Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Litt tidelig kanskje men jeg prøver - å slenger meg inn i skravletråden deres :Hehe:

Venter første barn og første gang gravid etter lang prøving gjennom IVF - endelig satt spira.

Enn så lenge vært uvel "fyllesyk" følelse siden uke 5 og frem til uke 7. Uke 7 + morgenkvalme - men ikke hver dag. Tar akupentur mot kvalme og energi med god effekt føles det ut som da. Ellers sett liv i magen på UL 7+2 så enn så lenge ser alt bra ut :)))) Forventet termin her er desember, blir en fiiiin jul :hoppendeglad:

Gratulerer så mye :) Når har du termin? Så kan jeg plotte deg inn i terminlista :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :) Når har du termin? Så kan jeg plotte deg inn i terminlista :jepp:

Takk takk =) Termin er forløpig satt til 12.12.2012 :) hehe.. så da passer vel klokka 12:12 bra da el :) Men jeg ligger inne på terminlista for nov/des om det er den du menere.

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg har vært lite innom her i det siste, er vel på tide med en statusoppdatering. Hadde første kontroll hos jordmor onsdag i forrige uke - helt ok samtale om enn litt kort, også ble jeg litt skuffet når hun ikke fant hjertelyd.. :sjenert: Hun advarte meg på forhånd om at det ikke var sikkert hun fant da, men jeg håpte jo allikevel! Får komme tilbake torsdag i kommende uke for å sjekke på nytt :) Hun var ganske kjapp da hun sjekka etter hjertelyd også - begynte på den ene siden av symfysen, over til den andre og tilbake. Så da hun var ferdig med det ba jeg henne kjenne litt på magen, for jeg synes jeg kjenner livmora ganske langt oppe. "Oisann", sa hun, og deretter: "har du anlegg for tvillinger?" Neineinei, tvillinger kan Ninnin få, jeg vil helst bare ha en ;) Tror ikke selv det er to inni der da, men jordmora skulle vurdere neste uke om hun vil ha meg inn til litt tidligere ultralyd 16 mai. Og det tilbudet tar jeg gjerne imot!

Etter kontrollen var jeg litt stressa pga manglende hjertelyd, men det var akkurat som om knøttet ville berolige meg med litt ekstra symptomer (har hatt lite av dem siste uka) - for sannelig ble det litt :kvalm: på jobb senere den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor forrige onsdag og da var jeg 10+5, og fikk høre hjerte lyden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =) Termin er forløpig satt til 12.12.2012 :) hehe.. så da passer vel klokka 12:12 bra da el :) Men jeg ligger inne på terminlista for nov/des om det er den du menere.

Jammen gjør du det!! :) Den der hukommelsen min for tiden altså... Den er ikke god :fnise: Hihi! Men kult om den kommer 12.12.12 kl. 12.12, da :jepp:

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg har vært lite innom her i det siste, er vel på tide med en statusoppdatering. Hadde første kontroll hos jordmor onsdag i forrige uke - helt ok samtale om enn litt kort, også ble jeg litt skuffet når hun ikke fant hjertelyd.. :sjenert: Hun advarte meg på forhånd om at det ikke var sikkert hun fant da, men jeg håpte jo allikevel! Får komme tilbake torsdag i kommende uke for å sjekke på nytt :) Hun var ganske kjapp da hun sjekka etter hjertelyd også - begynte på den ene siden av symfysen, over til den andre og tilbake. Så da hun var ferdig med det ba jeg henne kjenne litt på magen, for jeg synes jeg kjenner livmora ganske langt oppe. "Oisann", sa hun, og deretter: "har du anlegg for tvillinger?" Neineinei, tvillinger kan Ninnin få, jeg vil helst bare ha en ;) Tror ikke selv det er to inni der da, men jordmora skulle vurdere neste uke om hun vil ha meg inn til litt tidligere ultralyd 16 mai. Og det tilbudet tar jeg gjerne imot!

Etter kontrollen var jeg litt stressa pga manglende hjertelyd, men det var akkurat som om knøttet ville berolige meg med litt ekstra symptomer (har hatt lite av dem siste uka) - for sannelig ble det litt :kvalm: på jobb senere den dagen...

