Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har bare sittet rolig i hele dag :P Plutselig fikk jeg vondt i høyre side av korsryggen.

Har sånn mensensmerter og kynnere, ikke noe godt

Oi, spennende!

Vondt i korsryggen, men tenker det er fordi det begynner å bli tungt...gysla vondt under rompeskalken da..

Hvordan vondt i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende det er noe på gang da:) , eller at kroppen modnes, maserier er det ikke det det kalles.., forbereder seg til fødsel litt og litt :)

Jeg har mye kynnere til tider, men tror nok det har mye å gjøre med at jeg er annengangs og får lett kynnere. Men stikking er tegn på modning :)

Skrevet

Jeg vet at livmorhalsen min er blitt forkortet, var 2,3 cm for 2 uker siden :-p

Og fikk beskjed om at de kynnerene jeg har og sånn er såpass sterke at de har innvirkning på livmoren.:-p

Hehe

Skrevet

Jeg vet at livmorhalsen min er blitt forkortet, var 2,3 cm for 2 uker siden :-p

Og fikk beskjed om at de kynnerene jeg har og sånn er såpass sterke at de har innvirkning på livmoren.:-p

Hehe

Oi, var du på UL altså?

Ja, jo mer du går og er i aktivitet jo mer modner den vel vil jeg tro..men ikke vet jeg, men håper babyen din holde seg inne et par uker til da :)

Godt ment for babyen sin del :)hehe

Tok akkurat et bad jeg, og ryggen er bedre...anbefales.. 0:)

Skrevet

Stikninger i underlivet har jeg også. De siste dagene har jeg hatt noen skikkelig vonde. De varer ikke så lenge - men de er så vonde at jeg ikke klarer å la være å kroke meg litt sammen og komme med noen auau. Også kommer de så plutselig.

Mulig jeg hadde det på slutten sist også - men det klarer jeg faktisk ikke å huske....

Fant ut via google at det er et tegn på modning - og det er jo fint - men det er fremdeles 6 uker til termin, så hun trenger nok å holde seg der inne ihvertfall 3 uker til.

Skrevet

Er det noen her som har slimete utflod ? Akkurat som el slim?

Gjest Memories
Skrevet

Syns jeg leser at "alle" har kynnere og diverse. Jeg har verken kynnere, stikkinger eller noe slikt. Har kynnere og diverse noe å si for om når han kommer? Er det større sjans for overtid dersom man ikke har det? :P

Skrevet

Syns jeg leser at "alle" har kynnere og diverse. Jeg har verken kynnere, stikkinger eller noe slikt. Har kynnere og diverse noe å si for om når han kommer? Er det større sjans for overtid dersom man ikke har det? :P

Jeg tror jeg har kynnere. Magen strammer seg og blir har hvis jeg gjør for mye. Og gir seg når jeg slapper av. Men det kommer ikke i tak sånn at man kan telle sekunder osv sånn som mange andre beskriver.

Får sjelden noe stikkinger. Kjenner det presser når jeg beveger meg. Og vet at gutten ligger langt nedi bekkenet mitt.

Jeg tror ikke det har så mye å si for når ungen kommer. Vi er bare forskjellige. Mamma fikk ikke kynner før ho var gravid med meg. Og jeg er nummer 3..

Akkurat som at det ikke har noe å si om man har råmelk før fødselen for melkeproduksjonen videre :)

Skrevet

Jeg har vært lite aktiv her i det siste, men nå går det fort mot slutten her :)

39+1 i dag :) Her har det vært litt av og på med noe jeg tror er maserier/modningssmerter de siste to ukene, håper det har hatt god effekt på livmorhalsen! Har fått modningsakupunktur to ganger og håper det også hjelper på. Etter behandlinga på torsdag fikk jeg skikkelig tak i ryggen, men det dabbet av igjen på fredagen... Ellers har jeg masse kynnere både i aktivitet og hvile (masse på natta!) og litt nedpress og stikking i underlivet innimellom.

Trives bra med permisjon og kan tåle å vente litt til på lillefrøkna, men vil hu komme ut så er det helt greit det å :) Er klar for fødsel når som helst egentlig, bare ikke kommende tirsdag ;) Her jeg bor er det nemlig bare fødestue, og blir det behov for overføring til fødeavd må man reise med fly eller helikopter, evt med båt (3-3,5 time å kjøre til nærmeste sykehus). Og kommende tirsdag er det meldt storm her på kysten... Jeg er godkjent for fødsel på fødestue, og er innstilt på å prøve det - men samtidig er det greit at det er mulighet for overflytting om det trengs... F.eks må jeg flyttes om fødselen drøyer ut og jeg trenger riestimulering eller epidural, også ønsker jeg selv å overflyttes i god tid før jeg evt har en stressa baby i magen som bør ut fort...

Noen flere her som skal føde på fødestue, eller som har begynt å tenke på ønsker for fødselen/skrevet fødselsbrev?

