Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Så bra at alle har det fint for tia. Kan slenge inn min UL dato også. 4 juli. Er vel 18+5 eller no :gjeiper:

Skal prøve så godt jeg kan å holde meg så godt jeg kan for å ikke vite kjønnet. Har lyst på en ekstra overraskelse når ungen blir født :)

Har skjønt at det er veldig forskjell på hvor lang tid det har tatt før dere har fått UL time. Hvor i landet hører folket hjemme??

Jeg bor i Kristiansand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært å hørt værdens vakreste hjertelyd i dag :rodmer:

Legen var så bastant på at det var en gutt pga den sterke og hurtige hjertefrekvensen - mens ei mor til ei venninde som har "spådd" riktig på sine barn og barnebarn samt venner mener det er ei jente.

Blir spennende å vite :hjerte:

Fra Lier men bor i Drammen

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å hørt værdens vakreste hjertelyd i dag :rodmer:

Legen var så bastant på at det var en gutt pga den sterke og hurtige hjertefrekvensen - mens ei mor til ei venninde som har "spådd" riktig på sine barn og barnebarn samt venner mener det er ei jente.

Blir spennende å vite :hjerte:

Fra Lier men bor i Drammen

Jeg har hørt at jenter har hjerteslag 140 og mer, og gutter er 140 og mindre.. Men dette kan jo være forskjellig. Min lå på 160 da jeg var 12 uker. Men tok litt tid før jordmor fant lyden, så kan jo hende ho har "hissa opp" ungen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde hjerteslaget skal ligge mellom 150 og 170.. Her var hjertefrekvensen 166 i uke 10,5. Og hørte at hvis det ligger nærmere 170 er det en jente, hvis det ligger nærmere 150, skal det være en gutt. men jeg vet ikke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på om dette med hjerteslagene stemmer... Babyen til min svigerinne ble målt med en hjertefrekvens på godt over 160, og hun venter gutt :fnise:

Jeg skal på UL i morgen klokken 09!!! :hoppendeglad:

Bor forresten i Akershus, men er fra Trøndelag :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også på ultralyd imårra, på Drammen Sykehus :rodmer:

De sier at hjertefrekvensen kan variere veldig, kan være på 160, og en halvtime senere kan den være på 120...var på 155/160 da vi var hos legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL! Termin er fortsatt 05.nov.2012, og jeg har en frisk liten babygutt i magen :hoppendeglad::babygutt:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL! Termin er fortsatt 05.nov.2012, og jeg har en frisk liten babygutt i magen :hoppendeglad::babygutt:

Gratulerer så masse.. Kjempegøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gratulerer med en liten gutt Ninnin!:D Gud som jeg gleder meg til ultralyd! Selvom det er en medisinsk undersøkelse, så er jeg bare så nysgjerrig på om det blir ei jente eller en gutt! :D tror selv det blir ei jente.. men kanskje vi blir overrasket:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ninnin, da er du første som har vært der tror jeg :) spennende, hadde du noen følelse før du var på ul Ninnin om hva det blei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter!! Jeg er fortsatt helt i ekstase :rodmer: Det var en helt uvirkelig følelse å se lillemann for første gang! Jeg ble kjempegodt mottatt av jordmor. Hun var veldig nøye og forklarte hva hun gjorde og hva hun så etter underveis :jepp: Hun brukte laaaang tid på å undersøke hjertet, for da var han kjempeurolig :fnise: Da sa hun tilslutt med verdens søteste stemme: "Nå var det egentlig meningen at du skulle ligge i ro, lille venn" :rodmer: Alt var heldigvis bra med den lille, og da alt det viktige var undersøkt, sjekket hun kjønnet også! Var visst lett å se at det var gutt :fnise: Fikk se "tappen", men er imponert over at de ser det uten å tvile på hva det er! :jepp:

Så nå er det bare å glede seg til UL, jenter! Det er en stor opplevelse!!

Jeg hadde egentlig en magefølelse av at det skulle bli jente.. Men så feil kan man ta :fnise: Er i alle fall kjempeglad for at det er en frisk gutt inni magen min!! Er heeeeeelt i ekstase!! :biggrin::hoppendeglad:

Gleder meg til å høre om deres ULer når den tid kommer :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutt i magen!

Jeg var også på ultralyd igår, fikk se en frisk liten baby :rodmer:

Jordmoren trodde kanskje at det var en gutt...Litt merkelig egentlig, alle, inkludert meg selv har vært overbevist om at det var ei jente :sjenert:

Vi er liksom en skikkelig jentefamilie, vi er 10 søskenbarn, men kun en av dem er gutt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere fått helsekort? Og tatt blodprøver?

Spør fordi jeg er usikker. Jeg har ikke tatt blodprøver og ikke fått helsekort enda, var på tidlig ultralyd da jeg var 11+3, og de skulle sende papirer til legen min, så skulle jeg få ny time hos han. Men nå er jeg 13+6 og har enda ikke hørt noenting.

Jeg måtte også ta kontakt med jordmor selv, og har ringt på helsestasjonen, og sa hvilken jordmor jeg ville ha, siden jeg hadde henne sist også. Hun var ikke på jobb akkurat da, men skulle sende meg brev i posten om når jeg kunne komme på time, ringte før forrige helg, men har enda ikke hørt noe der heller.

Jordmoren er egentlig veldig effektiv, så har tenkt på om jeg får time hos jordmor før jeg får dratt til legen. Kan jordmor skrive helsekort, eller er det bare legen jeg kan få det av? Føler det blir litt rart å dra til jordmor uten helsekort, og uten å ha tatt blodprøvene jeg skal.

