Gå til innhold

LovelyMonroe's harmoniske verden


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Måsta løpe ut med mr.dog så løpe på trening men svarer dere etterpå :hjerte: oooog innpå 5kilo tråden!

Takk KaDust! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Værsågod! Har sine fordeler å ha vært moderator, jeg kjenner det meste på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på kontrollpanel og Administrér vedlegg. Så kan du slette og lage plass der :)

Men når jeg sletter der(var ikke mange vedlegg der heller) så går de jo helt vekk fra KG, men jeg vil jo legge ut bilder her inn som tilhører f.eks oppskrifter uten at de går vekk(fordi jeg hele tiden må slette), da er jo poenget vekke. Er dette eneste mulighet? kan man ikke lage større plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du evt gjøre bildene dine mindre så de tar mindre plass. Ellers får du legge ved link (eller så får du bruke img-tags selvom det ikke er lov, men få moderatorer har tid til å rydde opp img-tags i dagbøker :lur:) Dette sa jeg aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det er med søndager! Man har så god tid, og jeg har ingen avtaler, så jeg kan gjøre det jeg vil - når jeg vil! Så det jeg må gjøre idag er og gjøre ferdig rommet mitt, driver å sorterer, ombulere(haha, mente omublerer....) og vasker der inne, hele leiligheten er så fint interiørmessig så må fikse siste rest slik at rommet også får en liten vår-løft! Så skal jeg ta med hunden min i skogen senere så han får løpe litt løs, og jeg skal også på trening og trene styrke+kondis langkjøring idag. GLEDER meg... spesielt til styrke!! :hoppe: Har også mye skolearbeid å gjøre, det burde jeg vel gjort NÅ, ellers blir det bare utsatt... og utsatt... og utsatt! Må gjøre det ferdig inne ikveld, da.

Idag lagde jeg meg en lett og god frokost.. deilig å fikse litt på samvittigheten fra lørdagen.. :fnis: Lagde meg en grønn smoothie, med grønne grønnsaker, spirulina og druer! og med alfa alfa spirer og solsikkekjerner oppå, nomnom. Trodde det skulle bli en tam og kjedelig smak, men det var veldig godt om jeg kan si det selv!! Tror druene gjorde susen! Spirulinaen har jeg glemt å tatt på tre dager nå så nå må jeg huske det, tror jeg skal ha den fremme istendenfor i kjøkkenskapet altså!

Satt også oppe til 5....(!!! :balltre: ) på natta og bestilte pakker fra iherb fredagsnatten... hmm... ble 10 pakker.. men det er jo så teit vettu, med denne 200 grensa, istendefor å få alt i en eller to pakker må det deles opp i 10!! Jesus christ malohhhhni. Det som var kjipt sist gang jeg bestilte derifra, som og var første gangen, var at jeg glemte å sjekke etter om jeg lå under 200, sjekket bare at det ikke veide mer enn så og så mye for å få billigst frakt, så jeg måtte ut med tilsammen 600,- ekstra pga tollen, kjipt... forsatt en pakke som er hos tollen enda... med kamut, just barley,hemp pulver og en prøvepakke med acai pulver i. Nå derimot, har jeg klart å holde meg under... men frakten kommer heldigvis utenom, så verdien av det du bestiller kan koste 195, så gjør det ikke noe om det MED frakt blir 220,- :) Kan legge ved bilde av alt jeg har fått når jeg har fått det, har bilde fra forige bestilling da, som jeg kan legge ut, litt kjekkere å se hva det er, enn å bare lese det...

Legger ved bilde av frokostsmoothien og fra forige bestilling(fikk også en del andre ting men den pakken kom etter bildene ble tatt, bla steviadråper,kakosmør,yaconsirup):

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde verdens beste grøt til lunsj idag, likte den veldig godt! Vet ikke hva jeg skal kalle den... banangrøt kanskje? Nei, da kunne jeg jo bare kokt opp banan og væske.. men var jo havregryn og i!

Lovely Monroe's Havregrøt med most banan:

Havregryn

1 moden banan

Stevia Vanilla&cream(kan sløyfes)

Tørkede tranebær

50/50 skummet melk og vann

Kok opp havregryn som anvist på pakken. Jeg bruker 50/50 skumma melk og vann. Tilsett fire dråper stevia vanilla&cream og ønsket mengde tørkede tranebær. Når dette har begynt å koke skrur du ned varmen litt og tilsetter en most banan(kan moses med gaffel), og rører litt om, skru opp igjen varmet så det begynner å koke, og kok til ønsket tykkelse. Skal bli grøt.

