Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

AnerIkke: Kiropraktor og Fysio har gitt gode resultater her... Å du er ikke den eneste som får høre "Nei så liten mage du har da... Grr.. Er du sikker på det er noen der inne liksom" ARG!!! Syns det virkelig er upassende å si fra folk...

Elllers siste trimester :bolledeig: hmf, den ypien under ligger 2 dager feil hele veien tross riktig termin dato.....

Noen her som fikk eller har fått tilbake kvalmen igjen i siste trimester ???

Her er det ikke go morgen lengre .......

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg går ikke til noen behandlling. Jeg burde virkelig, og når jeg skal til legen på torsdag skal jeg spørre om en henvisning. Tenker liksom at det ikke er så lenge igjen, men det er jo bare dumt. Jeg blir fryktelig sliten av å ha så vondt, og kanskje jeg blir plaget etter fødselen også hvis jeg ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg går ikke til noen behandlling. Jeg burde virkelig, og når jeg skal til legen på torsdag skal jeg spørre om en henvisning. Tenker liksom at det ikke er så lenge igjen, men det er jo bare dumt. Jeg blir fryktelig sliten av å ha så vondt, og kanskje jeg blir plaget etter fødselen også hvis jeg ikke gjør noe.

Det er bare å be om henvisning, fysio får du jo dekket og hvis du bruker fysio nå før fødselen får du faktisk dekket 6mnd etter fødselen også i forbindelse med bekken :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har man vært til vanlig sv kontroll i dag og alt var bra :) SF ligger under normalen og magen er liten så legen ville sende oss på en ekstra ul om det fortsatte slik til neste kontroll om ett par uker.. prøvde å si at det ikke var noe fare - vi har vært på 3D og alt lå etter norm så bærer nok langt inn i bekkenet, men det hjalp vist ikke.. . Så vel, vi takker jo ikke nei til å få se tassen en gang til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvnløs natt - igjen! Lillebaby tar bare mer og mer plass, og er ikke akkurat blitt noe svakere siden uke 18. Hun slenger seg rundt og forstyrrer innsovninga til mammaen. Når det da i tillegg er så lite plass i magen at alt som har kommet ned presser seg opp igjen (hele tiden!!), og lillebaby leker med blæra...da er det så godt som umulig å sovne! Lynende smerter nedover lysken hjelper for øvrig ikke på, heller.. Jeg priser meg foreløpig bare lykkelig av at all den oppkomminga av ... Hva det nå enn er, ikke har resultert i halsbrann (bank i bordet!)!

Ellers skal vi på 3D og se lillE på fredag, og vi gleder oss veldig! Det er perfekt tajma, iallfall, for nå trenger jeg å få en positiv opplevelse rundt dette igjen. Jeg er nok ikke en av de som kommer til å savne selve svangerskapet, for å si det sånn..

Hormonene har vært helt ekstreme siden jeg gikk inn i tredje trimester. Griner og er blodkokende sint om hverandre. Og så er det rimelig frustrerende å ikke greie å gå uten vonde smerter. Og å rape og gulpe for hver minste lille bevegelse. Og å måtte løpe på toalettet hvert femtende minutt. ... :sukk:

Men bortsett fra alt det derre tullet med at det ikke er noe særlig gøy å være gravid, så er det fantastisk gøy å skulle bli mamma!! Og å bli kjent med lillE i magen. Og å endelig skal få se hvordan baby har vokst! Selv om bevegelsene hennes er store og vonde for tiden (og hun har funnet både ribbein og yttersider), så er det noe helt unikt og stort med å kjenne liv hver eneste dag. Kjenne at lillebaby har det bra. Og å lure på hvordan hun ser ut, og hvordan hun er. ... Åh, det går liksom ikke an å konkludere med annet enn at det er fantastiske saker som foregår, selv om det er det vanligste (og noen ganger mest frustrerende og ubehagelige :fnise:) i hele verden.. Alt i alt er jeg altså skikkelig og ordentlig forelska i det lille mennesket (!!) i magen min, selv om hun (indirekte) allerede har begynt å ta fra meg nattesøvnen! :fnise::gravid:

Endret av Ahava
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker i mårra - det begynner å gå unna nå!

