-Fisken- Skrevet 22. september 2004 #1761 Skrevet 22. september 2004 Du finner nok plass, så flink som du er til å lese :trøste:
Arkana Skrevet 22. september 2004 Forfatter #1762 Skrevet 22. september 2004 (endret) Å du all vide verden så sulten jeg var da jeg kom hjem! Hadde meldt meg frivillig til et lite "eksperiment" for andre psykologistudenter som tok vekk hele den lunsjtimen jeg hadde. Jeg har dermed ikke spist annet enn ett rundstykke kl. 8 i morges. Og siden sambo ikke er hjemme før etter seks måtte jeg bare hive i meg noe så jeg kan overleve til han kommer. Skal straks bake brownies til broren min i morgen. Endret 30. august 2005 av Arkana
Gjest 1111 Skrevet 22. september 2004 #1764 Skrevet 22. september 2004 Nå fikk jeg og lyst til å bake brownies
Arkana Skrevet 22. september 2004 Forfatter #1765 Skrevet 22. september 2004 Nå er brownies'ene straks ferdige. Gleder meg til å smake. Har praksis i morgen, blir vel mer informasjon tenker jeg og neste uke skal vi ha rollespill som øvelse før intervjuene starter. Slutter 11.45 og flyet til broren min lander 12.30. Han tar flybussen som tar 40 minutter så jeg tror jeg drar hjem i mellomtiden. Rekker å spise litt lunsj og kanskje lese litt også.
Bokalven Skrevet 22. september 2004 #1766 Skrevet 22. september 2004 Okei, ikke det. Den er grei vet du.
Arkana Skrevet 22. september 2004 Forfatter #1767 Skrevet 22. september 2004 Okei' date=' ikke det. Den er grei vet du.[/quote'] Hmm, tenker du på den privatskole-greia? Hadde helt glemt det. Men det er altså en del av Sims 2 da. Som noen av oss dødelige er helt hekta på.
Bokalven Skrevet 23. september 2004 #1769 Skrevet 23. september 2004 Hmm' date= tenker du på den privatskole-greia? Hadde helt glemt det. Men det er altså en del av Sims 2 da. Som noen av oss dødelige er helt hekta på. Aha. Da er jeg med... Var ikke klar over at du snakket om Sims2. Har det ikke selv, synes Simsene jeg har funker bra...
Arkana Skrevet 24. september 2004 Forfatter #1772 Skrevet 24. september 2004 Jeg fikk ikke mye tid i går. Kom hjem 12.15 og tenkte jeg hadde god tid og skulle lage meg lunsj, men en halvtime senere ringte broren min og han satt på flybussen så jeg måtte bare dra ut med en gang. Vi dro rett til en modelljernbanebutikk hvor han skulle kjøpe litt forskjellig (har vært hans store lidenskap siden han var liten, han har mitt gamle soverom fylt med modelljernbane og skal slå ned veggen til siderommet og bruke det også). Så dro vi hjem og spiste litt. I dag skal han ut i byen alene, bare sose rundt litt og se på ting, har en del butikker han vil i. Jeg skal lese litt. I kveld spiser vi ute og går på kino (Terminalen).
