Gå til innhold

Dyretortur i konformitetens navn


Gjest Nikam

Anbefalte innlegg

En fransk TV dokumentar kan i dag avsløre at samtlige slakterier i Stor-Paris nå utfører all slakting i henhold til sharia/kosher regler for å komme enkeltgrupper i samfunnet i møte.

Med andre ord så kaster det franske samfunn alle kulturelle anstendighetsnormer i forhold til dyrevelferd på båten for å tilpasse seg en fremmed minoritet som har slått seg ned i landet.

Hvor lenge skal vi tro det går før dette er realiteten også i Norge?

http://www.stonegateinstitute.org/2886/france-halal

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjøres en del halal-slakt i Norge, men loven om dyrevelferd overstyrer, slik at dyrene må bedøves først. Etter det er det vel ikke store forskjellen på "norsk" slakting, og halal-slakt, annet enn at kjøttet velsignes eller hva det er.

Bedøving - avblødning - oppskjæring.

Etter hva jeg har forstått.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjøres en del halal-slakt i Norge, men loven om dyrevelferd overstyrer, slik at dyrene må bedøves først. Etter det er det vel ikke store forskjellen på "norsk" slakting, og halal-slakt, annet enn at kjøttet velsignes eller hva det er.

Bedøving - avblødning - oppskjæring.

Etter hva jeg har forstått.

Det stemmer. Men det har alltid vært et visst press for å få endret reglene til bronsealderstandard hvor dyret er ved bevissthet når strupen skjæres over. Og dette er den sørgelige realiteten i det meste av Europa. Der har man latt politikerne bestemme uten hensyn til dyrevelferden og humane slaktemetoder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Men det har alltid vært et visst press for å få endret reglene til bronsealderstandard hvor dyret er ved bevissthet når strupen skjæres over. Og dette er den sørgelige realiteten i det meste av Europa. Der har man latt politikerne bestemme uten hensyn til dyrevelferden og humane slaktemetoder.

Ah, det har jeg ikke fått med meg. Ja, da er det mindre hyggelig.

Må si jeg ikke ser helt poenget med å droppe bedøving.

Først og fremst av dyrevernhensyn, men også det at en bedøvet okse må da være lettere å håndtere enn en sprell levende og panisk okse. Det tar vel noen sekunder før det svimler for de. ( :snurt: )

Jeg håper vi ikke tillater unntak her i Norge i alle fall. :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Men det har alltid vært et visst press for å få endret reglene til bronsealderstandard hvor dyret er ved bevissthet når strupen skjæres over. Og dette er den sørgelige realiteten i det meste av Europa. Der har man latt politikerne bestemme uten hensyn til dyrevelferden og humane slaktemetoder.

Hør hør. Bronsealderstandard er rette ordet. Denne formen for slakting er intet annet enn barbarisk.

http://www.youtube.com/watch?v=HIR-XtZ8MsI#t=0m52s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjøres en del halal-slakt i Norge, men loven om dyrevelferd overstyrer, slik at dyrene må bedøves først. Etter det er det vel ikke store forskjellen på "norsk" slakting, og halal-slakt, annet enn at kjøttet velsignes eller hva det er.

Bedøving - avblødning - oppskjæring.

Etter hva jeg har forstått.

Det er en adskillig mer brutal metode - bedøvelse eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Det er en adskillig mer brutal metode - bedøvelse eller ei.

Viss dyret er bedøvd først så er det vel ikkje meir brutalt enn vanleg slakting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kosher og halalslakt er noe barbarisk svineri er premisset for diskusjonen. Det handler ikke om slaktingen i seg selv eller muslimske og jødiske tradisjoner, men det franske samfunns knefall for minoriteter som fungerer som pressgrupper for sine særinteresser. Ikke bare det, men de skammer seg over det og skjuler det for sin egen befolkning i profittens navn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Altså, ei nettside som har desse sakene som mest lest:

Most Viewed

Muslims Plan "Parallel Parliament" In Switzerland

"Caliphate Conference" Seeks to Islamize Europe, U.S.

Obama: "Son of Islam"?

How Come No One Wants to Help Gaza?

The Netherlands to Abandon Multiculturalism

vil eg vel ikkje stole alt for mykje på. Men iallfall: Så lenge dyra er svimeslått før dei vert slakta ser eg verkeleg ikkje problemet. At halal i butikkane skal hindre integrering er berre tull, tvert imot fremmar det integreringa, sidan ein kan spise ved same bord på tvers av kulturar og religionar. Eg klarer ikkje å hisse meg opp ein millimeter over at det kjøtet som er i butikken er halalslakta. At det skal vere ein del av snikislamiseringa er berre latterleg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

At kosher og halalslakt er noe barbarisk svineri er premisset for diskusjonen. Det handler ikke om slaktingen i seg selv eller muslimske og jødiske tradisjoner, men det franske samfunns knefall for minoriteter som fungerer som pressgrupper for sine særinteresser. Ikke bare det, men de skammer seg over det og skjuler det for sin egen befolkning i profittens navn.