Jeg var på ekstrakontroll onsdag denne uka pga skråleie/tverrleie i uke 32, og da lå jenta i bevegelig hodeleie - jippi! Men i dag ligger hu på skrå/tvers igjen... Jeg må tydeligvis være romslig på innsida... Eller - det begynner forsåvidt å bli rimelig ubehagelig når hun tar disse turnrundene sine, kan ikke unngå å kjenne når hun bytter leie for å si det sånn. Må nesten holde på magen når det turnes som verst ;) Håper hun kan legge seg permanent i hodeleie snart, særlig siden jeg har mye mer vondt i ribbein/rygg og sover dårligere når hun ligger på tverra.

Hvordan er leiet hos dere andre?

Ellers var alt bra på kontrollen, med unntak av litt høyt blodtrykk. Må innom jordmor en gang i uka fremover for å sjekke (jobber i samme bygg), men har ingen andre tegn på svangerskapsforgiftning så jeg er i grunn ikke så bekymra.

Neste uke skal jeg forsåvidt også opp på føden for å være forsøkskanin når de får ny CTG-maskin! :) Tenkte det var koselig å få følge med hjertelyden til lillefrøkna over litt lengre tid, også blir det spennende å se om jeg har mye kynneraktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg har i magen driver også med noen volsomme rotasjoner. Merkelig følelse! Kjente etter i morges, og da lå han med hodet ned. Håper han bestemmer seg for å ligge sånn fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 40 dager igjen til termin idag, så da er jeg høygravid! :danse::hakeslepp::rodmer: (sånn er tankene...)

Har vært på kontroll igjen, har gått to dager i uken i det siste pga blodtrykket. Det har stabilisert seg litt mer, så tydelig at jeg har hatt godt av å ta det med ro. Ble sykemeldt fram til permisjonsstart 17 oktober da...

Litt sjalu på dere som opplever vonde spark altså, selv om det sikkert er greit å slippe. Kjenner bare sånne dult jeg, men har morkaka foran da, kan ha noe med det å gjøre, men har ikke merket et eneste vondt spark.

Tror jeg kommer til å savne sparkene da babyen kommer på utsiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 40 dager igjen til termin idag, så da er jeg høygravid! :danse::hakeslepp::rodmer: (sånn er tankene...)

Har vært på kontroll igjen, har gått to dager i uken i det siste pga blodtrykket. Det har stabilisert seg litt mer, så tydelig at jeg har hatt godt av å ta det med ro. Ble sykemeldt fram til permisjonsstart 17 oktober da...

Litt sjalu på dere som opplever vonde spark altså, selv om det sikkert er greit å slippe. Kjenner bare sånne dult jeg, men har morkaka foran da, kan ha noe med det å gjøre, men har ikke merket et eneste vondt spark.

Tror jeg kommer til å savne sparkene da babyen kommer på utsiden :sjenert:

Godt å høre at blodtrykket har stabilisert seg og gratulerer som kategori Høygravid :o)

Har det samme som deg - morkaka foran og kjenner kun dult, men her også håper jeg at de blir kraftigere etterhvert..

Miesol: leie her har vært tverrleie de siste 3 UL så da får vi se om noen uker.. Vi har jo fortsatt gooood tid å jeg nyter tiden som gravid.... Skulle nesten ønske det varte littebitt lengre :sjenert:

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykatt: Tusen takk :blomst:

Godt å høre at det er flere som bare kjenner dult, og at du nyter å ha babyen i magen...Jeg syns tiden har gått så fort, skulle nesten ønske jeg hadde litt lengre tid igjen...Vi får koooose oss med magen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Memories

Heldige dere da som har det så greit. :P Personlig kan jeg nesten ikke vente på å få graviditeten overstått! Sliter med leggkramper på natta og ellers dersom jeg strekker meg/strammer leggmusklene, vann i kroppen, bekkenvondt og karpeltunnelsyndrom som holder meg våken om natta. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere da som har det så greit. :P Personlig kan jeg nesten ikke vente på å få graviditeten overstått! Sliter med leggkramper på natta og ellers dersom jeg strekker meg/strammer leggmusklene, vann i kroppen, bekkenvondt og karpeltunnelsyndrom som holder meg våken om natta. :fnise:

Isj.... Det høres ikke noe godt ut nei...

