Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

miesol

Anbefalte innlegg

Hei hei, og :velkommen: til deg :) Veldig hyggelig at vi blir flere i "slutten-på-året"-terminklubben vår!!

Hvordan er formen din så langt? Ikke lenge til du skal på UL, nå?

:)

Tusen takk for det! :klem:

Ja, det er kjekt at me er fleire med termin i desember. :) Så blir me forhåpentligvis ikkje heilt åleine her inne, når alle andre har født. ;)

Formen min er veldig bra no! Var kvalm fram til veke 12. Etter det har kvalmen forsvunne, og eg har heller ingen andre graviditetsplager. Det einaste tegnet eg har på at eg er gravid, er at magen veks! ;) Korleis er formen din då?

Eg skal på ordinær UL 17. juli, og det er jo mindre enn 3 veker til. Så det nærmar seg, ja. :) Kva med deg?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge i forveien fikk dere brev om når dere skulle på ultralyd?

Sist mener jeg at jeg fikk brevet 3-4 uker, om ikke mer, i forveien. Men denne gangen har jeg ikke fått noenting enda, og da jeg var på tidlig ultralyd sa han klart ifra at jeg skulle komme tilbake rundt 10.-12. juli for ordinær ultralyd.

Skal til jordmor på torsdag, så får høre med henne litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev 4 dager etter første svangerskapskontrollen, ca 13 uker på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge i forveien fikk dere brev om når dere skulle på ultralyd?

Sist mener jeg at jeg fikk brevet 3-4 uker, om ikke mer, i forveien. Men denne gangen har jeg ikke fått noenting enda, og da jeg var på tidlig ultralyd sa han klart ifra at jeg skulle komme tilbake rundt 10.-12. juli for ordinær ultralyd.

Skal til jordmor på torsdag, så får høre med henne litt da.

Hos meg tok det ganske lang tid før jeg fikk brevet, men var lenge mellom kontrollen (uke 8) til ULen (uke 18-19), så var ikke så farlig at det tok litt tid :) Jeg fikk vel svar 4 uker før, tror jeg! Ring og spør om de har glemt deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vente i 10 uker fra legen sendte til ahus til jeg fikk UL time... De var vist veldig på etterskudd der. Ring og hør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett etter jeg og forloveden hadde lagt oss, kjente og så vi at babyen sparket :-) Første gang! Herregud så stas :-) Vil at hun skal sparke mer, sparka jo bare 3 ganger.

Heldigvis rakk kjæresten å kjenne ^^ Er 19 uker på vei i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, Frøken M :rodmer: Hun kommer nok til å sparke mer etter hvert, tro meg ;) Gutten min sparker som bare det, og jeg kjenner ham flere ganger om dagen :jepp: Er vel noen uker foran deg, så bare vent noen uker! Da vil du mest sannsynlig kjenne spark daglig :jepp:

Jeg ble tante til en liten gutt på søndag :hoppendeglad: I morgen skal jeg på sykehuset og besøke det lille nurket!! Der så stas og jeg er så stolt :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, Frøken M :rodmer: Hun kommer nok til å sparke mer etter hvert, tro meg ;) Gutten min sparker som bare det, og jeg kjenner ham flere ganger om dagen :jepp: Er vel noen uker foran deg, så bare vent noen uker! Da vil du mest sannsynlig kjenne spark daglig :jepp:

Jeg ble tante til en liten gutt på søndag :hoppendeglad: I morgen skal jeg på sykehuset og besøke det lille nurket!! Der så stas og jeg er så stolt :rodmer:

Gleder meg :-) Da vet vi hvertfall at hun har det bra inni der.

Hun var livlig når jeg våknet første gang i dag også, sparka som bare det ^^ Morsomt. Er litt rart å kjenne det både for meg og forloveden siden det bare er uke 19 og morkaka ligger på frem siden :-)

Gratulerer så masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på UL og inni magen min ligger det en liten GUTT og sparker :rodmer:

Jippi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå som jeg gleder meg til UL etter å ha lest disse UL-innleggene her:) Så koselig at det var mulig å se om det var en gutt eller jente! Jeg er så spent hva vi får! Tror selv det er ei jente men kanskje vi blir overrasket og er det en gutt:) 6 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen :jepp: Velkommen tilbake, og gratulerer så mye med en liten jente i magen!! :klemmer: Skal legge deg inn i terminlista, jeg!

Er formen bra?

Takk for terminliste-oppdateringa :)

Formen er stort sett veldig bra! Har vært litt ekstra sliten de siste kveldene, men våkna i dag med sår hals så jeg er vel bare litt småsyk.. Har tatt ferie nå og det er herlig :briller:

Ellers så nyter jeg å kjenne bevegelser/spark fra lillefrøkna flere ganger om dagen nå :) Ikke alltid like fornøyd med at mageveksten har skutt fart de siste ukene, men det må vel til det å ;) Ligger desverre ikke til slekta mi med små søte gravidmager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som kjenner spark og bevegelse?:-)

Såfall, når henne ligger langt nede under navlen der så får jeg ganske vondt og det føles ubehagelig, og noen ganger når hu sparker nedover kjennes det ut som det skal komme ut nedentil :P Vet ikke om det kan være fordi hu presser på blæra eller hva det er.

