Gå til innhold

1+1=3 ?


Bolla!

Anbefalte innlegg

PP1: endte i SA

PP2: Negativ

PP3: POSITIV!

Jeg tar den siste p-pillen i morgen og vi er klar for denne reisen sammen :)

Litt om oss:

Jeg er straks 22 år og samboer er 26, vi har vært sammen i 7 år og bodd sammen i 3 år og forlovet i 1 :rodmer:

Vi bor på en gård sammen med våre to katter. Gården skal vi etterhvert overta og jeg gleder meg til fremtiden vi har her sammen! :) Samboer har fast jobb, mens jeg for tiden jobber som ekstrahjelp i butikk, jeg ser etter ny jobb hele tiden pga av jeg vil ha fast stilling og mere timer enn det jeg har nå, men enkelt er det ikke...

Har kjøpt folat og fått et helt lass med graviditetstester i posten, leser også alt jeg kommer over rundt det å planlegge og å prøve å bli gravid på nettet :skravle:

Her er alle hjertelig velkommen :jepp:

Jeg håper at om det er noen her inne som vet hvem vi er, eller tror de vet det, kan holde dette for seg selv da vi vil holde både prøving og (forhåpentligvis) etterhvert en graviditet for oss selv en stund før vi deler det med andre :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende *følle med her!!* Jeg var vell igrunn lik som deg i starten! morro! får håpe det klaffer for oss begge snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende *følle med her!!* Jeg var vell igrunn lik som deg i starten! morro! får håpe det klaffer for oss begge snart :)

Du er hjertelig velkommen :)!

Det er vel ikke så uvanlig å være både ivrig og spent i denne situasjonen :gjeiper:

Krysser fingrer og tær for oss begge :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på hvordan kroppen min reagerer nå som jeg slutter på p-pillene etter 7 år! Og jeg håper at det ikke blir noe kluss med syklusene mine!

Nå gleder jeg meg bare til å bli ferdig med mensen slik at vi kan komme i gang med pp1 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på p-piller i 5 år, å min kropp har ikke reagert noe særlig! Heldig tydelevis! fikk tr litt tidelige enn forventet, men forsvant egentli rimelig kjapt! Så kan jo godt være du blir heldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært heldig tingeling! Håper jeg slipper unna kluss også :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri i dag, og endelig holder forkjølelsen på å slippe!

Jeg sitter å leser alt jeg kommer over på nettet om graviditet og prøving og synes dette er veldig interessant og lærerikt!

Jeg må bli flinkere til å la være å snakke om alt som har med babyer og graviditet å gjøre før samboeren min bli gal av alt babysnakket :gjeiper:

Fordi om vi er begge har lyst på barn, så tror jeg at vi ser på denne "planleggingen" fra to HELT forskjellige synspunkt og jeg tror det er mer spennende for meg enn for han.

Tanta er her enda, men jeg håper hun drar i løpet av de neste dagene og at vi kan begynne på pp1 :rodmer:

Jeg håper også at syklusen vil stabilisere seg ganske raskt. Har hørt om noe som ikke fikk mensen før 40-50 dager etter pilleslutt.. Men nå skal man ikke høre på alt man få fortalt heller, da alle kropper reagerer forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle reagerer ulikt etter man slutter med p-pillen, for min del tok det nesten ett år før syklusene ble stabile igjen, håper virkelig du slipper det!

Tror også vi ser på prøvingen helt annerledes enn mannfolka, det skal være sikkert. Derfor skriver jeg her, og på snartgravid-forumet, det letter trykket litt i forhold til hva han må høre, og så får jeg jo skravlet med folk i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg slipper det!

Det er fin avlastning for våre kjære at vi kan skravle med andre på nett ja ;)

Det er litt koselig også, å snakke med andre i samme situasjon som seg selv, og ikke minst lærerikt, da man kan utveksle erfaringer og kunnskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg bevisst inn for å ikke ta helt av me babysnakk! Kan gjærne diskutere litt å snakke litt, men prøver å hålle det på ett minimalt! Mannfolk er noen rare skapninger synes jeg.. De kan gjærne ønske seg, men vil helst ikke snakke så mye om det i mitt tilfelle :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg bevisst inn for å ikke ta helt av me babysnakk! Kan gjærne diskutere litt å snakke litt, men prøver å hålle det på ett minimalt! Mannfolk er noen rare skapninger synes jeg.. De kan gjærne ønske seg, men vil helst ikke snakke så mye om det i mitt tilfelle :gjeiper:

Det skal være sikkert, mannfolk er rare skapninger! Det er akkurat likedan i min situasjon, han synes det kan bli litt mye snakking rundt det, men han er mest opptatt av at om vi snakker ofte om det, så kommer vi til å røpe oss for familie og venner før spiren i det hele tatt sitter.. Så jeg forstår hva han tenker, men til tider er det vanskelig å ikke tenke/snakke baby 24 timer i døgnet :gjeiper:

Nå skal jeg finne sengen med kjæresten, kanskje tanta har dratt? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Spennende med prøving ja :D! Og enda kulere at vi ikkje bor så langt unna hverandre :sjenert:

Har lest heeele dagboka di også forresten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med mannen i går før vi la oss.. spurte om han syntes om jeg snakket mye om det.. svare jeg fikk var "Du snakker mye ja, men ikke så mye som jeg trodde det skulle bli" Da var jeg rimelig fornøyd :jepp:

Vi får håpe at tr er på besøk og dere ofesielt kan begynne med pp1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøving er kjempespennende Lizzie! Og tenk at du har lest hele boken min da :fnise:

Blir spennende å se hva som skjer på prøverfronten fremover, håper en liten spire sitter raskt, kan se for meg at jeg blir stresset hvis det skal mange pp før det skjer noe... Er jo så redd for at det skal være noe galt også ikke sant.. :sjenert:

Vet du tingeling, jeg og mannen hadde akkurat samme samtale etter vi hadde lagt oss i går kveld :) Jeg fikk nesten ordrett det samme svaret som du :gjeiper:

Gleder meg til å komme i gang jeg nå :rodmer:

Krysser fingre og tær for dere andre prøvere også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har tanta dratt for denne gang, og det betyr at vi kan begynne på pp1 og offisielt kalle oss prøvere :rodmer:

:danse:

Nå er jeg veldig spent på hvor lang/kort syklusen min er etter pilleslutt! Har jo ikke peiling på når EL er denne måneden heller :sjenert:

Ellers så har jeg bakt et helt lass med skoleboller og kanelknuter til å ha i beredskap i fryseren til det kommer besøk :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett kalkulator på nett jeg.. fungerte igrunn godt for meg!Ser ut som det stemmer med el! Men jeg tror jeg har kortere sykluser enn vanlig, men det går an å stille inn på kalkulatorer! vil ikke stresse med el testing, for da tror jeg jeg klarer å forvente så mye.. jeg gjør det sålklart uansett, men lit mindre når vi ikke tester :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker noe som heter Womanlog, som er en gratisapp :)

Lykke til i første pp :klemmer:

Du nevnte i boka mi at du tror du ikke bor så langt unna meg, er du bosatt i nord eller sør trøndelag kanskje? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å bruke slike kalkulatorer på nett etterhvert, men det er litt vanskelig første pp ettersom jeg ikke vet hvordan syklusene min er..

Jeg kommer ikke til å bruke EL-tester fra starten i allefall, men tror nok jeg kommer til å prøve det etterhvert hvis det går lang tid uten at det klaffer :)

( noe jeg selvfølgelig håper å slippe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...