere som leser såkalte PUA-bøker.

Finnes ingenting positivt med å prøve å manipulere og utnytte andre folk.

Uavhengig av kjønn.

Ikke ha meninger om ting du ikke kan noe om. Den PUA-kulturen du beskriver her stammer 10 år tilbake i tid.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen som den bekrevne damen her. Jeg var en av disse som når jeg gikk på byen ikke var spesielt interessert i å bli sjekket opp. Prøvde da å gi uttrykk for dette ved å unngå blikkontakt osv. og hvis noen kom bort og pratet gi dem litt tid før jeg fant ut dette ikke var interessant. Da satte jeg nok opp en litt iskald fasade, men sa stort sett i fra om at jeg ikke var interessert. Tilbakemeldingen da var at jeg var sur.. Og ja, jeg ble nok sur når jeg ganske tydelig hadde gitt uttrykk for at jeg ikke var interessert, men likevel fortsatte disse mennene å prøve seg.

Når det er sagt, jeg ville aldri oppført meg sånn mot en kamerat eller noen jeg kjente fra før av. Hvis de skulle begynt å prøve seg, ville de nok fått en tydelig beskjed om at dette ikke var aktuelt for min del. Men ville ikke unngått dem resten av kvelden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er faktisk ikke på en pub, restuarant eller kafe for å finne meg mannfolk. Menn som er pågående og beruset har "FITTE" i panna og jeg syns faktisk det er ufint. Jeg tar ikke fem flate øre for å drite ut sånne foran vennene mine og LE av det etterpå. Sånne menn er ekle, de er stygge og har for høy selvtillit. Jeg finner faktisk tilfredstillelse i å bryte de ned.

Til dere storsjekkere; hvis dere ser en dame med ett glass hvitvin i full snikksnakk med venninner, hvorfor tror du hun vil bruke tiden sin på deg? Hva får deg til å tru du har sjanse? Og hvorfor tror dere hun faller for de dumme sjekkereplikkene dere har øvd på med kompisene deres?

Det finnes dessuten masse damer som er ute i samme ærend som dere selv, kan dere ikke ta til takke med de istedet?

Hilsen IsDronning.

Åja! For meg virker det som om det er konsensus her på KG om at norske menn er pingler som ikke tør å ta kontakt med kvinner. Men du har tydeligvis et annet syn på saken. Som et tankeekspriment kan du forestille deg at menn helt og holdent sluttet å initiere flørtende kontakt med kvinner. Da hadde majoriteten gått single hele livet. Kvinner flest vil helst lene seg tilbake å la mannen ta føringen når det kommer til flørting og videre dating. Det er forsåvidt helt greit, men da må man innse at man som en konsevens av dette blir kontaktet av flere menn man IKKE kunne tenke seg å stifte noe videre bekjentskap med.

Måten du avviser menn på får deg til å fremstå som en skikkelig drittkjerring uten empati.

Svar på spørsmålene dine:

-Fordi jeg er en interessant person med mye humor og høyt refleksjonsnivå rundt de fleste ting her i livet.

- Jeg tror ikke, jeg vet jeg har sjans så sant hun ikke er opptatt. Hvorfor skulle jeg IKKE ha sjans?

-Jeg bruker ikke sjekkereplikker, jeg presenterer meg og deretter snakker jeg om det som faller meg inn.

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hilsen IsDronning.

Du virker ikke helt god. Kan du ikke bare si "jeg er ikke interessert"?

Hvordan skal mannfolka vite på forhånd at du er en isdronning?

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Så kall det en frekk avvisning, da. Hvor vanskelig kan det være?

Gjør jo det?, og at damen har bitch shield up selvfølgelig :)

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

Ei heller har jeg sjekket opp noen av desse som har brukt bitch shield på meg. Bare høflig hils og småprating.

De aller fleste menn ute på byen er ute etter mer enn bare "høflig hils og småprating", så å prate og le sammen med en mann man ikke har tenkt å ha sex med eller begynne å date, faller IKKE i god jord. Da er man nemlig ei forbanna luremus som har kastet bort tiden til fyren. Det er én av grunnene til at noen damer setter opp surmuren mot alle menn som kommer glisende med ølglasset.

