Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Åååå, så heldige dere er som har fått høre hjertelyden...i var hos jordmora en uke etter ul i uke 11, og da gadd hun ike høre etter hjertelyden, for da hadde vi jo fått vite at det var liv en uke tidligre :hakeslepp:

men er det ikke litt tidlig å måle sf-mål enda? eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk se skikkelig hopp og sprell på UL i dag, så her er det ikke tvil om at det er liv :D

Skal til jordmor neste uke, så håper ho har lyst til å prøve å finne hjertelyden :rodmer:

En ting jeg lurer på: Når tiden er der, vil dere vite kjønnet til ungen??

Mannen vil, men jeg vil ikke.. Lurer på hvem som overbeviser hvem til slutt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gang vil ikke jeg vite det, men mannen,så blir nok til at vi velger å vite hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann vil gjerne vite kjønnet (eller SKAL vite, som han sier :fnise: ). For meg er det egentlig ikke så farlig, men jeg føyer meg denne gangen og lar han få viljen sin! Så hvis de ser det på ordinær UL, så skal vi vite det :) Vet ikke om jeg har så lyst til å ta 3D UL, men man skal aldri si aldri :fnise:

Susa: De sier at uke 11 er litt tidlig, og at det ikke er sikkert at man klarer å finne hjertelyden da! Det fikk i alle fall jeg høre. Var nesten ikke noe vits i å komme før rundt uke 13. Tror de sier det fordi mange blir bekymret når man ikke kan høre hjertelyden, og at det derfor er lurt å vente noen uker :) Men hvis hun sa at det var fordi du hadde sett liv en uke tidligere, synes jeg det var en dårlig grunn! Man sjekker jo hjertelyden på alle svangerskapskontrollene selv om man har hørt den før nettopp for å sjekke at alt fortatt er i orden! Skjønner ikke hvorfor noen jormødre (eller leger, som jeg opplevde i dag) skal være så frekke og uinteresserte...! Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner liv enda, eller? Jeg er nå 15+2, og har i et par dager fra tid til annen kjent at det bobler og "spreller" litt i livmora :rodmer: Er ikke sikkert det er babyen jeg kjenner, kan jo være tarmene som jobber el.. Men spennende er det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å kjenne etter, men kjenner ingenting jeg... Og nå som kvalmen er borte og energien er kommet tilbake glemmer jeg innimellom at jeg er gravid i det hele tatt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å kjenne etter, men kjenner ingenting jeg... Og nå som kvalmen er borte og energien er kommet tilbake glemmer jeg innimellom at jeg er gravid i det hele tatt :sjenert:

Så deilig å slippe kvalmen, da :) her kiler det fælt i magen til tider, og har skjønt at dette kan være babyen :rodmer: men vanskelig å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt faktisk spark siden litt uti uke 11, venner av meg mener det er for tidlig, men har kjendt det tydelig. Ikke vet jeg, men merker vel det godt om noen uker når den blir sterkere, men er ganske sikker på at det er det jeg har kjendt. Er jo min tredje gang, med de to andre kjendte jeg ikke noe før godt over uke 20, men da veide jeg jo 20 og 40 kg mere. Til mandag skal jeg høre hjertelyden, gleder meg :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også vite kjønnet:) Og idag var på tidlig ultralyd og så et minimenneske som hoppet og vinka!! Skikkelig søt! Gynekologen fortalte at hjernen var på plass, at den hadde arm og bein og at det så bra ut. Og vi hørte også hjertet, det var bare helt utrolig å høre på! 166 slag per minutt. Og jeg spurte hvor morkaka var og hun sa det lå på forsida så da kan det ta litt lengre tid før vi kjenner liv. Men vi får se;) I dag var i hvert fall en superdag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått UL-time :rodmer: 7. juni (18 + 5) skal vi få se babyen for første gang!! Er så spent, og håper alt står bra til med den lille :)Gleder meg! Spent på om de kan se kjønnet også! :)

Ellers er formen bedre! Spiser fortsatt kvalmestillende, noe jeg blir veldig trøtt av, men heller trøtt enn kvalm og spysyk... Er på jobb 100 %, noe jeg håper jeg kan være resten av svangerskapet :) Har forresten fått meg ny jobb, og begynner der 25. juni! Siste arbeidsdag på nåværende jobb er 15. juni, noe som vil si at jeg tar én uke ferie i uke 25 :hoppendeglad: Det skal bli godt!! Ikke lenge til det nå :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så fint Ninnin86 :) Jeg venter fortsatt og blir gal av å vente :) Er 15+3 nå og søkte jo for 8 uker siden så burde jo ha fått det. Ringte ahus og de var vist forsinket.

