Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Jeg vil også være med her.. visste ikke at det var termin klubber her på kg jeg!

Har termin 19/11 . skal kanskje ta KS så da kommer HUN nok litt før!!

Gleder oss. bekkenet har begynt å krangle har litt små vondt her og der, og er trøtt.Ellers er formen god-Dette er så spennende :hoppendeglad::hjerter_rundt::babyjente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nå melder jeg meg inn her jeg også! Har lusket og tusket litt i bakgrunnen og fulgt med. I dag har vi vært på ordinær ultralyd, og terminen ble 11. desember, i stedet for 8.!

Babyen er fryktelig aktiv, og hun ( :strix: ) ligger og slår og sparker mammaen sin hele dager. Pappaen får også kjenne tøffa opptil flere ganger om dagen. Vi er så forelska i den lille jenta vår. :rodmer:

I følge ny termin så er jeg 20+2 i dag! :gravid:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere begge Mille86 og Ahava! Så koselig at vi blir flere her! Hvordan er formen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen endelig begynt å bli ca. helt bra! Sleit veldig med kvalme og oppkast fra uke 8 til 18 - så ille at jeg var sofaliggende hele dager mesteparten av den tiden. Nå kaster jeg fortsatt opp om morgenen fra tid til annen, men ellers er forma så godt som helt bra.

Har også slitt litt med blodtrykksfall etter rolig aktivitet, og har den siste uka begynt å ha hemmende vondt i korsryggen, men det er liksom noe med det... Når man kjenner sparkene og bevegelsene så godt som jeg har gjort noen uker allerede, så går det ikke an å bry seg noe betydelig om alle plagene som følger med. Det er det mest fantastiske jeg har kjent og opplevd. Dessuten har jeg jo på en måte fått bekreftet hver dag fra jeg fant ut av graviditeten (4+0) at det er liv og utvikling hele tiden. Veldig greit å trøste seg med når plagene står på som verst. happy.png

Nei, dette er fantastiske saker, jenter! Helt nytt liv som skapes og formes inni magene våre! :jepp: Ah, jeg er så fascinert og forelska!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg vet ikke hvor ellers jeg kan få utløp for dette nå, så dere får det: Vi har funnet det som ser ut til å være drømmehus/-leiligheta, og det kribler i hele kroppen etter å få den og innrede den!! Vi har visst ei stund nå at den leiligheta vi har fra før ikke er noe barnevennlig familieleilighet, og har derfor hengt på eiendomssiden på finn.no hver dag i flere måneder. Plutselig kommer jeg over det (tilsynelatende) perfekte hjemmet...og vi har ikke noe i orden enda!!

Vi eier leiligheten vi bor i nå og, så forhåpentligvis har den steget i verdi slik at vi har egenkapital å stille opp med. Men visningen på den andre boligen (nevnte jeg at den har tre -TRE - soverom, OG badekar?!) er i dag, og jeg er så innmari redd for at den skal bli solgt før vi får muligheten til å vite verdi på denne, samt. hvor mye lån vi nå får ta sammen. Åhh, det er så nervepirrende og frustrerende! Hvorfor måtte vi være så treig med å få igang verdivurdering og andre praktiske og nødvendige ting? Boligen har stor uteplass, nevnte jeg det? :sukk:

Høhø. Lite hjertesukk fra meg der, altså. Jeg eer så spent på visningen i dag! Håper (samtidig som ikke...) at den er like flott og perfekt som den ser ut. Åh.... Med den boligen så hadde vi virkelig vært helt klar for vårt nye liv som en liten familie! (Tre soverom, uteplass og BADEKAR!)

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går i orden med leiligheten! Har ikke peiling på sånt i det hele tatt, kjøpte gård av svigerfar vi.

Men kan tenke meg at budgivning og sånt er nervepirrende og spennende...

Her går det i oppussing av bad om dagen, huset ble bygd i 76, og de har brukt dusjen uten dusjkabinett eller noe i alle år! Døra inn til badet var dobbelt så tykk, det samme var baderomsinnredningen...

Så vi har rivi veggen mellom badet og doen, så fikk vi større rom, pigga opp gulv osv...

Merker det ganske bra i rumpa og ryggen om dagen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går i orden med leiligheten! Har ikke peiling på sånt i det hele tatt, kjøpte gård av svigerfar vi.

Men kan tenke meg at budgivning og sånt er nervepirrende og spennende...

Her går det i oppussing av bad om dagen, huset ble bygd i 76, og de har brukt dusjen uten dusjkabinett eller noe i alle år! Døra inn til badet var dobbelt så tykk, det samme var baderomsinnredningen...

Så vi har rivi veggen mellom badet og doen, så fikk vi større rom, pigga opp gulv osv...

