Gå til innhold

LovelyMonroe's harmoniske verden


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Tjollahopp! :danse:

Monroe som prøver seg på noe nytt... igjen... :fnise: Minner meg om da jeg hadde brevvenn da jeg var liten, måtte presentere meg selv og greier...

Jeg er en positiv og glad jente i tyveårene, jeg studerer fortiden(på feil studie) og til høsten 2013 begynner jeg på sykepleien. Jeg har en hund jeg tilbringer mye av tiden min med og ellers har jeg en forkjærlighet for sunt og bra kosthold, trening og interiør. Jeg er opptatt av å glede andre og det gir meg mye å kunne være der, stille opp og glede et annet menneske :) Jeg er i et forhold med en fantastisk flott mann. Han bor i hjembyen min mens jeg bor i en annen by dette året pga studier. Jeg flytter tilbake om fire måneder(slutten av juni) og vi blir da samboere. Først gang for oss begge, så det er klart vi gleder oss! :hjerte:

Vil gjerne skrive i denne dagboken om ting som opptar tiden min, og gjerne trening og kosthold også, og jeg håper at andre vil finne glede og inspirasjon i det. Det er veldig kjekt å ha et sted å kunne uttrykke seg, og et sted å dele opplevelser og små hverdagsgleder, tyckar jaaag. Kommer nok til å legge ut en del oppskrifter og den slags og om jeg kjenner meg selv rett! :spise:

Idag har jeg vært på tur med hunden min i det flotte været, jeg har skikkelig vårfeeling nå! Jeg er også på min tredje dag med tannbleking. Bruker Crest Whitestrips og har hørt mye bra om de, så vi får vente å se, fikk de til den nette sum av 195,- inkl frakt på ebay, og siden jeg bare hadde lest postivit om dem, måtte jeg jo prøve.... :fnise:

Har nettopp fortært en stor deilig porsjon med skogsbær&banan smoothie, der jeg hadde litt Spirulina oppi, har begynt på Spirulina for første gang idag, så gleder meg til å se hvordan kroppen min reagerer på denne vidunder algen. Må trappe opp forsiktig da, og snart får jeg jammen tre andre grønne superpulvere fra iHerb i posten...! Blir en herlig morgenshake på meg etterhvert :) Ja.... angående iHerb, kommer sikkert til å skrive mye om den siden.... sitter mer innpå der en noe annet iløpet av dagen, og det er verdens mest fantastiske nettside! Kan skrive mer om den senere.. har flere produkter å teste ut derifra også så jeg har nok en del innlegg å skrive her inne etterhvert tenker jeg!

Nå skal jeg på trening, skal trene styrke idag og det blir første treningen etter en to ukers ferie. Ha en flott formiddag alle sammen, ønsker dere en super dag! Og HUSK at det bare er du som kan bestemme at dagen idag skal bli perfekt! :hjerte:

Ønsker alle som vil følge meg her inne, velkommen! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen KaDust :jepp:

Jeg har en eurasier! Fantastisk flott rase... han ligger nedenfor meg nå som et slakt og snorker som en gris.. :fnise:

HER og HER kan du lese mer om Spirulina om du vil :) Kan skrive mer selv om det og hva jeg tenker rundt det senere, men må løpe for å rekke treningen nå!

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :-) Er så glad du starta en dagbok her! Da kan du komme med alle de fine oppskriftene dine og massevis av sunn inspirasjon! Kanskje klarer jeg å lage mat også, hvis du skriver det veeeldig detaljert, hehe!

Hipp hurra for at du har en dagbok! Jeg lagde bare en trenigsdagbok selv, men det er jo stiligere med en du kan fylle med hva du vil! :duskedame:

Gleder meg til å følge deg! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :-) Er så glad du starta en dagbok her! Da kan du komme med alle de fine oppskriftene dine og massevis av sunn inspirasjon! Kanskje klarer jeg å lage mat også, hvis du skriver det veeeldig detaljert, hehe!

Hipp hurra for at du har en dagbok! Jeg lagde bare en trenigsdagbok selv, men det er jo stiligere med en du kan fylle med hva du vil! :duskedame:

Gleder meg til å følge deg! :hoppendeglad:

Raaaaainbow!! :danser:

Liker at du vil følge meg, tjohei!! Ja, skal legge ut mange oppskrifter her inne, har allerede noen på lur, hihihi... Skal prøve å lage de så detaljerte som mulig :tommelsmil:

Har du treningsdagbok?? Link meg da vel... jeg vil følge!! :hoppendeglad:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, heldiggris! Fantastisk rase, indeed! Uff, savner så sårt å ha hund. :( Gleder meg til vi får kjøpt hus og jeg kan ha en fantastisk hage med 2 flotte hunder som løper i beina på hverandre!

