Arkana Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #3401 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Kurset i dag gikk kjempefort, plutselig var tiden omme. Tror aldri det har skjedd før, men det var en herlig følelse. Nå er sambo på trening, jeg har akkurat spist middag og jeg tror broren min kommer en tur innom. Ble fristet til å kjøpe smultringer på butikken i dag, og så tenker jeg at vi lager varm sjokolade med marshmallows i. Endret 25. oktober 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. oktober 2005 #3402 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har ikke vintersko, jeg. Finner ingen jeg liker som passer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #3403 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har ikke vintersko, jeg. Finner ingen jeg liker som passer... ← Det skjønner jeg godt. Strevde veldig med å finne sommersko i hele år. Vinterskoene mine er heldigvis fra i fjor, tør ikke tenke på om jeg måtte kjøpe noen i år, har enda ikke sett et par jeg har likt. Men du finner nok noen etterhvert, jeg måtte bare lete et halvt år for å finne sommersko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 26. oktober 2005 #3404 Del Skrevet 26. oktober 2005 Snø?!! Her bare regner det... Men angående det med priser hos tannlegen...Kunne ikke vært mer enig, det er så teit for munnhulen blir, etter lovverket, ikke regnet som en del av kroppen. Og det er jo helt absurd. Og dette har ført til at noen private tannleger har satt skyhøye priser. Blir flau jeg. Men ellers; ha en fin onsdag i snøen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 26. oktober 2005 #3405 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det skjønner jeg godt. Strevde veldig med å finne sommersko i hele år. Vinterskoene mine er heldigvis fra i fjor, tør ikke tenke på om jeg måtte kjøpe noen i år, har enda ikke sett et par jeg har likt. Men du finner nok noen etterhvert, jeg måtte bare lete et halvt år for å finne sommersko. ← Sommersko fant jeg da jeg var i Skottland i fjor. Jeg liker ikke skohandling, det er så vanskelig! Jeg får stikke innom Grensens barneavdeling og se om de har noe der. Men jeg vil ikke ha barnslige vintersko heller... Så, det med å være kresen sammen med det å ha knøtteføtter gjør det litt vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #3406 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er så trøtt i dag, aner ikke hvorfor. Har slitt med å holde øynene oppe hele tiden. I morgen må jeg opp litt tidligere enn vanlig, skal ha en pasient på praksis så jeg må komme litt før så vi får gått gjennom papirene. Det blir jo spennende da. Det nærmer seg slutten nå, tror jeg har 2 eller 3 ganger igjen på praksis. Er ferdig med det ene kurset, det andre har jeg bare én gang igjen på. Har laget viltgryte til middag i dag, den står og putrer på komfyren nå. Skal lage potet- og sellerirotmos til også, men det venter jeg med til sambo kommer hjem. Tror det blir en tidlig kveld i dag, tror jeg kunne sovet helt til i morgen om jeg la meg nå. Vi har lest hele Narnia-serien på engelsk til hverandre i et par mnd (har hatt flere pauser da). Nå har vi bare 4 kapitler igjen av den siste boken. Det er veldig koselig i grunn, ligge i senga sammen og lese høyt. Og snart kommer jo Narnia-filmen på kino. Den gleder jeg meg til å se. Tror vi skal se Elling på kino på fredag, vi har jo sagt vi skal se den lenge før den kom på kino, men det er liksom det å faktisk sette seg ned og bestille billettene da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #3407 Del Skrevet 26. oktober 2005 Satt og tenkte litt etter å ha skrevet et innlegg i Popelkas dagbok angående å feire jul hos partnerens familie. Som jeg sikkert har skrevet flere ganger både her i dagboken og i andre innlegg har jeg altså aldri feiret jul med noen andre enn min egen familie, selv om jeg og sambo har vært sammen 6½ år. Og i år feirer han med oss for andre gang. Han er så fantastisk snill og generøs, med alt han har, enten det er tid eller penger. Jeg føler meg litt barnslig når det gjelder dette med jul. Kanskje hadde jeg endret mening hvis jeg følte at familien hans faktisk brydde seg om jula. Men de gjør ingenting spesielt, hvis vi ser bort fra det ekle pinnekjøttet til julemiddagen, julepålegg og noen poser kjøpekaker og sjokolade og et plastjuletre, så er jula den samme som alle andre dagene: det er sofaen foran NRK1 dag ut og dag inn. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å sitte der og tenke på at min familie nå ville sittet og spilt spill sammen og hatt det gøy. Vi har det alltid så koselig sammen, og finner på ting. Dessuten er de så mange, han har jo to søsken og den ene er gift og har to barn. Jeg har bare Mamma og broren min. Jeg føler nesten det er enda viktigere å være sammen i jula nå når Pappa er borte. Men jeg har litt dårlig samvittighet, for jeg vil ikke at svigermor skal tro jeg ikke liker henne eller at jeg ikke føler meg velkommen hos henne, for det gjør jeg. Vi får ta en jul av gangen tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #3408 Del Skrevet 26. oktober 2005 Men over til noe litt mindre seriøst. Jeg var jo så trøtt i dag, så litt over tre tenkte jeg at jeg bare skulle legge meg liiiiitt på senga. Så skvetter jeg opp av at telefonen ringer. Det er sambo og han spør hvorfor stemmen min er så rar. Jeg er helt forvirret og spør hva klokka er og han sier den er halv fem. Og jeg tenker at søren, nå kommer jeg for sent til praksis, men er den kanskje halv fem på ettermiddagen, så jeg må spørre hvilken dag det er også. Og joda, det er bare onsdag, og jeg har vært på universitetet i dag, og kommet hjem og bare sovnet en times tid, og det er ingenting jeg har gått glipp av. Forresten, jeg vet ikke om jeg er den eneste, men det første kvarteret eller