Gå til innhold

Dyretortur i konformitetens navn

Gjest Nikam

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

At kosher og halalslakt er noe barbarisk svineri er premisset for diskusjonen. Det handler ikke om slaktingen i seg selv eller muslimske og jødiske tradisjoner, men det franske samfunns knefall for minoriteter som fungerer som pressgrupper for sine særinteresser. Ikke bare det, men de skammer seg over det og skjuler det for sin egen befolkning i profittens navn.

Nuvel.

Frankrike har vel burka - / niqabforbud og nekter muslimer å be på gata, så de er vel ikke akkurat av den ettergivende typen.

Når det gjelder halalslakt har vel det heller med vestlige kapitalistiske selskaper å gjøre; at de vil kunne selge kjøttet sitt til alle.

Og angående halalslakt i Norge er jeg blant dem som synes dette er bedre enn vanlig slakt, da dyrene faktisk bedøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nuvel.

Frankrike har vel burka - / niqabforbud og nekter muslimer å be på gata, så de er vel ikke akkurat av den ettergivende typen.

Når det gjelder halalslakt har vel det heller med vestlige kapitalistiske selskaper å gjøre; at de vil kunne selge kjøttet sitt til alle.

Og angående halalslakt i Norge er jeg blant dem som synes dette er bedre enn vanlig slakt, da dyrene faktisk bedøves.

Her er det du synes er bedre enn vanlig slakt, ditt usle, usle menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Får ikke sett noen video, men nå refererte jeg til halalslakt i Norge, der dyrene bedøves. Og selv spiser jeg verken halalkjøtt eller annet kjøtt, så "usselt menneske" kan du selv være. Jeg tenker dyrehensyn, du vil vel bare ha nok en grunn til å rakke ned på muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sett noen video, men nå refererte jeg til halalslakt i Norge, der dyrene bedøves. Og selv spiser jeg verken halalkjøtt eller annet kjøtt, så "usselt menneske" kan du selv være. Jeg tenker dyrehensyn, du vil vel bare ha nok en grunn til å rakke ned på muslimer.

Du refererer bare til din egen fantasi om hvordan dette foregår. Du har ikke giddet å undersøke hvordan dette virkelig skjer, for du bryr deg ikke. I stedet lager du deg en illusjon så du slipper å ta tak i de politisk korrekte vrangforestillingene dine om muslimer, noe som tydeligvis er viktigere for deg.

Råtne menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrehensyn er nok noe av det siste du tenker på i denne sammenheng. Og som jeg har uttrykkelig understreket tidligere i denne tråden, så handler den ikkeom muslimer eller jøder, men derimot en praksis som er uforenlig med alt som heter dyrevelferd og anstendighet i den vestlige verden. Det er faktisk så langt utenfor våre normer, at intil for noen få år siden, så ville en bonde eller annen dyreeier blitt ilagt en betydelig fengselsstraff for slik atferd mot dyr!

Dyrevernreglene i Norge og Europa er på andre områder absolutte. Om en sjøfugljeger blir stanset av jakt eller fiskerioppsyn med felte dyr i båten og denne har motor så vil han bli ilagt en astronomisk bot og hans jaktredskap inkludert båten vil bli beslaglagt. Det spiller da ingen rolle om vedkommende har benyttet seg av motoren under jakt, ingen forklaring vil bli akseptert.

Men når det gjelder systematisk og industriell tortur av dyr så har myndighetene valgt å sette tilside enhver anstendighetsnorm for å komme mindre pressgrupper i samfunnet og deres barbariske tradisjoner imøte.

Problemet er altså det franske, britiske og norske samfunnet som tillater denne type atferd. Myndighetene har nemlig, ved siden av plikt, en suveren rett til å definere hva som skal aksepteres i våre samfunn og hva som skal forbys. Gjennom sitt lovverk så definerer samfunnet seg moralsk og etisk. Man har altså valgt å totalforby enhver form for kjønnslemlesting av den delen av befolkningen man holder for mest verdifull og latt praksisen den mindre verdifulle delen av befolkningen. Videre tillater man industriell tortur av dyr. Dette forteller mer enn en bok om hva det norske samfunnet er blitt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrehensyn er nok noe av det siste du tenker på i denne sammenheng. Og som jeg har uttrykkelig understreket tidligere i denne tråden, så handler den ikkeom muslimer eller jøder, men derimot en praksis som er uforenlig med alt som heter dyrevelferd og anstendighet i den vestlige verden. Det er faktisk så langt utenfor våre normer, at intil for noen få år siden, så ville en bonde eller annen dyreeier blitt ilagt en betydelig fengselsstraff for slik atferd mot dyr!

Den handler ikke om muslimer eller jøder, men det er muslimer og jøder som driver med det her? Does not compute.