Synes jeg ble bedre "tatt vare på" i forrige svangerskap. Da hadde jeg veldig tett oppfølging av både lege og jordmor, men igjen, da var jeg "bare" 19 år, og ble regnet som veldig ung mor.

Ellers kan jeg melde ifra at jeg er nesten sikker på at jeg kjenner liv, av og til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått helsekort? Og tatt blodprøver?

Spør fordi jeg er usikker. Jeg har ikke tatt blodprøver og ikke fått helsekort enda, var på tidlig ultralyd da jeg var 11+3, og de skulle sende papirer til legen min, så skulle jeg få ny time hos han. Men nå er jeg 13+6 og har enda ikke hørt noenting.

Jeg måtte også ta kontakt med jordmor selv, og har ringt på helsestasjonen, og sa hvilken jordmor jeg ville ha, siden jeg hadde henne sist også. Hun var ikke på jobb akkurat da, men skulle sende meg brev i posten om når jeg kunne komme på time, ringte før forrige helg, men har enda ikke hørt noe der heller.

Jordmoren er egentlig veldig effektiv, så har tenkt på om jeg får time hos jordmor før jeg får dratt til legen. Kan jordmor skrive helsekort, eller er det bare legen jeg kan få det av? Føler det blir litt rart å dra til jordmor uten helsekort, og uten å ha tatt blodprøvene jeg skal.

Synes jeg ble bedre "tatt vare på" i forrige svangerskap. Da hadde jeg veldig tett oppfølging av både lege og jordmor, men igjen, da var jeg "bare" 19 år, og ble regnet som veldig ung mor.

Ellers kan jeg melde ifra at jeg er nesten sikker på at jeg kjenner liv, av og til.

hm.. 13+6 ja, det er litt seint for første svangerskapskontroll (tror jeg), ring til legen på mandag, kanskje de har en ledig time i uka som kommer slik at du kan få tatt blodprøvene og får et helsekort. Og da får du også time til ordinær UL!

Jeg kan ikke svare på de andre spørsmålene dine, men kanskje det er noen annen her som kan?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det blir i seneste laget egentlig. Var hos legen først, han som henviste meg til tidlig ultralyd, og det var han som sa at han ville ta kontakt så fort han fikk papirene fra sykehuset og at jeg da ville få time til å ta blodprøver etc.

Time til ordinær ultralyd skulle jeg få i posten av sykehuset, så vidt jeg forsto. De sa iallefall at jeg skulle få time mellom 10-12. juli, men pga ferie så ville det nok ikke bli på det nærmeste sykehuset.

Men ja, får bare ringe på mandag og høre om han har glemt meg helt :fnise:

Har dere begynt å handle inn ting til babyen? Seng, vogn, klær etc?

Har dere fått dilla på noe? Noe dere bare MÅ ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt bilstol! Var 20 % på alle bilstoler og baser på babyshop i forrige uke, og da måtte jeg benytte muligheten :jepp: Ellers kommer vi til å arve mye, så trenger ikke så mye nytt! Får veggen som stebestefaren min lagde til min bror i '93, tripp-trapp stolen til min bror og sengen som min svigerfar hadde da han var liten! :jepp: Moro med gamle ting! Men synes det er viktig å kjøpe en skikkelig bilstol! Ellers skal mamma kjøpe vogn til oss :jepp: så vi er kjempeheldige!! Her du kjøpt noe? :)

Forresten ikke fått dilla på noe spesielt, annet enn at jeg er VELDIG godissyk for tiden :sjenert: mellom og jordbær hjelper veldig, da!! Hurra for å være gravid på sommeren når man kan spise masse god frukt og bær, og ikke på vinteren når julekakene står og roper :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun kjøpt stellebord. Satte det inn på vårt nyoppussede bad for å overraske svigers :gjeiper:

Tenker å kjøpe mer utpå høsten. Føler det er så uvirkelig å kjøpe ting nå. Vært og snust litt i butikker, men føler jeg gjør noe som er veldig feil :fnise:

Pappa skal snekre vugge da :D sånn som vugger samme vei som en gyngestol :) gleder meg veldig til å få den..

Har ikke dilla på noen ting. Lite matlyst generelt :( håper det går over snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått ganske mye i orden...Kjøpte maxi cosi pebble brukt av søskenbarnet til mannen, og så kjøpte vi base på babyshop forrige uke.

Tripp-trapp stol får vi av mamma, den jeg brukte da jeg var liten.

Stellekommode, ammepute, voksipose, badebalje, el. brystpumpe, vippestol og babycall, og bilstolen kjøpte vi for 3000 kr...Sprinkelseng har vi fått av tanta mi...

Har vært heldig som har hatt familie som nettopp har fått/blitt ferdig med barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste fra før, siden jeg har en snart 3åring fra før.. Eneste blir å kjøpe stellebord, da vi brukte vaskemaskina som stellebord sist.. Og klær, om det blir en gutt denne gangen, men er heldig og har ei venninne som fikk en gutt i desember i fjor, så skal arve klærne hans om det blir en gutt.. Det eneste "nye" vi skal ha er ny bil : p men det er liksom ikke bare til babyen, Hehe..

Ang cravings, jeg har veldig lyst på noe, men vet ikke hva : ( jeg tror det er noe friskt med mye smak, så har prøvd litt forskjellige bruser og frukt, men det blir skikkelig nedtur hver gang... Men sånn var det sist også.. Da hadde jeg dilla på skikkelig grønne, sure epler og isbiter : p og fant ikke ut at det var det jeg hadde lyst på før jeg var over halvgått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...