Gå til innhold

Innen en generasjon vil nordmenn være i mindretall i Oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest pelle

I at nettopp det området er utrygt på nattestid pga innvandrere? Nei.

Jeg sier at -jeg- ikke er komfortabel med å gå der midt på natta, akkurat som jeg ikke er komfortabel med å gå andre steder uten særlig mye lys midt på natta. Har ingenting med innvandrerne å gjøre, men hvordan det føles for meg.

Jeg er fra bushen oppi nord, jeg, og de eneste stedene jeg går uten særlig til gatelys, er steder uten lite bygninger, lite busker/skog, med god oversikt til tross for lite lys. Og det er innebærer ikke akerselva på natta.

Bestevennina mi, derimot, går gjerne langs akerselva og hjem til løkka midt på natta.

Da er hun rett og slett ikke særlig smart

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke skrevet "alle", "vi" eller "oss", men meg. Og ja, det er spennende å dra på besøk til Tøyen/Grønland. Det er ikke det jeg snakker om. Det jeg snakker om er at det her finnes samfunn som mer eller mindre har koblet seg ut fra det norske samfunnet (f.eks somalierne som henger rundt starten av Åkebergsveien). Det synes ikke jeg er greit.

Du har skrevet slik mange ganger gjennom diskusjonen, såfremt du er den samme Gjesten jeg har diskutert med hele veien.

Åkebergsveien er nettopp veien jeg gikk hver eneste kveld, enten rundt midnatt etter jobb, eller fra byen mellom 01-05. Følte meg aldri utrygg, selv med somalere som tygde khat var der, eller norske som satt og røyka weed på benkene. Hvordan vet du om de har koblet seg ut? Har du snakket med de? Det har nemlig jeg..

EDIT:

Jeg synes forøvrig ikke det er spennende å dra på besøk til Grønland/Tøyen. Leser du ikke det jeg skriver? Jeg har bodd begge steder..

Endret av Binta Ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du glemte kanskje de?

Ja, det gjorde jeg faktisk i farten.

Dog.. det er ikke bare ektefelle, men ofte også svigermor, far eller mor som er involverte når en minoritetskvinne blir voldsutsatt. Psykisk vold er mer utbredt , forteller Fakhra Salimi, leder for Mira ressurssenter. Hun mener dette er et resultat av en kampanje om vold mot kvinner. Menn som bruker vold mot kvinner har funnet andre måter å utøve vold på, som gjør det vanskleliger å avdekke vold mot kvinner.

Strømmen av mishandlede pakistanske kvinner som søker hjelp på MIRA Senteret, øker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi har religionsfrihet; hvorfor er det da sånn at norske elever må lese fra Koranen i julegudsjenesten i den norske kirke?

Religionsfrihet betyr da ikke fri flyt av islam og andre religioner, eller at de skal komme i flertall. Det er synd at vi ikke lenger har statskirke. Vi gjør så mange dumme ting at det er en gavepakke til innvandrere.

Og det blir neppe religionsfrihet når muslimene blir i flertall.

:skratte: Hva? er du en fjortis eller?

1. påstanden din er helt latterlig, Hvorfor skal norskeunger lese fra Koranen i Kirke? Hvorfor skal de gjør det når muslimer ikke feirer jul. Du beskriver det slik at norskeunger blir tvunget til å lese fra Koranen i julegudstjenester. Dette er helt feil, om de gjør det frivillig da er det en annen sak. Påstandene du kommer med har jeg også hørt fra frøken Siv Jensen og CIH.

2. Religionsfrihet sier det at du har rett til å tro på det du vil og kan praktisere religionen din I Norge.

Endret av lady GaGa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelle

Du har skrevet slik mange ganger gjennom diskusjonen, såfremt du er den samme Gjesten jeg har diskutert med hele veien.

