Gå til innhold

Skal være i samme rom som Anders Behring Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye kommer til å være annerledes når befolkningssammensetningen endrer seg. Islam har dødsstraff for frafall, og dødsstraff generelt praktiseres flittig i muslimske land. Så at norsk strafferett endrer seg i en mer brutal retning etter hvert som muslimer får mer makt, tror jeg på. Men neppe om 20 år. 100 kanskje, litt avhengig av hvor stort tempo AP klarere å importere fremmedkulturelle med, uten at befolkningen reagerer for mye.

Det er deprimerende å se mennesker som har så liten tiltro til styrken i vår egen kultur, som det du oppviser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor fornuftig jeg hadde klart å tenke i en slik situasjon, med hauger av lik liggende rundt meg på alle kanter. Og med tanke på hvordan Norge behandler kriminelle, er det vel ikke helt utenkelig at en politisk bevisst politimann hadde vært fristet til å gjøre kort prosess med gjerningsmannen, dersom anledningen hadde bydd seg tilstrekkelig. Jeg vil tro det lå en del aggresjon i luften, og deltatroppen er tross alt mennesker de og.

Men langt mer sannsynlig er det naturligvis at gjerningsmannen hadde blitt skutt i det han var i ferd med å utføre ugjerningen sin. For hadde de sett ham i det han rettet våpen mot noen, er det ingen tvil om at han hadde blitt skutt. Da delta fant ham hadde han nettopp fullført massakren på nordsiden og var på jakt etter flere ofre. Flaks for ham.

De ville nok ha skutt ham for å beskytte ofre i faresonen.

Med det forbehold at jeg ikke vet hvordan Delta er trent, så vil jeg ANTA at de kan forholde seg til operasjonelle prioriteringer selv under betydelig press. Ellers ville de være totalt ubrukelige til den oppgaven de er satt til å løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi "overherrer"?

Poenget er ikke at det er VANSKELIG å innføre dødsstraff. Poenget er at i dette landet er det ingen som VIL innføre dødsstraff. Dersom det var et fremherskende ønske i befolkningen og de politiske partiene, så kunne vi ha dødsstraff i løpet av inneværende stortingsperiode. Men det er ingen som ønsker det, hverken for Breivik eller for noen andre, og det strider mot alt vi er som folk. Dødsstraffen ble fullstendig avskaffet, selv for forrædere i krigstid, fordi vi ikke ønsker å ha den. Og det var forøvrig Arbeiderpartiet som avskaffet den.

Ingen i dette landet vil innføre dødsstraff mener du? Er du medlem på Facebook, så du vel kanskje alle gruppene og sidene som hylte om "Offentlig henrettelse av Breivik" med tusenvis av medlemmer? Eller muslimene, som nevnt tidligere, som støtter dødsstraff? AP er partiet som danner lover slik det passer dem. Akkuart nå passet det med en Breivik-lov, senere vil det muligens passe med en døddsstraff for Breivik. Selv om flertallet likevel er imot dødsstraff, har ikke vi noe vi skulle sagt om denne debatten kom opp, for regjeringen gir fullt faen i befolkningen og demokrati. Flertallet ønsker langt strengere innvandrings- og asylpolitikk. Flertallet vil ikke ha datalagringsdirektivet. Gjør AP noe for å tilfredsstille folket? Nei. Eget løp.

Endret av fortsatther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i dette landet vil innføre dødsstraff mener du? Er du medlem på Facebook, så du vel kanskje alle gruppene og sidene som hylte om "Offentlig henrettelse av Breivik" med tusenvis av medlemmer? Eller muslimene, som nevnt tidligere, som støtter dødsstraff? AP er partiet som danner lover slik det passer dem. Akkuart nå passet det med en Breivik-lov, senere vil det muligens passe med en døddsstraff for Breivik. Selv om flertallet likevel er imot dødsstraff, har ikke vi noe vi skulle sagt om denne debatten kom opp, for regjeringen gir fullt faen i befolkningen og demokrati. Flertallet ønsker langt strengere innvandrings- og asylpolitikk. Flertallet vil ikke ha datalagringsdirektivet. Gjør AP noe for å tilfredsstille folket? Nei. Eget løp.