Okey, takk da skal jeg lese litt om det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, KaDust, det er min drøm også! Hus, hage og to nydelige hunder! :-)

Dagboka mi er ikke så innholdsrik ennå, da. Tenker at jeg skulle starta den før! Men linken er i alle fall

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=619065&st=0

Høres ikke så veldig motiverende ut å være på feil studie, da; hehe!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo, så gøy at du har dagbok! Haha, feil studium ja, been there done that! Bra du skal begynne med noe annet til høsten :)

Aw, jeg så alltid for meg at du hadde en mindre hund, type liten terrier eller noe, men så er det en bamsete, fluffy eurasier-vofs! Så heldig du er :) bare jeg blir frisk nok SKAL jeg ha hund!

Hmm, har hørt mange som er begeistra for iherb, men etter din gjentatte skamros tror jeg at jeg må sjekke det ut litt nøyere...

Ellers vil jeg bare si at jeg syns planen (hoho, telefonen skreiv samen, som i duskesame) din om mer styrke og mindre fokus på kilo og kcal er KJEMPEBRA! Go, Monroe, go, Monroe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, KaDust, det er min drøm også! Hus, hage og to nydelige hunder! :-)

Dagboka mi er ikke så innholdsrik ennå, da. Tenker at jeg skulle starta den før! Men linken er i alle fall

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=619065&st=0

Høres ikke så veldig motiverende ut å være på feil studie, da; hehe!

Får håpe det går den veien for oss begge da. :jepp:

Tar en titt i dagboken din og, jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirulina hørtes fantastisk ut. Er det dyrt i lengden? :sjenert: Jeg kunne vel strengt tatt sjekket dette selv også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Endelig har du fått dagbok! Håper det kommer en del gode oppskrifter her inne :gjeiper: Jeg skal ihvertfall følge med her. Jeg er ikke så aktiv på kg lenger, så er ikke så ofte jeg skriver innlegg, men jeg skal ihvertfall lese dagboken din! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jeg får vært aktiv her inne! Synes det er veldig kjekt og når jeg lager mat kjenner jeg at gleder meg til å dele oppskriften med dere! Hihi! Det blir mye tid på studie, hund, trening og ellers alle andre ting for tiden men jeg prøver da og besøke min egen dagbok titt og ofte!

Jeg har trent en del styrke denne uken. Jeg har begynt og intr meg for fitness, snakker ikke om bodybuilding her, men det å ha fine og markerte muskler, og gjerne en del. Det synes jeg er veldig feminint og flott. Så dit skal jeg, når jeg har bestemt meg for det, så SKAL jeg det, så vi får se da, hvor ting ender! :) Denne uka har det blitt en del styrke, mer enn planlagt, men det får så være. Skulle egentlig ha fri på lørdag men tar fri imorgen pga mye trening tett oppi hverandre de siste dagene, så da blir det fri fredag og en fjelltur på lørdagen! :) Jeg er skikkelig støl i kroppen nå, og har gangsperr i alle muskler! Men det er jammen deilig... igår da jeg ventet på mine sunne sjokkomuffins i ovnen lå jeg på gulvet på kjøkkenet og trente rumpen, følgte med på ovnen, OG koste med hunden... skal si vi damer kan multitasking ;)

Nå begynte det å snø ute gitt... jeg som har forstått det er første vårdagen idag??? Jeg hadde i hvertfall en veldig vårfeeling i dag tidlig, og den er deilig!!! Masse fuglekvitring ute for tiden, det er herlig... :hoppendeglad:

Wohoo, så gøy at du har dagbok! Haha, feil studium ja, been there done that! Bra du skal begynne med noe annet til høsten :)

Aw, jeg så alltid for meg at du hadde en mindre hund, type liten terrier eller noe, men så er det en bamsete, fluffy eurasier-vofs! Så heldig du er :) bare jeg blir frisk nok SKAL jeg ha hund!

Hmm, har hørt mange som er begeistra for iherb, men etter din gjentatte skamros tror jeg at jeg må sjekke det ut litt nøyere...

Ellers vil jeg bare si at jeg syns planen (hoho, telefonen skreiv samen, som i duskesame) din om mer styrke og mindre fokus på kilo og kcal er KJEMPEBRA! Go, Monroe, go, Monroe! :)

Ja! Det er kjipt, men det er jo kjekt det jeg går på, og får en del igjen for det mtp på gode ting jeg lærer der, men alt i alt er det kjipt å tenke at jeg kunne gått på sykepleien nå... men skjitt au! Det var en mening med det ;)

Hihi, har nok ingen liten hund, og hvertfall ikke en terrier, liker IKKE terriere!! Jeg har en polarbamse, som jeg så fint kaller det! Han er en heeeerlig pelsdott, en skikkelig god-kar! Verdens beste kompis... blitt 9 måneder nå! Også har jeg en liten pusekatt, en gutt det også, er en blanding, den er langhåra og svart i pelsen men underpelsen er grå, så han ser veldig spesiell ut, han er ca 6/7 mnd, må sitte meg ned å regne nå.... :klo: De er virkelig to herlige skapninger :hjerte:

DUSKESAME FOR MEEE! :hoppe:

Ja, iherb er herlig.. men mange blir litt skremt når de ser siden for første gang, den ser litt useriøs ut, og veldig uoversiktig, men det er en superkjent og seriøs side, veldig god service!!! og de har maaaasse bra produkter!! Når man blir kjent med siden er den ikke vanskelig å finne ut av i det hele tatt! Kan lage en liten iherb guide en dag!