Åkebergsveien er nettopp veien jeg gikk hver eneste kveld, enten rundt midnatt etter jobb, eller fra byen mellom 01-05. Følte meg aldri utrygg, selv med somalere som tygde khat var der, eller norske som satt og røyka weed på benkene. Hvordan vet du om de har koblet seg ut? Har du snakket med de? Det har nemlig jeg..

Jeg har bare skrevet to innlegg. De aller fleste snakker ikke norsk. Og det handler ikke om du er utrygg eller ikke der. Det handler om vi vil ha relativt store grupper mennesker som overhodet ikke er integrerte og ikke har insentiv for å integrere seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjorde jeg faktisk i farten.

Dog.. det er ikke bare ektefelle, men ofte også svigermor, far eller mor som er involverte når en minoritetskvinne blir voldsutsatt. Psykisk vold er mer utbredt , forteller Fakhra Salimi, leder for Mira ressurssenter. Hun mener dette er et resultat av en kampanje om vold mot kvinner. Menn som bruker vold mot kvinner har funnet andre måter å utøve vold på, som gjør det vanskleliger å avdekke vold mot kvinner.

Strømmen av mishandlede pakistanske kvinner som søker hjelp på MIRA Senteret, øker.

http://www.bufetat.no/bufdir/krisesenter/Aktuellt-om-krisesentertilbudet-i-2011/

Også kan du lese litt der også, vet du. Alt spørs på hva man googler etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare skrevet to innlegg. De aller fleste snakker ikke norsk. Og det handler ikke om du er utrygg eller ikke der. Det handler om vi vil ha relativt store grupper mennesker som overhodet ikke er integrerte og ikke har insentiv for å integrere seg.

Sjekka nå, beklager den:) Alle, vi, oss var retter till Gjest-gjest, ikke Gjest-Pelle. Den tar jeg!

Min erfaring er annerledes..så og si alle innvandrere jeg har snakket med, snakker norsk. Og snakker de ikke norsk, snakker de gjerne engelsk, og har ikke vært her lange tida.

Jeg så selv hvordan jeg var når jeg bodde utenlands..jeg elsket å kunne sitte med skandinaviske mennesker og snakke MITT språk, og jeg tenker meg at det er det samme for innvandrere her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelle

Sjekka nå, beklager den:) Alle, vi, oss var retter till Gjest-gjest, ikke Gjest-Pelle. Den tar jeg!

Min erfaring er annerledes..så og si alle innvandrere jeg har snakket med, snakker norsk. Og snakker de ikke norsk, snakker de gjerne engelsk, og har ikke vært her lange tida.

Jeg så selv hvordan jeg var når jeg bodde utenlands..jeg elsket å kunne sitte med skandinaviske mennesker og snakke MITT språk, og jeg tenker meg at det er det samme for innvandrere her.

Om du tenker deg om, så ser du forskjellen mellom du som bor utenlands for en periode og dem som bosetter seg i Norge for godt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påstanden din er helt latterlig, Hvorfor skal norskeunger lese fra Koranen i Kirke? Hvorfor skal de gjør de når muslimer ikke feirer jul. Du beskriver det slik at norskeunger blir tvunget til å lese fra Koranen i julegudstjenester.

Det blir naturligvis slik at man leser fra koranen for å få til "likestilling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Pisspreik. Vi er alle individer, og takk for det.

Jeg er forøvrig født etter 75, er det derfor jeg tenker annerledes enn deg, mener du? Kjære vene..

Du fornekter altså at det i all hovedsak (> 95%) var etniske nordmenn i Norge før 1970? Før masseinnvandringen startet? Historieløs også gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lurer på om mesteparten av debattantene her ignorerer det faktum at mesteparten av innvandringen vår er av typen arbeidskraft. Ikke såkalt importering av asylsøkere og muslimer.

Tror ikke det var det SSB mente. De mente da ikke-vestlige innvandrere. Og da er det flest muslimer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Idioter finner man overalt, det finnes også norske som lyver på seg psykiske sykdommer for å slippe å jobbe, og dermed få uføretrygd.

Det vil alltid finnes folk som utnytter systemet.