Merker det ganske bra i rumpa og ryggen om dagen ja!

Så gøy med nytt bad :) Vi pussa opp vårt i vår. Det var orginalt fra 86. Men vi fant ut at dette var for stort et proskjekt å ta på seg selv, så vi tok turen til banken og smilte pent. Snille banken som "ga" oss penger til å pusse opp :gjeiper:

Fant ut at jeg var gravid uka før vi begynte riving. Å bare ha bad i kjelleren kombinert med svangerskapskvalme er IKKE å anbefale. Kasta opp i kjøkkenvasken et par ganger :fnise:

Masse lykke til med oppussing. Har dere mye igjen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, den vakke noe særlig, nei. Rart dette med hvor mye bilder tatt i (med?) vidvinkel faktisk lyver. Lite, trangt, og langt ifra så fin og sjarmerende som i annonsen.. Allerede funnet en annen mulig en, men det er ikke visning før på onsdag. Samme megleren der og, og boligen er ca. like stor, så bildene lyver nok en del der óg. Får iallfall vært mer forberedt denne gangen, da..

Gøy med nytt bad, da, Susa! :) Selv er verken jeg eller mannen i nærheten av å være mennesker som kunne greid å pusse opp noe selv. :fnise: Misunner dere som har tålmodighet og evner til det! Deilig å bestemme selv hvordan man vil ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. skjønner ikke noe jeg prøvde å svare rask, uten å gå helt inn på full svar greie, men gikk jo ikke...hehe

Jeg forelsket meg skikkelig i et hus her, men det var 1 million dyrere enn det vi har nå så mannen min mente vi ikke har råd. vi har gammelt hus fra 70 tallet og kjelleren er veldig spessiell. Nå når tredjemann kommer så har vi ikke plass for vi har så lite soverom, men setter vi inn vindu i kjelleren så får vi to nye soverom. men han mener det er så dyrt... blir gal for da må vi gjøre det ene og andre i tillegg.... noe må vi jo gjøre og en kompis av oss kan gjøre jobben gratis bare han kan få litt øl, mens han jobber. Grei deal det :)

så vi får se, håper det gjøres noe i løpet av året ihvertfall :)

Ellers så er alt så bra med magen :) Har aldri hatt så bra svangerskap. Koser meg...

Bare en ting jeg tenker på er fødselen gruer meg til begge deler, det vil si vil gjerne føde, men revnet så mye sist og sliter med det, også siste keisersnittet fikk jeg så masse komplikasjoner, så er veldig redd.

Så lurte jeg på om jeg skulle sterelisere meg.... har jo tre og formen min tilsier at jeg ikke skal ha flere barn. Jeg vil ikke ha flre barn heller, men er usikker. Tenk om mannen og jeg skilles(noe jeg aldri håper, men vet jo aldri) og møter en mann som ikke har barn... Da er det liksom litt mere komplisert. Men å stå med valget om man blir gravid igjen og jeg greier ikke å ta det bort. Reagerer på gummi og p.piller så beste hadde vært å gjøre det.... har egentlig gitt den ballen videre til mannen, men usikker enda...

Sorry langt innlegg...

klem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen: Vi har akkurat hatt på avrettningsmasse på gulvet, så det gjenstår mye! Priming, membran, flislegging, spikre opp panel osv...Har heldigvis en pappa som er veldig nevenyttig...

Høres kjipt ut å kaste opp i vasken ja! Vi må og gå ned nå, da vi pusser opp, og jeg er jo oppe og tisser 3 ganger hver natt! Drømte faktisk at jeg hadde med meg ei 10-liters-bøtte som jeg tissa i :sjenert:

Ahava: Så kjedelig med leiligheten da, særlig når du har sett for deg noe, og det er så skuffende!

Håper neste leilighet er bedre, og nå får dere jo kanskje litt bedre til tid til å finne ut av takst på deres egen leilighet osv! Lykke til :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Slenger meg med her. Har termin i slutten av desember - 29.12 foreløpig, skal på ul om noen dager så får vi se om den terminen matcher med min. Har en liten jente som er født i slutten av mai 2010. Så de blir ca 2 og et halvt år mellom søsknene. Tror det kan bli en fin aldersforskjell :)

I utgangspunktet var det ikke meningen at jeg skulle bli gravid før litt senere - sånn at terminen skulle bli tidligst i slutten av januar. Men ting går ikke alltid som planlagt. Så nå har jeg innfunnet meg med at jeg får barn på tampen av året - det finnes vel verre ting i verden enn å være født sent.

