Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos legen idag...Den høyre foten min "døvner bort" innimellom, eller ganske ofte faktisk. Det var visst normalt, livmora vokser og presser på isjias-nerva. Har fått med meg legeerklæring om tilrettelegging på jobb.

Ellers så har jeg blødd to ganger, en gang på onsdag og igår kveld. Ikke mye, så det bare på papiret da jeg tørka meg, har ikke engang vært så mye at det blir flekk i trusa av det...Men hun ville sende meg på ultralyd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi vært på ultralyd, og der fikk vi se et lite knøtt med et bankende hjerte :rodmer: Helt fantastisk! Skal tilbake igjen om tre uker, da er jeg endelig 12 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid for 4 år siden hvor jeg tok abort siden jeg var så ung og fikk den gang beskjed om at om jeg ble gravid igjen senere så måtte jeg gå på blodfortynnende pga jeg kan få blodpropp på morkaka. De fant ingenting om det i papirene sine, men skulle ta kontakt med fastlegen min heldigvis. Håper jeg slipper å måtte gå på det. Er det noen andre som har fått den beskjeden? Eller som har måtte gå på det tidligere?

Hun spurte også om jeg hadde hatt noe blødning og slikt, og det har jeg jo. Så sa jeg at jeg ringte inn til dere forje uke for å høre om jeg kunne få en ultralyd time men jeg måtte ha henvisning fra legen. Men hu var veldig behjelpelig hun jeg snakket med, og fikk time til mandag :) Gleder meg veldig og blir spennende.

Skal og på min første kontroll hos legen i morgen, noe jeg og gleder meg veldig til. Er idag 9 uker på vei:)

Endret av Frøken M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg også :)

Jeg syns dagene går så vannvittig sent!! Skal på tidlig UL 2.mai, så går bare og venter og venter. Pluss at jeg er kjempesliten for tia. Er tungt å bære støvsugeren opp trappa! Flere som har det sånn??

Føler meg ganske ubrukelig for å si det sånn :gjeiper:

Ellers så har jeg fått en veldig forsterka luktesans siste uka. Hvis det ligger noe mat i kjøleskapet så brekker jeg meg bare av å åpne døra inn dit. Fyttigrisen.. Heldigvis er jeg morrakvalm om kvelden.. Så da slipper jeg å røpe meg for mine mange kollegaer som ikke vet noen ting. Litt gøy å bære på en hemmelighet mens de snakker om framtiden uten å vite at jeg ikke kommer til å være på jobb til neste år :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kjempesliten i to mnd nå, sitter halvveis i koma hele kvelden, og legger meg tidlig. All energi jeg eier har gått med til jobb. (Har en veldig aktiv jobb.)

Var for øvrig på sykehuset for tidlig ultralyd, pga to små blødninger, på onsdag. Fikk se et lite knøtt med bankende hjerte, gjorde et par hopp og :rodmer:

(men innvendig ultralyd var ikke noe særlig gøy da :sjenert: , har dere andre som har tatt tidlig ultralyd hatt det?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kjempesliten i to mnd nå, sitter halvveis i koma hele kvelden, og legger meg tidlig. All energi jeg eier har gått med til jobb. (Har en veldig aktiv jobb.)

Var for øvrig på sykehuset for tidlig ultralyd, pga to små blødninger, på onsdag. Fikk se et lite knøtt med bankende hjerte, gjorde et par hopp og :rodmer:

(men innvendig ultralyd var ikke noe særlig gøy da :sjenert: , har dere andre som har tatt tidlig ultralyd hatt det?)

