Gå til innhold

1+1=3 ?


Bolla!

Anbefalte innlegg

Hehe, ja kan tro det blir litt snakk om du går med de armbåndene da! Men har hørt de hjelper mye mot kvalme! Min søsster har de, å hun sier de hjelper veldi på bilturer osv, men vet ikke hvordan de er under graviditet da, men vil nå tro de er likt da, uansett kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja kan tro det blir litt snakk om du går med de armbåndene da! Men har hørt de hjelper mye mot kvalme! Min søsster har de, å hun sier de hjelper veldi på bilturer osv, men vet ikke hvordan de er under graviditet da, men vil nå tro de er likt da, uansett kvalme!

Det står i allefall at de hjelper mot reisesyke og morgenkvalme, så jeg vil tro det skal fungere :)

Kan ikke gå utenfor husets fire vegger med det armbåndet nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Stilig mamma du har da:) Ler inni meg!

Kjekt å fortelle at man er gravid, det er så kjekt å se reaksjoner og dele den gleden :rodmer:

Jeg har også tenkt på det med armbånd, hvis jeg skulle bli så kvalmen igjen, men ja, det er utrolig at du spiser jevnt, selvom du er veldig kvalmen, jeg vet det er vanskelig, men prøv så godt du kan, om det bare er en kjeks osv! Ha en fin natt, så stikker jeg innom soon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, kvalmen allerede? Kjedelig da. Men som ei venninne av meg sa, "kan gjerne være kvalm i ni måneder jeg bare spiren holder seg fast" :) Men håper du blir fort bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Stilig mamma du har da:) Ler inni meg!

Kjekt å fortelle at man er gravid, det er så kjekt å se reaksjoner og dele den gleden :rodmer:

Jeg har også tenkt på det med armbånd, hvis jeg skulle bli så kvalmen igjen, men ja, det er utrolig at du spiser jevnt, selvom du er veldig kvalmen, jeg vet det er vanskelig, men prøv så godt du kan, om det bare er en kjeks osv! Ha en fin natt, så stikker jeg innom soon:)

Hun er kul :jepp:

Veldig koselig å dele med de nærmeste! :rodmer:

Prøver å spise jevnt, men det er ikke like enkelt når kvalmen gnager og ingenting frister... :sjenert:

Ooh, kvalmen allerede? Kjedelig da. Men som ei venninne av meg sa, "kan gjerne være kvalm i ni måneder jeg bare spiren holder seg fast" :) Men håper du blir fort bedre!

Jada, her kom kvalmen i slutten av forrige uke, like etter rundet 5 uker... Har bare kastet opp en dag, takk gud!

Men jeg sier også "heller gravid og kvalmt enn ikke" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Jeg ser ikke akkurat fram til å gå kvalm, men det går bra :) Vi tar det som det kommer. Gubben er behørig advart om kvalme, hormoner, humørsvinginger og annet som hører med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mala! :)

Håper du har kost deg masse i påsken, til tross for litt kvalme. :klemmer: Kjedelig å være kvalm, vet alt om det der. Men du skal være glad du klarer å få det opp så du kan "lette litt på trykket", for det klarte ikke jeg. Lå å ønsket å spy fra uke 5-17 ca. :sjenert: Høres merkelig ut, men kvalmen var så utrolig sterk.

Hvordan er formen ellers da? Flere symptomer som har dukket opp? Så koselig at mammaen din ble så glad, morsomt å dele en så koselig nyhet når en får slike tilbakemeldinger. :rodmer: Begynner det å blir litt mer realistisk nå at du er gravid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Jeg ser ikke akkurat fram til å gå kvalm, men det går bra :) Vi tar det som det kommer. Gubben er behørig advart om kvalme, hormoner, humørsvinginger og annet som hører med :)

Mannen her i huset er også advart :fnise:

Hei Mala! :)

Håper du har kost deg masse i påsken, til tross for litt kvalme. :klemmer: Kjedelig å være kvalm, vet alt om det der. Men du skal være glad du klarer å få det opp så du kan "lette litt på trykket", for det klarte ikke jeg. Lå å ønsket å spy fra uke 5-17 ca. :sjenert: Høres merkelig ut, men kvalmen var så utrolig sterk.

Hvordan er formen ellers da? Flere symptomer som har dukket opp? Så koselig at mammaen din ble så glad, morsomt å dele en så koselig nyhet når en får slike tilbakemeldinger. :rodmer: Begynner det å blir litt mer realistisk nå at du er gravid? :)

Hei!

Har hatt en fin, men slapp påske, eier ikke energi... Det hørtes slitsomt ut, jeg er mer slik at jeg holder igjen fordi jeg er så redd for å spy, DET høres rart ut det! :gjeiper:

Jeg er trøtt, trøtt og trøtt :fnise:

Ellers har puppene blitt ømme igjen og jeg tror jammen de har vokst litt også.