Selvom det finnes folk som vil innføre dødstraff, er ikke disse konsentrert i et eget parti, for ingen norske partier er meg bekjent villige til å innføre slik en lovendring.

Og AP danner ikke lover slik det passer dem, i et demokrati er det umulig. AP danner lover slik flertallet i Stortinget er villige til å la dem gjere, og om det innebærer en lovendring som opposisjonen er i mot, er det like fullt lovlig og ikke arrogant av det partiet som sitter i regjering. Felrtallet har alltid noe de skulle sagt, men i juridisk forstand er vil 'flertallet' si representantene som vi har valgt inn i Stortinget. Om et parti stadig skulle ta hensyn til, ikke kun hva Stortinget mener, men også hva mediene gir inntrykk av flertallet i folket mener, ville de partiet vært lite lojal mot sine egne velgere og de prinsipper den er bygget på. Slik er det for ethvert norsk parti enten de heter Høyre eller AP.

Resultatene fra en folkeavstemkning kunne derimot vært langt mer nødvendig å stille seg til, men hvorfor vi ikke har en folkeavstemmning i omfattende saker får bli ein annen diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det finnes folk som vil innføre dødstraff, er ikke disse konsentrert i et eget parti, for ingen norske partier er meg bekjent villige til å innføre slik en lovendring.

Og AP danner ikke lover slik det passer dem, i et demokrati er det umulig. AP danner lover slik flertallet i Stortinget er villige til å la dem gjere, og om det innebærer en lovendring som opposisjonen er i mot, er det like fullt lovlig og ikke arrogant av det partiet som sitter i regjering. Felrtallet har alltid noe de skulle sagt, men i juridisk forstand er vil 'flertallet' si representantene som vi har valgt inn i Stortinget. Om et parti stadig skulle ta hensyn til, ikke kun hva Stortinget mener, men også hva mediene gir inntrykk av flertallet i folket mener, ville de partiet vært lite lojal mot sine egne velgere og de prinsipper den er bygget på. Slik er det for ethvert norsk parti enten de heter Høyre eller AP.

Resultatene fra en folkeavstemkning kunne derimot vært langt mer nødvendig å stille seg til, men hvorfor vi ikke har en folkeavstemmning i omfattende saker får bli ein annen diskusjon.

Om noen år er AUF-ungdommen på Stortinget. Om noen år har flere muslimer klart å infiltrere seg i politikken og sitter også på Stortinget. Derfra er ikke veien lang til å få dødsstraff for Breivik. Jeg sier ikke at det er meget sannsynlig, jeg sier at det ikke er utenkelig, som var utgangspunktet for denne diskusjonen: Breivik er ikke på bærtur når han mener han kan bli henrettet.

Endret av fortsatther
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i dette landet vil innføre dødsstraff mener du? Er du medlem på Facebook, så du vel kanskje alle gruppene og sidene som hylte om "Offentlig henrettelse av Breivik" med tusenvis av medlemmer? Eller muslimene, som nevnt tidligere, som støtter dødsstraff? AP er partiet som danner lover slik det passer dem. Akkuart nå passet det med en Breivik-lov, senere vil det muligens passe med en døddsstraff for Breivik. Selv om flertallet likevel er imot dødsstraff, har ikke vi noe vi skulle sagt om denne debatten kom opp, for regjeringen gir fullt faen i befolkningen og demokrati. Flertallet ønsker langt strengere innvandrings- og asylpolitikk. Flertallet vil ikke ha datalagringsdirektivet. Gjør AP noe for å tilfredsstille folket? Nei. Eget løp.

Jaja, du får bare fjolle videre.

