Gå til innhold

Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det blir naturligvis slik at man leser fra koranen for å få til "likestilling".

Likestilling :skratte:

Nei dette er ikke likestilling jeg må ikke lese bibel eller tora eller indiske skrifter for at det skal bli likestilling. Alle kan ha forkjellige religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du tenker deg om, så ser du forskjellen mellom du som bor utenlands for en periode og dem som bosetter seg i Norge for godt.

Jeg har sett mange som har bosattet seg for godt i England, Australia, USA osv. De har til og med spesielle butikker som selger brunost og skandinavisk mat. De holder seg gjerne tette og feirer 17. Mai gjerne med det Norskeflagget.

Det er likt begge veier. De fleste norskestudentene i England jublet med en gang de så noen som snakket norsk og ble godevenner.

Endret av lady GaGa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo"

Er man ikke nordmann bare fordi at tippoldefaren er fra Pakistan??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo"

Er man ikke nordmann bare fordi at tippoldefaren er fra Pakistan??

Det ser sånn ut og det er skremmende. Jeg vet ikke hvor mange århundre må man leve i Norge for å bli regnet som Norsk eller Nordmann.

Men ifølge noen her i KG blir de aldri regnet som Nordmann. De er jo brune og mørke mens Nordmann er blenda hvite... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo"

Er man ikke nordmann bare fordi at tippoldefaren er fra Pakistan??

Jo, det kan man utmerket godt være, men ikke dersom man fremdeles lever mer etter kulturen som var i Pakistan da tippolderfar reiste derfra enn etter dagens norske kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så forferdelig å hjelpe noen som trenger det? Norge er et rikt land.

Er det mulig å være så naiv???? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å være så naiv???? :sjokkert:

Mange er det, de har aldri opplevd annet enn at staten eller pappa ordner opp og fikser for dem . De ser ikke at pengene kommer fra et sted, og at de må jobbes for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser sånn ut og det er skremmende. Jeg vet ikke hvor mange århundre må man leve i Norge for å bli regnet som Norsk eller Nordmann.

Men ifølge noen her i KG blir de aldri regnet som Nordmann. De er jo brune og mørke mens Nordmann er blenda hvite... :kjefte:

Ekte nordmenn er hvite, slik er det. Hvis det hjelper, så mener jeg også at en hvit person aldri kan kalle seg en ekte pakistaner, selv om personen er født og oppvokst der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser sånn ut og det er skremmende. Jeg vet ikke hvor mange århundre må man leve i Norge for å bli regnet som Norsk eller Nordmann.

Men ifølge noen her i KG blir de aldri regnet som Nordmann. De er jo brune og mørke mens Nordmann er blenda hvite... :kjefte:

Stemmer det!! Nordmenn er ikke brune i huden!! Det blir like dumt som om jeg(som er hvit) skulle ha flyttet til Somalia og kalt meg for somalier!!!

Toyotaen min er produsert i Tyrkia, men den er fortsatt ansett som en Japansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du fra at jeg mener en hel kultur er kvinnefiendtlig? Da misforstår du meg, jeg mener det motsatte. Noen kulturer har det mange nordmenn anser som et kvinnefiendtlig syn, mens andre nordmenn mener at de har det beste synet. Individuelle forskjeller i alle land, og alle kulturer. Bare fordi man tilhører en viss kultur (f.eks Norges kultur ), så betyr ikke det at man er fornøyd med det (f.eks mange menn i Norge som mener likestillinga har gått altfor langt. ) Skjønner?

Det er ikke snakk om å vinne noe som helst, det er snakk om å se ting fra andres ståsted.

Ok, så når det f.eks. gjelder kjønnslemlesting av kvinner eller steining av kvinner fordi de har vært utro så gjelder det å "se ting fra andres ståsted"? Selv om du skiller mellom å forstå og å godta så oppfordrer du til at vi ser slike uhyrlige ting fra deres ståsted? Mener du dette? Eller inntar du som meg det eneste fornuftige standpunktet her og oppfordrer til unison og kategorisk fordømmelse av slike praksiser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se noen innlegg lengere opp, jeg har svart deg, jeg.