Oppå grøten hadde jeg Kanel,Gojibær,Solsikkekjerner, Blåe & grønne druer, tranebær og mandler.

NYT!! Tror den blir veldig god uten noe søtning i og, pga banaen og tranebærene, og også alt det gode som haes på toppen/evnt røres inn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nammenam, du er så flink til å komme med ideer og forslag til mat!

Måtte le høyt av det Jesus Christ Maloooniii greiene dine!! Den tollgrensa er jo helt idiotisk, den kommer fra tida før internett, hvor folk bestilte ting fra utlandet pr telefon, visstnok!

Du må være kjempetrøtt som satt oppe til langt på natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nammenam, du er så flink til å komme med ideer og forslag til mat!

Måtte le høyt av det Jesus Christ Maloooniii greiene dine!! Den tollgrensa er jo helt idiotisk, den kommer fra tida før internett, hvor folk bestilte ting fra utlandet pr telefon, visstnok!

Du må være kjempetrøtt som satt oppe til langt på natt!

er det seriøst derfra det kommer??? patetisk!!!! :kjefte:

Hihi, malohni malohni! Takk for det! Skal prøve å få lagt ut litt annet også idag, om bildene og KG går min vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops... der stakk monroe og lagde sunn eplekake...... :sjenert: Hadde ikke planlagt å lage noe bakeverk idag, menmen, den inneholder jo ikke smør engang, så den er ganske så sunn i mine øyne... så, om jeg tar kake istedenfor middag... så hadde det vel blitt samme kcal som en vanlig middag, eller... blir nok mindre faktisk! Jeg bruker verken smør, egg, sukker eller hvitt mel i denne oppskriften :) Jeg har ingenting imot egg, og det er en kjempeflott proteinkilde! men i noe bakst synes jeg det er greit å skifte ut egg med egg subsitutt(pulver). Denne kan fåes kjøpt i butikker i norge, lønner seg istedenfor iherb.. da de koster det samme. Synes det er greit fordi du slipper en del av kcal, men du får egget sin virkning i baksten :) Kan legge ut oppskrift og bilde når jeg er ferdig med den.... sulten...... :fnise:

EPLEKAKE HERE I COME :rodmer:

Anbefaler dere også å prøve å lage hjemmlaget gele! Veeeeeldig greit å gomle på om man har søtsug.. fins jo omtrent ikke kcal i!! Vann+fun light saft + pulvergelatin! Er jo bare 1kcal per desiliter på funlighten, tror jeg!!! Og det smaker veldig godt!!! ( jeg lagde 1 liter, og det var borte på to dager)

Igår lagde jeg forresten BLANT ANNET (bombe...) sunne skoleboller! Ble veldig gode! Med kjemmelaget sunn(jeeeopp!) vaniljekrem! og glasur enten av sukrinmelis og vann = 0 kcal, eller mager kesam og sukrinmelis som jeg valgte. Lagde og noen SINNSYKT gode middagsmuffinser her om dagen, shit, blir sulten av å tenke på det!! tror det var på fredag... med maismel, fetaost,soltørkede tomater, oregano, chili og masse godt i!! Namnam! Mettendes var de og!!

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bestille maten din på postordre? :gjeiper:

jada!! :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mye av det jeg lager er ting som alle kan lage! Jeg tror bare mange ikke har heeelt troen på seg selv på kjøkkenet.. at de er redd for å feile og at det skal smake py og faen. Men helt egentlig så er alt veldig lett! Trust me :)

Lagde et brød i sammen slengen! Prøver meg ut på brød uten gjær og slikt fortiden, hater å vente på at ting skal heve.... sist gang ble det nemlig veeeldig godt og saftig, og tok tilsammen 35 minutter å lage!! med steketid og alt.... og det var sunt og proteinrikt også! dagens brød er laget med to egg(pisket til "eggedosis", maismel og litt mandelmel,pofiber,fiberhusk,sukrin,solsikkekjerne,linfrø,havregryn,krukakli,melk/vann,bakepulver,maizena! Wiho!

Eplekaken står i ovnen, lagde i en liten form, da har jeg ikke så mye jeg kan spise uansett :lur: , og brødet står på benken klar til å bli stekt! Nomnom! Etter det må jeg nesten begynne på rommet, SÅ leksene... så trening ikveld..!

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg leie deg som kokk? Begge her i huset hater matlaging, og det hjelper lite at vi begge suger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg leie deg som kokk? Begge her i huset hater matlaging, og det hjelper lite at vi begge suger på det.

hihi! ja... hadde det da bare gått ann! .... så skulle jeg gjerne :jepp:

Noen som har gode rød og hvitvinsforslag her?? Kjæresten kommer i helgen og tenkte å kjøpe inn vin. Rødvin til en bedre middag på lørdag tenker jeg, blir nok kjøtt, type entrecote. Hvitvin til kos etterpå. Vi har prøvd litt forskjellig, og har våre favoritter, men jeg vil overaske med noe nytt :)

Tips??

