Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Fy søren du er flink altså, man kan komme langt med jernvilje! Jeg heier på deg, dette greier du :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Tusen takk! Ja nå som jeg har kommet så langt er det ingen vei tilbake, synes jeg! 2 treningsøkter igjen!

*

22. treningsøkt - mandag 13.08:

30 min elipsemaskin, 15 min på tredemølle (5 min jogging og 10 min rask gange i liten oppoverbakke).

Dette har vært den tungste dagen til nå tror jeg. Nesten så jeg var nær å gi opp, men heldigvis har jeg ikke hatt mange tanker om det disse dagene! Jeg kom meg likevel på trening, og fikk tatt meg en liten runde!

23. treningsøkt - tirsdag 14.08:

30 min på spinningssykkel, 15 min på elipsemaskin.

I kveld blir det en treningsøkt til, da blir det styrke igjen. Så får vi se hva jeg gjør på min 25. økt i morgen!

Jaja, vinner jeg ikke sykkelen så har jeg i alle fall vunnet for innsatsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurraaa, 25 treningsøkter i sommer er unnagjort!!! :hoppendeglad: For en følelse! 11 økter på 10 dager, det er (heldigvis, hehe ) ikke ofte jeg gjør det! Jeg angrer ikke på at jeg fullførte galskapen, selv om jeg var nær ved å gjøre det på mandag. Men jeg kommer nok aldri til å begi meg ut på akkurat dette igjen ;) Blir godt med i alle fall en dag uten trening nå.

Treningsøkt 24 - tirsdag 14.08:

30 min sixpack- attack. 30 min ass-attack. Digger navnene på disse gruppetimene, ingen tvil om hva som trenes skal!

Treningsøkt 25 - onsdag 15.08:

5 min oppvarmingsjogg på tredemølle. 45 min styrke ; hele kroppen, men mindre fokus på mage og rumpe som fikk gjennomgå i går kveld.

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Håh, du fortjener virkelig å vinne sykkelen altså, maken til innsatsvilje skal man lete lenge etter! Nyt en deilig treningsfri dag nå :)

Endret av Macaron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne dagen skal nyyyytes - uten trening. Er støl i hele kroppen, så den trenger virkelig en hviledag :fnise: Har faktisk gangssperr fra sixpack-attacken på tirsdag. Jeg trente nokså seint, var hjemme kl 22. Og sto opp kl 8 og reiste på trening kl 9 på onsdag. Da hadde jeg ikke fått gangssperr ennå. Noe som forsåvidt var greit, jeg liker ikke å trene når jeg har vondt i musklene. Men det kom i løpet av kvelden i går, og er verre i dag.. Hehe, men skulle bare mangle at jeg kjenner noe etter disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Ja, kroppen din er vel temmelig mørbanket nå, kan jeg tenke meg :fnise: Jeg synes ofte at stølhet er verst på dag nr to , men siden det begynte allerede i går kveld hos deg er det jo å håpe at det er blitt bedre til i morgen, i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Kjære og jeg på sushiresturant og på kino. Vi så Batman! Veldig bra film, men hvis jeg kunne valgt igjen ville jeg nok sett de to første filmene først. Den ene, med Heath Ledger, har jeg sett, men det e jo leenge siden. Jaja, bra film i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advarsel: Klageinnlegg.

Som noen kanskje har fått med seg begynner jeg å få veldig lyst på barn. Det at jeg henger i graviditets- og prøvedagbøker viser kanskje det :fnise: Samboeren min vil også gjerne ha barn - men ikke ennå. Det er jeg enig i (når jeg ikke lar verpesjuken ta overhånd, så klart! ;) ) , jeg kan godt komme lenger med studiene før jeg må ta et år pause pga barn.

Tidligere denne uken nevnte jeg at det kunne passe å begynne prøvingen neste vår/sommer. Hvis vi blir gravide i løpet av noen måneder, får jeg forhåpentligvis (spørs jo på hvordan graviditeten oppfører seg) fullført 4 av 5 studieår. Etter permisjonen vil jeg da kun ha et år igjen før jeg starter i jobb.

Ellers kunne vi ventet til jeg var ferdig, men hvis jeg ikke har hatt jobb kommer vi ikke bra ut av det økonomisk. Som student ville jeg fått alt lånet av Lånekassen som stipend - men uten studie og uten lån ville jeg kun fått en engangsstønad fa Nav (tror jeg - jeg har ikke satt meg helt inn i det.)