Men absolutt alle jeg forteller terminen min til har veldig mye meninger om det å være født så sent på året. Typisk reaksjon: "uff.... å nei, åssen i slutten av desember, stakkars unge".... flere som opplever det? Blir egentlig litt provosert... hvorfor har andr enoen rett til å mene noe om når mitt barn blir født? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var egentlig ganske kjedelig det der.. Men jeg trøster meg med at man vet når man har funnet riktig. Jeg veit at det blir familiehjem på oss og til slutt! Takk for det :klem:

Eplenepe: Sånn er det her og! Det virker som folk tror at det skal være helt greit å "spøke med" at barnet kommer til å være ulykkelig og sint på oss pga. sen bursdag.. Ha-ha? Nei, det er rart hvordan det blir så fritt fram for folk å slenge meninger om alt rundt omkring, med en gang noen er gravide.

Edit: Hm, ble feil klemmesmiley det der.. Skriver fra mobilen og har ikke lært meg koder enda.. Det skulle iallfall være samme, lystige, klem som Susi! :fnise:

Endret av Ahava
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Slenger meg med her. Har termin i slutten av desember - 29.12 foreløpig, skal på ul om noen dager så får vi se om den terminen matcher med min. Har en liten jente som er født i slutten av mai 2010. Så de blir ca 2 og et halvt år mellom søsknene. Tror det kan bli en fin aldersforskjell :)

I utgangspunktet var det ikke meningen at jeg skulle bli gravid før litt senere - sånn at terminen skulle bli tidligst i slutten av januar. Men ting går ikke alltid som planlagt. Så nå har jeg innfunnet meg med at jeg får barn på tampen av året - det finnes vel verre ting i verden enn å være født sent.

Men absolutt alle jeg forteller terminen min til har veldig mye meninger om det å være født så sent på året. Typisk reaksjon: "uff.... å nei, åssen i slutten av desember, stakkars unge".... flere som opplever det? Blir egentlig litt provosert... hvorfor har andr enoen rett til å mene noe om når mitt barn blir født? :vetikke:

Hei og velkommen hit :smilorange:

Vet åssen du har det med å prøve å unngå desemberbaby. Vi prøvde i 2 år, så første året slutta jeg på pilla sånn at ungen skulle tidligst komme i januar. I fjor så hoppa vi over en måned for å ikke få desember baby. I år så hadde vi holdt på en stund så da ga jeg beng i når den lille kunne bli født. Og da ble det desember baby :fnise: Ironi altså.

Jeg har faktisk ikke hørt noen kommentarer på at ungen kommer sent på året. Hadde absolutt forventa det, og hadde jeg fått en kommentar hadde fått ganske med kjeft tilbake!!!

Er vel bare en liten periode av livet hvor ungen syns det er kjipt å bli født sent (16-20 år), før og etter det spiller det ingen trille. Sier de jeg har spurt ;)

Du må bare bite tilbake. Og hvis du blir såra så legger du skylda på de kjente hormonene vi har i kroppen. Nå kan vi jo kjefte fra oss uten å måtte ha en rasjonell grunn til det :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me var prøvarar i nesten 3 år, før eg endelig vart gravid med denne desemberbabyen! Så for meg betyr det virkelig ingenting når på året babyen kjem, så lenge eg i det heile tatt er så heldig å få oppleva å bli mamma igjen. :) For det kan ein absolutt ikkje ta som nokon selvfølge, etter så lang prøvetid.

Eg skjønnar jo at dei som blir lett gravide, gjerne prøver å unngå å få barn heilt på slutten av året. Men for meg er det heilt uvesentlig å bry seg om slike ting, med tanke på den lange prøvetida me har hatt.

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åårh, disse hormonene! :bond:

Håret er grusomt, ingen av klærne passer til en gravidkropp, gravidmagen er ikke hard og fin nok til å vises fram enda, rumpa er for flat og puppa for små, det går ikke an å kjøpe noen nye klær pga. den stadig voksende magen (og kroppen for øvrig)...

Når sparkingen og livet i magen er rolig, da kjenner jeg på ukjekkheta med å være gravid: Hormonene som kommer og stjeler alt av selvtillit og selvbilde.

Noen andre som har det likt; eller er det bare jeg som til tider må sette meg ned og sippe litt av frustrasjon rundt endringene som skjer med kroppen? :daane:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angiie

Jeg vil også være med her!! ;)

Vi venter ei lita jente 17. desember. Åååh, som jeg gleder meg! :rodmer:

Synes tiden til nå har gått kjempesakte, mye pga at jeg har vært superdårlig. Helt siden uke 8 har jeg vært kvalm og kasta opp hveer dag, flere ganger om dagen. Først nå klarer jeg og holde litt på maten slik at vekta har begynt å stige (ENDELIG). Men den kvalmen regjerer fortsatt over meg, og jeg synes det begynner å bli siiinnsykt slitsomt. :snurt: Er også redd for om snuppa får det hun trenger..