Hæ? Det er jo berre ei praktisk ordning. Trur du at muslimar vil kjøpe halalkjøt som ikkje er merka som halal? Neppe. Altså har det inga kommersiell betydning, bortsett frå at det er rasjonelt å slakte alle dyr på ein måte, ikkje drive med to ulike metodar. Slutt å male fanden på veggen når han ikkje finst der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det er jo berre ei praktisk ordning. Trur du at muslimar vil kjøpe halalkjøt som ikkje er merka som halal? Neppe. Altså har det inga kommersiell betydning, bortsett frå at det er rasjonelt å slakte alle dyr på ein måte, ikkje drive med to ulike metodar. Slutt å male fanden på veggen når han ikkje finst der.

Ville ikke det riktige være å annonsere at alle dyr er kosher/halalslaktet fra disse slakteriene da? Det ville jo være sannheten, og gi franskættede muligheten til å ta standpunkt til varene på samme måte som du ønsker at muslimene skal kunne.

Eller gjelder den kulturelle og folkelige sensitiviteten din kun noen grupper av mennesker?

Ditt forhold til dyr har vi ellers allerede fått avklart..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest spennende her er vel at det er politisk korrekt med både dyrevelferd og "kulturell forståelse".

Gleder meg til å se idiotene bli urolig når de ikke vet hvilket bein de skal stå på.

Forøvrig har Kosherslakt vært praktisert i europa i fler ehundre år uten at noen har reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig har Kosherslakt vært praktisert i europa i fler ehundre år uten at noen har reagert.

Det er vel fordi at de som har til oppgave å reagere på slikt og informere folket, av en eller annen grunn har valgt å la være å oppfylle sin formålsparagraf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Ville ikke det riktige være å annonsere at alle dyr er kosher/halalslaktet fra disse slakteriene da? Det ville jo være sannheten, og gi franskættede muligheten til å ta standpunkt til varene på samme måte som du ønsker at muslimene skal kunne.

Eller gjelder den kulturelle og folkelige sensitiviteten din kun noen grupper av mennesker?

Ditt forhold til dyr har vi ellers allerede fått avklart..

Trur du der står ein imam eller ein jødisk forstandar og velsignar alt dette kjøtet? Det trur ikkje eg. Eg trur det som er merka halal/kosher er velsigna, og resten er ganske enkelt slakta på den måten dei brukar.

Kva skiljer mitt og ditt sitt forhold til dyr frå kvarandre, meiner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det er vel fordi at de som har til oppgave å reagere på slikt og informere folket, av en eller annen grunn har valgt å la være å oppfylle sin formålsparagraf.

Kven har som oppgåve å reagere, og basert på kva formålsparagraf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest spennende her er vel at det er politisk korrekt med både dyrevelferd og "kulturell forståelse".

Gleder meg til å se idiotene bli urolig når de ikke vet hvilket bein de skal stå på.

Forøvrig har Kosherslakt vært praktisert i europa i fler ehundre år uten at noen har reagert.

Bortsett fra onde nazisvin, selvsagt. De reagerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trur du der står ein imam eller ein jødisk forstandar og velsignar alt dette kjøtet? Det trur ikkje eg. Eg trur det som er merka halal/kosher er velsigna, og resten er ganske enkelt slakta på den måten dei brukar.

Kva skiljer mitt og ditt sitt forhold til dyr frå kvarandre, meiner du?

Nå er det vel ikke en velsignelse eller mangel på sådan han påpeker som problematisk i denne sammenhengen. Men at du velger å fokusere på akkurat det aspektet er høyst forståelig. Og med det så har du vel selv besvart ditt eget spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eller gjelder den kulturelle og folkelige sensitiviteten din kun noen grupper av mennesker?

Choose your battles. Det lærte eg då eg fekk barn. Det er ikkje noko poeng å vinne fram med sitt prinsipale standpunkt i alle situasjonar. Ein må skilje mellom det viktige og det mindre viktige. For meg er det mindre viktig om kjøtet er halal eller kosher, så lenge dyret er bedøvd når hovudpulsåra vert kutta, og det dermed ikkje kjenner smerte. For andre er det brennande viktig at kjøtet dei et er halal eller kosher. Andre ting er viktige for meg, som til dømes at jenter får styre sitt eige liv, og at ein har ytringsfridom. Dei to siste tinga er eg villig til å gå langt for å forsvare. Retten til å spise kjøt som ikkje er halal/kosher er totalt uviktig for meg.

Difor gjeld min kulturelle og folkelege sensitivitet som du så vakkert beskriv det enkelte område av livet, ikkje enkelte grupper av menneske. Det heng ikkje saman med folkegruppe, det heng saman med kva prinsipp vi snakkar om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kven har som oppgåve å reagere, og basert på kva formålsparagraf?

Så du trenger en formålsparagraf for å reagere på ondskap?

Der har du kanskje svaret på det andre spørsmålet om forskjellen på deg og "andre"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Nå er det vel ikke en velsignelse eller mangel på sådan han påpeker som problematisk i denne sammenhengen. Men at du velger å fokusere på akkurat det aspektet er høyst forståelig. Og med det så har du vel selv besvart ditt eget spørsmål.

Kva snakkar vi om? Smerta for dyra eller kosher/halal? Eg vil ikkje at dyra skal lide. Så lenge dei ikkje lir så meiner eg dyrevelferda er ivareteken. Viss du er ueinig i det burde du bli vegetarianar i staden for konspirasjonsteoretikar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...