Forøvrig er det skremmende å se hvor lite folk bryr seg når de er mer opptatt av muslimers såre følelser enn dyrs lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den handler ikke om muslimer eller jøder, men det er muslimer og jøder som driver med det her? Does not compute.

Forøvrig er det skremmende å se hvor lite folk bryr seg når de er mer opptatt av muslimers såre følelser enn dyrs lidelser.

Jøder og muslimer må selv debattere sin egen praksis og holdninger til andre levende vesner. Det kan vi ikke påvirke. Vi kan ha en mening om det, men det er ikke spesielt matnyttig å diskutere.

Det norske myndigheter faktisk kan påvirke er hva som tillates innenfor den norske stats grenser. Der har vi absolutt rett til å definere normene for SAMTLIGE borgere, uavhengig av religion, kultur og tradisjoner. Man tillater ikke slakt av hunder, katter eller aper for mat slik de gjør i kina og andre land samt en rekke andre ting. Men for noen grupper i samfunnet er man villige til å legge seg fullstendig på rygg og kaste alle normer på båten. DET er interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøder og muslimer må selv debattere sin egen praksis og holdninger til andre levende vesner. Det kan vi ikke påvirke. Vi kan ha en mening om det, men det er ikke spesielt matnyttig å diskutere.

Det norske myndigheter faktisk kan påvirke er hva som tillates innenfor den norske stats grenser. Der har vi absolutt rett til å definere normene for SAMTLIGE borgere, uavhengig av religion, kultur og tradisjoner. Man tillater ikke slakt av hunder, katter eller aper for mat slik de gjør i kina og andre land samt en rekke andre ting. Men for noen grupper i samfunnet er man villige til å legge seg fullstendig på rygg og kaste alle normer på båten. DET er interessant!

Du forsøker å unngå det helt åpenbare, hvilket er at denne praksisen er drevet av jøder og muslimer. Hvilket er temmelig absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsøker å unngå det helt åpenbare, hvilket er at denne praksisen er drevet av jøder og muslimer. Hvilket er temmelig absurd.

Jeg unngår ikke det i det hele tatt. Det er utelukkende jøder og muslimer som har en slik praksis. Men det er ikke relevant for tråden. Det sentrale er hva myndighetene kan gjøre i forhold til det og hva de velger å gjøre. Samt i hvilken grad de gjør dette åpent og transparent.

Hva tror du ville blitt resultatet om den relevante informasjon, inkludert filmen "gjest" la ut, ble fremlagt for det norske folk til folkeavstemming?

Jeg og du eller andre på KG kan ikke endre jøder og muslimers forhold til disse tingene. Det kan de bare gjøre selv. Det vi derimot KAN gjøre er å gjøre det uttrykkelig klart at vi ikke aksepterer slikt innenfor grensene til det norske samfunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår ikke det i det hele tatt.

Og som jeg har uttrykkelig understreket tidligere i denne tråden, så handler den ikkeom muslimer eller jøder

Du unngår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fransk TV dokumentar kan i dag avsløre at samtlige slakterier i Stor-Paris nå utfører all slakting i henhold til sharia/kosher regler for å komme enkeltgrupper i samfunnet i møte.

Med andre ord så kaster det franske samfunn alle kulturelle anstendighetsnormer i forhold til dyrevelferd på båten for å tilpasse seg en fremmed minoritet som har slått seg ned i landet.

Hvor lenge skal vi tro det går før dette er realiteten også i Norge?

http://www.stonegateinstitute.org/2886/france-halal

Sett deg inn i lovverk angående slakting av dyr så kan du slutte å bite negler. :B

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en adskillig mer brutal metode - bedøvelse eller ei.

Nei, det stemmer ikke. Den halalslaktingen som gjøres etter norske regler, skiller seg egentlig ikke så mye fra den ordinære, sekulære slaktingen rent slakteteknisk. Dyret bedøves og strupen kuttes. Det er ordinært og ganske humant, ettersom dyret slipper å oppleve å bli drept. Det springende punktet er bedøving av dyret. Det skjer enten med strøm, CO2 eller slaktemaske, avhengig av dyret størrelse.

I Norge skiller halal slakt seg egentlig bare ved at det er en imam til stede som leser en bønn over dyret når det drepes. I mange andre land har muslimer og jøder fått gjennomslag for at dyret må være bevisst når bønnen leses og strupen kuttes. I Norge har muslimene akseptert at dyret kan være bedøvd. Jødene mener at det ikke er akseptabelt, og jeg antar at de importerer kjøttet sitt fra andre land som har en høyere toleranse for barbari.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke for at dyr drepes uten bedøvelse, at en religiøs person framsier en bønn i dødsøyeblikket spiller liten rolle for meg.