Og jeg bor også i "en drabantby". Aldri fått ropt noe negativt ut av det blå til meg av innvandrere. Men av nordmenn derimot..det betyr ikke dermed at alle nordmenn hater meg.

Forstår godt at nordmenn roper negative ting til deg, du er jo sammen med en afrikaner. Ville ikke gjort det selv da, ditt valg er ditt valg og en afrikaner er ikke noe dårligere enn en nordmann. Men ja, jeg forstår at de roper til deg.

Der ser du: nå har jeg fulgt oppfordringen din om å forstå folk ut fra kulturen deres. Jeg prøver å forstå disse som roper til deg og som kanskje mener du er en forræder fordi du er sammen med en afrikaner. Hvordan liker du det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte nordmenn er hvite, slik er det. Hvis det hjelper, så mener jeg også at en hvit person aldri kan kalle seg en ekte pakistaner, selv om personen er født og oppvokst der.

Manen min er ikke norsk men han er Blendahvit og har grønneøyene flere etniske norske kaller han for Norsk og Nordmann.

De som jeg kjenner sier alltid til meg at har du giftet deg med en Nordmann :fnise:

Det at folk blir kalt Nordmann handler om fargen. selv om en pakistaner som er 3 eller 4 generasjons invanndrer blir ikke regnet som nordmann eller norsk fordi de er mørke. :kjefte:

Endret av lady GaGa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg jo at politikere ikke aner halvparten av hva som foregår iforhold til innvandringen til norge i forhold til hva dere "kritiske" vet her på kg, men dog.

"- Arbeidsinnvandrere utgjør den klart største gruppa som kommer, og dem er vi avhengige av for å opprettholde velferden. På debatten virker det ofte som asylsøkere utgjør den største gruppa, men antallet asylsøkere er knapt høyere enn antallet som kommer til Norge for å studere, sier innvandringspolitisk talsmann i Ap, Lise Christoffersen, til Dagbladet."

Hittil i norge har det vært mye klager på at eldre på gamlehjem ikke blir tatt særlig godt vare på, dette har vært ett problem lenge.

Etniske nordmenn flest utdanner seg ikke til å jobbe med eldre, syke, barn, vaske institusjoner som er totalt avhengig av renhold, transport av mennesker og mange andre yrker som gir oss grunnlag for velferd. Disse jobbene ser vi oftere og oftere ropes etter mer arbeidskraft, og etnisk norske søker seg FREMDELES ikke til yrkene.

Til tross for at dersom ikke behovet blir dekket, så går det utover VÅR velferd i langt større grad en innvandrernes.

Innvandrere derimot, selv de med høy og tung utdannelse fra hjemlandene, men som ikke får utdannelsen godkjent her i norge og ikke har mulighet til å studere og ta full og lang utdannelse på NYTT i norge, samtidig som de skal være en av to voksne i familien som er økonomisk ansvarlig for familien, har av en merkelig grunn ikke noe problem med å legge høye utdannelser og lang arbeidserfaring til side og ta disse jobbene. Kanskje ikke med glede, men fordi de må jobbe!

Har dere tenkt over en annen ting som gjør det vanskelig for mange innvandrere, ikke-vestlige?

Hvor lett er det å bytte jobb for etnisk norske folk i 50-åra i norge? Ikke så kjempelett kanskje? Hvor lett tror dere da det er for en ikke-vestlig mann/kvinne, på pluss/minus 50 år, som kommer hit som voksne men der deres utdanning ikke teller og arbeidserfaring ikke heller, å skaffe seg jobb når man er midtveis i livet, først må lære seg språket, og i tillegg heter Ceede Kah og kommer fra ett fattig land i afrika? Med familie...

Det er lett å se bare de som kommer og ikke vil, men ER det flesteparten? Jeg tror ikke det.

Og hvordan kan det ha seg at alle de som er så skeptiske, IKKE egentlig vanker i miljøer med mye innvandrere, mens de av oss som er imot denne frykten og redselen stort sett har innvandrere rundt oss nært og kjært?

