Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, typisk. :roll: Det kostet 499 kroner, så vet du hvor mye du skal spare. Eller du kan be foreldrene dine om en tidlig bursdagsgave. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bursdag om en måned jeg :sjarmor:

Men her nede koster det 549 kroner.. derimot har jeg kjøpt en sånn cd for en stund siden til 49 kroner som gjorde at jeg får 49 kroner avslag og dessuten er jeg garantert at de har spillet når jeg kommer og viser kvitteringen.

Skrevet

Jeg kjøpte ikke den CD'en til 49 kroner, men når jeg skulle kjøpe Sim2, fikk jeg den med på kjøpet. Har ikke åpnet den engang, antok at selve spillet var litt morsommere. Hva er det på den egentlig?

Skrevet

God helg til deg også lille mor! :-)

Skrevet

HEI!

Bare titter innom for å si god helg, og takk for alle oppskriftene jeg har fått av deg! :blomst:

Skrevet

Hei Fisken og Sommerfuglene! Takk for koselige hilsener. :-)

Nå er vi oppe, brødet står i ovnen og det blir straks god frokost. Det regner og er kaldt ute, så da passer det bra at jeg ikke har andre planer enn å være inne og spille Sims2. :ler:

Skrevet

Det er som Sims1. Man skal danne en familie og få seg en jobb og forfremmelser. Den største forskjellen er jo at man eldes, barna vokser og blir gamle og dør, som foreldrene. De kan også flytte ut etterhvert. Grafikken er veldig bra, gjør stor forskjell. Man må lære opp barna til å gå på potte, snakke og gå, jo flinkere de er til dette jo bedre mennesker blir de når de vokser opp. Som gammel kan man gå av med pensjon, ha fri hele dagen men likevel få penger (genialt å ha gratis barnepass til barnebarna). Når man lager familien kan man bestemme i mye større detalj hvordan alle skal se ut, man kan få nøyaktig ønsket størrelse på nese, munn, øyne, hake osv osv. Litt merkelig at man bare kan lage et barn når man først har laget to voksne, i forrige Sims kunne man godt være alenemor/-far, men altså ikke her (eller i såfall må den ene flytte ut etterpå). Simmene trenger heller ikke være i slekt. To forskjellige familier kan godt bo sammen og trenger ikke samhandle, i forrige Sims var det ingen slike skiller. Jeg prøvde å lage to familier, men familie A kunne godt sove i familie B's senger og lage mat på kjøkkenet deres.

Veldig bra at man kan ha tre etasjer på husene, og både husene, tomtene og byene ser mye bedre ut.

Skrevet

Ah, føler meg uthvilt og klar for nok en Sims-dag. I dag kommer de første foreldrene mine til å dø. Men, frykt ikke, deres yngste datter er gift og har adoptert to barn og kommer til å leve lykkelig videre i barndomshjemmet. :-)

Skrevet

ooooooooo :D

Går det an å brenne sims2 cd'n?

Skrevet

Det vet jeg ikke. Men mitt inntrykk er at kopier av nyere spill er vanskelig å få til å fungere. Jeg hadde store problemer med en kopi av Sims1, så jeg endte opp med å kjøpe den likevel. Nå gidder jeg ikke engang prøve med en kopi, føler meg tryggere med originalen.

Skrevet

Jeg ser du spiller det mye arkana :D jeg har spilt i hele dag.. syns derimot det er vanskelig å holde styr på alt, særlig hvis de er mer enn to personer i huset!

Skrevet

Ja, det er så mye å gjøre med barna synes jeg. Før så klarte barna seg selv, nå må foreldrene lære dem så mye forskjellig og de selv må lese til forfremmelse, holde seg i form osv osv. Har etterhvert fått litt mer teken enn jeg hadde første dagen. Det skjedde noe merkelig i dag. Det aller første paret jeg laget, mannen døde og plutselig ble konas liv forlenget med 50%. Trodde hun skulle dø samtidig siden de var nøyaktig like gamle. :klø:

Skrevet

Så rart :klø: syns det er så tøft at man kan lage egne mennesker med egne ansiktstrekk. noen blir ordentlig rare, mens andre blir faktisk veldig pene.

Har lagt merke til at de nye simmene blir mye fortere trøtte enn i den første versjonen. mine sover i vert fall to ganger om dagen, og da har energi-nivået sunket helt til bunnen før de legger seg.

Skrevet

Ja, synes også de blir fortere trøtte, og de gamle blir enda trøttere. Prøvde å lage baby i senga nå. I første Sims så kom babyen med en gang, her kom det ingenting så jeg lurte på om det ikke hadde funket. Neste morgen var moren tydeligvis ikke helt bra for hun kastet opp store deler av dagen og da hun på kvelden fikk stor mage skjønte jeg hva som foregikk. Stilig at de faktisk blir gravide. :-) I tillegg klarte jeg etter en nydelig kotelett-middag og mye flørting å få eldstedatteren inn på privatskole.

Nå er det vel på tide å ta kvelden tenker jeg. Sambo er trøtt og vil legge seg, og jeg tror jeg blir med ham. Skal vel lese noen timer først da. Håper jeg har viljestyrke nok til å la Sims2 ligge i ro så jeg kan lese. :roll:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...