Gå til innhold

Hvilke komplekser har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ingen komplekser. Sikkert fordi jeg ikke er ung og usikker på meg selv lengre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med rumpa mi etter jeg fikk barn, selv om jeg trener mye er den liksom ødelagt i forhold til formen den en gang hadde. I enkelte profiler/klær kan jeg være fornøyd. Jeg er ikke fornøyd med fassongen på kroppen min heller, men ellers er det ikke noe jeg har komplekser for.

Det som plager meg aller mest og som går ut over psyken min er hårvekst i ansiktet. Jeg takler ikke hår og selv om de er lyse så plager det meg. Jeg liker ikke å vise meg ute i dagslys eller i sterkt lys. Jeg har begynnt å fjerne de, men når de vokser ut igjen er det helt j... Det er nok kun i mitt hode det er et så stort problem, men det går ut over selvtilitten min. Jeg ødlegger for meg selv med tankene mine. Jeg prøver å ikke fokusere på det, men til mer våren/sommeren nærmer seg og til lysere det blir ute jo verre blir det :/ Jeg føler alle kan se det og det føler meg lite kvinnelig.

Jeg får mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, men dette stopper meg i å tro at jeg er bra nok pga hårene. Det er sykt rett å slett. Ellers er ikke huden min i ansiktet noe som er noe jeg tenker på.

Skrevet

- For mye fett på kroppen, spesielt magen

- Har nupper/prikker på armene, HAAATER DET

- Føler eg begynner å få gule tenner, pga snus og for mye brus

- Dårlig klesstil, har lyst å forandre den, men klarer det liksom ikke

- Spiser for mye junk food

- Syns eg har for små pupper

Heldigvis har eg noen ting eg liker da:)

Gjest Maruwan
Skrevet

Gjelder det som "komplekser" dersom det er sant?

Gjest Stronger
Skrevet

Mitt aller største kompleks er en føflekk jeg har på brystet. Går aldri i utringa klær, bruker kun bandeaubikini osv for å skjule den. Den er veldig mørk og stikker ut av huden som en vorte.. :tristbla:

Gjest Eurodice
Skrevet

Mitt aller største kompleks er en føflekk jeg har på brystet. Går aldri i utringa klær, bruker kun bandeaubikini osv for å skjule den. Den er veldig mørk og stikker ut av huden som en vorte.. :tristbla:

Men kjære, den kan du vel få fjernet. Gå til fastlegen din. Jeg har fjernet mange føflekker, ikke noe problem.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

-Skulle gjerne hatt litt større pupper

-Har skikkelig stygg rumpe (MÅ begynne å trene)

-Har veldig tørr hud

-Har pigmentflekker på magen grunnet sopp (umulig å få bort!)

-Er 163, vil så gjerne være høyere

-Indre kjønnslepper som henger og slenger

-Tunge øyelokk (ser alltid trøtt ut)

-Har en bul øverst på lårene som jeg hater

-skjeler litt på det ene øyet, så kan aldri se direkte inn i kamera

og mye mye mer

AnonymBruker
Skrevet

Men kjære, den kan du vel få fjernet. Gå til fastlegen din. Jeg har fjernet mange føflekker, ikke noe problem.

Har også fått fjernet mange føflekker. Gå til fastlegen.

Skrevet

Nå har jeg ikke lest boken Flink Pike, men jeg fulgte bloggen slavisk. En del av poenget er jo nettopp av man skal ELSKE seg selv på tross av skavanker, at man er lei av å hele tiden prøve å nå et ideal som kun kan nåes ved hjelp av Photoshop. I denne tråden er det mye negativitet om egen kropp og personlighet, men lite fokus på at man er glad i seg selv på tross av skavankene. Elsk dere selv, jenter!

Jeg har skavanker som jeg i større og mindre grad bryr meg om:

- Veiviser som jeg må barbere eller nappe bort.

- Den ene indre kjønnsleppen min er lengre enn den andre.

- Dissende overarmer.

Men jeg er glad i meg selv likevel :rodmer:

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Har kvisearr

Mellomrom mellom tennene

Fjeset kunne godt ha vært mer symmetrisk

Tunge øyelokk

Stygg nese

Legger på meg veldig fort om jeg dropper trening i en periode

Men... det kunne ha vært verre! Også behandler jeg kroppen min fint, som for å gjøre opp for at genene mine ikke er 100% perfekte :gjeiper:

Skrevet

Jeg tenkte på det jeg og Etheral. Jeg tror ikke budskapet til Flinke Piker var at man skal fokusere på alt man synes er feil med en selv, og hate kroppen sin :sjenert:

Denne tråden er bare trist. Det alle meste dere har komplekser for er noe som er helt vanlig: hår på tær, hår på lår, kjønnslepper i diverse former osv.. Og de fleste andre ting er noe du kan fikse veldig enkelt; føflekker, fett på kroppen, hengende rumper osv.. Er det noe vits å sitte å knuge på tingene du ikke liker ved deg selv? Gjør noe med det i steden. Og fokuser på det du liker ved deg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, hvor skal jeg begynne?

Har tjue-tretti tydelige kvisearr på nedre halvdel av ansiktet.

Er født med heftige mengder hår på hele kroppen. Og monobryn!

Har like stor nese som kjæresten min, som har stor nese til gutt å være. Alle venninnene mine har søte små.

Har nesten usynlige lepper.