Det betyr ikke at de av oss som har en omgangskrets der storparten faktisk er innvandrere, ikke ser at det bringes problemer med inn med innvandring også, men det betyr at vi ihvertfall ser MER en bare problemet, og ikke ser bare de som er ekstreme, snylter eller på annet vis skaper problemer. Og ser at disse andre, faktisk ser ut til å være de osm er i flertall.

Det er ikke slik at den arbeidende delen av innvandrerne kun består av svensker, dansker, engelskmenn og andre europeere, mange ikke-vestlige/ikke-europeiske innvandrere jobber, både i yrker der vi sårt trenger arbeidskraft og der nordmenn ikke søker seg, og i andre typer jobber.

Ikke-vestlig består jo faktisk av en ganske stor del mennesker, og dreier seg verken bare om ekstreme muslimer, andre muslimer eller afrikanere. Resten av verden, det er ganske mange det. Deriblant asiatere. Kinesere, filipinere, thaier, japanere, indere, srilankesere, chilenere, meksikanere.... osv osv. Religionene er vidt spredt her, SSB snakker ikke om religion, og arbeidskraften fra alle de forskjellige stedene utenfor vesten, er stor.

At det danner seg grupperinger rundt om, er menneskelig, og man ser det stort sett i alle som flytter vekk fra sitt eget land.

Nordmenn rottet seg sammen i klynger når vi flyttet til Amerika når norge var fattig, Svensker henger stort sett sammen med andre svensker også her i norge, kinesere går gjerne sammen med andre kinesere etter arbeidsdagens slutt, og de aller fleste av oss liker tryggheten i å omgåes noe vi kjenner og føler oss endel av. Dette gjelder alle, og er ikke pga muslimer er annerledes.

Selvsagt bor jeg selv med en innvandrer, så min manglende redsel for at oslo skal bli "tatt over" av innvandrere, har nok noe med det å gjøre at jeg 1)bor med en ikke-vestlig, farget, innvandrer (1.generasjon, oppdratt katolsk men idag ikke knyttet til noen spesifik religion), 2)min stefar/familie er ikke-vestlige, fargete innvandrer (1.generasjon OG personlig muslim), 3) flere av mine arbeidskollegaer er 1. eller 2. generasjons innvandrere 4)flere av mine nærmeste og kjæreste venner er ikke-vestlige innvandrere.

Dette betyr ikke at jeg IKKE ser at andre ikke er som dem, men jeg ser hvor mange osm faktisk fungerer, og som ikke synes for kritiske nordmenn nettopp fordi det aldri er noen aviser som skriver om dem, de nordmenn som synes fargede innvandrere er litt skumle, VIL aldri se dem og skjønne at de faktisk jobber og betaler like mye skatt som hvem som helst andre, og ikke er noen trussel for noen.

Problemet med å diskutere innvandring, er at ekstremistene i norge er så ufattelig PÅ at det ikke er mulig å diskutere uten at skremselspropaganda og "ut med muslimer" tar for stor plass.

Dette har også vært ett problem i politikken, både i norge og andre steder. Der det popper opp en sjanse for å diskutere og kanskje prøve å konstruktivt komme frem til tanker og ting som kan se på løsninger, drepes disse mulighetene av fanatiske nordmenn som starter hylekoret om "få alle muslimer ut!De er bare skabb!" og dermed blir alt bare hysjet ned istedenfor. fordi DEN typen hyl, ikke vil verken gjøre noe positivt ofr oss eller politikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manen min er ikke norsk men han er Blendahvit og har grønneøyene flere etniske norske kaller han for Norsk og Nordmann.

Det at folk blir kalt Nordmann handler om fargen. selv om en pakistaner som er 3 eller 4 generasjons invanndrer blir ikke regnet som nordmann eller norsk fordi de er mørke. :kjefte:

Hvem er det du mener ikke regner dem som norske ? Staten, eller enkelte innbyggere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik. Vi er alle individer, og takk for det.

Jeg er forøvrig født etter 75, er det derfor jeg tenker annerledes enn deg, mener du? Kjære vene..