Loven blir ikke til på Facebook, og jeg kan ikke huske å ha hørt noen AP-politiker, eller noen representant for noen av de andre store partiene, foreslå at vi skal gjeninnføre dødsstraff.

Om man skulle forsøke å lage en lov om dødsstraff bare til ære for Breivik, så måtte det forøvrig bli en lov med tilbakevirkende kraft, men det ville forutsette en endring av grunnloven, som igjen må gjøres med 2/3 flertall. Og rent bortsett fra at ingen ønsker dødsstraff, hverken for Breivik eller andre, så tror jeg faktisk ikke at han er verdt så mye bryderi. Det rekker i lange baner at han sitter bak lås og slå i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frp er vel de eneste som går inn for dødstraff i norge. Men så er jo frp ett tulleparti som spiller på folks følelser.

Årsaken til at folk flest ikke vil ha dødsstraff er fordi det ikke er noe land i vesten bortsett fra amerikanerne som dreper folk ved lov.

Allerede etter opplysningstiden etter massehenrettelsene etter den franske revolusjon så skjønte folk sånt, - kast kronen av kronprinsen i bastillen, men ikke kutt hodet hans! Vi skal jo være bedre enn kongen hogget hodet av.

Innfører vi dødsstraff i norge er vi med på og skape det tøysesamfunnet breivik ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen år er AUF-ungdommen på Stortinget. Om noen år har flere muslimer klart å infiltrere seg i politikken og sitter også på Stortinget. Derfra er ikke veien lang til å få dødsstraff for Breivik. Jeg sier ikke at det er meget sannsynlig, jeg sier at det ikke er utenkelig, som var utgangspunktet for denne diskusjonen: Breivik er ikke på bærtur når han mener han kan bli henrettet.

Så, hvor lang tid tror DU det tar før vi får et storting som er sammensatt av stort sett bare muslimer? Dersom en lov skal gis tilbakevirkende kraft, så krevs det en grunnlovsendring, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvor lang tid tror DU det tar før vi får et storting som er sammensatt av stort sett bare muslimer? Dersom en lov skal gis tilbakevirkende kraft, så krevs det en grunnlovsendring, vet du.

Det ville jeg tro var på plass innen 2050.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Offisielt er ikke Frp for dødsstraff, men en kan jo spekulere i hva som ulmer i partiet.

Knudsen vil ha dødsstraff

I tillegg synes han terrorister bør få dødsstraff.

- Sprenger noen en bombe på t-banen i Oslo som dreper 127 mennesker, ser jeg det som naturlig at de kan straffes med døden, sier Frp-politikeren til VG.

Halvparten av Frp-velgere vil ha dødsstraff

Sjokkert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg tro var på plass innen 2050.

Akkurat, ja.

Vel, da er Breivik blitt 71 år gammal, om han fortsatt lever, og jeg tviler sterkt på at dødsstraff for ham er høyt prioritert av noen som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisielt er ikke Frp for dødsstraff, men en kan jo spekulere i hva som ulmer i partiet.

Knudsen vil ha dødsstraff

I tillegg synes han terrorister bør få dødsstraff.

- Sprenger noen en bombe på t-banen i Oslo som dreper 127 mennesker, ser jeg det som naturlig at de kan straffes med døden, sier Frp-politikeren til VG.

Halvparten av Frp-velgere vil ha dødsstraff

Sjokkert?

Nei, ikke egentlig. Og halvparten av FrP-velgerne er ikke spesielt mange mennesker, når man tar i betraktning den relativt lave valgdeltakelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, ja.

Vel, da er Breivik blitt 71 år gammal, om han fortsatt lever, og jeg tviler sterkt på at dødsstraff for ham er høyt prioritert av noen som helst.

Henrettelse er henrettelse og det er ikke sjans i havet for at AP/AUF lar denne saken viskes ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er deprimerende å se mennesker som har så liten tiltro til styrken i vår egen kultur, som det du oppviser her.