Har bredere ansikt enn et gjennomsnittlig manneansikt.

Har små pupper; 75a.

Har stor rumpe. Da jeg var ti år var det faktisk ei jente som påpekte dette. Jeg var tynn som en strek ellers.

Sikkert noe jeg har glemt nå, men dette er det viktigste, haha. Til tross for alt dette føler jeg ikke at jeg ser så verst ut. Lista over ting jeg liker ved meg selv er forhåpentligvis minst like lang ;)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Oi, hvor skal jeg begynne?

Har tjue-tretti tydelige kvisearr på nedre halvdel av ansiktet.

Er født med heftige mengder hår på hele kroppen. Og monobryn!

Har like stor nese som kjæresten min, som har stor nese til gutt å være. Alle venninnene mine har søte små.

Har nesten usynlige lepper.

Har bredere ansikt enn et gjennomsnittlig manneansikt.

Har små pupper; 75a.

Har stor rumpe. Da jeg var ti år var det faktisk ei jente som påpekte dette. Jeg var tynn som en strek ellers.

Sikkert noe jeg har glemt nå, men dette er det viktigste, haha. Til tross for alt dette føler jeg ikke at jeg ser så verst ut. Lista over ting jeg liker ved meg selv er forhåpentligvis minst like lang ;)

Du har i det minste kjæreste da...

Og monobryna kan du faktisk gjøre noe med..

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid hatt uren hud.

Jeg har alltid vært "litt større" enn alle andre. Innenfor normalen, men allikevel litt for stor. Var vanskeligere når jeg var yngre, for da likte gutta de tynneste, men nå som jeg er eldre har jeg skjønt at menn synes det er flott med formene mine. :)

Lovehandles, kosemage, fettete lår og fleskearmer.

Ikke så søt, liten nese som jeg ønsker.

Litt usikker på meg selv til tider, så sliter ofte med prestasjonsangst.

ELLERS så må jeg si, i ekte "flink pike" ånd, at jeg har innsett at tross disse skavankene så er jeg ganske fantastisk. Når jeg innså dette, så innså samtidig gutter det samme, og jeg har aldri fått så mye oppmerksomhet som jeg har fått det siste halvåret ++. Det hele kommer av god selvtillit og at jeg ikke er redd for å vise det. :) Så drit i skavankene, jenter. Det er ikke noe vits i å henge seg opp i dette!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Litt mye dun på overleppa og på armene. Tok laser da jeg var 16 år på "barten" min, etter å ha hatt dårlig selvtillit så lenge jeg kan huske.

- Stor nese, ifølge min mening

- Høy panne

- skjeve tenner (Dumme tannlege som virkelig ikke kan jobben sin!!)

- Rompa er ikke der en en gang var. Ikke resten av kroppen heller forøvrig

- Er så utrolig plagsomt sjenert til tider. Har ofte hørt av folk at de trodde jeg var ordentlig bitch for at jeg så sjeldent sa noe til fremmede, etter å ha blitt kjent med de. Jeg tror virkelig ikke at folk aner hvor trist det er å være den sjenerte..?

- Hatt den dårligste selvtilliten store deler av livet

Til tross for alt jeg hater med meg selv, så har jeg gode venner og den nydeligste kjæresten. Så noe godt må det være, er bare litt vanskelig å se det selv :)

Gjest True Khaleesi
Skrevet

- Jeg er ofte redd for å drite meg ut (bokstavelig talt) eller få plutselig mensen når jeg sitter på jobb, og at når jeg reiser meg så ser alle det. Har hvite uniformer.

Dette har aldri skjedd, men likevel så tenker jeg tanken daglig.

- Jeg har stygge tær og skeive langefingre.

- Jeg napper nesehår! Og det gjør vondt... :tristbla:

- Jeg har masse arr på armer og bein pga atopisk eksem eller noe..

- Jeg har cellulitter på rumpa og lårene

- Jeg har gigantiske lår

- Jeg røyker OG snuser

Gjest BettyBoop
Skrevet

- Jeg er ofte redd for å drite meg ut (bokstavelig talt) eller få plutselig mensen når jeg sitter på jobb, og at når jeg reiser meg så ser alle det. Har hvite uniformer.

Dette har aldri skjedd, men likevel så tenker jeg tanken daglig.

- Jeg har stygge tær og skeive langefingre.

- Jeg napper nesehår! Og det gjør vondt... :tristbla:

- Jeg har masse arr på armer og bein pga atopisk eksem eller noe..

- Jeg har cellulitter på rumpa og lårene

- Jeg har gigantiske lår

- Jeg røyker OG snuser

Du røyker og snuser er et kompleks? Ehh hva med å liksom prøve å slutte?

• Liker 1
Gjest O___o
Skrevet

- Snakker mye om meg selv i 3.person

- Er vel hva man kan kalle lubben

- Jeg er neon/hvit. Folk tror jeg nærmest er albino

- Ser av og til ut som en sebra

Skrevet

Er altfor tynn og eier ikke former! - Noe som får meg til å se ut som en 16-åring... :filer:

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Du røyker og snuser er et kompleks? Ehh hva med å liksom prøve å slutte?

Okey, det var vel kanskje ikke et kompleks, men en uvane. Men som jeg ser så er det flere som har skrevet røyking og andre ting som egentlig ikke regnes som komplekser, så jeg tok denne tråden som å si hva som er bedritent med seg selv. My bad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...