Flere som er kvalme enda..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil også være med her!! ;)

Vi venter ei lita jente 17. desember. Åååh, som jeg gleder meg! :rodmer:

Synes tiden til nå har gått kjempesakte, mye pga at jeg har vært superdårlig. Helt siden uke 8 har jeg vært kvalm og kasta opp hveer dag, flere ganger om dagen. Først nå klarer jeg og holde litt på maten slik at vekta har begynt å stige (ENDELIG). Men den kvalmen regjerer fortsatt over meg, og jeg synes det begynner å bli siiinnsykt slitsomt. :snurt: Er også redd for om snuppa får det hun trenger..

Flere som er kvalme enda..?

Velkommen og gratulerer med ei lita jente i magen :)

Så utrolig kjedelig å være så mye kvalm, føler med deg :klemmer:

Min kvalme ga seg for en del uker siden, heldigvis. Men den kommer tilbake innimellom når jeg minst aner det. Spesielt om jeg er så teit og finner på å dusje før jeg spiser frokost :(

Snuppa di får garantert det ho trenger. De sier jo det at babyen tar det den trenger og tærer på dine lagre. JM sa det når jeg spurte om kalsium tilskudd (drikker null melk osv). Da sa hun at babyen får det kalsiumet den trenger, men at det er ikke bra om det går utover mitt skjelett ;)

Hvor langt er du på vei?? Begynt å kjenne liv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angiie

Velkommen og gratulerer med ei lita jente i magen :)

Så utrolig kjedelig å være så mye kvalm, føler med deg :klemmer:

Min kvalme ga seg for en del uker siden, heldigvis. Men den kommer tilbake innimellom når jeg minst aner det. Spesielt om jeg er så teit og finner på å dusje før jeg spiser frokost :(

Snuppa di får garantert det ho trenger. De sier jo det at babyen tar det den trenger og tærer på dine lagre. JM sa det når jeg spurte om kalsium tilskudd (drikker null melk osv). Da sa hun at babyen får det kalsiumet den trenger, men at det er ikke bra om det går utover mitt skjelett ;)

Hvor langt er du på vei?? Begynt å kjenne liv? :)

Betryggende å tenke på at hun ikke lider av det ihvertfall. All kvalme og annen elendighet er vel fort glemt uansett når vi sitter med gulla i armene våre! :) Bare så slitsomt når det står på som verst..

Idag er jeg 20+3 og her er det fest i magen flere ganger om dagen! :rodmer: Er så fantastisk herlig å kjenne!!

Hvordan er det med deg? Og hvor langt er du på vei?

Edit: så ikke før etter jeg hadde posta at du hadde ticker.... :fnise:

Endret av angiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende å tenke på at hun ikke lider av det ihvertfall. All kvalme og annen elendighet er vel fort glemt uansett når vi sitter med gulla i armene våre! :) Bare så slitsomt når det står på som verst..

Idag er jeg 20+3 og her er det fest i magen flere ganger om dagen! :rodmer: Er så fantastisk herlig å kjenne!!

Hvordan er det med deg? Og hvor langt er du på vei?

Edit: så ikke før etter jeg hadde posta at du hadde ticker.... :fnise:

Ja folk sier det til meg hele tia. Men er det ikke verdt det?? Jeg vet ikke jeg svarer jeg. Aner jo ikke hva som skjer, men jeg håper jo at det blir det :)

Har en liten gutt som fester litt innimellom her og. Men har er litt kosen av seg, for hver gang jeg legger hånda på magen så slutter han å sparke :gjeiper: så det er bare så vidt vi har kjent noe på utsia :(

Ja, jeg nærmer meg 23 uker. Blir deilig. Bare 2 uker unna neste mål. Som er 25 uker ;)

Formen er så som så. Jeg er veldig sliten for tia. Selv om jeg har ferie. Så kommer nok ikke tilbake i full jobb. Sover litt dårlig om nettene. Finner ikke en god stilling å sove i. Fingrene mine sovner når jeg ligger på sia, og detta er litt plagsomt.

Hvordan er energi nivået ditt?? Hvis kvalmen slipper litt tak i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg nærmer meg 23 uker. Blir deilig. Bare 2 uker unna neste mål. Som er 25 uker ;)

Formen er så som så. Jeg er veldig sliten for tia. Selv om jeg har ferie. Så kommer nok ikke tilbake i full jobb. Sover litt dårlig om nettene. Finner ikke en god stilling å sove i. Fingrene mine sovner når jeg ligger på sia, og detta er litt plagsomt.

Som å lese om meg...skal til legen min den 6, og tror jeg må be om litt kortere dager på jobb...Har første arbeidsdag igjen etter ferien i morgen, og gruer meg til å skulle fungere en hel dag!

Men hvorfor er neste mål uke 25? Bare nysgjerrig jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...