Jeg pleier forøvrig alltid å avvise høflig og er veldig dårlig på dette med bitch-shield, noe som har gitt meg en god del ubehagelige opplevelser ute på byen. Innpåslitne menn som tror "nei" betyr "jo jeg vil egentlig, så vær så snill og overtal meg!" og ender med å fyre seg opp fordi jeg ikke vil danse med dem eller ta imot en drink. Jeg lærte fort at enten sier du ja til en drink/øl/vin, prater høflig med fyren og forklarer at man ikke er ute etter noe, og får luremus-stemplet. Eller så avviser man klart og tydelig så det ikke er noen tvil om at her er det ingenting å hente, men da er man bitch.

Jeg er jaggu glad jeg er ferdig med det der styret. Og nå kan jeg i tillegg avvise høflig med å si at jeg er i et forhold og veldig utilgjengelig. Noe som funker av og til, men man kan risikere å enten bli beskyldt for å lyve (fordi man ikke synes fyren er god/pen nok) eller få beskjeden "det tar jeg bare som en utfordring". :roll:

Lykke til TS. Det finnes faktisk damer som er seg selv og avviser høflig. Damer som først er bitch og frekk for så å smiske seg innpå driver ikke med bitch-shield, de er enten veldig usikre eller psykotiske. Ingen av delene er et trekk du ønsker hos ei dame, så det er bare å styre unna først som sist og finne noen andre.

Gjest .-L-.
Skrevet

Åja! For meg virker det som om det er konsensus her på KG om at norske menn er pingler som ikke tør å ta kontakt med kvinner. Men du har tydeligvis et annet syn på saken. Som et tankeekspriment kan du forestille deg at menn helt og holdent sluttet å initiere flørtende kontakt med kvinner. Da hadde majoriteten gått single hele livet. Kvinner flest vil helst lene seg tilbake å la mannen ta føringen når det kommer til flørting og videre dating. Det er forsåvidt helt greit, men da må man innse at man som en konsevens av dette blir kontaktet av flere menn man IKKE kunne tenke seg å stifte noe videre bekjentskap med.

Måten du avviser menn på får deg til å fremstå som en skikkelig drittkjerring uten empati.

-Fordi jeg er en interessant person med mye humor og høyt refleksjonsnivå rundt de fleste ting her i livet.

- Jeg tror ikke, jeg vet jeg har sjans så sant hun ikke er opptatt. Hvorfor skulle jeg IKKE ha sjans?

-Jeg bruker ikke sjekkereplikker, jeg presenterer meg og deretter snakker jeg om det som faller meg inn.

Amen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Du verden, dette må være en av de tåpeligste trådene jeg noensinne har lest på KG. Bitch shield? Kom over deg selv. Når jeg er ute med venninner så er vi ute kun for å ha det gøy og er ikke interessert i å prate med nerder med teorier og metoder for sjekking. Om du mener at alle disse som flørter med deg ellers er så avvisende ute på byen, så tror jeg kanskje du oppfatter normal høflighet som flørting i det daglige. Start med deg selv, og når du er over det oppkonstruerte tullet ditt, så er du klar for å gå ut og møte normale jenter.

• Liker 5
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

De aller fleste menn ute på byen er ute etter mer enn bare "høflig hils og småprating", så å prate og le sammen med en mann man ikke har tenkt å ha sex med eller begynne å date, faller IKKE i god jord. Da er man nemlig ei forbanna luremus som har kastet bort tiden til fyren. Det er én av grunnene til at noen damer setter opp surmuren mot alle menn som kommer glisende med ølglasset.

Jeg pleier forøvrig alltid å avvise høflig og er veldig dårlig på dette med bitch-shield, noe som har gitt meg en god del ubehagelige opplevelser ute på byen. Innpåslitne menn som tror "nei" betyr "jo jeg vil egentlig, så vær så snill og overtal meg!" og ender med å fyre seg opp fordi jeg ikke vil danse med dem eller ta imot en drink. Jeg lærte fort at enten sier du ja til en drink/øl/vin, prater høflig med fyren og forklarer at man ikke er ute etter noe, og får luremus-stemplet. Eller så avviser man klart og tydelig så det ikke er noen tvil om at her er det ingenting å hente, men da er man bitch.

Frekk avisning er approved imo når mannen ikkje tar imot en høfflig avisning :)

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet

Du verden, dette må være en av de tåpeligste trådene jeg noensinne har lest på KG.

Selvfølgelig :P, kem liker å få i trynet at man oppfører seg frekt ute blant folk..

Skrevet (endret)

Gjør jo det?, og at damen har bitch shield up selvfølgelig :)

Hvorfor er det så uhyre viktig å bruke engelske uttrykk for å beskrive noe man utmerket godt kunne beskrevet på norsk? Særlig når resten av setningen er på norsk. Det er det som er poenget mitt. Én ting er å lese engelske artikler, der man lager seg nye ord for allerede eksisterende begreper.

En annen ting er å bruke disse engelske uttrykkene, i stedetfor å bruke allerede eksisterende norske ord. Hvorfor er det så fryktelig vanskelig å bruke allerede eksisterende begreper? Men nei, man klarer ikke en gang å oversette uttrykkene, for å i det minste høres ut som om man vet noenlunde hva man snakker om. Istedet bare repepterer man noe har lest i en PUA-blogg, som en annen papegøye, uten å egentlig forstå innholdet.

Så du ble unødvendig brutalt avvist av ei forutinntatt dame. Nei, hun hadde ikke "bitch shield up", hun var bare ei selvgod og uhøflig hurpe. For eksempel.

Man fremstår ikke som mer clever og scientific fordi man lirer av seg noen engelske ord som replacement for fullt brukbare norske ord. Tvert i mot.

Forbasket irriterende.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

1. Ikke tro at jeg sympatiserer med menn som er ute etter å tømme seg. Sånt er tåpelig, gutt.

• Liker 2
Skrevet

Du verden, dette må være en av de tåpeligste trådene jeg noensinne har lest på KG. Bitch shield? Kom over deg selv. Når jeg er ute med venninner så er vi ute kun for å ha det gøy og er ikke interessert i å prate med nerder med teorier og metoder for sjekking. Om du mener at alle disse som flørter med deg ellers er så avvisende ute på byen, så tror jeg kanskje du oppfatter normal høflighet som flørting i det daglige. Start med deg selv, og når du er over det oppkonstruerte tullet ditt, så er du klar for å gå ut og møte normale jenter.

Word.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så uhyre viktig å bruke engelske uttrykk for å beskrive noe man utmerket godt kunne beskrevet på norsk? Særlig når resten av setningen er på norsk. Det er det som er poenget mitt. Én ting er å lese engelske artikler, der man lager seg nye ord for allerede eksisterende begreper.

En annen ting er å bruke disse engelske uttrykkene, i stedetfor å bruke allerede eksisterende norske ord. Hvorfor er det så fryktelig vanskelig å bruke allerede eksisterende begreper? Men nei, man klarer ikke en gang å oversette uttrykkene, for å i det minste høres ut som om man vet noenlunde hva man snakker om. Istedet bare repepterer man noe har lest i en PUA-blogg, som en annen papegøye, uten å egentlig forstå innholdet.

Så du ble unødvendig brutalt avvist av ei forutinntatt dame. Nei, hun hadde ikke "bitch shield up", hun var bare ei selvgod og uhøflig hurpe. For eksempel.

Man fremstår ikke som mer clever og scientific fordi man lirer av seg noen engelske ord som replacement for fullt brukbare norske ord. Tvert i mot.

Forbasket irriterende.

Hvilket eksisterende norsk begrep mener du kan brukes istedetfor bitch shield? (Avvisning er ikke dekkende)

Skrevet

Forbasket irriterende.

Bitch shield refererer jo til nettopp at det er et shield=skjold. Ikke at jenta nødvendigvis er en bitch. Mye av PUA-terminilogien er veldig presis og beskrivende om fenomener man ofte kjenner igjen.

Hvorfor er det så uhyre irriterende at man bruker det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...