Dyretortur? Om man er så opptatt av dyrevelferd kan man jo begynne å reflektere på hva som er verst

- Leveforholdene til dyrene som skal vokse fortest mulig så vi får billig kjøttdeig og kyllingfilet

- At dyret lider i 5 minutter (aner ikke hvor lang tid det tar, bare gjetter)

Skjønner at dyrene muslimene og jødene behandles sannsynligvis på samme måte, men å fraskrive oss ansvaret og påstå at vi behandler dyr med respekt er jeg heller skeptisk til. Det har vel utallig bilder fra hønsehus og kyllingprodusenter vist. Og er det dyretortur- JA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det stemmer ikke. Den halalslaktingen som gjøres etter norske regler, skiller seg egentlig ikke så mye fra den ordinære, sekulære slaktingen rent slakteteknisk. Dyret bedøves og strupen kuttes. Det er ordinært og ganske humant, ettersom dyret slipper å oppleve å bli drept. Det springende punktet er bedøving av dyret. Det skjer enten med strøm, CO2 eller slaktemaske, avhengig av dyret størrelse.

I Norge skiller halal slakt seg egentlig bare ved at det er en imam til stede som leser en bønn over dyret når det drepes. I mange andre land har muslimer og jøder fått gjennomslag for at dyret må være bevisst når bønnen leses og strupen kuttes. I Norge har muslimene akseptert at dyret kan være bedøvd. Jødene mener at det ikke er akseptabelt, og jeg antar at de importerer kjøttet sitt fra andre land som har en høyere toleranse for barbari.

90% av dette er ting du bare finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke for at dyr drepes uten bedøvelse, at en religiøs person framsier en bønn i dødsøyeblikket spiller liten rolle for meg.

Skjønner at dyrene muslimene og jødene behandles sannsynligvis på samme måte,

Slutt å late som at denne forskjellen handler om "en bønn i dødsøyeblikket". Det er ikke annet enn uansvarlig å synse og tro når du har fått fakta så grundig klint opp i trynet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er i grunnen egentlig en veldig enkel sak å løse.

For å ivareta dyrevelferd og samtidig sende et tydelig og sterkt signal om hvilke etiske og moralske normer som styrer vårt samfunn så kan norske myndigheter forfatte en lov med absolutt nulltoleranse i forhold til halal og kosherslakt. Man gjør det helt enkelt totalforbudt å drive slike slakteformer i Norge og forbyr all import av kjøttvarer som kan mistenkes å være slaktet etter disse barbariske skikkene, og lar det hefte sviende reaksjoner for brudd på denne lovgivningen.

Den som ikke kan spise mat fra dyr som er slaktet på en human måte kan da velge å bli vegetarianere eller flytte til et samfunn som passer mer til deres moralnormer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i grunnen egentlig en veldig enkel sak å løse.

For å ivareta dyrevelferd og samtidig sende et tydelig og sterkt signal om hvilke etiske og moralske normer som styrer vårt samfunn så kan norske myndigheter forfatte en lov med absolutt nulltoleranse i forhold til halal og kosherslakt. Man gjør det helt enkelt totalforbudt å drive slike slakteformer i Norge og forbyr all import av kjøttvarer som kan mistenkes å være slaktet etter disse barbariske skikkene, og lar det hefte sviende reaksjoner for brudd på denne lovgivningen.

Den som ikke kan spise mat fra dyr som er slaktet på en human måte kan da velge å bli vegetarianere eller flytte til et samfunn som passer mer til deres moralnormer.

Dette er naivt. Hva er sannsynligheten for at noe slikt noensinne kommer til å skje når man først har sluppet muslimer og jøder inn i landet? Jeg mener - det er totalt absurd å slippe noen med et så barbarisk syn på dyr inn i landet og så lage lover og regler mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er naivt. Hva er sannsynligheten for at noe slikt noensinne kommer til å skje når man først har sluppet muslimer og jøder inn i landet? Jeg mener - det er totalt absurd å slippe noen med et så barbarisk syn på dyr inn i landet og så lage lover og regler mot dem.

Muligheten for at det skal skje er minimal, for ikke å si ikkeeksisterende. Poenget mitt er at det kunne gjennomføres og håndheves. Vi har forbud mot kvinnelig omskjæring, forbud mot barnearbeid og import av produkter av barnearbeid, samt en rekke tilsvarende lover, som selv om de ikke fungerer optimalt, i det minste signaliserer det norske folks vilje og etiske standard.

Jeg tror du vil finne at den løsning du selv grubler på vil vise seg å være like naiv og ugjennomførbar. Selv den mest ihuga innvandringsmotstander vil slite med scenarioet der fremmede drives som kveg gjennom morgentåka mot ventende fly som skal frakte dem ut av landet mens digre schäferhunder bjeffer og kommandoropene gjaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...