så hvis man har sovnet midt på dagen, da føler jeg meg alltid tusen ganger verre enn jeg gjorde før jeg sovnet. Jeg føler meg skikkelig uggen og trøtt, vil sove mer og hodet er ikke helt seg selv. Men så går det 10-15 minutter og så blir alt bedre. Men den første tiden er altså helt forferdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 26. oktober 2005 #3409 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kjenner meg igjen der ja... veeeldig vanskelig å våkne når man har sovnet på dagen! Du...gikk bort i fra det å lage "skummel" mat til halloweenfesten. Får meg liksom ikke til å farge mat og gjøre det ekkelt.... Så jeg tenkte jeg kunne gå for litt meksikansk.. chili con carne, tortillachips, hjemmelaget salsa, guacamole og cheddardip. Vil gjerne ha litt grønt til også. Så jeg tenkte kanskje en tomat&løk salat med vinagrette hadde passet..hva tror du? Noen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #3410 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det hørtes kjempegodt ut! Tror ikke du trenger flere forslag fra meg, dette blir bare nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 26. oktober 2005 #3411 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er bra du likte "menyen".. er jo grei festmat det, og smaker godt til øl! Men, når du lager salsa, bruker du da ferske tomater eller hermetikk? De ferske tomatene er jo ofte litt sure nå syns jeg.. men kanskje en blanding av begge hadde gjort seg..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #3412 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg bruker bare ferske tomater, men det er jo smak og behag. Jeg synes hermetiserte tomater er litt dvaske. En blanding av begge var ingen dum idé forresten, skal prøve det neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 26. oktober 2005 #3413 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg sovna også på sofaen i dag Helt utrolig hvor "lenge" man befinner seg i drømmeland uten at tida har gått i det hele tatt. Jeg rakk i alle fall blant annet å bli bitt(i drømme altså!) av min grandtantes hund ( ) under dagens middagslur, som var på snaue tre kvarter. Merkelig at jeg ble bitt av en hund for øvrig, pleier nemlig ellers å drømme at jeg blir angrepet av katter. Jeg er nemlig litt redd for katter.. Kanskje du kan bruke din psykologiske og zoologiske ekspertise til å hjelpe meg og tolke disse drømmene, Arkana? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #3414 Del Skrevet 27. oktober 2005 Sære drømmer ja! Jeg drømmer gjerne helt absurde ting, men som virker så logiske mens jeg drømmer, og når jeg våkner kan jeg ikke begripe at det hørtes fornuftig ut. Drømmetyding er ikke min sterke side, men jeg tror ikke det er verre enn at man drømmer om det som opptar en. Hvis du er redd for katter tenker du vel på det en del, og da er det ikke så rart at de tankene dukker opp om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #3415 Del Skrevet 27. oktober 2005 Denne natta var over alt for raskt. Føles som om jeg akkurat la hodet på puta, og vips ringte vekkerklokka. Har bare praksis i dag, så jeg er heldigvis hjemme tidlig. I morgen har jeg egentlig fri (akkurat som mandag), men da har jeg (også akkurat som mandag) et møte. Mulig sambo henter meg etterpå siden det begynner relativt sent. På kvelden skal vi på kino og spise middag ute med broren min. Og så kommer vi hjem hit og spiller Rummy eller Carcassonne. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 27. oktober 2005 #3416 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei Vennen! Jeg vil bare stikke innom å ønske deg ei kjempefin helg. Håper du har det bra. Tenker masse på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 27. oktober 2005 #3417 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei Vennen! Jeg vil bare stikke innom å ønske deg ei kjempefin helg. Håper du har det bra. Tenker masse på deg. ← Hei igjen! Jeg har fått det for meg at det er fredag i dag. En dag fra eller til gjør vel ingen ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #3418 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei igjen! Jeg har fått det for meg at det er fredag i dag. En dag fra eller til gjør vel ingen ting ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #3419 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei igjen! Jeg har fått det for meg at det er fredag i dag. En dag fra eller til gjør vel ingen ting ← Nei, det gjør ingenting. Særlig siden det for meg egentlig er helg, har nemlig ikke undervisning i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #3420 Del Skrevet 27. oktober 2005 Trøtt i dag også. Måtte jo tidlig opp da, så jeg vet jo hvorfor. Hadde en fin dag på praksis, brukte hele tiden på testing av en jente. Spennende. Jeg var jo ferdig kl 12, men hun skulle testes videre etter lunsj. Det er lange dager for disse barna. Men det er jo greit at det er litt kompakt da, så blir de fort ferdig og kan dra hjem. Det er jo ikke så gøy å være innlagt over lengre tid. Sovnet på sofaen et par timer. Satt der med en bok og kjente øynene hadde problemer med å holde seg åpne, så jeg bare la meg ned og vips var det gått to timer. Men det gjorde susen. Har laget og spist middag. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i kveld, kanskje lese litt til før sambo kommer fra trening. Tirsdager og torsdager ser vi ikke så mye til hverandre akkurat. Snuppa sover i senga vår, hun har ligget der omtrent to dager i strekk, bare avbrutt av mat og do. Og nå og da må hun bare komme ut i stua, sitter der på gulvet med trøtte øyne og gjesper, kanskje prater hun litt, og så tasser hun tilbake. Og hun ligger der når vi kommer og legger oss, men etter noen timer går hun ut i stua og sover der resten av natten. Jenta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg