Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

BLir sikkert deilig å komme hjem og få slappet av ï kveld :):klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hamburgeren noe god? :wink: Her borte er det alt for lett å få tak i hamburgere, desverre..

HA en fortsatt fin kveld!

Skrevet (endret)

Åh, nå er jeg sliten etter en lang dag. Forelesning og prosjektgruppe, så kastet jeg meg på T-banen og traff venninnen min i sentrum. Vi tok buss til hennes nye bosted og fikk overtatt leiligheten. Brukte litt tid på å måle opp (Ikea-tur i morgen :ler:) og så var vi skrubbsultne og dro på TGI Friday og spiste kjempegod mat. Med gratis påfyll av drikke ble vi sittende og skravle en del (har jo ikke sett hverandre på to uker... :roll:). Nå er jeg hjemme og er kjempetrøtt. I morgen begynner den ene praksisen min, så jeg må opp "tidlig" (halv åtte, ugudelig tidlig). Men heldigvis varer det bare et par timer, og så skal jeg se om Sims2 er kommet og skynde meg hjem og spille. :)

Endret av Arkana
Skrevet

Tittei *M*. :vinke:

Lunacia: Hamburgeren var så som så. Vanligvis pleier den være veldig god, men den var litt dvask og jeg tror rett og slett ikke jeg var i hamburgerhumør (om du skjønner :ler:).

Skrevet

Lunacia: Hamburgeren var så som så. Vanligvis pleier den være veldig god, men den var litt dvask og jeg tror rett og slett ikke jeg var i hamburgerhumør (om du skjønner :ler:).

Hamburger? Hæ?

(Jeg spiser da visserligen ikke hamburgere. Blergh.)

Skrevet

Men det hender sikkert du er i humør til en eller annen spesiell matrett. Plutselig får man bare lyst på pizza, kake, is med sjokoladesaus e.l.

Skrevet

Sniker meg inn for å stjele noen oppskrifter. 8)

Her var det mye godt. :sikle:

Og her får du en god en i retur. :)

Ingredienser:

½ kg ferske blåskjell

ca. 2 ss finhakket sjalottløk

1 vårløk

1½ dl hvitvin

6 dl fiskekraft + blåskjellkraft

1 hel stjerneanis

3 dl kremfløte

salt og hvit pepper

100 g steinbitt/breiflabb

eller annen hvit fisk

200 g laks/ørret filet

1 eggeplomme

ca. 200 g rensede reker

1-2 ss finhakket koriander

litt finhakket gressløk og chili

Fremgangsmåte:

Kok blåskjellene. Fres sjalottløk og vårløk lett i smør. Hell på hvitvin og la det koke litt inn. Hell i fiske-/blåskjellkraften og en stjerneanis. La dette koke inn til det halve. Tilsett fløte og kok opp. Smak til med salt og pepper. Rens og skjær fisken i passe biter og la den trekke i suppen. Ha i eggeplomme utrørt i litt av suppen (suppen må ikke koke). Rekene has i til slutt, de skal bare bli varme. Dryss over finklippet koriander, gressløk og chili.

Slik koker du blåskjell:

Skrubb blåskjellene godt. Kast dem som ikke lukker seg. Fres en hakket hvitløksbåt i litt smør i en kjele. Hell over 1½ dl vann eller hvitvin og kok opp. Ha i blåskjellene og damp dem i ca. 5 minutter eller til de åpner seg. Sil fra kraften og bruk den i suppen.

Klem fra lille mor. :klem:

Skrevet (endret)

Takk for oppskriften Lille Mor! :-)

God morgen Fisken!