Det er godt å høre at jeg ikke er alene :)

Gratulerer så mye med liv i magen. Godt å høre at det går bra :klemmer:

Jeg har tatt innvendig UL for en del år siden. Var første gang jeg var hos gyn, så husker ikke helt hvordan det var. Trodde de tok UL på magen.. Selv om det er tidlig. Fikk du en grunn til at de tok det innvendig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg passert 12 uker! :)

Godt å nå denne milepælen, men kjenner samtidig litt på at jeg egentlig går å venter på å nå 13+1 og første jordmortime.. Vet jeg har sagt det før, men jeg er så spent på om hun kan høre hjertelyd! Heldigvis bare ei drøy uke igjen :)

Formen er egentlig ganske bra nå. Fremdeles mer trøtt og sulten enn normalt, men kvalmen er nesten helt borte. (Håper det gjelder deg også snart, Ninnin!)

Innbiller meg at jeg kan kjenne livmora mi ganske godt over symfysen nå, spent på om jordmora er enig i det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo på utralyd i går, og er 9+5 idag. Har veldig lyst til å bare legge ut bildet av lille nurket på facebook så alle kan se det, men vet ikke om jeg kanskje burde vente?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg passert 12 uker! :)

Godt å nå denne milepælen, men kjenner samtidig litt på at jeg egentlig går å venter på å nå 13+1 og første jordmortime.. Vet jeg har sagt det før, men jeg er så spent på om hun kan høre hjertelyd! Heldigvis bare ei drøy uke igjen :)

Formen er egentlig ganske bra nå. Fremdeles mer trøtt og sulten enn normalt, men kvalmen er nesten helt borte. (Håper det gjelder deg også snart, Ninnin!)

Innbiller meg at jeg kan kjenne livmora mi ganske godt over symfysen nå, spent på om jordmora er enig i det ;)

Det er virkelig er herlig følelse å ha passert den magiske uke 12 :jepp: kjempeglad på dine vegne for at formen er bedre, det har du virkelig fortjent :) Jeg er fortsatt ikke helt i 100... Er sykemeldt, men håper at jeg kommer meg på jobb igjen på mandag :) spiser litt postafen, og kaster opp mye mindre enn før! Hurra :hoppendeglad: så nå håper jeg det gir seg helt snart, ikke bra å gå på postafen for lenge heller...

Venter fortsatt på svar på ul-søknaden. Ringte i går, og de driver nå og behandler søknader for de som har termin midt i oktober. Da kommer de nok til meg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke er jeg også 12 uker og blir godt :) Mannen min og jeg reiser ei uke til Hellas nå uten barn. Gleder oss, men rart og reise fra unga hos svigers. Men blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å være med litt her, men jeg er litt dårlig på å skrive i sånne forum, plutselig kan det gå litt lenge mellom hver gang jeg skriver :gjeiper:

Veldig kjekt å kunne lese litt om hvordan andre som er ca like langt på vei som meg har det :jepp:

Er 8 uker på vei idag, jippi! :rodmer:

Er kvalm nesten hver dag, men har ikke spydd enda da, men det er et slit å spise, spesielt på formiddagen men føler jeg spiser ganske mye likevel... Må ha kjeks stående på jobb for å komme gjennom dagen :fnise:

Gleder meg veldig til 12 uker, da skal vi på tidlig ultralyd også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker idag :rodmer:

eller, ultralyddama mente at jeg er12+2 da...trodde det var vanlig å bli satt tilbake jeg, ikke frem???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive meg med i denne tråden siden det blir novemberbarn!

Er gravid for første gang så er fint å kunne følge med andres graviditeter også :)

Føler ikke jeg får noe informasjon andre plasser siden jeg kun har vært en gang til legen (urinpr, blodpr osv) og fikk beskjed om at neste time ville bli to uker etter ultralyd som er i uke 18! Da jeg kontaktet helsestasjonen ang jordmor sa de at jeg fikk første time der i uke 24, så her blir det mange uker med nett-informasjon om svangerskap :P

Jaja, blir spennende å følge med her, damer! (og menn forsåvidt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart at dem ikke vil gi deg time hos jordmor før! Jeg var hos jordmor for første gang på tirsdag jeg, da var jeg 11+5...

