Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Mandag, og det regner og regner og regner. Kjenner det er ganske kaldt også. Har hatt på meg cardigan i hele dag og savner noen gode tykke sokker. Det gikk hull i alle jeg hadde så jeg kastet dem etter forrige vinter og har ikke kjøpt nye enda.

Sambo jobber sent i dag så jeg lager middag til meg selv, så får han varme opp etterpå. Har vært flink å lese i dag. Fant ut at tiden er så knapp at jeg venter med boka og istedet leser kompendiet, det er mye mer relevant uansett siden boken er litt for enkel. Kl 15 derimot orket jeg ikke mer, og Sims2 fristet for mye, så jeg har spilt siden da. Har begynt på ny familie nå.

Venninnen min, som nettopp har flyttet, sitter i sin tomme leilighet og venter på at Ikea skal lever seng, sofa og stol til henne. De skulle komme en gang mellm 15-23 :roll:. Kommer de til rimelig tid i dag skal jeg dra dit og hjelpe henne sette alt sammen, hvis ikke blir det i morgen. På onsdag skal alt flyttes fra den gamle leiligheten til den nye. Foreldrene hennes kommer på lørdag (blir bare en natt, på vei til syden) så det hadde vært greit å ha sovesofaen og egen seng klart.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, regner det sier du? Det her jeg ikke merket... ;):ler:

Jeg var veldig glad for at min kjære faktisk kjørte meg helt til skolen i dag, og at vi gikk på butikken etter skolen. Så fikk vi handlet inn en del mat også. Måtte riktignok i tre butikker før jeg fikk kyllingkjøttdeig! Men ICA på Ullevål stadion... I like! (Og ble nesten rent ned av Thomas Giertsen, som faktisk hadde stått parkert ved siden av sambo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, tror ikke noen merket at det regnet i Oslo i dag. Venninnen min fikk tingene sine kl 19 i dag, men siden hun ikke har noen lys i leiligheten sin fant vi ut at det var litt mørkt å starte på noen bygging i dag. Så vi skal treffes i morgen ettermiddag og bygge loftseng. Mulig må den sages ned litt, da venter vi til onsdag og sambo kan bli med og gjøre det for oss. Og han skal henge opp taklampe til henne også. :hjerte:

Har bare en forelesning i morgen, 10-12. Og så må jeg være flink å lese til jeg skal treffe venninnen min. Det er som tidligere nevnt elendig med lesesalsplasser på instituttet, og så det er mulig jeg tar en tur på biblioteket og ser der. Får lest litt mer når jeg ikke har TV og PC som frister.

Men nå må jeg lese ferdig alle nye innlegg før Frasier begynner. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det så jeg ikke selv engang! :overrasket:

8000 innlegg på...8 mnd. Ja, jeg er vel offisielt både avhengig og leieboer.

:Gjesp: Veldig trøtt, har sovet godt i natt, men å stå opp kl. 8 strider i mot hvert fiber i kroppen. Leste i en psykologibok i forrige uke at det å være A- eller B-menneske hadde med biorytme å gjøre. Det stod noe om eksperimenter hvor folk oppholdt seg i helt lukkede rom i ukesvis hvor de ikke hadde kontakt med omverdenen, ikke vinduer eller andre muligheter for å vite hvilken tid på døgnet det var. De fikk mat når de ba om det, det var videokassetter og bøker, og de kunne sove når det passet dem. A-mennesker hadde en biorytme kortere enn 24 timer (noen ganger så lav som 16) som er grunnen til at de legger seg tidlig og står opp tidlig. B-mennesker derimot hadde biorytme mye lenger, opp til 56 timer! For dem (eller oss da) er det veldig vanskelig å stå opp tidlig fordi kroppen er ikke ferdig med forrige døgn ennå. Hmmm, ikke det at en forståelse av problemet hjelper mot trøttheten da, men interessant er det.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: God morgen!

Så langt er det ikke regn i dag. Håper det holder seg sånn, for selv om regn kan være koselig trenger vi litt opphold også, ellers kommer vi til å drunkne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du inviterte rektor på besøk for at eldstedatteren skulle komme inn på privatskole?

Jepp, første gang jeg prøvde kom hun ikke inn. Jeg tror det var fordi foreldrene ikke kunne lage god nok mat, de endte med spaghetti og det var ikke populært. Neste gang hadde de lest seg til topps i kokkelering og laget kalkun. Og moren flørtet som besatt, og ungen kom inn på privatskole før halve tiden var ute. Så nå er alle tre inne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Åh, nå er jeg trøtt og sliten og lengter etter sengen. Å sette sammen med loftseng tok lenger tid enn jeg trodde. Vi kjøpte kyllingbaguetter på vei til henne og satte i gang. Rundt kl. 20 ringte samboeren min og skulle hjem fra jobb og han kom og hjalp oss. Rett før midnatt var vi ferdige. :overrasket: Jeg har vondt i tommelene etter å ha presset klips og skruer og dingser på plass. Men, nå er alt i orden og jeg vet venninnen min er takknemlig, det hadde vært veldig vanskelig å være alene med det prosjektet!

Nå skal jeg synke ned under dyna og kose med katten. :hjerte:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sloknet straks jeg la hodet på puta og sov veldig godt til rundt 6 da katten fant det for godt å velte hele mugga (med vann) utover stuegulvet. :roll: Heldigvis hadde sambo vært våken en stund allerede så han tok seg av det. Tommelen min har det ganske bra i dag, litt øm enda. Har med skrekk funnet ut at det blir lite lesing denne uken. Har full dag på universitetet i dag og i morgen kommer broren min og blir til søndag. Kan jo ikke lese da! Får prøve å presse inn litt lesing i kveld, selv om det er vanskelig med sambo hjemme og fristende TV-programmer (for ikke å snakke om Sims2 som jeg ikke har spilt siden mandag!).

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...