Idag var jeg sååå på nære nippet til å droppe treningen... lagde meg unnskyldninger om at jeg tar det igjen imorgen og blablabla, tror det var fordi jeg var så forferdelig trøtt, og hadde nettopp spist meg stappmett...som ofte resulterer i dårlig humør(om jeg blir stapp stappmett!).. Spiste trosalt opp hele eplekaken........med unntak av to stykker av den. MEN den var i en liten paiform, ikke de store, SÅ det var ikke så mye da, hoho. Den var igrunn ganske god, men neste gang vil jeg lage den i vanlig form og vanlig str(nå lagde jeg den liten med vilje), for da blir den saftigere, når den er større altså :) Brødet ble også veldig godt må jeg si! Tenker jeg har for noen dager fremmover nå, men går fort!

Treningen gikk greit, merker jeg ikke synes det er like kjekt å trene styrke når det er mange andre der også som gjør det samme, er så mange bedrevitere der og merkelige folk i frivektsavdeligen. Så det å trene før skolen, i 6-7 tiden om mårran helt aleine, er veldig veldig greit! Det gjør jeg nå mandag og torsdager(har også gruppetime utpå dagen igjen med styrke begge dagene). Jeg fikk tatt en del øvelser med apparat, og også trent magen med bosu. 10 min rask gange på mølle med 3%stigning til oppvarming og 10min rask gange på ellipse med en del motstand til avslutning. Tok meg litt cottage cheese med nøtter og druer i når jeg kom hjem, namnam! Nå stikker jeg i dusjen, så til sengs... skal jo tidlig opp på trening! Og da må jeg gå til og fra ca 15 min om jeg går raskt, pluss må gå 15 min rask morgentur med hunden, så får meg en morgenkardio på 45 min da utenom styrken, så det er jo greit!

har verken fått ryddet/fikset soverommet eller gjort skolearbeidet idag.. det skal leveres inn på tirsdag men da får jeg gjøre det imorgen da.............. :lete:

Ha en god natt alle sammen :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke trent før skolen idag.. skulle opp 05.30 men forsov meg... er nok en ganske så trøtt kropp dette her ja! Men skal på styrketreningstime senere så det får gå! :) Skal ta ekstra hardt i på timene fremmover. tjohei!

Nydelig dag idag, blå himmel og fantastisk sol uttafor! Bare kjedelig jeg må sitte inne på lesesalen i 8 timer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppskrift på en ganske så sunn sjokolademousse. Hele inneholder ca 75kcal.

:hjerte: 2 eggehviter

:hjerte: 4 - 5 ss sukrinmelis

:hjerte: 2 gelatinplater

:hjerte: 2ts kakao(helst rå)

Legg gelatinplatene i vann så de blir bløtlagt, etter rundt 2 minutter kan du ta de opp og klemme ut vannet, før du legger det i en liten kasserolle med noen dråper vann i, varm opp så dette smelter. Stivpisk eggehvitene med sukrinmelisen eller annen søtning(anbefaler ikke vanlig sukrin el sukker fordi du da vil kjenner kornene). Visp inn kakaoen og hell deretter gelatinblandingen(som er noe avkjølt) inn i røren med en tynn stråle helt til slutt. Settes kaldt en liten times tid. NYT :hjerte:

også må jeg legge til at det er veldig god før den settes i kjøleskap også, altså!! :sjenert:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Den sjokolademoussen skal jeg prøve neste gang jeg har lyst på noe godt! Men hva er sukrinmelis?

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukrinmelis er sukrin som er malt til melis, altså.. det er sukrin. 0 kcal, og 0 i GI. Verdens beste søtningsmiddel! Og stevia da! Jeg har sluttet helt med sukker... for lenge siden! Trenger virkelig ikke det når det finnes sukrin og stevia... og det er 100% naturlig! :) Ikke kjøp det i norge, det er veldig dyrt, kjøp heller på iherb. Der selger de ikke sukrinmelis men det kan du enkelt lage selv ved å ta sukrin i blenderen og kjøre på, så får du finmalt melis! :)

her er sukrin, det står bare under et annet navn. fra iherb.

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er noe å lage til kjæresten en gang (den gangen vi flytter og får et ordentlig kjøkken for ikke faen om jeg lager noe på det vi har nå). Men du har ikke noen gode sjokoladekaker som er sunne da? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...