Og så er jeg litt svimmel til tider, men det kan skyldes at det blir litt lite mat til tider når kvalmen er verst.

Veldig koselig med slike tilbakemeldinger! :rodmer: Nå gleder jeg meg bare til vi kan fortelle de kommende oldeforeldrene, lille babyen vår er så heldig å få 6 oldeforeldre :rodmer:

Vil ikke påstå at det er så realistisk enda, har ikke gått helt opp for meg enda selv om jeg har noen øyeblikk der jeg blir helt tussete og går og sier til kjære "vi skal ha baby"

Vet ikke hvor mange ganger han får høre den setningen, har blitt noen ganger allerede, hehe :fnise:

Må vel ringe å bestille 1. svangerskapskontroll snart også, når bestilte du Angel? Litt usikker på hvor tidlig jeg trenger å ringe :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt troen på kjerringråd og slikt jeg og har sett flere sider med forskjellige råd og tegn som skal bestemme kjønnet på babyen. Trodde kanskje det var litt tidlig, men disse to prøvde jeg:

Gullkjedetesten: Dette er en gammel test som ble mye brukt før i tiden. Hold et gullkjede med anheng over håndleddet. Svinger kjedet fram og tilbake blir det en gutt. Hvis kjedet går rundt i ring blir det ei jente.

Det svingte frem og tilbake, altså da skal det bli en gutt.

Nål i tråd:

Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente.

Her gikk nålen i en sirkel, den sier dermed også at det blir en gutt.

Vet jeg ikke skal stole på dette da, men er litt morsomt å se :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro det ikke er gøy med kvalme.. men for å være helt ærlig, kan jeg gjerne få kvame, så lenge jeg får en spire med på kjøpet ;)

Får håpe du slipper for mye da.. å håper du får litt krefter og, kan ikke være gøy å være sliten å kvalm hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår den og. Er grusomt å spy, samtidig som det er grusomt å ikke få til å spy. :fnise: Ikke bare-bare å gå gravid altså!!

Lite energi, ømme pupper og blodtrykksfall er også veldig kjent. En går i halvkoma hele graviditeten rett og slett, men det er verdt det til slutt. Og puppene.. Herregud så vonde de kan være av og til! Vokser gjør de og, allerede vokst 2-3 strl. lurer på hvordan det skal gå når melka kommer. Ikke bare magen som blir tung! :fnise:

Du får passe på å drikke nok vann, det hjelper. Og spis det du klarer. Vann er viktigst uansett, dehydrering er det verste. Blir du veldig kvalm og kjenner at du ikke får i deg nok så ta kontakt med legen så han får undersøkt deg. Mange som går og er dehydrert..

6 oldeforeldre i tillegg til besteforeldre, da får babyen nok kjærlighet i hvert fall! :rodmer:

"Vi skal ha baby", så utrolig søtt. :) Jeg for min del synes det er veldig urealtistisk at det skal komme en baby. Jeg kjenner jo masse spark og bevegelser, har vært på UL og magen vokser masse, men at det skal komme en baby? :fnise: Er heldigvis ikke alene om det, alle mine venninner som har barn sier at de hadde det slikt selv. Fjoh! Hehe

Kanskje det blir realistisk 2 uker etter fødsel. ;D

Vanlig svangerskapskontroll er ikke før i uke 12 pga noen blodprøver som skal tas da. Jeg var inne hos legen allerede uke 5, men det var fordi jeg ble så syk + hadde en del blødninger frem til uke 8/9. Måtte måle HcG-nivå og fikk noen sykemeldinger. Men fikk ikke ordinær kontroll før uke 13 jeg. Legen din hjelper deg å fylle ut helsekortet, søker fødeplass og henviser deg til UL samme time. :) Etter kontrollen kan du også ta kontakt med jordmor om du vil det, de tar inn gravide etter uke 15 ca. Så fra svangerskapskontrollen går tiden en del fortere, først kontroll, så jordmor og så kommer UL. Og når det er overstått så begynner magen virkelig å vokse. :rodmer:

Du har mye å se frem til! Er en veldig spennende tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har sluppet unna kvalmen foreløbigt ( 5+5 idag ). Men veldig trøtt hele tiden, å har en tendens til å våkne rundt hav 7 tiden hver måren di siste dagene, men klarer heldigvis å tvinge meg selv til å sovne igjen da, men det er stress å være trøtt :P

Jeg ringte nettopp å bestilte time, å hun i tlf sa at det var normalt å få første time mellom 10-12 uker, å jeg skal der om akkoratt en mnd-10 mai.. Gleder meg :D

God bedring med kvalmen, håper den slipper taket snart :D :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok ikke helt opp for meg før babyen er ut nei, er vel ikke så uvanlig det :gjeiper:

Heldigvis er jeg ikke kjempe mye plaget av kvalme!

