Gå til innhold

LovelyMonroe's harmoniske verden


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Da har begravelsen vært og den gikk kjempefint, alt gikk knirkefritt for seg og det kom veldig veldig masse folk. Det er jo alltid godt å se :)

Nå er det bare en måned og to uker(imorgen) igjen til jeg flytter til kjæresten min. Gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, så herlig at det ikke er lenge til dere flytter sammen da. :hoppendeglad:

Her har vi snart bodd sammen i trekvart år! :) Hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så herlig at det ikke er lenge til dere flytter sammen da. :hoppendeglad:

Her har vi snart bodd sammen i trekvart år! :) Hehe.

Åååh!, Har dere?? Hvordan føles det :hjerte: Tok det lang tid før dere "kom inn i det" og ting ble til vaner?? Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tok ikke så lang tid. Men vi har kjent hverandre lenge lenge før vi ble sammen, og vi er ganske samkjørte. Så det gikk flytende fra dag en! Nå hadde jeg aldri klart å bo uten han da. :hjerte: Det er helt herlig synes jeg, og jeg elsker at han kommer hjem til meg hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oisann. En stund siden sist jeg har skrevet nå.

I hvertfall, har (litt for fort) gått ned til 58,7 kg nå(veide over 61 for en ukes tid siden). Får ikke i meg så mye mat, men jeg prøver, og satser på det bare er forbigående. Idag hadde jeg en kjempedeilig kvelds... nemlig sashimi (rå fisk sammen med soyasaus, evnt grønnsaker, sesamfrø etc.). Jeg brukte salmalaks, og hadde over noe som kan minne om soyasaus, bare mye sunnere uten all saltet, og med null kalorier. Smaker soyasaus og fåes HER. Vedsiden av hadde jeg oppskjært banan med kalorifri (supergod) pannekakesirup på! Elsker den...! Den fåes HER. Kjempedeilig kveldsmat.( + en kopp deilig te! )

Hadde en deilig treningsøkt idag. Styrketime. Vi var bare to på timen, pleier og være 10 + der.. så følte meg sprek! :lur:

Har hatt kjempefint vær her idag, og jeg har tuslet rundt i kjole og nyinnkjøpte ballerinasko, det er herlig. Gleder meg til en varm helg sammen med kjæresten som er på besøk :)

Håper dere får en god natt! :natti:

(så skal jeg bli flinkere til og poste, OG komme med oppskrifter...)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tok ikke så lang tid. Men vi har kjent hverandre lenge lenge før vi ble sammen, og vi er ganske samkjørte. Så det gikk flytende fra dag en! Nå hadde jeg aldri klart å bo uten han da. :hjerte: Det er helt herlig synes jeg, og jeg elsker at han kommer hjem til meg hver dag. :)

Åå! Herlig :hjerte: Nei... jeg merker jo nå når vi først sees, så er det helt forferdelig om han må være vekke EN dag fra meg... han pleier jo å måtte dra fra meg i en mnd, og det gjør han på mandag. Men nå er han vekke én dag, han måtte nemlig hjem til fam. igjen pga en begravelse men kommer hjem igjen hit til meg imorgen, men ååå, savner han allerede... rart hvor man "glemmer" hvor mye man elsker og savner noe når man ser dem hele tiden... blir jo motsatt for meg, men hihi! :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen lagde jeg meg en porsjon med proteinpasta. Deilig, sunn og mager versjon av vanlig pasta! Og uten hvetemel og sukker. Oppskriften fant jeg på www.dedication.blogg.no, og jeg har laget den flere ganger. Pleier også å tilsette litt ekstra krydder i, og næringsgjær. Og når den er ferdiglaget liker jeg å ta det i en liten kasserolle, spe på med litt havremelk og en god dæsj næringsgjær og litt salt, så får det blande seg godt inn, da får pastaen en god smak! Den smaker ikke SÅ mye alene, så bruk fantasien med evnt saus eller krydder, om du vil, trengs ikke :-)

1 egg

1 eggehvite

100 g mager kesam

3 ts fiberhusk

(doble/tredoble gjerne porsjonen)

Den på bildet mitt er doblet, og uten noe saus.