Fikk masse informasjon og bøker/brosyrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes selv det var litt vel lenge å vente helt til uke 24 til første jordmortime. Er gravid for første gang og ønsker gjerne litt informasjon om diverse.

Hos legen tok de bare urinprøve og blodprøve og dett var dett. Var inne i kanskje 15 minutter og fikk konstatert veldig lavt blodtrykk + grums i urinen, ikke noe mer informasjon - ingenting!

Fikk beskjed å kontakte helsestasjonen i bydelen for å få jordmor og da jeg gjorde det fikk jeg snakke med en som var totalt uinteressert, som ikke sporte om noe som helst, og satte meg opp på time i uke 24...

:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes selv det var litt vel lenge å vente helt til uke 24 til første jordmortime. Er gravid for første gang og ønsker gjerne litt informasjon om diverse.

Hos legen tok de bare urinprøve og blodprøve og dett var dett. Var inne i kanskje 15 minutter og fikk konstatert veldig lavt blodtrykk + grums i urinen, ikke noe mer informasjon - ingenting!

Fikk beskjed å kontakte helsestasjonen i bydelen for å få jordmor og da jeg gjorde det fikk jeg snakke med en som var totalt uinteressert, som ikke sporte om noe som helst, og satte meg opp på time i uke 24...

:\

Ja, det var merkelig! Hvor langt på vei var du da du var hos legen? Fikk du hørt på hjertelyden ol? Hvis ikke ville jeg nok ringt tilbake til jordmor, og bestilt en time før UL! Skjønner ikke hvorfor de behandler deg sånn som du beskriver, det er jo rett og slett idioti! Sånn var det da jeg ringte første gang også, og jeg måtte forklare at jeg var gravid for første gang, og at jeg ikke visste hvordan prosedyrene var... Da fikk jeg litt mer info! :)

Jeg går ikke på kontroll til legen, men forholder meg bare til jordmor :) Var på første kontroll da jeg var 7+6, noe som var litt tidlig. Dermed ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake litt senere for å høre hjertelyden og ta blodprøver, så jeg skal på kontroll igjen i morgen :)Gleder meg skikkelig!! Blir stas å høre hjertelyden for første gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Whoop whoop.. I dag har vi fått bekreftet liv i magen :D

En liten spire på ca 2.6 cm som har bankende hjerte og spreller med armer og ben :)

Var gøy og se, og det ble litt mer virkelig. Bare litt over to uker igjen før det er slutt på hemmeligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmor :-) Hu var kjempe koselig, så gleder meg til neste gang jeg skal dit. I morgen er jeg 11 uker på vei :-) Noen som sliter med oppkast kun om morningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidelig kanskje men jeg prøver - å slenger meg inn i skravletråden deres :Hehe:

Venter første barn og første gang gravid etter lang prøving gjennom IVF - endelig satt spira.

Enn så lenge vært uvel "fyllesyk" følelse siden uke 5 og frem til uke 7. Uke 7 + morgenkvalme - men ikke hver dag. Tar akupentur mot kvalme og energi med god effekt føles det ut som da. Ellers sett liv i magen på UL 7+2 så enn så lenge ser alt bra ut :)))) Forventet termin her er desember, blir en fiiiin jul :hoppendeglad:

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidelig kanskje men jeg prøver - å slenger meg inn i skravletråden deres :Hehe:

Venter første barn og første gang gravid etter lang prøving gjennom IVF - endelig satt spira.

Enn så lenge vært uvel "fyllesyk" følelse siden uke 5 og frem til uke 7. Uke 7 + morgenkvalme - men ikke hver dag. Tar akupentur mot kvalme og energi med god effekt føles det ut som da. Ellers sett liv i magen på UL 7+2 så enn så lenge ser alt bra ut :)))) Forventet termin her er desember, blir en fiiiin jul :hoppendeglad:

Gratulerer.. så gøy at det endelig klaffet :)

Ønsker deg lykke til og at alt går bra. Skikkelig spennende dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...