Dermed ville det beste vært å vente til jeg har studert ferdig, og jobbet et lite år før vi blir en liten familie. Men, sukk, det er jo så lenge til. 3 år igjen med studier, så et år i jobb? Jeg vil jo være nygravid om et år jeg... :sjenert::rodmer:

***

Alt dette nevnte jeg til Kjære tidligere denne uken. Så! I går, mens vi var ute og gikk en tur, tar han opp dette temaet igjen. Han sier han har tenkt på det, og at det er best om vi venter til jeg er ute i full jobb. Han vil gjerne flytte igjen om et par år, og det blir vanskelig hvis jeg fortsatt studerer (eller er i permisjon fra studiene) og har en liten baby. Da vil vi ikke ha økonomi nok til det.

Okei, det stemmer nok helt sikkert. Men jeg forstår ikke hvorfor vi skal flytte så snart? Vi har et ekstra soverom, og et barn har god plass der. Med en gang det er snakk om barn nr 2 er det definitivt på tide å flytte - men da vil jeg jo være i full jobb likevel! Gaaaah....

Som dere ser lager jeg ikke en egen tråd om dette på KG, jeg ser for meg alle fantastiske "dump ham!!!"-rådene :fnise: Og det er ikke løsningen på dette. Jeg må dessverre smøre meg med tålmodighet, og håpe at han endrer mening. Hvis han derimot ikke gjør det, er det jo ikke dilemmaet "jeg vil ha barn - han vil ikke ha barn". Dessuten ville det jo vært greit å ha alt det økonomiske på stell før i får barn. Oooog jeg vet at det ikke gjør noe om man nærmer seg 30 uten barn, men, men, men....

Jeg har bare alltid sett for meg at jeg skulle få barn tidligere, thats it... Huff, nei, jeg skal ikke ta opp temaet igjen på en stund i alle fall! La ting synke litt.

***

Puh, beklager lang post. Eller, det er jo i min dagbok, så jeg får vel gjøre som jeg vil :tongue:

Hvis du likevel leste alt, så takker jeg for det! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Huff, skjønner frustrasjonen din :( Samtidig skjønner jeg jo samboeren din litt også, det er absolutt mest fornuftig å vente til du er ferdig med studier. Ikke bare på grunn av det økonomiske, men også fordi det helt sikkert vil spare dere for en hel del slit, bekymringer, stress og mas!

Vi har jo (planlagt) valgt å få barn på et litt ugunstig tidspunkt, siden mannen min fortsatt holder på med studier, og ikke er ferdig før til sommeren. Ikke har vi noe ekstra soverom heller. (Men ekstra soverom er strengt tatt ikke nødvendig, i hvert fall ikke det første året, de fleste jeg kjenner (også de som har eget barnerom) har hatt babyen liggende inne hos seg mens de er små babyer.)

Men nå er jo noe av grunnen til at vi ikke ville vente lenger, at vi er noen år eldre enn dere. Og vi vil muligens ha tre barn, så hvis vi skulle slippe å bli rundt 40 innen det siste kom, ble vi rett og slett bare nødt til å begynne da vi gjorde (og nå tok det jo også 1 1/2 år for oss fra vi sluttet på prevensjon til en spire endelig ville klamre seg fast!)

Hadde vi vært yngre ville jeg nok i utgangspunktet ha ventet til både jeg og mannen var ferdige med studier jeg også. (Men nå kan det óg ha sammenheng med at alle vennene våre også har ventet til de var 30 eller eldre med å få barn, så da har på en måte verpesyken ikke blitt så påtrengende hos meg heller). Har dere mange venner som har fått barn alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår ham jeg også. Og problemet er jo ikke at han aldri vil ha barn, det er bare at han vil vente lenger enn meg :fnise: Jeg har bare alltid sett for meg at jeg skulle ta et år permisjon fra studiene, og at nummer to skulle komme etter at jeg har jobbet litt og vi har fått kjøpt større leilighet. Men jeg er veldig glad for at han tok det opp også, for det er så greit for meg å vite! Frem til nå har han "utsatt" det et år når jeg har kommet med forslag, og nå ble det plutselig 3-4 år etter jeg hadde tenkt... ;)