Og takk for det Dragonfly! Jeg tror det er viktig å ikke tenke SÅ mye på kcal. Jeg synes det er viktig å vite hva noen matvarer inneholder, og feks ha en to ukers tid der du teller kcal i matvarene du spiser ofte så du vet hva du og det ligger på, men bare for å få en pekepinn. Jeg blir syk av å telle slik jeg gjorde før, og nå VET jeg at jeg spiser sunt og godt, og jeg trener mye så må ha i meg mer mat og sunne kcal. Spise sunt mesteparten av tiden, OG kunne spise sunne søtsaker i ukedagene(som sunne lapper og den slags, sunne muffins, altså at man bytter ut en del matvarer), uten å få noia. Og begrense snope og spise dag til en dag i uka. Og å trene såklart, når man føler for det, man må trene for at man vil, ikke fordi man må!

Spirulina hørtes fantastisk ut. Er det dyrt i lengden? :sjenert: Jeg kunne vel strengt tatt sjekket dette selv også kanskje?

Ja, det er fantastisk! :pls: Les gjerne litt mer om det, står mye om det på forskjellige nettsider og blogger. Selv skal jeg begynne å ta dette om morgenen tilsammen: Spirulina, Kamut hvetegress og just barley. Er flere sånn "greens" man kan ta, så det er bare å lese seg til du blir grønn av fornuft! Neh, ikke dyrt... nå i starten når jeg skal begynne på det tar jeg 1/4 ts med spirulina... det er jo lite! men ettehvert skal jeg være oppe på en teskje om dagen. MEN FOR ALL DEL IKKE KJØP I NORGE! Det er så J****** dyrt her!!!!! over 400,- forskjell på ting! Kjøp fra iherb!!

Spirulina(pure planet sin) fra iherb her

Kamut hvetegress(pureplanet) fra iherb her

Just Barley(pure planet) fra iherb her

:)

Endelig har du fått dagbok! Håper det kommer en del gode oppskrifter her inne :gjeiper: Jeg skal ihvertfall følge med her. Jeg er ikke så aktiv på kg lenger, så er ikke så ofte jeg skriver innlegg, men jeg skal ihvertfall lese dagboken din! :fnise:

Skal prøve på det!! Har MANGE Jeg vil dele, men tar litt tid og, også har jeg ikke så mye tid så jeg må ta litt og litt... men har allerede noen på lur!! Det er skikkelig kjekt å høre Thessie, gjør meg glad å høre at du er intr i å følge med her!! :klemmer:

Jaudå. Idag har jeg laget meg noe jeg vil kalle.. hmm.. rotstappegrateng? Det er i hvertfall en grateng med kjøttfyll nederst og rotstappe øverst(stappe/mos av kålerabi,potet(søtpotet brukte jeg) og gullerot), også med næringsgjær og griljemel oppå der igjen. Spiste det med en deilig salat til! skal legge ut litt bilder :) Til dessert lagde jeg meg en herlig herlig herliiiiiiig sjokolademousse! Hele inneholder bare ca 76 kcal! Enkelt som bare det er det også! med jordbær til!! mmmm! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt bilder av ting jeg har laget de tre siste dagene.. hmm, tre dager bare? Jaja... har også lage pannekaker,proteinrull, fiskegrateng og div utenom, så tibringer tydeligvis mye tid på kjøkkenet ja.. :sjenert: Må vel dele det opp, teite kg... innleggene altså!

Deilig lunsj jeg hadde her om dagen. Havregrynsgrøt med carobulver, stevia vanilla&cream, en most banan. Men masse godt oppå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolademoussen som jeg hadde til dessert idag! Spiste den med verdens beste samvittighet! 70 kcal i hele greia jo!! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo... jeg har sånn maks greie med hvor mye kb jeg kan laste opp for?? hadde jo mange bilder å vise dere joooo.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på kontrollpanel og Administrér vedlegg. Så kan du slette og lage plass der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo... jeg har sånn maks greie med hvor mye kb jeg kan laste opp for?? hadde jo mange bilder å vise dere joooo.. :grine:

:klemmer: *trøste og klappe på Monroe*

Det du la ut så kjempegodt ut! Wow! Jeg gidder liksom ikke anstrenge meg på kjøkkenet, så da blir resultatet deretter... :gjeiper: I går ble jeg kjempestolt da jeg lagde tacosalat, liksom...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

De bildene fristet veldig! Jeg blir stadig facinert over alt godt og sunt du klarer å lage. Du blir jo aldri tom for ideer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...