Var hos legen på mandag og jeg har gått med urinveisinfeksjon i 8 uker... Har kjendt det, men har hatt det så masse at mange ganger når jeg har trodd det så har det ikke vært, og trodd det har vært sopp da. Så begynte med antibiotika i går og hjelper ikke på kvalmen... Så mens de andre ungene kledde på seg på badet sto jeg over doen..hehe

Hjertelyden lå på 150 på mandag, og faktisk første gangen jeg lå med tårer i øynene og dette er jo min tredje :) Etter at han leita lenge så fant han den til slutt... Herlig ! :)

Tenker fortsatt på keisersnitt, men har jo også lyst og føde.. Fødte nr 1(revnet grad 3 så derfor tok jeg keisersnitt på 2), keisersnitt på 2 og fikk masse komplikasjoner(infeksjon i såret, og spinalhodepine i 7 uker)Men nå veier jeg 40 kg mindre, og skal i narkose evt for jeg skal sterelisere meg tror jeg... Orker ikke mere ups jeg er gravid og prevansjon tåler jeg lite av, så føler det er best... Men også vemodig da!!! Men vil ikke ha flere barn nå ihvertfall. helsa mi takler det ikke heller tror jeg :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og maste et par ganger jeg også, og fikk brevet i posten 16. mai :) Ser du har termin 13. nov, så da regner jeg med at du får brev i posten snart!! Du skal sikkert føde på ahus også?

Huff, håper du blir bra igjen snart! Ikke noe godt med urinveisinfeksjon! Heldigvis lenge siden jeg har hatt det nå!

Stor stas å høre hjertelyden :rodmer: Men den dusten av en turnuslege som jeg var hos ødela en del av opplevelsen med måten han gjennomførte hele svangerskapskontrollen på :( Skal virkelig gå til jordmor neste gang!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også på ultralyd den 7 juni (er 18+2 da), på Drammen Sykehus, fikk brev uka før påske jeg...

Skal til legen min på fredag, håper jeg får høre hjertelyden da, siden jordmor ikke gadd å høre da jeg var der i uke 12! Liker egentlig ikke jordmora mi i det hele tatt, veldig slitsom og inpåsliten dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på legekontroll for første gang (13+6. Likte ikke helt blodprøven dem skulle ta av meg, tok jo hele 4 glass. Forhåpentligvis var det kun denne gangen :)

Ellers står alt bra til med meg, kaster opp om morningen og har jern mangel men ellers ingen andre plager.

Syns det er så utrolig lenge til ultralyd, 28.juni, men får prøve å ikke tenke så mye på det :P

Om noen vil lese bloggen min så er den;

www.mammaannemette.blogg.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om dere som har fått høre hjertelyden og vært på UL. Her begynner man å nærme seg milepælen med 12 uker.. Så utrolig deilig. Ingen problem så langt med tanke på smerter - blødning osv kun ekstrem kvalme og oppkast som fortsatt vedvarer (men det er dog ett godt tegn da tross en håper det gir seg snart) har fått time til UL 12 juli på Drammen... Dvs 18 uker da.. *gleder seg masse* Ellers er det vanlig kontrol hos lege til mandag og da skal hun høre etter hjertelyden så gleder seg masse til det og. Håper alt er bra og at den kan høres :rodmer: Så tar man en velfortjent ferie til Kypros å lar uke 14-15 suse forbi i sol å varme... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La merke til noe morsomt her om dagen, og utrolig godt idag. Når jeg våknet så kjente man livmoren eller hva det var skikkelig godt bare tøyt opp, artig :-) Er det livmoren? Eller er det noe annet? Og hvorfor kjenner man den kun om morningen? Er 14 uker på vei:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den blir presset opp når blæra er full :fnise: Og det er den jo på morgenen! Kjente det rundt uke 14 jeg også, og syntes magen stod rett ut! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:) fått ultralyd time! 11 juli : 18+4 uker på vei. Fikk time ganske fort etter kontrollen. Var på kontroll på tirsdag, og idag fant jeg brev i posten. Jeg gleder meg!! håper alt står bra til med den lille og har også et lite håp om at de kan se om det blir en gutt eller jente, selvom det ikke er hovedmålet med undersøkelsen selvfølgelig:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...