Jeg har tiltro til vår kultur, men dessverre er det en del av denne kulturen å være langt mindre etnosentrisk og fremmedfiendtlig enn andre folkeslag. Tilliten vår og troen på det gode i mennesket er en bra ting, helt til fremmede folkeslag som ikke har den samme kulturen, finner ut at de skal utnytte oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De ville nok ha skutt ham for å beskytte ofre i faresonen.

Dette er vel hva "engelskmenna" kaller en understatement, men du skal ha for uventet ærlighet, i det minste :-]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, ikke egentlig. Og halvparten av FrP-velgerne er ikke spesielt mange mennesker, når man tar i betraktning den relativt lave valgdeltakelsen.

Du burde jo være det, for anonymbruker har jo totalt motbevist påstanden din om at INGEN vil ha dødsstraff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er deprimerende å se mennesker som har så liten tiltro til styrken i vår egen kultur, som det du oppviser her.

Ingenting hadde vært bedre enn om vi kunne stoppet og reversert den utviklingen Norge står overfor. Men med den masseimporteringen av muslimer som skjer nå og i det voldsomme tempoet det skjer i, så må jeg si jeg er enormt skeptisk til om det i det hele tatt er mulig å snu før det er for sent.

Jeg synes også det er skremmende å se hvor lite gjennomsnitts-nordmannen ser ut til å bry seg om den negative utviklingen. Det vitner om et naivt syn og en altfor stor tiltro til de som styrer landet. Er Stoltenberg og co. bare enormt naive eller er de landsforrædere av rang?

Endret av Mädchen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes også det er skremmende å se hvor lite gjennomsnitts-nordmannen ser ut til å bry seg om den negative utviklingen. Det vitner om et naivt syn og en altfor stor tiltro til de som styrer landet. Er Stoltenberg og co. bare enormt naive eller er de landforrædere av rang?

De er nok klar over hva de har drevet med. De er jo ikke idioter. På den annen side vil det å innrømme feil være katastrofalt for dem. Bare se hvor mye pepper AP får nå ifm. asylbarna, hvor de forsøker å oppnå litt bakkekontakt igjen.

Jeg tror også det er farlig å tro dette er en venstre/høyre-greie. Alle partiene på stortinget har vært for masseinnvandring i mer eller mindre grad. FrP har protestert litt, men det har ikke hatt noen nevneverdig effekt. Innvandringen har snarere skutt til værs i takt med FrPs økende oppslutning. Og la oss ikke glemme at det var høyresiden som startet innvandringen av fremmedarbeidere til Norge på 70-tallet, mens Arbeiderpariet innførte innvandringsstoppen i 1975. Overskrift i Klassekampen 1971: Steng grensene. Importen av fremmedarbeidere en trussel mot norske arbeidere.

Det virkelige problemet er ikke venstresiden, men at ALL norsk politikk er kuppet av en snever gruppe mennesker som tviholder på makten, fremstiller seg selv som et demokrati og gjør det umulig i praksis for divergerende oppfatninger å slippe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp er vel de eneste som går inn for dødstraff i norge. Men så er jo frp ett tulleparti som spiller på folks følelser.

Årsaken til at folk flest ikke vil ha dødsstraff er fordi det ikke er noe land i vesten bortsett fra amerikanerne som dreper folk ved lov.

Allerede etter opplysningstiden etter massehenrettelsene etter den franske revolusjon så skjønte folk sånt, - kast kronen av kronprinsen i bastillen, men ikke kutt hodet hans! Vi skal jo være bedre enn kongen hogget hodet av.

Innfører vi dødsstraff i norge er vi med på og skape det tøysesamfunnet breivik ønsker seg.

du skulle bare vist hva AP er. Hadde det kommet ut i media hvordan de faktisk holder på hadde tulleparti faktisk fått en mening..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I morgen kommer den nye sakkyndigrapporten.

Er det flere enn meg som er spent på hva de har kommet frem til denne gangen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...