Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Heldig du er Susa! Jeg gleder meg også til ultralyd:D Vi skal igjen 26. september! wihuuu!

Fortell oss hvordan det var!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ultralyden gikk kjempebra!

Morkaka har fløtta seg vekk fra åpningen, babyen ligger med hodet ned, og ble estimert til å være ca 4 % under normalen, dvs ca 3,4 kg til termin!

Men merket at dette var en "legeundersøkelse", de tok målene de skulle og det var det. Eneste hun viste oss var at babyen lå og totta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jenter!! Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet her :sjenert: Så moro å lese om dere som har vært på ny UL! 3,4 kg ved fødselen er jo perfekt, Susa!! Hvordan er SF-målet ditt? Jeg kan jo bare drømme om en så "liten" baby... fnise: SF-målet mitt er over normalen, så enten ligger babyen veldig høyt, eller så har jeg en diger baby i magen :fnise:

Eller har jeg blitt 100% sykemeldt... Kaster fortsatt opp, har hatt høyt blodtrykk (noe som har roet seg etter sykemeldingen), og har fått bekkenløsning oppi det hele... Kvalmen tynger selvfølgelig mest, og har nå vært kvalm og sporadisk kastet opp siden slutten av uke 5... Hurra :sarkasme: MEN babyen har det strålende, og det er det som betyr noe!!

Jeg skal heller ikke på 3D-UL (så det hadde blitt tatt opp her)! Jeg vil gjerne vente med å se ham til de legger han på brystet mitt! Under 8 uker til termin nå!!

Skal noen av dere på svangerskapskurs? Evt. har vært? Vi har valgt å ikke gjøre det, men har satt opp litt ekstra tid hos JM (som har jobbet på avdelingen der jeg skal føde) sånn at hun kan fortelle oss om fødselen og prosessen på fødeavdelingen :jepp: Blir spennende!! I tillegg skal JM holde ammeveiledningstime siste onsdag i sept, og jeg skal delta på denne :jepp: Gleder meg!

Dagene mine går med på strikking og litt "redebygging"! Koser meg foreløpig, men kan jo se for meg at ukene blir lange etter hvert...

Det ble en lang oppdatering fra meg ;) Hihi! Ha en strålende dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninnin86: SF-målet mitt var på 30,5 i uke 31+0, godt over den røde streken, så det trenger jo ikke bety stor baby :babygutt:

Har fått litt høyt undertrykk, har ligget på 125/70 hele svangerskapet, og nå er jeg på 125/85.

Legen min var ikke helt fornøyd :sjenert: Hvar er blodtrykket ditt på da?

Vi har meldt oss på kurs, 3 kvelder a 2,5 time.

Første gangen var det temaet fødsel, andre var det amming, og tredje kvelden var det barselstiden...

Ei jeg kjenner som fødte i sommer sa at det var veldig ålreit kurs, men de har ingenting om pusteteknikker osv, trodde det var vanlig jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 130/98 (!!) på det meste, og da fant vi ut at det var på tide å roe ned litt... Alt under 90 i undertrykk er ok, sa JM til meg :)

Ja, jeg trodde også pusteteknikk var en del av kurset? :klo: Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også på svangerskapskurs:) Jeg gleder meg jeg, men jeg trodde også pusteteknikker var en del av kurset!! Så for meg at jeg og samboer skulle øve på disse teknikkene men det blir kanskje ikke slik da. Ja ja, tror nok det blir lærerikt alikevel!

Ninnin: ikke bra at blodtrykket var så høyt og at du fortsatt er kvalm men deilig å ikke trenge å jobbe i hvert fall kan jeg tenke meg! Ta det helt med ro for du trenger sikkert masse energi til fødselen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det viser seg at det fungerer å være i ro, for de siste prøvene var fine :) Vil ikke risikere at noe skjer med babyen, så da slapper jeg av med god samvittighet ;) Og som du sier: Trenger all den energien man kan få under fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+5 her, og vært på UL (vektestimering) i dag!

Alt så bra ut på ultralyden, jenta ble estimert til 8% over snitt og det var bra med fostervann. Eneste "minus" var at frøkna lå i skråleie...

Jordmorkontroll rett etterpå, og da lå hun plutselig i tverrleie! Tyder jo på at hun enda har god plass til å snu seg, men skulle ønske hun kunne legge seg i hodeleie snart. Jordmora begynte å snakke om keisersnitt om hun ikke snur seg - og det vil jeg IKKE! Skal på ekstrakontroll i uke 34 pga leie og håper hun har tatt til vett allerede da :)

Her er formen fremdeles fin, men jeg er veldig øm ved høyre ribbeinsbue der rumpa og beina trykker + har endel vondt i ryggen. Merker at nattesøvnen ikke er like god lenger og Gavicson er en kjær venn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tre dager forskjell på oss jo, miesol! Høres ut som vi har det ganske likt også.