Pisspreik. Vi tilhører også grupper selv om vi er individer. Du tilhører gruppen kvinner, alderen din tilsier en viss generasjon, du kommer fra en bestemt landsdel, en bestemt bydel, du har et bestemt politisk synspunkt du deler med andre, du har en viss etnisk tilhørighet osv.

Nei, alderen din bestemmer ikke hvordan du tenker, men preferanser, adferd, snakkemåte osv. korrelerer gjerne med aldersgruppe. Og her må du skille mellom absolutter og tendenser, vi snakker tendenser her. Ikke spill større idiot enn du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du mener ikke regner dem som norske ? Staten, eller enkelte innbyggere ?

Her er det snakk om enkelte innbyggere. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du kommet til forumet for litt siden du eller? Siden du har så skrevet så få innlegg. Eller har du laget deg et nytt nick??

Jeg blir aldri overrasket over de "innvandringsvennlige"..

Jeg er nok ikke den mest aktive her inne, nei, derfor så få innlegg :)

Og forøvrig har jeg ikke sagt noe om at jeg er for all denne innvandringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skjelver folk i buksene av disse tallene. Det er snakk om 30-40 år og da blir de fleste innvandrere avkommet av dagens generasjon som vil være mer integrert og bedre tilpasset det norskesamfunnet. Det fleste innvandrer som er her i landet er fra Sverige, Danmark, Polen, Hellas og andre europeiske land. Folk som sitter her sutrer over at dette er helt fælt og dramatisk tar feil, det viktigste er at folk vil bli godt integrert og da spiller det ingen rolle om hvor mye antallet er. Det som kommer til å skje er naturlig, når et land er åpent for innvandrere så er det naturlig at det blir flertall. Vi kan ikke sterilisere innvandrere fordi at nordmann blir minoritet. Jeg tror neste generasjons innvandrere vil være godt integrert og velutdannet som vil spille meget positivt rolle i samfunnet. Kriminelle, terrorister, ekstremister og duster finnes i alle miljøer uansett etnisitet og religion.

Folk som tar England og Frankrike som eksempel er helt latterlig, disse landene har kolonisert og ranet rå varer fra disse landene så det er ikke rart at de har flertall med innvandrere.

Ønsketenkning. Du har intet belegg for å tro dette whatsoever. Tvert imot tyder utviklingen i Frankrike, England, Tyskland og Sverige på at det motsatte er tilfelle, så hvilket grunnlag du har for å bygge luftslott om innvandringens velsignelser for Norge kan man bare spekulere i.

Merk at jeg ikke benekter at du kan ha rett. Men vi VET DET IKKE, og sannsynligheten for at du vil få rett er mindre enn det motsatte, gitt utviklingen i disse landene.

Det du sier er et eksempel på den akademiske/politiske innvandringsvennlige industrien jeg har snakket om i en tidligere post. Det er et narrespill, og det vet du godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snakk om enkelte innbyggere. :popcorn:

Vel, det er det umulig å fjerne, det finnes som kjent og individer innen Islam som ser nordmenn som underlegne mennesker. Det vi må enes om er statens likebehandling av norske borgere.

Staten må behandle ulike grupper likt, det betyr at alle lever etter samme lover, alle har de samme rettigheter og alle blir stilt ovenfor de samme krav.

Jeg ønsker meg og innførsel av det franske begrepet laïcité. Det vil si at religion skal ikke ha innvirkning på staten og staten skal ikke ha innvirkning på religion. Innkludert den fordømte støtten til religiøse grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manen min er ikke norsk men han er Blendahvit og har grønneøyene flere etniske norske kaller han for Norsk og Nordmann.

De som jeg kjenner sier alltid til meg at har du giftet deg med en Nordmann :fnise:

Det at folk blir kalt Nordmann handler om fargen. selv om en pakistaner som er 3 eller 4 generasjons invanndrer blir ikke regnet som nordmann eller norsk fordi de er mørke. :kjefte:

har aldri påstått at nordmenn er de eneste hvite i verden, og du sier jo selv at han ikke er norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...