Arkana Skrevet 24. september 2004 Forfatter #1773 Skrevet 24. september 2004 (endret) Krydderkake m/tyttebær (2 stk) 3 egg 250-300 g sukker 2,5 dl seterrømme 150 g smør 200 g hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts ingefær 2 ts kanel 1 ts nellik 1 kopp tyttebær Pisk egg og sukker til eggedosis. Tilsett rømme og smeltet, avkjølt smør. Sikt sammen det tørre og bland det med tyttebær. Bland alt lett sammen og hell i 2 smurte formkakeformer (1 liter). Stek ved 175 grader i ca 60 minutter. Tyttebærsnurrer (ca 24 stk) 50 g gjær 125 g smør/margarin 3 dl matfløte 90 g sukker ½ ts salt 450 g hvetemel 75 g smør/margarin ¾ dl sukker 2 dl tyttebærsyltetøy egg til pensling perlesukker Smuldre gjær i en bolle. Smelt margarin, tilsett fløte og la blandingen bli lunken. Hell væsken over gjæren. Tilsett salt, sukker og mel. Kna deigen smidig. Dekk med plast og la heve i 30-40 minutter. Kjevle ut til et rektangel. Smør et tynt lag margarin over og dryss på sukker. Rull leiven sammen til en pølse. Skjær pølsen i ca 2 cm tykke skiver som legges på et brett. Dekk, og la heve ca 30 minutter. Form en fordypning i hver del og fyll med syltetøy. Pensle med egg og dryss på perlesukker. Stek ved 225 grader i ca 12 minutter. Tyttebær/eplesyltetøy 1 kg tyttebær 500 g sukker 1 dl vann 500 g epler Rens tyttebærene. Skrell og skjær eplene i tynne båter. Kok tyttebærene med sukker og vann i ca. 5 minutter. Tilsett eplene og kok det videre til eplene er så vidt møre. Fyll syltetøyet på krukker eller glass. Oppbevares mørkt og kjølig. Endret 27. august 2005 av Arkana
-Fisken- Skrevet 24. september 2004 #1774 Skrevet 24. september 2004 Hei sveis Ønsker deg en strålende helg! Har du noen planer, bortsett fra å spille sims2?
Arkana Skrevet 24. september 2004 Forfatter #1775 Skrevet 24. september 2004 Hei Fisken! Har ikke særlig mange planer nei, tror faktisk ikke det blir særlig mye Sims2-spilling heller siden broren min er her. Eller, jeg mistenker at han og sambo kommer til å kose seg med X-box'en så det kan jo hende jeg simmer litt likevel. Håper jeg kanskje får lest litt, og ellers drar vi vel en tur til byen og slikt. Hva med deg da?
-Fisken- Skrevet 24. september 2004 #1776 Skrevet 24. september 2004 Aha Koselig. Jeg skal til pappa i dag, i morgen skal jeg på fest og på søndag skal jeg besøke eksen min. Også skal jeg øve en del gitar og piano, da
sommerfuglene Skrevet 24. september 2004 #1777 Skrevet 24. september 2004 Kjekk dagbok du har! Lagte gulrotkaken din i kveld til en venninne og fikk mye ros for den! I morgen skal jeg ha med en til kakebordet på dugnad i barnehagen! Håper det blir like bra. Gog helg!
Arkana Skrevet 25. september 2004 Forfatter #1778 Skrevet 25. september 2004 Hei Sommerfuglene! Så bra at du likte gulrotkaken min. Det er en av mine favoritter, den er så saftig og god. Husker da jeg skulle lage den til min samboer for første gang. Og han fnyste på nesen og sa "Gulrot, i kake?". Men etter bare én liten bit var han frelst og nå er det hans favorittkake.
Arkana Skrevet 25. september 2004 Forfatter #1779 Skrevet 25. september 2004 (endret) Lørdag, og solen skinner faktisk! I går skulle vi på kino (Terminalen). Sambo var på fest på jobben, men skulle møte oss rett før kinoen. Jeg og broren min gikk og spiste først. Filmen var veldig bra synes jeg. Morsom og søt, ikke for mye lover og regler og heller ikke for mye klisseromantikk. De hadde gjort alt de kunne gjort med utgangspunktet. Anbefales til alle! Nå skal vi snart spise felles frokost før vi drar ut en tur. Broren min er hekta på tog, det har han vært siden han var liten og har som tidligere nevnt tatt opp ett (snart to) hele rom med modelljernbanen sin. En dyr hobby, men det er jo byggingen som er gøy. Han er også interessert i vanlige tog, så vi skal gå og ta bilder av noen spesielle han har sett seg ut. Ellers skal vi bare ta det med ro. Må handle litt, og i kveld skal vi kose oss med brus, taco og lørdagsgodt og spille spill (eller X-box) eller se en film. Endret 30. august 2005 av Arkana
Gjest baby-E Skrevet 25. september 2004 #1780 Skrevet 25. september 2004 God morgen, Arkana! Høres ut som du får en super dag! Kos deg masse!
Fremhevede innlegg