Vi har ingen venner som har fått barn nei. Men jeg vet om noen som kunne tenke seg å begynne prøvingen om ca et år (det var jo da jeg ville begynne også). Dessuten har flere jeg studerer med gått ut i permisjon nå, og det er kjipt. Da ender de opp et år bak meg, og plutselig har jeg ingen nære studievenner lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist uke ble det "bare" tre treningsøkter, men det var godt å få nesten en uke uten trening. Jeg har trent igjen i dag, og det var både kjekt og gjorde godt! Tror ikke jeg hadde hatt samme følelsen hvis jeg hadde gått på trening flere ganger sist uke. Etter 11 økter på 10 dager var det helt greit med 5 dager pause :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Tre treningsøkter er jo bra det også, og du fortjente jo virkelig de dagene med fri :) Kos deg med treningen, jeg vet hvor godt det er når man kjenner at man virkelig får brukt kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg føler meg så lat og slem at jeg ikke alltid skriver her inne hos deg, for jeg leser jo! Synes uansett du har vært utrolig flink som har greid å trene så mye på kort tid. :jepp:

Skjønner jo til en viss grad frustrasjonen din, men det er også noe med hva mannen sier. Det er greit å ha ting mer på hell, for det er tungt å studerer og å være mamma samtidig. Jeg må finne tider hvor C ikke er så krevende og sitte og lese.. Du har jo en større forutsigbarhet i hverdagen nå, det har ikke jeg. Jeg greier meg jo fint, men jeg må lese fra tidlig om morgenen til før jeg legger meg, og da veldig oppstykket. Nå skriver jeg dette for å gi deg et innblikk på hva det faktisk innebærer å være mamma og student. Kan godt hende du greier det bedre enn det jeg gjør, men det er allikevel tungt. Uansett, om du skulle bli mamma i det 4. året eller senere, så får du uansett et vidunder (som får deg til å smile). :jepp:

Jaja, mener jo ikke å svartmale det altså, men vil bare at du skal få et innblikk. :jepp: Føler meg jo litt slem nå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre treningsøkter er jo bra det også, og du fortjente jo virkelig de dagene med fri :) Kos deg med treningen, jeg vet hvor godt det er når man kjenner at man virkelig får brukt kroppen!

Javisst, det er tre økter i uken som er målet mitt. Dessuten, når jeg tenker meg om, trente jeg jo fire ganger sist uke, men på tre dager ;)

Jeg føler meg så lat og slem at jeg ikke alltid skriver her inne hos deg, for jeg leser jo! Synes uansett du har vært utrolig flink som har greid å trene så mye på kort tid. :jepp:

Skjønner jo til en viss grad frustrasjonen din, men det er også noe med hva mannen sier. Det er greit å ha ting mer på hell, for det er tungt å studerer og å være mamma samtidig. Jeg må finne tider hvor C ikke er så krevende og sitte og lese.. Du har jo en større forutsigbarhet i hverdagen nå, det har ikke jeg. Jeg greier meg jo fint, men jeg må lese fra tidlig om morgenen til før jeg legger meg, og da veldig oppstykket. Nå skriver jeg dette for å gi deg et innblikk på hva det faktisk innebærer å være mamma og student. Kan godt hende du greier det bedre enn det jeg gjør, men det er allikevel tungt. Uansett, om du skulle bli mamma i det 4. året eller senere, så får du uansett et vidunder (som får deg til å smile). :jepp:

Jaja, mener jo ikke å svartmale det altså, men vil bare at du skal få et innblikk. :jepp: Føler meg jo litt slem nå.. :sjenert:

Det e ikke bare-bare å ha tid til å kommentere i andres dagbøker! Selv om jeg blir glad når folk legger igjen svar, er det likevel godt å vite at folk leser. Og kommenterer en gang i blant, som du gjør. Jeg har litt mer tid, så jeg kan kommentere i hytt og pine :fnise: Neida, men svar når du har tid - og det gjør ingenting at du leser uten å skrive noe! :)

Jeg er enig, han har jo rett. Nå har jeg kanskje "rosemalt" det å få barn samtidig som man studerer, men det har ikke vært meningen. Mange jeg studerer med har barn, og de legger ikke skjul på at det er travelt. Men hvis vi hadde gjort som jeg hadde lyst til, ville jeg vært sisteårsstudent med barn. Og da ville han/hun vært i barnehagen om dagen, og om kvelden ville pappan vært hjemme. Dessuten bor begge mine foreldre i nærheten.