Sett ovnen på 150 grader. Pisk det hele egget og eggehviten sammen med en gaffel, deretter har du i kesam og fiberhusk. Rør så alt sammen til det blir godt blanden og la røren stå og svelle i fem minutter. Ta deigen ut av bollen og legg den på et bakepapir og smør utover. Om den er for tykk til dette kan du ta et nytt bakepapir, smøre litt olje på, og deretter legge den oppå(med oljesiden ned mot deigen) og kjevle deigen flat. Uansett hva du velger skal deigen være flat og så tynn som mulig(uten at det går "hull)). kjevle til en firkant/rektangel. Sett den midt i ovnen i ca ti minutt, skjær deretter i lange strimer, og server! (eller ta pastaen i en kasserolle og gjør som jeg beskrev over)

Håper det smaker, jeg elsker den i hvertfall!

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Det er ganske morsomt. :)

Har du fått testet å lage mat med den sjokoladesoyaen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladesoya?? Hæ? :-P ja! Det er morsomt det her gitt.. Hun andre eleven jeg kjører med er elendig å kjøre, holdt på å krasje utpå vanlig vei iste, men hun er ganske ung også da, også en eplekjekk drittlærer. Han jeg har til vanlig er kjempesnill :-) men, gøy å "få lov" å grisekjøre litt "trygt" også... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det den kalorifrie sjokoladen din er da"! Den du linket til meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SjokoladeSAUS mener du? :) Jeg har en "soyasaus" hjemme og, som jeg kjøpte på iherb, er ikke akkurat soya men et sunnere(mindre salt bl.a) alternativ til soya, smaker likt. Også har jeg sjokoladesausen ja, den er god på masse. husker første gangen jeg smakte den helt alene, da virket den litt kunstig og sterk, men likte den bedre og bedre hvor hver gang, og den er GOD sammen med ting. Av walden farms sine produkter har jeg prøvd sjokoladesausen, honey dijon dressingen og pannekakesirupen(walden farms er det merket som selger kalorifrie produkter vet du). Honey dijon dressingen er god, bl.a til salater, men likevel vet jeg ikke om jeg vil kjøpe den igjen, vil prøve meg på thousand isaland og bacon ranch og div andre istedenfor. Pannekakesirupen er MUMS :lur: Ikke lenge siden jeg fikk flaska og har brukt opp halve... på kanskje litt over en uke.. er veldig stor tut på de der, så kommer mye om gangen, men har allerede hamstret inn to til. Og har også bestilt disse walden farms produktene nylig, kommer vel snart:

Caramel dip

Chocolate dip

Bleu Cheese dressing(ostedressing vil jeg tro)

Også bestilte jeg i tilegg en koffeinfri kaffi derifra. Tåler ikke koffein fra kaffi, begynner å skjelve... veldig ekkelt.

Er MANGE flere walden farms produkter jeg vil teste ut da, de har fått så mye nytt nå! Som carbonara saus, bringebærsaus, eplesyltetøy osv osv :) Mangen av tingene kan smake litt rart alene, som jeg egentlig kan forstå - men er veldig god oppå ting eller i ting. Jeg liker en del av de alene uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det en sunn lasagne inni ovnen og venter på meg! :) Gleder meg masse til å smake... Jeg fant på oppskriften selv, men ser en del har laget noe lignene før, men å bl.a bruke squash skiver som plater.

I bunnen hadde jeg stekt kyllingkjøttdeig,løk og en boks hakkede tomater. Så hadde jeg over tynne skiver med squash. Deretter et tynt lag med cottage cheese(burde hatt to pakker for tykkere lag), deretter oppskjærte tomater, før jeg hadde squash over på toppen igjen og oppå deeer igjen et godt dryss med næringsgjær ( smaker ost, litt nøtteaktig ost, NYDELIG).