Fikk også nettopp vite gutten i magen ligger 8% over snittet, og at han ligger i seteleie. Håper han har snudd seg, eller at han gjør det om ikke så altfor lenge :)

Sover innmari dårlig, og har en stor boks Gaviscon på nattbordet. Knasker mye isbiter før jeg legger meg, og syns det hjelper veldig godt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger babyen i hodeleie, men jordmor sa at det er ikke noe hun vektlegger enda, for babyer kan fremdeles snu seg mye enda, så det er ikke sikkert at dere trenger å være bekymret enda :klemmer:

Her hadde blodtrykket steget fra 125/85 på mandag til 135/85 igår, så jeg skal på ekstrakontroll på mandag...håper ikke jeg får noe svangerskapsforgiftning eller noe sånt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble travelt for meg forrige uke, så har ikke fått oppdatert før nå! Men på onsdag var vi på 3D ul og fikk se inn til lillegull.. :rodmer: For en spesiell og herlig opplevelse! Hun lå med begge hender foran ansiktet stort sett hele tiden, og var like sjenert som på ordinær ul. Men vi fikk jo noen fine bilder og videosnutter likevel, og jeg tror jammen hun er ei lita pappajente ut ifra ansiktstrekkene vi fikk se. :laugh: Blir spennende og se om det stemmer når hun kommer ut!

Ellers fikk vi vite at hun er 2% over snittet, og ligger fortsatt i seteleie. Er jo bare i uke 28 enda, men jordmor sa at hun burde ha snudd seg innen uke 30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om dere andre som har vært på ultralyd igjen også!

Jeg tilbragte 3,5 time på sykehuset igår, hadde altfor høyt blodtrykk. 150/100...Så jordmor ville ha meg på sjekk!

Måtte vente på et rom på føden i 2 timer for de kom, da satte de et sånn sparke/hjerteteller band på meg, skulle ligge med den et kvarter, en time seinere kom de tilbake!

Men alt er superbra med den lille i magen, blodtrykket mitt hadde roet seg noe etter et par timer på senga, så da skal jeg bare følges godt opp...Urinen er helt fin og...

Men ble 100% sykemeldt med beskjed om å ta det helt med ro da...

Kanskje jeg får begynne å vaske litt babytøy, så jeg får tiden til å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susa, godt å lese at det roet seg igjen.. Da får du slappe av og nyte tiden med vasking av det bittelille søte tøyet...

Her har krabaten virkelig begynt å være iverig.. Full rulle hele dagen - går virkelig på høygir i spark og slag så vi gleder oss til ny 3D ul i morgen å håper vi endelig får mulighet til å få sett litt mer enn de resterende andre ul - hvis ikke får vi bare vente i spenning til han kommer... synes tiden går veldig fort nå igrunn å det er jammen ikke lenge igjen før den første skriver at vannet har gått :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten kjapp oppdatering her fra dagens 3D UL.. Det var som forventet - ligger med ansiktet skjult godt inne i morkaka så her fikk vi ingen profil. I tilegg hadde han både armer og ben foran ansiktet og var ikke interrisert på noe som helst måte å gjøre seg til kjenne annet en nok en gang å vise stolt frem sin lille "snopp" som han alltid gjør... Så da får vi vente å se til gutten vår kommer :o)

Vi fikk iallefall en ny vektestimering og han ligger akkurat på normal snittet så da var han estimert til 3,4 - 3,5. Så får en håpe :o) Godt at alt er bra og at han har kommet opp fra under norm til normal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgon er det eg som skal på 3D-ultralyd! :) Det blir spennande - får berre håpa at vesla vil visa seg fram. Og så håpar eg på at kjønnet er tydelig, sånn at eg kan få bekrefta at det virkelig bur ei lita jente i magen min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirabella76: Lykke til og tvi tvi :o)

Vet meninger rundt navn er forskjellige men er det noen som har bestemt navn på den lille og ikke skal holde det hemmelig?

Her har valget falt på Matheo :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har navnet klart, men vil holde det hemmelig litt til. Vi skal kalle opp min oldefar, bestefar, onkel og pappa. Det blir bare et dobbeltnavn da! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker Leon eller Emma/Ella.

Synd de er høyt oppe på navnelistene, men vi syns navnene er så fine :rodmer:

Her tar jeg det bare med ro om dagen, blodtrykket har gått ned til 130/85, men jeg må fremdeles ta det litt med ro. Litt kjedelig da gubben er borte, han er på Hernes Institutt i Elverum med ryggen sin, kommer hjem igjen neste helg...Blir litt lange dager aleine da...

Men jeg lurer på om jeg ike er i litt redebygge-modus :sjenert:

Jeg er totalt håpløs på å rydde, men nå rydder jeg i alle rom...

Noen andre som "bygger litt rede" om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her inne om dagen! Kanskje alle er opptatt med redebygging? :fnise:

Her er ståa som før. Bekkenet er hverken værre eller bedre. Jeg stuller hjemme, men det er fint lite jeg klarer å gjøre. Kjemper mot den dårlige samvittigheten!

Det er mye aktivitet i magen, heldigvis. Føler meg stor og tung, selv om jeg faktisk har fått noen kommentarer i det siste om at magen min er liten? Kanskje jeg burde veie meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anerikke: Går du til noen behandling for bekkenet?

Jeg hadde første time hos kiropraktor forrige onsdag - og det ga store restultater. Sammenlignet med hva jeg var, er jeg neste bra nå. Jeg kan til og med gå uten å se ut som en gås. hihi

Har også begynt på bassengtrening to ganger i uka, med fysioterapeut. Har vært der to ganger foreløpig. Etter første time hadde jeg så store smerter i bekkenet at jeg lå og grein på sofaen når jeg kom hjem - men fysioterapeuten var helt normalt og få vondt etterpå i starten. Etter andre time gikk det mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...