Hihi, jeg tar gjerne tvillinger :fnise: Må innrømme at etter å nå ha vært gravid i 14 uker, kan jeg vel si at det ikke har vært de 14 beste ukene i mitt liv... Trist, men blir sånn når jeg bare er kvalm og kaster opp :( MEN, det betyr ikke at jeg angrer og ikke vil ha babyen! Tvert i mot er jeg ved godt mot, og ser nå veldig lyst på tilværelsen, i og med at jeg begynner å bli bedre! :jepp:

Så dumt at hun ikke fant hjertelyden! Men det betyr jo ikke at det er noe galt! Den lå sikkert bare feil :jepp: Hører den neste gang!! :)

Jeg var hos jordmor forrige onsdag og da var jeg 10+5, og fikk høre hjerte lyden :-)

Herlig!! Så gøy at du hørte den! Kan tenke meg at det var en herlig følelse :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er det noen flere her inne som sliter med oppkast om morningen? Kastet opp igjen, for 5-6 gang nå, er alltid om morgenen :-/ Er nesten så jeg ikke har lyst til å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, er det noen flere her inne som sliter med oppkast om morningen? Kastet opp igjen, for 5-6 gang nå, er alltid om morgenen :-/ Er nesten så jeg ikke har lyst til å stå opp.

Jeg har slitt veldig med oppkast.. Fra sent uke 5 til midt i uke 12 kastet jeg opp hver dag! Minst én gang om morgenen, men gjerne også utover dagen! Så skjønner hvordan du har det :( Kaster du opp mye? Hvis ikke vil jeg anbefale å vente og se om det går over! Hvis du ikke klarer å holde på maten, bør du komme deg til lege og få en sykemelding! Jeg begynte på postafen (reisesyketabletter) midt i uke 12, og de gjorde underverker for meg! :) Har noen tilbakefall nå og da, men er i mye bedre form!

Håper det ordner seg for deg snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det et så kjedelig :-/ Klarer å holde på maten og sånn ut over dagen, men er kun på morgenen jeg kaster opp. Og da er jo gjerne magen helt tom. Eneste som kommer opp er vann siden jeg drikker litt om natta. Men i natt og i går drakk jeg ingenting og da kom det opp skum aktig idag, var skikkelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Dette svangerskapet har jeg ikke kastet opp noe annet enn de dagene jeg har hatt migrene. Så har jeg gått i perioder med kvalme, nå er jeg 13 uker og har en kvalmeperiode og kjenner når jeg står opp at spiser jeg ikke med det første, brekker jeg meg eller kaster opp. Så er rask med å få i meg mat. Er veldig sulten hele tiden da(har operert magesekken, så er liten)men er jo redd for å legge på meg masse siden jeg spiser annen hvertime. Men er jo bra å spise ofte. Da tar jeg en skive.

Jeg skal til legen min 21 mai, og da skal jeg høre hjertelyden og er spent på hva den ligger på... Jenta mi lå på 130-140 og sønnen min lå på 150-160 så er spent :)

På barn i magen har noen spådd jeg to ganger at jeg får en gutt til, mens alle som ser meg sier jente. Egentlig vil jeg jo ikke vite noe, men mannen synes det er praktisk av ulike årsaker at vi da får ryddet vekk enten jentetøyet eller guttetøyet :) Også er jeg så nyskjerrig at er jo artig å vite også da. Håper bare det er friskt, det gjør jo alle. Med de to andre ønsket jeg alt velkommen, men nå føler jeg at det er litt vanskeligere. Siden jeg er litt syk utenom svangerskapet! Men vi får ta det som det kommer, og krysser for at alt blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen vært fra tidelig uke 5. Føles fyllesyk hele dagen med oppkast til og fra. enten på morningen, eller midt på dagen eller til og med kanskje på kvelden. men mest uvelhet. Ellers ingen matlyst å ingen lyst på mat, ingen sultfølelse generelt.. Men tar akupentur med god effekt.gikk en uke hvor jeg hoppe over å det var en virkelig dritt uke - så tydelig at det i allefall tar toppene.

7 uker til vi har fått ul screaning.. gleder oss... meg å guttungen håper på en liten rønner mens samboern håper det blir ei lita tulle.. har ei som har forutsett alle sine barnebarns kjønn som sier det blir ei jente så da får vi se =) så lenge det er frisk så er alt helt tipp topp =)

Ha en super kveld alle sammen. Her får man ta med poden ut en tur for en lovet Kebab.. gruer meg til den lukta :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvalme og heller ikke noe annet plageri i forbindelse med graviditeten :) heldig med den gitt! Eller jeg lyver nå litt for treg mage og x-antall kg opp i vekt (er 12+4) er no dritt!

Skal på tidlig ul i morgen og håper så indelig det bare er EN inni der. Syns magen er så svææær :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+6 og har faktisk gått opp 3,5 kg alt! Ser litt tjukk ut, har ikke begynt med skikkelig mage enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+6 og har faktisk gått opp 3,5 kg alt! Ser litt tjukk ut, har ikke begynt med skikkelig mage enda...