Nå har jeg holdt på å ringt legekontoret mitt i nesten en time, har ringt 4 ganger, men de tar ikke telefonen... Er ikke så greit når jeg har telefonskrekk, (ja, jeg vet, idiotisk skrekk og ha)

jeg "manner" meg opp til å ringe, og så tar de ikke telefonen, og så er det å manne seg opp på nytt da, og fortsatt kommer jeg ikke gjennom... :kjefte::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har det ganske likt :P Sitter med meg selv, å planlegger hva jeg skal si osv, får skikkeligt hjertebank mens jeg venter på at de skal ta tlf ^^ :fnise: Fikk du tak i de til slutt??

Jeg syntes at der er litt kult at vi er akkoratt like langt på vei (foreløbigt hvertfall :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har det ganske likt :P Sitter med meg selv, å planlegger hva jeg skal si osv, får skikkeligt hjertebank mens jeg venter på at de skal ta tlf ^^ :fnise: Fikk du tak i de til slutt??

Jeg syntes at der er litt kult at vi er akkoratt like langt på vei (foreløbigt hvertfall :fnise: )

Akkurat samme følelsen jeg har det, hjerte hamrer...

Ringte to ganger til før det telefontiden var over, men fikk ikke tak i noen da heller :sjenert:

Det er kult, skal ikke du lage en dagbok da :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at du ikke fikk tak i de før tiden var ute :/ Får prøve igjen imorgen da, heldigvis litt god tid :)

Joda. Jeg har, jeg vet bare ikke hvortdan jeg får den til å vise når jeg komenterer plasser, eller hvordan jeg flytter den å bytter navn? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som har ringt til legen idag ser jeg, hehe:) Her var det også veldig vanskelig å komme gjennom. Måtte vente i 10 minutter og så fikk jeg endelig bestilt time. det blir 21. mai, da er vi 11+2 på vei. Og jeg har bestilt tidlig ultralyd til 16 mai men lurer på om det kanskje er litt for tidlig? Da er vi 10+4 på vei men tror kanskje man ser litt mer når hun er ca 12 uker på vei? Eller gjør det ikke så veldig stor forskjell? Jeg vet ikke. hva syns dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at du ikke fikk tak i de før tiden var ute :/ Får prøve igjen imorgen da, heldigvis litt god tid :)

Joda. Jeg har, jeg vet bare ikke hvortdan jeg får den til å vise når jeg komenterer plasser, eller hvordan jeg flytter den å bytter navn? :fnise:

Får prøve på nytt i morgen, bra jeg ikke har det travelt ja :)

Du kan få den på signaturen din over ticker ved å kopiere url-adressen til dagboken og lime inn der du forandrer signaturen.. Om du forstod?

Bytte navn kan du gjøre ved å trykke redigere på det første innlegget i dagboken, da kommer det opp slik at du kan endre :)

Skal du flytte dagboken over i en annen kategori? Hvis det er det må du skrive i en tråd under ris og ros tror jeg, som heter sletting og flytting av tråder (eller noe sånt) så gjør moderator det for deg :)

Flere som har ringt til legen idag ser jeg, hehe:) Her var det også veldig vanskelig å komme gjennom. Måtte vente i 10 minutter og så fikk jeg endelig bestilt time. det blir 21. mai, da er vi 11+2 på vei. Og jeg har bestilt tidlig ultralyd til 16 mai men lurer på om det kanskje er litt for tidlig? Da er vi 10+4 på vei men tror kanskje man ser litt mer når hun er ca 12 uker på vei? Eller gjør det ikke så veldig stor forskjell? Jeg vet ikke. hva syns dere?:)

Jeg får prøve på ny i morgen og satse på at de har tid til meg da :)

Jeg vet ikke jeg heller, har hørt om noen som er på UL før den tid også, så for tidlig er det nok ikke :)

___________________________________

Har vært på jobb i kveld, og gud jeg er trøtt!! og sliten i korsryggen og bena... Nå syter jeg fælt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syting er vel lov det?? :jepp:

Jeg ser dette er månen for å bli gravid! Blir jo bare flere og flere! Det er jo utroli koselig å se synes jeg... Ingenting er mer spesielt enn en graviditet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syting er vel lov det?? :jepp:

Jeg ser dette er månen for å bli gravid! Blir jo bare flere og flere! Det er jo utroli koselig å se synes jeg... Ingenting er mer spesielt enn en graviditet :rodmer:

Syting er lov i egen dagbok ja :jepp:

:gjeiper:

Ja, det blir bare fler og fler, håper dette er pp for seg også slik at du også får en julebaby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...