Det er ikke det at jeg ikke har plager for de begynner å røyne på her å - det merkes. Men jeg setter så utrolig pris på at jeg ble gravid til slutt etter all prøvingen med prøverrør og var på vei til å gi opp da det klaffet på siste forsøk at jeg nyter virkelig denne tiden her da jeg vet mest sansynlig at dette er å blir vårt første og siste barn og siste gang en skal gå gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Isj.... Det høres ikke noe godt ut nei...

Det er ikke det at jeg ikke har plager for de begynner å røyne på her å - det merkes. Men jeg setter så utrolig pris på at jeg ble gravid til slutt etter all prøvingen med prøverrør og var på vei til å gi opp da det klaffet på siste forsøk at jeg nyter virkelig denne tiden her da jeg vet mest sansynlig at dette er å blir vårt første og siste barn og siste gang en skal gå gravid.

Når dere har hatt prøverør og greier så skjønner jeg deg godt. Det er vel noe helt spesielt og ekstra stas når det klaffer da etter så mye strev. Man setter kanskje mer pris på det å faktisk være gravid enn de som blir det relativt lett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Memories

Flere her som har hatt høy puls nå i slutten? Hvilepulsen (altså pulsen når jeg egentlig bare sitter og slapper av) min har vært på ca 90-100 og noe helt siden fredagen i alle fall. Kan godt hende det har vart lenger, merket det bare ikke før da. Nå nettopp var den 116, og når jeg var i kirka på søndag i en barndåp og satt absolutt helt i ro var den også på ca 100. Har også vært litt svimmel/trøtt og smålig slapp de siste dagene. Skal til legen i morgen for å forlenge sykemeldinga, men greit å høre her også om noen har det likens og evt vet hvorfor den har steget såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle nevne disse gratis babypakkene man kan bestille. De fleste vet sikkert om det - men hvis noen ikke gjør det så er det en oversikt her: http://mammanett.no/baby/gratis - mulig det er enda flere og som jeg ikke vet om. :)

Og det er fine produktprøver i pakkene - stort sett alt er ting man får bruk for :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned igjen til termin idag....hjelpes, skal si tida går fort! :gravid:

Har endelig fått mannen hjem fra treningsoppholdet han har vært på, det var deilig det! Merker at det har mye å si på søvnen min og, sover bedre da jeg ikke er aleine :rodmer:

Ellers så må jeg si at jeg gleder meg til å få igjen blære mi for meg selv, har kjent veldig "trykk" på blæra de siste dagene, må ofte fly på do hver time/halvtime...

(dere som har født før, det er ikke det som kalles nedpress??? Eller hva er det fornoe?)

Ønsker dere alle en fin søndagskveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være det er nedpress du har. Jeg hadde mye nedpress rundt uke 29/30/31 sist - og da fløy jeg på do konstant når jeg var i aktivitet. Virkelig konstant. Ble ganske fortvila - for jeg fikk ikke gjort noen ting på jobben min pga jeg satt på do hele tida. (ble sykmeldt ganske kjapt) Når jeg satt på do presset og pressset og presset det - også kom det en bitteliten dråpe. Også var det greit. Også gikk det ti minutter også på'n igjen.

Jeg hadde ikke urinsveisinfeksjon - men det kjentes sånn ut. Hvis det er lenge siden du har sjekket det - kan det kanskje være lurt å levere en urinprøve til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...