Nomnom, gleder meg til å smake!! (også av restekjøttdeigen lagde jeg to pølser, ligner på sånne grillpølser, hihi, bare lagde ro runde pølseformede tykke strimlet med resten av kjøttdeigen(med krydder og hvitløk i da), og stekte de godt i panna, og fryste ned. 129 kcal i hver. Nam :)

edit: lasagnen var veldig god, litt mye vann/saus på bunnen, kommer vel fra kjøttdeigen og tomatene tenker jeg. Tilsammen med absolutt alt ble hele lasagnen 1030 kcal, og jeg kan tenke meg den kan bli delt opp i tre måltider, dvs ca 340 kcal per stykke/måltid, og da får du en god dæsj oppå fatet :)

Kjempedeilig og ikke minst enkelt! Kan jo også bytte ut cottage cheese med noe annet, evnt grønnsaker, og også ha lett ost på toppen, men hadde ikke det for øyeblikket :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den du linket til meg stod det soya på. Jeg er 100% sikker på at jeg leste soya, og typen reagerte med at soya ikke pleier å ha sjokoladesmak!

Menmen.

De har fått inn mye nytt, ja? Skal ta en titt til på siden jeg da. :) Synes bare det er så kjipt. Det er jo ikke dyrt, men jeg har likevel ikke råd til å handle noe derifra. Har ennå ikke fått bestilt den sjokoladesausen/soyaen hva enn det er, fordi jeg ikke har råd og nå får jeg heller ikke penger fra lånekassen enda (så jeg får lønna mi på 1500 bare og må bruke sparepengene mine på husleia :()

Men de virker som de har mye spennende som jeg også vil teste.

Åh, det hørtes spennende ut! Men jeg er så dårlig på kjøkkenet, så lasagne tror jeg det er lenge til jeg klarer å lage. Dessuten har vi ikke ovn. :sur::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte salmalaks, og hadde over noe som kan minne om soyasaus, bare mye sunnere uten all saltet, og med null kalorier. Smaker soyasaus og fåes HER. Vedsiden av hadde jeg oppskjært banan med kalorifri (supergod) pannekakesirup på! Elsker den...! Den fåes HER. Kjempedeilig kveldsmat.( + en kopp deilig te! )

Dette skrev jeg, har ikke skrevet noe om en sjokoladesaus her? Bare en soyasaus og en pannekakesirup :)

Den du linket til meg stod det soya på. Jeg er 100% sikker på at jeg leste soya, og typen reagerte med at soya ikke pleier å ha sjokoladesmak!

Menmen.

De har fått inn mye nytt, ja? Skal ta en titt til på siden jeg da. :) Synes bare det er så kjipt. Det er jo ikke dyrt, men jeg har likevel ikke råd til å handle noe derifra. Har ennå ikke fått bestilt den sjokoladesausen/soyaen hva enn det er, fordi jeg ikke har råd og nå får jeg heller ikke penger fra lånekassen enda (så jeg får lønna mi på 1500 bare og må bruke sparepengene mine på husleia :()

Men de virker som de har mye spennende som jeg også vil teste.

Åh, det hørtes spennende ut! Men jeg er så dårlig på kjøkkenet, så lasagne tror jeg det er lenge til jeg klarer å lage. Dessuten har vi ikke ovn. :sur::ler:

ja... handler om prioriteringer, så jeg forstår deg... og har selv ikke sååå mye å rutte med fortiden. Men siden jeg handler en del mat derifra trekker jeg det da evnt fra matpengene :)

Oi, hvordan er det å ikke ha ovn? Blir dere ikke veldig "hemmet" av det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette blir bare misforståelse. :daane: Jeg mente den sjokoladesausen du har linket til meg før som jeg sa jeg skulle kjøpe. Har ennå ikke fårr gjort det! Den kalorifrie vet du.

Jo, vi blir veldig hemmet av det, men har jo for tiden ikke noe valg. Ovnen funket når vi flyttet inn (hvitevarene er med i leia) men har nå sluttet å virke og døren har falt av. Det er uutrooolig irriterende, men vi har ikke råd til å sponse oss selv med en ny ovn enda, og stekeplatene fungerer jo som de skal. Så det må vente. Men er mye mat vi går glipp av :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Monroe! Hvordan går det med deg? Hvor er du hen i verden? :lete: Denne dagboka har ikke blitt oppdatert siden slutten av mai!! Savner deg, jeg! :klemmer:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på deg! Hvordan går det? Og har du flytta inn med kjæresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...