I dag skinner faktisk solen, men ikke la deg lure, temperaturmåleren viser 10,5 grader. *brrrr* :forvirret: Men, det er ypperlig vær for min nye myke fleecejakke. :ler: I dag skal jeg ha praksis, lære om eldre mennesker (vel, etter å ha jobbe mye i Hjemmesykepleien kan jeg vel det meste, men dette blir jo fra en litt annen vinkel da). Etterpå håper jeg veldig veldig veldig at Sims2 er tilbake i butikkene, for da har jeg helg og har tenkt å sitte klistret til PC'en kun avbrutt av dopauser. :roll:

Sambo skal ha utrulling i dag, og kommer dermed sent hjem. Så jeg er litt usikker på om jeg og venninnen min skal til Ikea. Jeg kan dra innom jobben hans og hente bilen på veien, og siden vi må til Ikea på Furuset fordi de ikke hadde det hun skulle ha på Slependen så er det jo i riktig retning. Skal ringe henne litt senere og høre hva hun synes. Vet det går Ikea-busser, men jeg synes buss er stress, foretrekker å kjøre. Særlig hvis vi skal kjøpe noe. Store møbler skal hun få levert da. Det er utrolig hva som får plass i en Golf, men loftseng, sovesofa og garderobeskap blir litt vanskelig.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

:vinke: Lythande

Nå er første praksis-time over, virket veldig kjekt og jeg gleder meg til intervjuene. Tok en rask tur til sentrum etterpå og er nå vel hjemme med nytt MarieClaire, en baguette med kylling som skal bli lunsjen min, og aller best: et rykende ferskt Sims2! :hoppe: Så, jeg skal straks logge meg av KG og sette i gang. :sjarmor:

Endret av Arkana
Skrevet

Fått meg Sims2 jeg også.

Spesielt morsomt å konstruere personene... :hoppe:

Ha en flott (Sim) helg.. :wink:

Skrevet

Jeg så sims2 i butikken i dag og hadde sååå lyst til å kjøpe det! men jeg må vente til jeg har spart opp penger.. :roll: du får kose deg :D

Skrevet (endret)

Sims2 er kjempegøy! Gleder meg til en hel dag med spill i morgen.

Nå er jeg kjempesliten og kjempesulten. Kl. 19 dro jeg og venninnen min til Ikea og ble der til de stengte. Så tok det evigheter å kjøre henne hjem fordi de hadde stengt tunnelen under Smestad og en av rundkjøringene ved Ullevål var det laaaang kø. Heldigvis skulle jeg vestover hjem og der var det ingen kø som helst. :) Kjøpte meg en ny kontorstol og kleshengere. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å kjøpe noe som helst, men det er noe med Ikea da... :roll:

Endret av Arkana
Skrevet
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å kjøpe noe som helst' date= men det er noe med Ikea da... :roll:

Det er umulig å dra på ikea uten å handle noen ting. Da skal du hvertfall være utrolig sterk...

Jeg har dratt på utallige "titteturer" på ikea...men kommer alltid hjem med noe! :oops:

Ha en fin helg!

:klem: fra baby-E

Skrevet (endret)

Ja, samme her. Uansett hva jeg skal ha, eller ikke ha, på Ikea kommer jeg alltid hjem med noe uplanlagt. "Servietter trenger man jo alltid, de er jo så billige". "Så bra, her fant jeg en ny salatbolle siden den forrige var ødelagt." "Man kan aldri få for mange stearinlys." :roll:

Endret av Arkana
Skrevet

Synes det er skikkelig morro å gå på Ikea jeg. Det er en del fint der, og maten er ikke så værst den heller :D

Nå fikk jeg lyst til å spille Sims her.. Hvordan foregår den nye Sims'n?

Skrevet

Prinsippet er som den forrige Sims, men her vokser menneskene, babyene blir barn, som blir tenåringer, som blir voksne, som blir gamle og så dør. Grafikken er bedre også, og det er mer å passe på. Kjempemorsomt er det. Helt hekta jeg. :ler:

Skrevet

Jeg sitter her og er så syk etter å få tak i sims2! har venta i evigheter på at det skal komme ut, og når det endelig kommer ut, så er jeg blakk. typisk :-?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...