( Og er det bare jeg som går glipp av mange innlegg..? Jeg finner de ikke i tråden, men ser de i svarene til andre..irriterende. )

Men de etnisk norske er da tross alt statsborgere, de kommer ikke til landet kun med en hensikt; å snylte. Men ifølge dere skulle man vel ikke hatt landegrenser eller statsborgerskap...der den sterkestets rett skulle være utslagsgivende for alt man fikk! Altså ikke slik som velferdstaten fungerer i dag, men slik som innvandrere vil ha de - der det er om å gjøre å snike, snylte, og breie seg frem. Det er jo en grunn til at det er mye korrupsjon i de landene muslimene kommer fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Kanskje du må lese Norgeslover ikke den som ble laget av Eidsvollsmennene for da ifølge paragraf 2 av den loven hadde ikke jøder adgang til Norge. Takket være Henrik Wergeland som kjempet for religionsfrihet og loven ble endret 6 år etter hans død.

Siden da har vi religionsfrihet i Norge og da er det helt latterlig å tenke på religionen deres, og de som bor her går ikke til Syria eller Egypt for å delta i valget der. Du lever virkelig i Disneylandet. :popcorn:

Ifølge ditt resonnment så burde man altså fri innvandring. Det har vi da ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ahaaa.

Vel, må innrømme at jeg har stor tvil på at konservative muslimer vil "komme til makta". Like stor tvil som jeg har til at konservative kristne vil gjøre det samme.

I Norge, vel og merke.

Når det blir flertall av muslimer så er ikke Norge det Norge vi ser i dag! Muslimer viser gang på gang at de foretrekker de mest konservative. Dere liberale kommer ikke til å få mye å si, og det er jo helt tåpelig at dere står slik på for å støtte muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:skratte: Hva? er du en fjortis eller?

1. påstanden din er helt latterlig, Hvorfor skal norskeunger lese fra Koranen i Kirke? Hvorfor skal de gjør de når muslimer ikke feirer jul. Du beskriver det slik at norskeunger blir tvunget til å lese fra Koranen i julegudstjenester. Dette er helt feil, om de gjør det frivillig da er det en annen sak. Påstandene du kommer med har jeg også hørt fra frøken Siv Jensen og CIH.

2. Religionsfrihet sier det at du har rett til å tro på det du vil og kan praktisere religionen din I Norge.

Dette skjedde i en norsk kirke på østkanten for to år siden. Vi foreldre fikk beskjed via oppslag på Dagrevyen og en lapp kvelden før. Vi fikk ikke vurdere saken engang, og jeg fikk beskjed fra skoleledelsen at det ble ugyldig fravær når mine barn ikke møtte opp. Altså for å ikke lese eller høre på Koranen! Skulle mine barn ha valgt alternativt opplegg sammen med muslimene (det gikk forresten i glemmeboken)?

Etterpå sa prest og biskop at vi etniske nordmenn som hadde valgt å bo i områder med flertall av muslimer måtte tilpasse oss.

......

Religionsfrihet betyr ikke at et flertall av innvandrere skal være muslimer. Jeg vil forttsatt påstå at med et flertall av muslimer blir det slutt på religionsfriheten. Er det det man ønsker? I motsatt fall får man begrense muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det var det SSB mente. De mente da ikke-vestlige innvandrere. Og da er det flest muslimer!

Sitat fra SSB: 'I Oslo vil nesten halvparten av befolkningen om 30 være innvandrere eller norskefødte barn av innvandrere, og av dem vil om lag sju av ti ha bakgrunn i land utenfor EU/EØS-området.' De 7 av 10 er stort sett resten av verden utenfor Europa.

SSB fører en nogenlunde god statestikk over alle innvandrere som kommer inn, og det skal de ha. Forøvrig, av å skumlese igjennom kommentarene over, må jeg kommentere at man kan helt og holdent nekte unger å delta i religiøse handlinger. Såpass kan man dra nytte av retten om fritt valg av livssyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...