Er ganske artig å se hun bevege seg der inne da, magen blir jo stein hard når hu ligger på den ene siden :-D Artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye bevegelse her! Men jeg har morkaka fremme, så det kjennes ikke så kraftig. Mer som at han (?) ruller rundt der inne. Veldig rar følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har morkaka bak, og han driver å sparker meg i blæra. Kjenner ikke alltid dulta så godt, men må plutselig brå tisse 30 min etter jeg har vært på do :gjeiper:

En utspekulert liten luring detta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også endel spark om dagen :rodmer:

Har forresten også morkaken foran, trodde det var ganske sjelden jeg, men er jo mange av oss her!

Kjente det dulta til hånda mi her om dagen og, men mannen turte ikke å kjenne han :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner ikkje bevegelse/spark enda. :( Er 16 veker på vei, andregangsgravid og har morkaka bak, så hadde luksom trudd at eg skulle kjenna spark tidleg denne gangen. :sjenert:

Håpar virkelig at alt er i orden likevel. Magen har iallfall blitt stor allerede! Når begynte dåke andre å kjenna dei første bevegelsane/sparka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente første gang noe 19+1, og etter det kjente jeg spark hver 3-4 dag i et par uker. Fra uke 22 har jeg kjent hver dag :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent spark, eller dulting da, siden uke 14-15. Og nå, 17+5, kjenner jeg det hele tiden. Mest når jeg ligger eller sitter da.

Var hos jordmor på torsdag og hadde en lang og god samtale med henne. Det var henne jeg gikk til sist jeg var gravid også, og hun er en god venn av familien og bor i nabolaget mitt, så vi prater godt og åpent og hun gjør meg veldig trygg og det er veldig godt.

Hørte hjertelyden for første gang :rodmer: og den var på 152. Hadde lavt blodtrykk, som vanlig, på 96/63. Ellers var SF-målet mitt på 19! Noe som er laaangt over det grønne området, men det var jeg sist jeg var gravid også, så regner med det flater seg ut etterhvert. Men siden SF-målet var så høyt, og jeg har kjent spark så lenge så trodde hun kanskje at jeg var lenger på vei enn hittil antatt, uavhengi av hva dem sa på tidlig UL.

Jordmor ringte også til sykehuset og spurte hvor ordinær UL-timen min hadde blitt av, og de hadde meg i systemet, men kunne ikke finne UL-timen min, så da fikk jeg ny time nå på mandag kl 10!! Og jeg kan nesten ikke vente! :hoppendeglad:

Ellers hadde vi en kjempegod samtale om røykingen min, og røykeslutt!

Før jeg ble gravid røyka jeg gjerne 20+ om dagen, og nå er jeg nede i max 2!! Og det er kjempestort for meg, og jeg er kjempestolt! Vet at dere som ikke røyker synes jeg er et monster, og det må dere væresågod å synes, faktisk så hjelper det meg til å slutte så jeg synes det er mest positivt når jeg får kommentarer på røykingen min. Målet mitt er å være røykfri til jeg skal tilbake til jordmor 21. August, og det skal jeg klare!! Har fått masse brosjyrer og lesestoff om hvor skadelig det faktisk er å røyke når man er gravid, og jeg leser de når jeg kjenner at jeg har lyst på en røyk og det hjelper! Jeg leser de også når jeg røyker for å gi meg selv ekstra dårlig samvittighet, og det hjelper. De siste dagene har jeg røkt to ganger om dagen, og en halv røyk hver gang. Så får dere kommentere det så mye dere vil! Jeg er iallefall stolt av at jeg er på vei mot røykeslutt og vet at jeg skal klare det!

Ellers hadde vi også en god samtale om mitt forhold til mat. Jeg sliter veldig med lavt blodtrykk, og det har god sammenheng med min "spiseforstyrrelse", jeg hater å gå opp i vekt, har gått ned 1,5 kg hittil i svangerskapet, og jeg har et veldig anstrengt forhold til mat. Jeg spiser nesten hver dag, stort sett 1 gang om dagen, og når jeg ikke spiser så er det fordi jeg ikke er sulten eller ikke tar meg tid til å spise. Fikk mange fine brosjyrer om mat i svangerskapet også, så håper at jeg kan litt bedre mat-rutiner fremover.

Så ja, dette ble langt. Men måtte fortelle om jordmortimen min, og de to tingene jeg sliter mest med i svangerskapet og at jeg skal på UL på mandag!! Og ny jordmortime 21.august.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...