Jeg har vært litt usikker ang. det her med fødestue umderveis, og er vel egentlig fremdeles det.. Synes det er en kjempefordel at det er rolig der og litt mindre sykehuspreg + at jeg kjenner alle jordmødrene. Samtidig er jo beredskapen på et sykehus en helt annen...

Skrevet

Enig med Kakaoen i at vi er nok bare forskjellige, tror ikke det har noe å si.

Men jeg tror nok at man merker mere sånne ting når man er andregangs, og enda mer som tredjegangs osv.

Jeg hadde veldig mye kynnere og nedpress en periode i første svangerskap (uke 29/30/31)- men det var ganske sikkert fordi jeg jobben min ble for tung og fysisk - etter at jeg ble beordret å ta det mer med ro (og sykmeldt) forsvant mesteparten av kynnerne og nedpresset også.

Ellers har jeg ha mer kynnere og stikninger og sånne diverse ting denne gangen. Men nedpress har jeg ikke kjent noe til enda.

Jeg tror jeg har kynnere. Magen strammer seg og blir har hvis jeg gjør for mye. Og gir seg når jeg slapper av. Men det kommer ikke i tak sånn at man kan telle sekunder osv sånn som mange andre beskriver.

Det er kynnere du har - helt sikkert. De trenger ikke nødvendigvis komme i tak, de gjør sjelden det hos meg.

Skrevet

Går det an å spørre sykehuset om de kan sjekke livmorhalsen og eventuelt åpning?

Skrevet

Går det an å spørre sykehuset om de kan sjekke livmorhalsen og eventuelt åpning?

Du kan jo ta innvendig UL.

Det du tenke?

Gjest Memories
Skrevet

Har fremdels ikke kynnere/stikninger. Men som dere sier så er det jo forskjell fra person til person. Det jeg derimot nå har fått er smerter i/rundt symfysen. Utrolig ubehagelig! Fikk det rundt seks tiden i morges, sov litt over en time og våknet av at samboeren dro på jobb i halv åtte tiden og at jeg nok engang måtte på do. Fikk meg nesten ikke opp av senga. Det er vondt å gå, men er enda verre å reise seg fra seng/sofa. Flere som har det slik eller har hatt det slik? Hvor lenge varte det da i så fall? Dersom jeg er nødt å legge meg med det slik som det er nå så tror jeg at jeg dør. :gjeiper:

Skrevet

Ingen kynnere eller stikkinger her heller som en kan nevne noe stort ut av.. Har kanskje ett par stikk i løpet av dagen i magen eller i underlivet, ellers er det akkurat som en merket at murringene til mensen skal starte men så bare gir det seg igjen.. Så ingen ubehag på det sett å vis.. Men, blir spennende å se hva legen sier til uka om han har festet seg da hun trodde det forrige gang men var usikker.. Så har man bestilt å skal starte på modningsakupentur til uka - ikke at jeg har kjempe tro på det, men det skader jo heller ikke.... Ellers har jeg begynt å få litt vann i kroppen - spesielt om jeg går lengre turer, men det går heldigvis fort bort når jeg slapper av - bortsett fra om natten, da kommer det tilbake igjen så det følese ut som en går på to melposer de "FÅ" gangene en må på do i løpet av natten..

Ellers litt ubehag rundt om i magen - men det tror jeg skyldes at den lille får mindre og mindre plass og presser på ting han ikke skal presse på ... Men hva godtar man ikke for den lille :rodmer: Dessuten går leiekontrakten ut her om 2 uker... Å jeg har på følelsen at han kommer ett par uker før.. Men hvem har ikke det ?!?... Da blir det sikkert 14 dager over da vettu :twisted:

Skrevet

Istad på toalettet når jeg skulle tørke meg kom det fire prikker med blod på papiret :s Noen som har hatt det samme her ?

Eller vet hva det kan være ?:s

Skrevet

Istad på toalettet når jeg skulle tørke meg kom det fire prikker med blod på papiret :s Noen som har hatt det samme her ?

Eller vet hva det kan være ?:s

Tegn på fødsel har jeg hørt..

Skrevet

Var ikke store prikkene med blod assa :P

Det kom igjen nå og, men bare en sånn prikk.

Merkelig greier

Skrevet

Var ikke store prikkene med blod assa :P

Det kom igjen nå og, men bare en sånn prikk.

Merkelig greier

Snakka me ein venninne av meg for noen dager siden, hun venter 3barnet, og hun sa at hver gang hun gikk på do, så var hun så skuffet over at det ikke var blod i trusen, så der jeg har fått det fra...

Skrevet

Aha, Såppas :P Stakar jente, Hehe.

Men det blør ikke mye, kommer bare bitte bitte litt på papiret bare ^^ Så er sikkert ikke noe på gang eller noe

Skrevet

Aha, Såppas :P Stakar jente, Hehe.

Men det blør ikke mye, kommer bare bitte bitte litt på papiret bare ^^ Så er sikkert ikke noe på gang eller noe

Du kan jo google forsiktig, men hold deg til fagfolk ..jeg har jo barn fra før, men måtte ta haste ks så aner ikke selv hva jeg skal se etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...