Men det absolutt beste er jo hvis begge har fast jobb. Nå har vi ikke bil - han sykler og jeg tar buss - men med et barn ville vi hatt en bil. Det koster jo også penger. Jaja, vi får se hva som skjer! Sjansen for at denne dagboken beveger seg over til prøvedagbøkene er nok relativt liten akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Innom og ønsker deg god helg :) Noen hyggelige helgeplaner?? (haha, autocorrect på iPad'en retta helgeplaner til helseplager.. Bra jeg oppdaget det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg god helg :) Noen hyggelige helgeplaner?? (haha, autocorrect på iPad'en retta helgeplaner til helseplager.. Bra jeg oppdaget det ;) )

Takk for det! I går var jeg først på jobb, så noen timer på jobbfest etterpå. Men var ikke helt i form, så jeg reiste hjem når resten stakk på byen. Og dagens planer har gått i vasken på grunn av helseplager, faktisk ;) Jeg burde nok bare dratt rett hjem etter jobb i går, for i dag er jeg syk... :forkjola:

Da får jeg holde meg innendørs, og forhåpentligvis gjøre noe fornuftig etterhvert! Jeg holder på med et teorikurs på nettet, og jeg har bare ett kapittel igjen! Det skal jeg bli ferdig med i dag, og jeg vil gjerne gå gjennom alle spørsmålene til de ulike kapitlene en gang til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Oi, kanskje iPad'en min er synsk!?! Kjipt å bli syk i helgen da :( Håper du føler deg bedre nå!

Hvordan går det med teorien nå, føler du at du begynner å komme inn i det? Og har du meldt deg opp til teoriprøven ennå, eller venter du fortsatt litt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, ja kanskje den er det! Er fortsatt syk, og måtte reise hjem fra forelesning. Hadde på forhånd bestemt at jeg skulle være frisk i dag, og jeg klarte jo på et vis å stå opp. Men to timer på skolen holdt lenge, heldigvis var jeg så fornuftig at jeg gikk. Burde nok aldri gått i utgangspunktet, men jaja..

Jeg trodde bare jeg måtte stikke bort på en trafikkstasjon (hva nå det er) i løpet av dagen, og ta prøven når jeg er klar? Jeg har allerede levert inn søknad om førerkort, og optikerattest. Bortsett fra det trenger jeg ikke gjøre så mye annet enn å møte opp når det passer meg - tror jeg.

Fristen min er 1.oktober. Det er siste dagen jeg kan ta prøven, har jeg bestemt. Jeg må sette opp en frist for meg selv, ellers får jeg det aldri gjort... :closedeyes: Holder på med et kurs på nettet, skal snart ta "eksamen" i det. Har lest "Veien til førerkortet"-boka en gang. Blir litt mer lesing der når jeg ser hvordan det går med "eksamen", samtidig som jeg tar kurset igjen. Jeg har tilgang i fire uker, har tre uker igjen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble ingen sykkel på meg i forbindelse med treningskonkurransen, ei heller andre- eller tredjepremie. Hvis noen lurte på det! Jeg hadde selvfølgelig blitt glad for en premie, men jeg syntes at jeg var så flink at det er premie i seg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Åja, et er kanskje sånn det funker ja! Det er vel bare for selve oppkjøringen at man må melde seg opp :) Men greit at du har satt deg en frist til 1. oktober da, ellers kan det vel sikkert fort bare trekke ut. Utrolig godt med alt som er unnagjort, og nå har du jo litt press i forhold til at du bare har tilgang på kurset i tre uker til også!

Kjipt at du ikke vant sykkelen, men som du sier var det jo uansett en stor helsegevinst i det for deg, og ikke minst et spark i baken til å få en virkelig kick start etter sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja oppkjøringen må jeg melde meg opp til :) Men det blir ikke heelt enda. Håper det ikke drøyer for lenge det heller, men jeg har nettopp kommet til trinn 3 av 4. Og det er vel de siste to trinnene som varer lengst, med selvstendig kjøring, oppmerksomhet på veien (har jo alltid vært nødt til å ha det, men nå må jeg oppdage farer selv, å-å! ;) ) langkjøring, glattkjøring og alle disse her. Så vi får se. Ble få kjøretimer i sommer fordi kjørelæreren tok ferie en hel måned, og jeg hadde ferie to uker før ham :fnise: Fikk kjørt en del med mor heldigvis! Snille moren min :)

Spark i baken ja.. Har ikke trent denne uken :( Fordi jeg er syk, Til og med i dag, når jeg nesten er frisk, står jeg over trening. Men det er nok slettes ikke dumt, vil bli frisk igjen. Har vært syk i en uke nå! Så lenge er jeg aldri syk, men nå har jeg jobbet og gått på skolen selv om jeg har vært syk = det varer lenger... Dermed kan jeg i alle fall holde meg unna trening til jeg blir frisk! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...