Åhh, jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg har ikke gått opp en eneste kilo, annet enn de jeg mistet da jeg var syk, men ser alikevel tykk ut rundt magen... Det ser ut som en nais liten gravidmage når jeg ikke har klær på, men så fort jeg får på meg klær, ser det ut som jeg har spist sjokkis hver dag i 4 uker uten å ha trent... :sukk: Gleder meg til magen kommer skikkelig, sånn at det ikke er tvil om hvorfor jeg begynner å bli litt stor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen oppkast her heller, kun kvalme:) Og i dag om en uke skal vi på ultralyd! Da er vi 10+4 så jeg håper virkelig det er noe inni der!! Jeg er bare så redd for at det er et dødt embryo inni magen eller at egget aldri har utviklet seg og døde med engang.. ja, skikkelig skrekkscenarioer som går gjennom hodet mitt! Men som oftest går det jo bra, så vi håper på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken M så fin Blogg :)

I dag måtte jeg ringe sykehuset å høre om de hadde fått søknaden om fødselsplass. De sa at i nov bunken var det forsinkelser, lurer da på om det er mange fødsler da i Nov, trodde det ikke var så aktiv måned.

I dag så vi på ny bil og ser ut som det blir volvo v50 på oss. Innebygde barneseter, så blir ikke så trangt som om man skulle satt inn barneseter.

MEN da tror jeg det blir en ny vogn(kjøper nok brukt da) men skulle egentlig bruke min mammas siden jeg har en søster på fem. Men vognen blir for stor for bagasjerommet. Veldig spennende ihvertfall. Holdt på å kjøpe en annen bil for par uker siden, men noen tok den akkurat når vi skulle forhandle. Litt kipt for falt for den. Men denne bilen her er også fin dag.

Ellers så har jeg dager der jeg ikke føler meg gravid, men dager jeg er sykt kvalm... Jeg har gått opp 2 kg, og jeg ønsker ikke å gå opp så mye heller, ettersom jeg har en slanke operasjon bak meg. Men er ikke fanatisk...

Spiser hver andre time en brødskive for da er jeg så skrubbsulten.

Klem til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er formen også særdeles vekslende.. I går følte jeg meg kjempebra - hadde en lang og hektisk arbeidsdag, men fremdeles overskudd til å dra til fjells på kvelden for å rappelere litt. Sa til samboern på kvelden at jeg følte meg helt normal igjen, ikke gravid i det hele tatt egentlig :)

Så våkna jeg i dag med hodepine og kvalme, berga akkurat gjennom 3 timer med kontinuerlig pasientbehandling (jobber i helsevesenet) uten å måtte løpe ut for å spy, men tapte den kampen på vei til kantina for å spise lunsj.. :kvalm: blæh... Måtte sove litt etter jobb, men så funka det fint å være stepinstruktør igjen i kveld :)

I mårra skal jeg til jordmor igjen. Egentlig ikke tid for kontroll enda, men skal oppom for å se om hun finner hjertelyd nå + at hun ville sjekke SF-målet mitt igjen. Håper egentlig at det blir ultralyd neste uke uansett ;)

Jeg har ikke gått opp så mye i vekt enda, +1,5 kg i slutten av forrige uke (13+3), men synes jeg ser skikkelig tjukk ut.. Hjelper jo ikke på at jeg går med vide klær for å skjule magen heller. Gleder meg til å få skikkelig gravidmage så det ikke er noen tvil lenger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering til: i dag er jeg 14+2 og har hørt verdens fineste hjertelyd :rodmer:

Fikk tatt skikkelig SF-mål også, og det var visst normalt nå. Dvs ingen tidligere ultralyd, men det er helt ok så lenge jeg fikk høre hjertet i dag! Nå er det bare å glede seg til ordinær ultralyd om 4 uker :) Veldig spent på kjønn, har egentlig ingen magefølelse selv...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en ting. Jeg irriterer meg så frytelig over hvor Truse kanten sitter samt buksa, er skikkelig irriterende. Håper jeg slutter å tenke sånn når magen begynner å komme og bli stor. Vet ikke om det er sånn nå fordi jeg tenker at det er noe der inne eller hva jeg gjør. Er det flere som har det sånn?:s Og tror dere trusene og sånn kommer til å sitte der det sitter i dag? Dumt spørsmål men :P er så irriterende å tenke på dette hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+6, og har fått høre babyens hjertelyd i dag :rodmer: Det var virkelig stort, selv om opplevelsen på legesenteret ble ødelagt av at jeg møtte en stresset og lite interessert lege :sukk: Han stresset rundt og snakket fort. Jeg rakk ikke å svare på det han spurte om før han hadde stilt et nytt spøremål.. :sukk: Han ville egentlig ikke prøve å finne hjertelyden engang, fordi han mente at det nesten ikke var mulig! Men jeg ble skikkelig skuffet og lei meg, og han skulle prøve uansett! Tok 2 sekunder fra han satte doppleren på magen min til vi begge hørte lyden klart og tydelig :jepp: "In your face", tenkte jeg da!! :fnise:

Så da har jeg i alle fall fått høre hjertelyden, og alle tester så greie ut!! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...